הצטרפו למאבק לשחרור האווזים!

Veganiny J

New member
הצטרפו למאבק לשחרור האווזים!

בקרוב תתכנס ועדת החינוך והתרבות של הכנסת לדיון נוסף בנושא פיטום אווזים. בישיבותיה האחרונות הביעה הוועדה תמיכה בהחלטת בג"ץ האוסרת פיטום אווזים, אולם היא החליטה להאריך את תוקף התקנות המתירות פיטום לתקופת זמן נוספת, לאחר שחלק מחבריה שוכנעו כי במשרד החקלאות נעשים מאמצים להפחית את סבלם של האווזים, באמצעות שינויים קוסמטיים בתהליך הפיטום. בדיונים הקודמים בוועדה, הדגישו חבריה את ההשפעה העצומה שהשפיעו עליהם המכתבים שקיבלו מהציבור. שלחו מכתבים לחברי ועדת החינוך והתרבות, והבהירו להם מדוע יש להתנגד לפיטום אווזים, תהיה השיטה אשר תהיה. מומלץ להעלות בפניהם את הנקודות הבאות:
המטרה של תהליך הפיטום, בכל שיטה שהיא, היא לגרום לאווזים באופן מכוון ניוון שומני של הכבד, מצב פתולוגי המוגדר כמחלה. במצב זה הכבד מתנפח, ונגרמת פגיעה במערכות הגוף השונות. בכך אין הבדל בין שיטות פיטום שונות. בכל שיטה של הלעטה מדובר על האכלה כפויה של האווז בכמויות אדירות של מזון. מידע נוסף כאן.
כבר בשנת 2001 קראה ועדת החינוך למשרד החקלאות לפעול להסבה מקצועית למפטמים, כדי למנוע פגיעה בהם, לאור העובדה כי הענף עומד להיסגר. ביולי 2003 הצטרף גם בג"ץ לקריאה זו, לאחר שקבע שפיטום אווזים אינו חוקי. משרד החקלאות לא קידם את ההסבה, וכעת הוא דורש פיצויים מופרכים למפטמים, דרישה שמטרתה לטרפד את סגירת הענף, שמונה כ-25 מפטמים בלבד.
קליפורניה הצטרפה זה מכבר לרשימת המדינות האוסרות בשטחן פיטום של עופות מים. בקליפורניה קיימת תעשייה של פיטום עופות מים, ובכך היא מצטרפת למדינות אשר הפסיקו תעשייה אשר הייתה קיימת בשטחן, כגון: פולין, איטליה וצ'כיה. אין כל סיבה שמדינת ישראל תפגר אחרי המדינות הללו ברמתה המוסרית. כתובת חברי/ות ועדה: לכבוד ח"כ ..., משכן הכנסת, קריית בן-גוריון, ירושלים 91950. שמות חברי/ות הוועדה, שאליהם רצוי לפנות: יו"ר הוועדה, מלי פולישוק בלוך (שינוי), טלב אלסאנע (רשימה ערבית מאוחדת), גלעד ארדן (ליכוד), אורי יהודה אריאל (האיחוד הלאומי), מוחמד ברכה (חד"ש), ענבל גבריאלי (ליכוד), גילה גמליאל (ליכוד), משה גפני (יהדות התורה), מגלי והבה (ליכוד), ראלב מג'אדלה (עבודה מימד,), משולם נהרי (ש"ס), מרינה סולודקין (ליכוד), גילה פינקלשטיין (מפד"ל), יולי תמיר (העבודה מימד). הנחיות לכתיבה יעילה:
בפנייה לחברי הכנסת הדתיים (גפני, נהרי ופינקלשטיין) רצוי לציין בס"ד בראש הדף.
פנייה במכתב או בפקס עדיפה על פנייה בדואר אלקטרוני. מספרי הפקס של חברי ועדת החינוך והתרבות מופיעים בדף הוועדה באתר הכנסת. כל מכתב משפיע!
 

oridor345

New member
שאלה

מתי מתוכננת הועידה? (או שגם את זה אסור להגיד מסיבות לא מובנות)
 

menl

New member
עד הוועדה, אך רצוי בהקדם

אין עדיין מועד לפגישת הוועדה. זה אמור להיות 3 חודשים מהפגישה הבאה. ייתכן שכבר בשבוע הבא... ברגע שנדע, נפרסם פה. בברכה, מנשה.
 

oridor345

New member
אפשר לשאול למה הכל ברגע האחרון?

אם נגיד היו לי תכניות לפרסם את הדבר הזה לאנשים, איך אני אמור לפרסם את זה כשכבר בשבוע הבא הפגישה יכולה להתקיים??? אנשים לא יספיקו לשלוח מכתב!! זה נראה לי ממש חוסר אחריות! הייתם צריכים לפרסם את זה הרבה לפני.
 

bonbonyetta

New member
זה לא בדיוק ברגע אחרון../images/Emo142.gif

כבר היו פרסומים על זה בשבועון אנונימוס, ולא רק האחרון אם אינני טועה. (חוץ מזה חבר יקר, גם אם זה ברגע האחרון- אז מה ? לא תעזור כמה שאתה יכול? תתחיל להפיץ, תעביר לחברים, תעזור להפיץ המסר בפורומים אחרים. עושים מה שיכולים, חבר, מה שיכולים...)
 
תקשיבו, אנשים, אבלס קיבל...

את השיר "דוקטור חשוב עליי" באימייל, ולהלן תשובתו המטופשת: Your concern is real, but on Nothing. No-one here injects anything into the eyes of any animal. All possible treatments that might cause pain are done under deep anesthesia. כתבתי לו בחזרה, שהשיר היה רק עיקרון, והניסויים שהאדון מבצע הם לא פחות (ואף יותר) אכזריים. כמו כן, כתבתי לו שניסויים בהרדמה לא מעלימים את סבל הקופים, שכן הקופים נמצאים בכלובים קטנים כל חייהם, לאחר שנלקחים מהטבע, מלהקתם ובני משפחותיהם. (דרך אגב- מה שהוא כתב זה נכון? האם הניסויים מתבצעים בהרדמה??? לא נראה לי...) שאלתי אותו איך הוא מסוגל, כאדם "מלומד", שלא לערער על ההתעללות, אלא לבצע אותה?! כמו-כן, הזכרתי את הענקת פרס א.מ.ת וכתבתי שאדם הראוי לקבלת פרס זה אינו יכול לקחת חלק בהתעללות בבעלי-חיים, וציינתי שניסויו האחרון, למשל, לא נועד למציאת תרופה למחלה או לדבר אחר הנחוץ לאנושות, אלא לבדוק נקודה מסוימת שלא יכולה ואינה מסוגלת לתרץ התעללות. אז אם הוא מרגיש ראוי לקבלת פרס זה - כתבתי לו - עליו להפסיק את הניסויים! אני בספק אם האימיילים שלי יעזרו, אבל בכל מקרה, תשובתו ממש הדהימה אותי! איך שהוא מנסה ליצור תדמית של אדם "נאור", כאילו הוא לא היה שותף לרצח חתולים וקופים, אפילו כאילו הוא ר ג י ש לנושא..."Your concern is real"... בחיי, איזה צבוע
 
לדבר אל הלמפה ../images/Emo62.gif

מישהו חכם אמר פעם שמי שעושה ניסויים בבעלי-חיים, אין לו בעיה לשקר. מדובר באנשים שמשקרים לעצמם כל הזמן, ומי שמשקר לעצמו משקר לכולם. אבלס וויויסקטורים רבים אחרים הם "שרופים" - לדבר אליהם על חמלה ומוסריות זה בערך כמו לדבר אל הלמפה. הם שומרים על חומות ההגנה שלהם בקנאות, שלא יווצר סדק, חלילה, כי אחרת הם לא יוכלו לחיות עם עצמם. צריך לתפוס אותם כשהם קטנים.
 

r i p l y

New member
נכון והם מעוותים לגמריי ,

הם כבר מזמן איבדו כל קשר תקין עם הרגשות, למעשה הם עסוקים בלהפריד את הרגשות (שגם ככה אין להם..) מהמחשבה שלהם ובגלל זה הם עסוקים בלטייח ולהמציא שקרים כל מה שנשאר זה ליצור הרים של מדע בדיוני ושקרי. זה מזכיר לי שזה כמו דיקארט שחשב שחיות לא יכולות להרגיש וחשב שהמדע בכלל מתבסס על הרציונלי בלבד וידוע שהוא מתבסס גם על הניסיון..הוא גם הפריד בכל תוקף בין הגוף נפש שידוע שזה קשקוש גמור להפריד, בגלל זה כתבו את הספר" השגיאה של דיקארט".. שהוא דוגמא לגאון אבל בלי טיפת יכולת רגשית מפותחת ( בעל אינטיליגנציה רגשית- ציון- אפס.).כך שבסוף יוצא שיש חכמים ממנו.... בתולדות האנושות.
 

bonbonyetta

New member
לא נעים לומר אבל אתם יודעים שפעם../images/Emo4.gif

פעם גם התיחסות באופן דומה לאנשים ממוצא מסוים..... חשבו שהם פרימיטיבים, לא מבינים, הרשו עפי החוק והנהגים הקיימים לנהוג בהם בצורה מזעזעת, גזלו חירותם, ומעבר לכל - חשבו, היו בטוחים שאין להם רגשות, מחשבות, חושים כמו לאנשים רגילים - "אנשים ממוצא אחר", זכויות בודאי לא היו להם...הם לא נחשבו ""בני אדם". ממש מזכיר משהו לא ? התקופה החשוכה ההיא, והעבדות נגמרו, והמאבק היה שנים רבות ועקוב מדם. גם המאבק הזה לא יסתיים עד שלא יצא צדק לאור, כמה שיקח יקח. מי אמרה כאן (ענת?!) - הצדק וההומאניות סופם לנצח
 
הלוואי...../images/Emo122.gif

הלוואי שהצדק וההומאניות ינצחו, אך קצת קשה להאמין ב"הומאניות" - כפי שהיא עכשיו, לפחות. אנשים חיים, הולכים לעבודה, ישנים, מתלוננים, קונים דברים, משוחחים עם חבריהם, שוב מתלוננים, וכל מה שאכפת למבוגרים הוא העולם הקטן שלהם שמורכב מעבודה ובית, וכל מה שאכפת לבני נוער הוא מה הם יעשו מחר, מה אחרים חושבים עליהם, לקנות בגדים ולהחליף תסרוקות... לרוב האנשים לא אכפת מדברים שלא קשורים לחייהם האישיים, לרוב האנשים אכפת משטויות, ולא מההתעללות הבלתי-נסבלת בבעלי-חיים. מה אפשר לעשות? לפתח מודעות? לחלק פלאיירים? כתבות? תהליך זה דבר טוב, אך עד מתי? כמה זמן הוא יימשך? הפסקת האכזריות לא נראית באופק. אנשים אומרים לך: "זה באמת נורא, ניסויים בבעלי-חיים, אני ממש מתנגד לזה" - אך לא עושים כלום כדי לסייע למגר זאת; הם חוזרים הביתה וחושבים על עניינים אחרים, והנושא הזה לא כל כך נוגע בהם, אז הם אפילו לא יחשבו עליו בעתיד - אלא אם כן ייתקלו בעוד פעילים מתישהו. לעומתם, יש את אלה שחושבים שזה נחוץ והכרחי: "אבל אם לא ינסו על בעלי-חיים, אז על מה ינסו?" ואתם כבר לא יודעים מה לעשות יותר בנוגע לאנשים כאלה, אנשים שככל שיסבירו להם וינסו לעורר את מצפונם, יישארו בדעתם העקומה. לא רק בנושא ניסויים בבעלי-חיים העולם פועל בצורה הזאת, גם בהתעללות במשקים. בכל התעללות בבעלי-חיים. המאבק איטי כל כך, החיות סובלות, ואפילו אנחנו איננו יכולים להיקרע משגרת החיים שכפה עלינו הממסד (בית ספר ועבודה) ולהקדיש את כל זמננו לפעילות נגד ההתעללות. הלוואי שמשהו ישתנה בגישה הזאת של בני-אדם, הלוואי שבאמת הצדק וההומאניות (שנשארה) ינצחו... הלוואי... בינתיים, כשאני מנסה לדבר אל המחנך שלי ואל הרכזת החברתית על-מנת להביא הרצאה על זכויות בעלי-חיים לבית הספר שלי, אני נתקלת באמירות סתמיות: "יש לנו הרבה עומס", "יש דברים שאנחנו חייבים לעשות לפני", "אנחנו נזמין הרצאה, אך לא כרגע, אולי בעוד חודש..." הנושא לא חשוב מספיק, גם לא לצמחונים מסוימים (המחנך שלי צמחוני). כיצד אפשר להילחם בחוסר האכפתיות?!?!
 

bonbonyetta

New member
Spirit in heaven שמת לב לחתימתי../images/Emo35.gif

שימי לב Spirit in heaven לאחת האימרות בחתימה שלה, אימרה שלא רק שם אלא חרותה עמוק בלבי כל העת, בזמנים קשים במיוחד, וגם טובים יותר. בזמנים עייפים, וגם אחרים. כדאי לך לאמץ את הגישה ולא לחוש יאוש . הקצב לעולם לא יהיה מספיק עבורנו, כי כואב לנו ואנו ערים למצוקת בעלי החיים. אך צריך וחייבים להתסכל מעבר ליום יום גם על התקדמות כללית במודעות לבעלי החיים שהושגה בשנים אחרונות.... מה שאנו יכולים לעשות זה לחשוף את הציבור כל הזמן ללא הפסקה למסרים שיעוררו המודעות אצלהם, ולא להפסיק, כל הזמן, לא משנה התגובות. ואנו נמשיך לעשות מה שאנו יכולים. first they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win ! mahatma gandhi
 
היום נחלתי אכזבה נוספת ../images/Emo10.gif

התחוור לי שהמורה שלי לביולוגיה, לא רק שהיא בעד ניסויים בבע"ח, היא גם ביצעה כמה בעצמה!! ואני עוד חיבבתי אותה...
כששאלתי אותה איך היא הייתה מסוגלת לבצע ניסויים, היא אמרה: "החולדות האלה ממילא חולדות-מעבדה, ממילא הן היו מתות" - תירוץ לא משכנע במיוחד, משום שאם לא היו מבצעים ניסויים - לא היו "חולדות-מעבדה". אמרתי לה זאת, והיא אמרה: "נכון, אבל אני לא מתנגדת לניסויים בבעלי-חיים כי זה מקדם את הרפואה"... פשוט הייתי בהלם! אני לא יודעת איך אמשיך ללמוד ביולוגיה ולהביט לה בפרצוף לאחר מה ששמעתי ממנה. דבר נוסף הוא שניסיתי להסביר את זה לחברה שלי, והיא אמרה לי: "אבל היא צודקת, זה באמת מקדם את הרפואה", וכשניסיתי לתקן את השגיאה שלה, פשוט הרגשתי לבד. כמה טוב שאני יכולה להכנס אחר כך לפורום ולכתוב לכם את הדברים, ולהרגיש שאני בכל זאת לא לבד בסיפור הזה
אחרת אני לא יודעת איך הייתי שורדת את מבטי האנשים שנמצאים איתי שעות רבות, ומסכימים עם הזוועות
 
הם לאט לאט לומדים.

יש נערה, בת כיתתי, שדיברה איתי על זה שהפגנו נגד קרקס מונטה קרלו - "אבל האנשים האלה מתפרנסים מזה, איך את יכולה לגזול להם את הפרנסה?", ומאוחר יותר סיפרה לי כמה כיף היה בקרקס. זה מעצבן וזה מגעיל, וכל מה שרציתי באותו רגע הוא ללכת ממנה ולעולם לא לחזור.
וכעת לנקודת אור, שהיתה לי במקום הנורא הזה - עיינתי בספר (המצויין!) המלמד אותנו לשון, בעמוד המדבר על הכנת הרצאה טובה, ולהפתעתי הרבה מצאתי בו את המשפט "... הרצאתכם צריכה לכלול טענה כלשהי. למשל: שימוש בבעלי חיים לצורך ניסויים קוסמטיים הוא מיותר ומזיק; ...". (הספר - "להבין עניין", הוצאת מט"ח 2004)
 

victoria777

New member
לגמרי מבינה אותך...

כשאמרתי לחברה שלי שאני מחרימה חברות מסויימות בגלל הסיבה הזאת היא ענתה לי-"אז מה שהם עושים ניסויים"? ויש לי גם משהו טוב לספר-נדנדתי לאמא שלי שתפסיק לקנות סבון לכלים "פיירי"(זה של פרוקטור אנד גמבל)ובסוף בגלל הנדנודים שלי היא קנתה של נקה.
 

bonbonyetta

New member
חוץ מזה Spirit in heaven ../images/Emo8.gif

מה....? אכזבה אחת קטנה תשבור אותנו ?! קטן עלינו, אנחנו ממשיכים ויותר חזק לפעול בכיוון, יהיו אכזבות ותהיינה הפתעות טובות...
 
בוודאי שלא נישבר ../images/Emo88.gif

תמיד יש מה לעשות, וכל עוד יש מה לעשות - לא נרשה לעצמנו להישבר בשום אופן. מתישהו ננצח!
 
למעלה