הצלחה מדהימה!,לצד תהיות מדאיגות

razurgansoni

New member
הצלחה מדהימה!,לצד תהיות מדאיגות

שלום לכולם אוקי אז ככה, הייתי רוצה לספר לכם את מה שעבר עלי בשנה הזו. לקראת סוף סימסטא א' אבא שלי הציג לי כתבה בעיתון על ארגון שמחלק מלגות ללימודים בחו"ל שנקרא uwc. כמובן שזה דורש ציונים מעולים, מעורבות חברתית רבה ואופי דעתני ובוגר. מועד ההגשה היה לקראת סוף הסמסטר ככה שהרבה לא יכלתי לשנות אך מהרגע שקראתי את הכתבה התחלתי להשקיע את כל מאמצי בלימודים. מכיוון שאני מאוד אוהב אתגרים, ולפי מה שקראתי זה תכונה אופיינית ל ADHD,לקחתי על עצמי ת המשימה להצליח בזה, המועמדות בכיתה י' נדחתה כמובן כבר בשלב הראשון, כי לא היה לי זמן בעצם לשנות כלום, ואז לא שמתי על הלימודים,אמרתי כמו הרבה ילדים "מה זה יעזור לי בחיים וכו..". זה לא שמקודם לא היה לי ריטלין, דווקא כן וגם לקחתי אותו,אבל ריטלין הוא רק כלי. אם אתה לא רוצה להשתמש הוא לא עוזר, אז כן קראתי את הספר בשיעור יותר בריכוז. אבל עכשיו היה לי משהוא לצפות, זה פתח לי דלת לאמץ כל מני אתגרים אחרים ונתן לי עניין וסיפוק רב מאוד, יש לי שאיפות גדולות יותר עכשיו, ואני יודע שכל מפלה היא הפסד בקרב אבל לא במלחמה, כל כשלון רק מדרבן אותי להשקיע יותר. הזמן עבר והשנה נגמרה והייתי רוצה לחלוק אתכם את ההישגים ואת הפחדים שלי מהעתיד: למזלי יש לי יועצת מדהימה, באתי תלמיד עם 4 נכשלים בתעודה מט', והיא תמיד התעקשה ודרבנה אותי ללמוד, כמובן שבתחילת השנה לא הקבתי לה. אבל עכשיו שהייתה לי מטרה הבנתי שיש אנשים שיכולים לעזור לי להגשים אותה. באופן די דרסטי שנתי את הציונים ממוצע 70 במחצית א' לממוצע 93 במחצית ב', הוגשתי על 90 בהיסטוריה ועל 75 בלשון (שבשבילי זה מדהים כי זה מקצוע שתמיד נכשלתי בו), מתמטיקה 3 יחידות אמנם אבל 100. מהאסון הכיתתי, שבשלב של הישיבות הורים במחצית הראשונה המחנך אמר שכנראה אני ישאר שנה, למצטיין עם הממוצע הגבוהה בכיתה!. לצד הפרוייקט שהזכרתי בהתחלה שרציתי להתקבל אליו היועצת לחמה בשבילי שיעבירו אותי מכיתת מב"ר שהייתי בה לכיתה עיונית בי"א, וזה עודד ונתן לי הרבה מוטיבציה, יחד עם העובדה שאני המקרה השני בכל הבית ספר שעבר תהליך כזה. עכשיו אני אוכל בשנה הבאה להרחיב במקצועות שאני אוהב (מדעיים), ולגשת למתמטיקה ברמה סבירה (4 יחידות). למרות קלישאה, ההצלחה הפעם דווקא לא באה מהקרבה.בהמת גלתי הנאה בלמידה ובעזרה לקהילה שבצעתי, סוף סוף הרגשתי שהחיים שלי משמעותיים, הפרגון שההנהלה והמורים נתנו היה שווה את כל המאמץ. אבל פה מגיע א-ב-ל: לאחרונה אני מאוד מודאג מהאופן שאני מבצע את הלמידה.כמובן, עכשיו זה תקופה של בחינות אז הצורך עולה, אז יש ימים שיש צורך להקדיש 9 שעות ללמוד בבית לבגרויות. הבעייה היא שאני תלוי לחלוטין בריטלין, בלי הריטלין אני לא יכול לשבת ולעבוד בלי שהמחשבות\הידיים\האוזניים ישוטטו למקום אחר, וזה חרף העובדה שיש לי משמעת עצמית גבוהה מאוד. אני מרגיש חסר אונים לגבי זה וזה מאוד מפחיד אותי, יחד עם העובדה שעם הלקות הזו אצתרך לחיות כל החיים, וכנראה החיים האקדמיים שלי לא הולכים להסתיים בבית הספר. הייתי שמח לתגובות מכל סוג. תודה שהגעתם עד לפה מההודעה הארוכה הזו.
 

05 מיכל

New member
ברוך הבא אלינו!

קודם כול: כל הכבוד לך! נהדר לשמוע שדבקת במטרה, ולא פחות טוב לשמוע שעם ההתקדמות גם התחלת ליהנות לא רק מההישגים אלא גם מהלמידה עצמה. זה נהדר! אם אני מבינה נכון אתה חושש מהתלות שלך ברטלין. יש לי שני דברים לומר לך על זה: אחד, יש אנשים שאחרי גיל ההתבגרות הפרעת הקשב שלהם פוחתת במידה רבה או נעלמת. ליתר דיוק, החוקרים אומרים שיש כאלה. אישית עדיין לא פגשתי אותם. דבר שני, אולי יהיה כדאי לך בעתיד להיעזר בקואוצ'ינג, כדי לפתח ולהפנים אסטרטגיות שעוזרות לעקוף חלק מהסימפטומים של הפרעת הקשב. לפעמים אחרי שמפנימים אותן אפשר גם ליישם אותן בלי הרטלין. שוב, לא מובטח. אבל ייתכן גם שתזדקק לרטלין בכל עיסוקיך האקדמיים. אני מבינה אותך, הרעיון לא מלהיב. אבל אם זה מה שיידרש כדי לאפשר לך לחיות את חייך באופן מספק, תוך עיסוק במקצוע שמתאים ליכולותיך ולהתעניינותך - אני מקווה שלא תוותר על כל זה רק כדי לא להיות תלוי בתרופה. בהצלחה רבה!
 

ronenscha

New member
כל הכבוד!!!!

כל הכבוד על המודעות וההצלחה והרצון להצליח והאמונה שפיתחתה. אבל נראה שלפחות בשלב זה אתה תצטרך להמשיך לקחת לריטלין כדי ללמוד. אין ממה לחשוש כי זה לא מזיק, למי שנוטל תחת ביקורת. לאנשים הזקוקים לזה, ריטלין הוא כמו אינסולין לחולי סכרת - בלי זה הם חולים יותר. מה שיוכל לעזור לך בהמשך הנו אולי לימוד אסטרטגיות למידה של תכנון ובקרה... אבל זה דורש השקעה כספית ניכרת כי רק במספר מכללות מעניקים את זה לתלמידים מאובחנים אז בינתיים כך ריטלין ללא חשש ותודה לבורא העולם שחנן אותך במספיק בינה להתמודד עם הקשיים ולא לברוח מהם. רונן
 

razurgansoni

New member
מה זאת אומרת אסטרטגיות, קאוצ'ינג??

לא שמעתי על דבר ממה שהוזכר כאן פרט לביופידבק, השאלה אם הוא יעיל
 

aviy009

New member
אסטרטגיות וקאוצ'ינג

אני מקווה שאני עונה באמת על מה שדובר אם סטיתי מהנושא עמכם הסליחה. אסטרטגיות הכוונה בלימוד של אופרציות ודרכי למידה שונות אשר יכולות להקל עליך את הלמידה, אם אתה רוצה ויש לך כוח לקרוא קצת על הנושא אז יש באיזה ספר לימוד של האו"פ קצת על אסטרטגיות למידה (זה בעיקר תאורטי אבל זה בכ"ז מועיל). קואצ'ינג זה כשמו כן הוא - מאמן אישי שיושב איתך מציב ביחד איתך מטרות ועוזר לך להגיע אליהם, בד"כ ילדים משתמשים בזה (אומרים שזה יחסית מוצלח אבל אני אישית לא ניסיתי) אבל יש גם למבוגרים תחפש בגוגל ואני מניח שתמצא כמה (אם אתה רוצה אני יכול אולי אפילו להמליץ לך על מישהי). מעבר לזה, קח בחשבון שסביר שתיהיה תלוי ברטליין לצורך למידה וכמו שכתבתי כמה שורות למעלה אני אישית לא רואה בזה כל פסול. וכנראה שגם אתה לרוב תצטרך להתאמץ יותר משאר בני כיתתך בכדי להגיע להישגים אבל תנסה להסתכל גם על הצד החיובי בזה (יצירתיות, אסוציאטיביות וכו') יש לADD \ ADHD הרבה יתרונות לצד החסרונות
 

05 מיכל

New member
דווקא לא כל כך לילדים

קואוצ'ינג אם אינני טועה מתאים יותר לנוער ומבוגרים.
 

razurgansoni

New member
לגבי אסטרטגיות וקאוצ'ינג

אני חושב שהרעיון המרכזי בקאוצ'ינג זה להעניק משמעת עצמית ומוסר עבודה, וזה תודה לאל יש לי, הבעייה היא הריכוז בזמן העבודה, מה שהצעתם באסטרטגיות למידה, קראתי קצת על הנושא אבל לא מצאתי אסטרטגיות ייעודיות להתמודדות עם ההפרעת קשב, אלא רק עם הלמידה בכללי. אם יש למישהו נסיון עם נוירופדבק אני מאוד אשמח לשמוע עליו. שמעתי שזה עוזר והייתי רוצה לדעת על השיטה יותר.
 

ronenscha

New member
אסטרטגיות

הכוונה במקרה כזה הינה בעיקר לחלק את המשימות לחלקים קטנים, ולעשות כל חלק בנפרד. אבל זה דורש תכנון ועבודה. אחת ההנחות הינה כי לבעלי ADHD יש בעיה ביכולת התכנון וחלוקת המשימה לעבודות קטנות תסייע להם. בהצלחה. רונן
 

shosh arie

New member
לגבי אסטרטגיות וקואוצ'ינג

קואוצי'נג נמצא אפקטיבי מאד למתמודדים עם הפרעת קשב. אם תבחר לעבוד עם מאמן אישי -חשוב מאד שהמאמן יהיה בעל התמחות בהפרעות קשב וריכוז. מאמנים אישיים - יש לא מעט, מאמנים להפרעת קשב - לא רבים. ניתן לקבל אימון דוגמא חינם - לבדוק אם אימון אישי עובד עבורך ואם נוצרה כימיה ביניכם, החשובה מאד להצלחת האימון ולשיפור הביצועים שלך. בהצלחה, שוש אריה מאמנת אישית להפרעת קשב וריכוז
 

zivadina

New member
אתה מדהים, נערי!!!

את כל ההצלחות שלך עשית בעשר אצבעותיך, ותמיכת ההורים לא הייתה מובנת מאליה בהתחלה. אני חושבת שאתה צריך להבין, שייתכן שתצטרך ללמוד עם ריטלין, אבל זאת הבחירה שלך. הרי תוכל להגיד לעצמך שלא צריך 9, 10, ובכלל לא צריך אוניברסיטה, ולעסוק בדברים נחמדים שלא מצריכים קשב וריכוז. תזכור שהבחירה היא שלך ורק שלך, וכל בחירה במטרות גבוהות מצריכה התאמצות ובקשת עזרה. מאידך, אכן, ככל שאדם טופל בגיל צעיר יותר, הוא מסגל לעצמו איסטרטגיות פיצוי ולומד לעקוף את הלקות שלו בדרך זו או אחרת. תזכור שאתה אדון לבחירת מטרותיך ועקב כך אדון לבחירת עזריך. נהניתי מאוד לקרוא את הגיגיך המעמיקים, ואני גאה בך מאוד!!!
 

razurgansoni

New member
תודה רבה רבה זיווה

אכן הריטלין לא "עשה בשבילי את העבודה", אני בהחלט מודע לכך שההחלטה הייתה שלי בלבד. אני יודע שהרבה ילדים עם בעיות קשה קבלו יחס רע ממערכת החינוך והם פשוט מוותרים, ורוב התלמידים במ"בר הם כאלה, אבל אני לא אוהב לוותר ולשבור את הכלים, למרות שעשיתי את חלק גדול מהחיים שלי, וותרתי על מה שהיה קשה. אבל אם חושבים בצורה הגיונית אתה רואה שזה לא מקדם אותך לשום מקום. אני שמח שהשינוי הזה בחשיבה לא קרה מאוחר מדי שזה אחרי בית ספר שאז כבר יותר קשה לשנות.
 

virlomi

New member
כל הכבוד לך

אתה מודאג מהתלות שלך בריטילין. אבל הידע הוא שלך היכולת היתה שם גם לפני כן - הריטילין רק עוזר לך להוציא אותה החוצה (אבל לא עושה את זה בשבילך). יכול להיות שתמיד תצטרך תצטרך ללמוד למבחנים עם ריטילין. אבל למזלנו בחיים עצמם , ואני לא מדברת על אקדמיה) יש מעט מאד מבחנים. אם כי יש מצבים שדורשים ריכוז -ואז תוכל לבחור אם להשתמש או לא בריטילין. שאלת על אסטרטגיות למידה - יש פורום אסטרטגיות והנגשת למידה. שם יוכלו לענות לך ביתר פירוט על שאלותיך. הבוקר קראתי פוסט מעצבן - אולי תגיב לו גם אתה. המון המון הצלחה בהמשך
 

virlomi

New member
אל תגיבן לפוסט - הוא סייטולוג

וזה דיי ברור - לאחר סיור קטן בבלוג
 

N3W

New member
קח עוד דוגמה

אני אומנם את התיכון סימתי לפני זמן רב אבל גם לי היו בעיות בלימודים פשוט לא יכולתי לשבת שנייה אחת וללמוד. את התיכון גמרתי ככה בקושי (חוץ ממתמטיקה ששם משום מה היה לי 97 ב5 יחידות ). בחיים שלי לא חשבתי שאני יכול ללכת לאוניברסיטה וללמוד, ובטח שלא רפואה. אתה יודע איפה אני היום?? היום אני 6 ימים לפני סיום שנה ב' בלימודי רפואה בחו"ל כאשר את השנה הראשונה גמרתי כמצטיין עם ממוצע מדהים והשנה אני לא פחות טוב. ההשגים שלי הם מדהים ואנשים פשוט לא האמינו שאני מסוגל לזה , קשה וכואב להגיד אבל אפילו אבי אמר לי שהוא לא האמין שאני אגיע לסוף שנה שנייה ועוד עם כאלו ציונים . ואיפה הרטלין הזה נכנס כאן לתמונה?? ללא רטלין לא הייתי מסוגל לעבור את הסימסטר הראשון ובטח שלא לגמור את השנה השנייה ואני בכלל לא מדבר על הציונים וזה לא שלא ניסיתי - תאמין לי באמת שרציתי לראות ולהוכיח לעצמי שאני מסוגל ללמוד גם ללא רטלין , אבל הגעתי מהר מאוד להבנה שאני פשוט לא מסוגל . ככה בשביל לגמור את המגילה שרשמתי לך - אני אישית חושב שרטלין הוא תרופה שמשפרת את איכות החיים ומוציא את הפוטנציל שיש לאנשים בעלי בעיות כאלו ואחרות .
 

razurgansoni

New member
זה פשוט מדהים! ומה שעוד יותר זה

שגם אני רוצה ללמוד רפואה :) אומנם בעתודה בגלל זה אני מתאמץ כל כך עכשיו... אבל לא מובן לי איך גמרת את התיכון עם 97 ב5 יחידות?! זה תופעה!, יש לי חבר כזה והוא גמר את כל הבגרויות בכיתה י' ועכשיו יש לו שנתיים לעשות אוניברסיטה בי"א, וי"ב, כמובן שהוא מחונן, אני בטוח למי מה שתיארת שגם אתה.
 

Sezar ooroo

New member
אבל למה הפחד מלקחת ריטלין קבוע?

אני לא רואה בזה שום דבר רע. זו תרופה אחרי הכל לבעיה שיש לך ולא המצאת. כמו שרשמו כאן מקודם, אם יש חולי סכרת שלוקחים אינסולין למה אתה צריך להרגיש רע שאתה לוקח בקביעות ריטלין?
 

razurgansoni

New member
ובכן כי במובן מסויים

זה לקות להיות תלוי בתרופה לכל החיים, זה מחשבה שמפחידה, אני חושב, כל אחד. גם אם נמצא (כנראה) שהתרופה לא גורמת לתופעות לוואי רבות
 

05 מיכל

New member
נכון, מעצבן להיות תלוי

אבל מי שתלוי במשקפיים משלים עם זה מהר מאוד, כי חברתית זה מקובל ואין לחץ חברתי ותקשורתי נגד זה. אם כל הבעיה זה שמעצבן להיות תלוי - אני בהחלט מציעה לך לחשוב על זה כמו על משקפיים. (מזלך שאתה לא בת. בנות צריכות להביא בחשבון שבהריונות הן תצטרכנה להפסיק. אתה פטור מהדאגה הזו...)
 
למעלה