הצליחו להרגיז אותי היום

NorthernStar

New member
הצליחו להרגיז אותי היום

אז הסמסטר אני מלמדת קורס בפעם הראשונה. קורס משלי, שמלווה בחבר סגל שאמור לפקח עליי "מלמעלה" ומ"בחוץ". בקיצור, הייתה לנו ישיבה של כל שלושת הדוקטורנטים שמלמדים קורסים בגזרה הספציפית הזאת בחוג, וכמה מהדרישות של אותו מפקח הצליחו להוציא אותי מהכלים, ולכן חשבתי לשתף ולשאול אתכן מה לדעתכן עליי לעשות, אם בכלל: 1. הטקסטבוק - מזעזע ברמות שלא ניתן לתאר, סופר קולוניאליסטי וwhite supremecist, מלא בסטריאוטיפים גזעניים. הודעתי לו שאני מתכוונת להוסיף טקסטים משלי שאני מביאה מבחוץ במקום חלקים מהספר הזה כדי להציג את הבעייתיות בו. הוא קצת הופתע מהביקורת (כפי שיתברר בהמשך, לא הוא ולא הדוקטורנטים האחרים אנשים ביקורתיים במיוחד), אבל קיבל בעיקרון, תלוי כמובן מה אני אבחר להביא. ביני לביני החלטתי שזאת הכיתה שלי ואף אחד לא יקבע לי מה "אסור" ומה "מותר" לי ללמד, ואם אני רוצה להביא חומרים שיעוררו דיון רציני - זכותי. 2. הוא הודיע שמזה שנים יש לו פרקטיקה משעשעת משלו, לפיה הוא מבקש מהסטודנטים לבחור שם עברי וזה השם שבהם יקראו במשך השנה. אני מזועזעת מעבר למה שאי פעם יכולתי לשער. קודם כל, הזכרתי לו את הפרקטיקה הדכאנית המכוערת הזאת בהיסטוריה של המדינה הציונית שכפתה על המהגרים היהודים - גם מאירופה אבל בעיקר מצפון אפריקה וארצות ערב - להחליף את שמם בשם "עברי" או מה שנחשב ככזה. כמובן שהפרקטיקה הדוחה הזאת התקיימה גם בקנדה (נגד הaboriginal people) ונגד אפרו-אמריקנים בארה"ב בתקופת העבדות. אמרתי לו שהוא מבצע אלימות דיסקורסיבית ושאני מזועזעת ואני לא אתן לזה יד בכיתה שלי. שתי הקולגות שלי ישבו ושתקו. לא הייתה להם בעיה עם הרעיון והם לא חשבו על הבעייתיות בו. מבחינת המפקח, זה סוג של "פאן". "פאן", אתם קולטים את זה? מחיקת אישיות היא "פאן"! 3. האופן שבו הסטודנטים יפנו אליי - הוא ביקש ממני לעמוד זה שהם לא יקראו לי בשמי הפרטי לעולם! שוב הבעתי זעזוע ואמרתי שלי לעולם לא יקראו מיס S. מצטערת, יש לי שם, ואני לא רואה עצמי חברת סגל נעלה ומורמת מעם. אז הוא אמר: מה דעתך על "המורה" (אתן יודעות, כמו שקראו לי התיכוניסטים שלימדתי בארץ)? מרוב שוק וגם עצבים כבר לא עניתי, אבל אני רוצה לשמוע מה לדעתכן אני אמורה לעשות עם זה. 4. לבוש ופרזנטציה - החוצפן רוצה שהבנים ילבשו חליפות ועניבות ואני אתלבש באופן רשמי, אם אפשר בחליפה (!). מעבר לעובדה שרוב חברי הסגל לא מתלבשים כך, קיימת גם הבעיה הלא-מבוטלת שאין לי כאלה בגדים. בכלל. בקושי חצאית אלגנטית אחת יש. ואין לי כסף לגרדרובה. ואני גם לא רוצה להתלבש כך. צר לי, אבל אם האישיות שאני מציגה מול הסטודנטים היא extension של עצמי, אז האישיות שלי לא נוטה להתלבש בחליפות. לא סתם טיפחתי לי דימוי של בוץ' לייט שאני גאה בו מאוד. בקיצור, כמו שאפשר לקרוא, אני רותחת מזעם. ידיד שלי אמר שזאת פגיעה בחופש האקדמי שלי ושאני צריכה לברר עם האיגוד המקצועי אילו דרישות הוא יכול להציב בפניי. מה דעתכן?
 
לגבי סעיף 2

ואולי גם לגבי הטקסטבוק אני מציע לך לפנות ל anti-racism and cultural diversity office באוניברסיטה. http://www.equity.utoronto.ca/antiracism.html ועוד מידע, כולל הצהרת העקרונות של האוניברסיטה בעניין equity and diversity כאן: http://www.equity.utoronto.ca/ לגבי סעיף 3 ו 4: כאן יש גישות שונות. אני אישית לא נתקלתי בזה, אבל שמעתי מקולגות למשל על מיילים בסגנון hi prof. what's up וכד'. שמירת דיסטנס ובידול ע"י סגנון לבוש, בעיקר כשעוד אין לך דוקטורט, היא לפעמים דרך לשמור שזה לא יגלוש לדברים כאלה. לי אישית אין שום בעיה שסטודנטים יקראו לי בשמי הפרטי, במיוחד לאור זה שאני מלמד רק סטודנטים לתארים מתקדמים. לא נתקלתי במצבים שנראה שזה גורם לזלזול, וזה מאפשר בעיני דיון יותר חופשי ופתוח.כן קורה שאני מקבל מיילים מסטודנטים- בדר"כ כאלה שלא למדו/לומדים אצלי בקורס- שפונים אלי בתור "מיסטר". במקרים כאלה אני נוהג לרמוז בעדינות שזו לא צורת הפנייה הנכונה ע"י הוספת החתימה שכוללת את התואר Ph.D. והדירוג (אסיסטנט פרופסור). בד"כ זה עוזר.
 

NorthernStar

New member
מעניין

לא חשבתי על פניה לגורם חיצוני בנושא הטקסטבוק. אני קצת חוששת מrocking the boat, בעיקר כשיש לי את האופציה התיאורטית להחליף כמה טקסטים בטקסטים משלי שאביא להם. הבעיה היא שהספר נלמד בלי שום ביקורת על ידי הinstructors האחרים, אומרים אמן אחרי כל מה שהמפקח אומר. אחד מהם הגיע היום לפגישה בחליפה ועניבה (שאלתי אותו אם זאת החליפה מהבר מצווה). מעניין לי גם מה שאתה אומר לגבי בידול. אני לא יודעת מה עובר להם בראש, לסטודנטים. האם מפני שאין "פרופסור" ליד השם שלי הם ירגישו שיש פתח להיות יותר צ'אמי מה שיכול להוביל לחתירה תחת האותוריטה שלי בכיתה? האם לדעתך אני צריכה לעמוד על שלי בעניין הפניה אליי (שאני אוותר ואתן להם לקרוא לי "המורה", אפילו שזה יגרום לי פריחה?) וגם בעניין הלבוש, גם אם זה ממש לא אני וכרוך בהוצאות נוספות? יש לך מזל, הססטטוס שלך ברור לכולם, וברור שצריך לקרוא לך פרופ' קיפי. אני לא כאן ולא שם. המון תודה על העצה. נתת לי קצת חומר למחשבה.
 
לגבי הפנייה בעניין הטקסטבוק

א. זה לא גורם חיצוני. זה משרד באוניברסיטה שתפקידו לטפל בנושאים האלה, מתוקף הצהרת עקרונות שאושרה פה אחד ע"י המועצה המנהלת של האוניברסיטה. ב. את כמובן במצב של קונפליקט. אני לא יודע האם אפשר להגיש תלונה אנונימית (אחרי שהקורס התחיל ואז התלונה יכולה גם לבוא מסטודנטים). אפשר גם לרמוז/לייעץ לסטודנטים להגיש תלונה כזאת. לגבי השם: "המורה" גורם גם לי פריחה. מיס כוכב הצפון זה קצת יותר טוב- כך נהוג כאן לפנות גם למורות בבי"ס. אולי לך זה לא נראה טבעי אבל זה חלק מהנימוס המקומי. באופן כללי- לדעתי לכי עם מה שאת מרגישה הכי נוח איתו, אבל אל תתני לזה להידרדר כיון שזה בהחלט יכול להוביל לבעיות. בעניין הלבוש: הייתי הולך לפי קוד הלבוש המקובל במחלקה. אם מקובל אצלכם חליפות וכו' אז זה מה שהייתי עושה. לפי התרשמותי ברוב המחלקות מקובל business casual
 

NorthernStar

New member
אין קוד לבוש אחיד

המנחה שלי, למשל, תמיד לבוש באיזה קורדרוי צבעוני מהוה עם חולצת פריקים מכותנה לבנה או משהו בסגנון. בעצם, המפקח הוא היחיד שראיתי עם חליפה ועניבה. אפילו כששאלתי על הכנס שאליו אני נוסעת בנובמבר, ענו לי שכולם באים עם ג'ינס ואין שום קוד לבוש מחייב. זאת הפעם הראשונה שמישהו מנסה לכפות עליי קוד לבוש כ"כ מחמיר, ועוד כזה שמחייב אותי להוציא כסף שאין לי על בגדים המנוגדים לטעמי האישי. לגבי הטקסטבוק, ב"חיצוני" התכוונתי מחוץ למחלקה. ברגע שאני מערבת משרד אחר, זה יהיה מחוץ לשליטה שלי. אני לא רוצה להסתבך, אבל מצאתי פיתרון. כאמור יש שלושה דוקטורנטים שמלמדים קורסים בגזרה הספציפית הזאת במחלקה (לא את אותו הקורס, שלושה קורסים שונים המקיימים זיקה ביניהם). שניים מחבריי, השותפים גם לדעותיי הפוליטיות באופן כללי וגם לזעזוע שלי מהספר, רשומים לאחד הקורסים האחרים. הם כבר אמרו שהם יעשו משהו בנידון (ואכן עדיף שתלונות יגיעו מהסטודנטים). אותו כנ"ל לגבי משחק השמות ה"משעשע". לגבי המורה VS מיס S. פה אני לא יודעת. אף אחד מהשניים לא עושה לי טוב, מה גם ששם המשפחה שלי מסורבל ואולי לא פשוט להגיה. בקיצור, אני לא יודעת. יש לי עוד כמה ימים להחליט. אני אתייעץ עם המנחה שלי ואולי עם עוד מרצה שאני מחבבת וסומכת עליה. בסך הכול, אני לא רוצה עימות כולל, אבל אני כן מעוניינת לעמוד על העקרונות שלי.
 

tulkin

New member
ואני לא מבין מה העניין הזה בשמירת דיסטנס

כשיהיה לי דוקטורט וכשאהיה פרופסור, אף פעם לא אדרוש או אצפה שיקראו לי פרופסור או דוקטור. טולקין מספיק טוב. צרוף המילים what's up אינו מעיד בעיני באופן אינהרנטי על הבעת זלזול וחוסר כבוד. את הכבוד שאולי אצליח לרכוש מסטודנטים לעתיד שלי ארכוש לא מפאת מעמדי אלא מפאת מה שיהיה לי לתת לסטודנטים ואופן ההתייחסות שלי אליהם. כך היה לי עד היום הן בהוראה בתיכון והן בהוראה באוניברסיטה. גם קודי לבוש לא תמיד מובנים לי וכבר היה מי שטען שעפתי מתוכנית הדוקטורט שלי בגלל נעלתי סנדלים במקום נעליים לאורך רוב השנה. כפי שכוכב הצפון טוענת - לשם, תואר ולבוש יש קשר לזהות האישית של אדם. ולזהות יש מחיר.
 

FPNH

New member
לי אין עינין בשמירת דיסטנס

קוראים לי בשם הפרטי וג'ינס זה הלבוש החגיגי שלי. אבל כשהייתי בארה"ב סיפר לי ראש המחלקה (שגם היה אחד המנחים) שלמרות שאין הנחיות ספציפיות של לבוש להרצאות, האוניברסיטה כן מצפה ללבוש מכובד. הוא אמר שהיה להם כבר פרופסור שלא קיבל קביעות ופוטר כשאחת העילות הייתה טענות של הסטודנטים על לבוש מרושל בהרצאות ושהם מרגישים שהוא לא מכבד אותם או מזלזל בהם. לאוניברסיטה מאד חשוב איך הסטודנטים מסתכלים על המרצים, מה דעתם של ההורים על מי שמחנך ונותן דוגמא לילדים, ובאופן כללי מה דעתם של הלקוחות ששילמו ומשלמים הרבה כסף על מי שנותן להם את השירות.
 

22ק ו ס ם

New member
לי זה נשמע די תירוץ שמישהו פוטר בגלל הלבוש

אני מכיר המון מרצים שלבושים מרושל ושאין שום מצב שאני או סטודנטים אחרים יזלזלו בהם. הסמכות המקצועית מגיע מהידע בתחום והיחס הכללי לסטודנטים. נשמע שהשתמשו בתירוץ הזה כדי לפטר אותו (ואם לא, לדעתי יכולה להיות למרצה כזה עילה לתביעה).
 

FPNH

New member
זה דברים שמצטברים

הוא לא פוטר בגלל הלבוש, אבל כשתיק עולה לועדת הדחה ובין היתר יש שם תלונות של סטודנטים שהם מרגישים שהוא מזלזל בהם ולא מגיע בצורה מכובדת להרצאות, אז זה לא ממש מוסיף אור חיובי למקרה שלו. ואם זה דברים שכבר העירו עליהם ובנאדם מחליט להתעקש, זה גם לא גורם ליחס חיובי מצד ועדת ההערכה. זה לא שהסטודנטים מזלזלים בו, בסמכותו או בידע שלו. הם מרגישים שהוא מזלזל בהם. אלו גם דברים שמאד משתנים על פי האזור והאוניברסיטה, דברים שיהיו מאד מקובלים במיד ווסט או בחוף המערבי יכולים להיות גסות רוח בכמה ממדינות החוף המזרחי. זה גם אופי ומסורת של האוניברסיטה וגם האנשים שחיים באזור וקודי ההתנהגות שלהם.
 
שמירת דיסטנס

ה what's up היה רק חלק קטן מאותו מייל שלצערי אני לא זוכר את כולו. באופן כללי עלתה מזה רוח של זלזול. גם אני לא מבקש מהסטודנטים שלי לקרוא לי פרופ' או דוקטור והם בהחלט קוראים לי בשם הפרטי. ובכל זאת, חשוב לשמור מידה מסויימת של דיסטנס, אחרת זה עלול להידרדר להתייחסות לא רצינית לקורס, למה שאתה אומר ואליך. הרבה פרופסורים אצלנו למשל מדברים על לחץ ל"אינפלציה של ציונים" - תחושה שהסטודנטים הופכים להיות תובענים ולדרוש ציונים גבוהים בלי קשר לרמת ההישגים האמיתית שלהם. פשוט כי מגיע לי. לגבי קוד לבוש יש הבדלים בין מחלקות שונות. המינוי שלי משותף לשתי מחלקות. במחלקה האחת קוד הלבוש המקובל הוא business casual ובאירועים מיוחדים ורשמיים חליפות ועניבות. בבית השני שלי- הפקולטה למידע- ג'ינס וחולצה מסודרת זה מספיק טוב. כשבאתי לראיונות העבודה כאן העצה שקיבלתי היתה לבוא בחליפה ועניבה. בבוקר יום הראיונות הראשון הייתי אמור לפגוש בלובי של המלון את סגן הדיקן ויו"ר ועדת החיפוש (שניהם מהפקולטה למידע) וללכת איתם לארוחת בוקר ואח"כ סדרת מפגשים. וכך חיכיתי לי מכופתר ומעונב בלובי. באיחור קל מגיע בחור צעיר יחסית, לבוש בג'ינס וסווטשרט ומציג את עצמו כסגן הדיקן. ביום הראיונות השני כבר ויתרתי על העניבה...
 

22ק ו ס ם

New member
האמת שזה לא ממש קשור

גם אם המראיין בא לבוש בצורה זרוקה, זה עדיין לא אומר שלא מצפים מהמרואיין להתלבש בדרך מסוימת. בראיונות תמיד עדיף להתלבש באופן מוגזם ולטעות על הצד הבטוח.
 
אני קורא את מה שאת כותבת

ונע בין הזדהות מוחלטת עם כל פסקה, לבין תמהון ותדהמה על התנהלותך, כאילו היתה זו ההיכרות הראשונה שלי עם דעותייך. מעבר לזה, אין לי מה להוסיף.
 

Unicorn98

New member
יש חלקים בטקסט שלה שאני מזדהה איתם ומסכים,

אבל אני מאוד מצטער. היחידים שמשתמשים (כמוה) באופן קבוע בביטוי "המדינה הציונית" הם מגדולי החלאות האנושיים. כמו חיזבאללה, הג'יהאד האיסלאמי והשלטון התיאוקרטי-דיקטטורי של איראן. אגב, אני בטוח שהיא תגיד שמייסדי המדינה הציונית הם ה-bad guys, ולא האיראנים-חיזבאללה. זה מעלה בי קבס.
 

להפתעתך

New member
למה לא השתמשת בפטיש שהיא שטחה את הטענות

האנטי ציוניות שלה בפורום ישראלי? מה זאת החד צדדיות הזאת?
 
רגע רגע רגע

הפטיש היה לא בגלל התוכן, אלא בגלל הצורה. כש*היא* ניסחה את דבריה - היא דיברה באופן כללי על הציונות והציונים. כש*הוא* כתב, הוא התייחס אליה אישית וישירות. ועל זה הערתי. *** שלא ישתמע לרגע מדבריי כאן שאני מצדדת בדעותיה של כוכב הצפון. ולא בשל אף אחד אחר. את דעתי שלי - אני אומרת .
 

להפתעתך

New member
את תמיד מזהירה מגלישה לפוליטיקה

ואני לפחות תמיד תלמיד ממושמע שאת עושה את זה. אני חושב שגם בהקשר של כוכב הצפון הערה משמעתית נדרשה, אפילו שזה לא היה אישי-זה היה פוליטי מאוד ויודעת מה, גם פוגעני באופן מאוד קרוב לאישי. שם המשפחה שלי הוחלף מגרמני לעברי עם עליית משפחתי ארצה ואני ממשפחה ציונית שברחה מגרמניה כדי "לכבוש" את ישראל.
 
צודק ../images/Emo68.gif. מוסיפה הערה

כשהצטרפתי לשרשור הזה זה היה אחרי שכבר כולם הגיבו. לא קראתי את ההודעה של כוכב הצפון בעיניים של פוליטיקה, ואולי דווקא מכיוון שברור לי וכל הגולשים בפורום הזה מה עמדותיה הפוליטיות. עכשוי שוב, אני לא מתנגדת לגלישה לפוליטיקה. נוהלו כבר לא פעם ולא פעמיםי שרשורים ביתה בהם לא מעט פוליטיקה. מה שאני מעירה עליו - הוא אופן הכתיבה. אין לי בעיה שתגיד עכל עמדה קיצונית - אבל אל תפגע באופן אישי בגולש אחר. ו.. עוד משהו - אם אתהיודע מה דעותי הל שכוכב הצפון ואתה לא אוהב אותן (בלשון המעטה) - אתה בוחר םא להגיב ל או לא. אתה יכול לבחור לא הלגיב. אתה יכול לבחור להגיב ולכסח. זה ש*היא* בוחרת באופן התנסחות כזה, וכולנו יודעים שכך היא מתנסחת - לא צריך לגרור את כולנו להתנסחות בוטה, אלימה וקיצונית הפוכה.
 

Unicorn98

New member
ומאוד מרגיזה אותי העובדה שהנוכחות

של northernstar כולה אומרת פוליטיקה (כולל החתימה הקבועה), אבל מתעלמת מדיון פוליטי (למשל כלפי החתימה) באופן קבוע, ומתעטפת בהגנה שהנהלת הפורום מספקת לה. זו פחדנות וקנטרנות לשמה. וזו היתה הערה אישית גופא, mind you.
 
מסכימהאתך

אבל - החתימה האישית היא המקום הפרטיש ל כל אחד, ותפוז מאפשר לכתוב בו כל דבר (אף כי גם לי יש השגות על הדבר הזה מעצם מהותו, מודה). וזה שהיא כולה אומרת פוליטיקה - אתה לא מגלה כאן שום דבר חדש. אבל- תגובה מנאצת - זו כבר בעיה.
 
למעלה