הצומת "המקושרת ביותר" (סוג של שאלה/חידה)

מצב
הנושא נעול.
הצומת "המקושרת ביותר" (סוג של שאלה/חידה)

הצומת "המקושרת ביותר" (סוג של שאלה/חידה)
למי שזוכר, לפני כחצי שנה שאלתי אתכם על היישוב היהודי הוותיק ביותר שאין אליו תחבורה ציבורית.

בעקבות טיול אחר, עלתה במוחי שאלה הפוכה - מהי הנקודה בארץ (שאינה תחנה מרכזית של יישוב כלשהו) שהיא "המקושרת ביותר" מבחינת קווי אוטובוס בינעירוניים (הדגש הוא על בינעירוניים. מבחינתי אפשר להכליל בהגדרה זו גם קווים מעיר מסויימת ליישובים כפריים בסביבתה, אך לא קווים עירוניים כמקובל בגוש דן ובמטרופולינים אחרים).

יש לי השערה בנושא אך אשמח לשמוע תובנות כאן לפני שאשתף (ואולי יש כמה תשובות נכונות).
 

נתנאל531

Well-known member
בית דגן?

הצומת "המקושרת ביותר" (סוג של שאלה/חידה)
למי שזוכר, לפני כחצי שנה שאלתי אתכם על היישוב היהודי הוותיק ביותר שאין אליו תחבורה ציבורית.

בעקבות טיול אחר, עלתה במוחי שאלה הפוכה - מהי הנקודה בארץ (שאינה תחנה מרכזית של יישוב כלשהו) שהיא "המקושרת ביותר" מבחינת קווי אוטובוס בינעירוניים (הדגש הוא על בינעירוניים. מבחינתי אפשר להכליל בהגדרה זו גם קווים מעיר מסויימת ליישובים כפריים בסביבתה, אך לא קווים עירוניים כמקובל בגוש דן ובמטרופולינים אחרים).

יש לי השערה בנושא אך אשמח לשמוע תובנות כאן לפני שאשתף (ואולי יש כמה תשובות נכונות).
בית דגן?
לצונת בית דגן יש את היתרון של השער הדרום-מזרחי של גוש דן. בהשוואה לצמתים דומות סמוך לערים מרכזיות אחרות (צומת צבר, צומת סומך, צומת יגור, מחלף עתלית / צומת אורן, צומת גוש עציון, צומת כוכב יעקב, בית ליד) נראה שהיא לוקחת בקלות.

אפשרות אחרת היא צומת סגולה, השער הצפון-מזרחי של גוש דן.
 

benshap2

New member
על כביש 44 - צומת חולון \ צומת אזור

בית דגן?
לצונת בית דגן יש את היתרון של השער הדרום-מזרחי של גוש דן. בהשוואה לצמתים דומות סמוך לערים מרכזיות אחרות (צומת צבר, צומת סומך, צומת יגור, מחלף עתלית / צומת אורן, צומת גוש עציון, צומת כוכב יעקב, בית ליד) נראה שהיא לוקחת בקלות.

אפשרות אחרת היא צומת סגולה, השער הצפון-מזרחי של גוש דן.
על כביש 44 - צומת חולון \ צומת אזור
 
יתכן שמחלף הראל?

הצומת "המקושרת ביותר" (סוג של שאלה/חידה)
למי שזוכר, לפני כחצי שנה שאלתי אתכם על היישוב היהודי הוותיק ביותר שאין אליו תחבורה ציבורית.

בעקבות טיול אחר, עלתה במוחי שאלה הפוכה - מהי הנקודה בארץ (שאינה תחנה מרכזית של יישוב כלשהו) שהיא "המקושרת ביותר" מבחינת קווי אוטובוס בינעירוניים (הדגש הוא על בינעירוניים. מבחינתי אפשר להכליל בהגדרה זו גם קווים מעיר מסויימת ליישובים כפריים בסביבתה, אך לא קווים עירוניים כמקובל בגוש דן ובמטרופולינים אחרים).

יש לי השערה בנושא אך אשמח לשמוע תובנות כאן לפני שאשתף (ואולי יש כמה תשובות נכונות).
יתכן שמחלף הראל?
 
גם אני חשבתי בכיוון הזה

יתכן שמחלף הראל?
גם אני חשבתי בכיוון הזה
אחרי שפיספסתי בכמה שניות את קו 480, ובהמתנה לאוטובוס הבא עברו מגוון אוטובוסים ליעדים שונים בארץ.

התלבטתי אם לרשום בתנאי החידה שאני לא מתכוון לתחנות בתוך יישובים עירוניים, אבל גם תחנת מחלף הראל נמצאת למעשה בתוך יישוב כזה (מבשרת ציון).
 

droriko

New member
רכבת מרכז

הצומת "המקושרת ביותר" (סוג של שאלה/חידה)
למי שזוכר, לפני כחצי שנה שאלתי אתכם על היישוב היהודי הוותיק ביותר שאין אליו תחבורה ציבורית.

בעקבות טיול אחר, עלתה במוחי שאלה הפוכה - מהי הנקודה בארץ (שאינה תחנה מרכזית של יישוב כלשהו) שהיא "המקושרת ביותר" מבחינת קווי אוטובוס בינעירוניים (הדגש הוא על בינעירוניים. מבחינתי אפשר להכליל בהגדרה זו גם קווים מעיר מסויימת ליישובים כפריים בסביבתה, אך לא קווים עירוניים כמקובל בגוש דן ובמטרופולינים אחרים).

יש לי השערה בנושא אך אשמח לשמוע תובנות כאן לפני שאשתף (ואולי יש כמה תשובות נכונות).
רכבת מרכז
 
אין לי ספק שזאת התשובה.

רכבת מרכז
אין לי ספק שזאת התשובה.
אלא אם כן רכבת מרכז נחשבת ל"תחנה מרכזית של ישוב כלשהו".
 

droriko

New member
מה שאני בא להגיד

היא לא מוגדרת כתחנה מרכזית
אפשר גם להגיד שהכרמלית זה תחנה מרכזית
מה שאני בא להגיד
זה שאין ממש הגדרות סדורות לתחנה מרכזית נניח אם חונים שם לפחות X אוטובוסים אז זה תחנה רמכזית,או זה נמצא על ציר שעוברים בו מכוניות/אוטובוסים זה תחנה מרכזית. אני יודע שלפי הרישומים של משרד התחבורה רק התמחת מוגדרת כתחנה מרכזית.
 
מקום שממנו נוסעים מעיר אחת לאחרת

היא לא מוגדרת כתחנה מרכזית
אפשר גם להגיד שהכרמלית זה תחנה מרכזית
מקום שממנו נוסעים מעיר אחת לאחרת
התחנה הסופית היא מרכזית לדעתי.
אחרת אפשר להגיד שבת גלים, ומרכזית ראשון הם לא תחנות מרכזיות.
 

droriko

New member
לא מכיר את שתי התחנות האלה

מקום שממנו נוסעים מעיר אחת לאחרת
התחנה הסופית היא מרכזית לדעתי.
אחרת אפשר להגיד שבת גלים, ומרכזית ראשון הם לא תחנות מרכזיות.
לא מכיר את שתי התחנות האלה
אז לא יודע מה להגיד לך(מכיר את מרכזית ראשון הישנה,אבל אתה בטח מדבר על החדשה)

ההגדרה שנתת אולי טובה לעיר כמו כפר סבא שרוב גדול של הנוסעים בה בבוקר נוסעים לערים אחרות. בתל אביב לעומת זאת יש לך תחבורת פנים ענפה ביותר. מה גם שיש שיגידו שבתכלס הערים שמסביבה כמו גבעתיים או בת ים הן בעצם רובעים שלה(לפחות מבחינה תחבורתית) אז גם זה יכול להיחשב תחבורת פנים.

ואם הקריטריון הוא מעבר של אנשים מעיר אחת לאחרת,אז גם מסוף רידינג יכול להיחשב לתחנה מרכזית.
 
יש קווים מירושלים באר שבע וערים לא בגוש דן

לא מכיר את שתי התחנות האלה
אז לא יודע מה להגיד לך(מכיר את מרכזית ראשון הישנה,אבל אתה בטח מדבר על החדשה)

ההגדרה שנתת אולי טובה לעיר כמו כפר סבא שרוב גדול של הנוסעים בה בבוקר נוסעים לערים אחרות. בתל אביב לעומת זאת יש לך תחבורת פנים ענפה ביותר. מה גם שיש שיגידו שבתכלס הערים שמסביבה כמו גבעתיים או בת ים הן בעצם רובעים שלה(לפחות מבחינה תחבורתית) אז גם זה יכול להיחשב תחבורת פנים.

ואם הקריטריון הוא מעבר של אנשים מעיר אחת לאחרת,אז גם מסוף רידינג יכול להיחשב לתחנה מרכזית.
יש קווים מירושלים באר שבע וערים לא בגוש דן
שמסתיימים שם.
מרכזית ראשון התכוונתי לחדשה , הישנה כיום היא תחנה בצומת אפילו שהיא יותר מקושרת מהחדשה.
 

droriko

New member
תקרא את ההודעה האחרונה שלי למעלה

אז הבאה אחריה היא לדעתי עזריאלי.
האם עזריאלי זאת תחנה מרכזית?
תקרא את ההודעה האחרונה שלי למעלה
אין ממש הגדרות סדורות למהי תחנה מרכזית. למשל תחנה מרכזית כפר סבא מוגדרת כתחנה מרכזית ומסוף הרכבת לא,למרות שהוא פי 10 יותר עמוס מכל בחינה אפשרית. לגבי עזריאלי,מצד אחד עוברים בו המון אנשים,אבל מצד שני אין בו מסוף והוא גם לא כזה יעד אטקרטיבי להחלפת אוטובוס(להבדיל נניח מסמינר הקיבוצים או מכון מור)
 

droriko

New member
עוברים בו המון אנשים=עוברים בו המון אוטובוס

תקרא את ההודעה האחרונה שלי למעלה
אין ממש הגדרות סדורות למהי תחנה מרכזית. למשל תחנה מרכזית כפר סבא מוגדרת כתחנה מרכזית ומסוף הרכבת לא,למרות שהוא פי 10 יותר עמוס מכל בחינה אפשרית. לגבי עזריאלי,מצד אחד עוברים בו המון אנשים,אבל מצד שני אין בו מסוף והוא גם לא כזה יעד אטקרטיבי להחלפת אוטובוס(להבדיל נניח מסמינר הקיבוצים או מכון מור)
עוברים בו המון אנשים=עוברים בו המון אוטובוס
למרות שמצד שני זה די מוביל אחד לשני
 
לצורך העניין

אז הבאה אחריה היא לדעתי עזריאלי.
האם עזריאלי זאת תחנה מרכזית?
לצורך העניין
עזריאלי אינו תחנה מרכזית, כי אין אף אוטובוס שמתחיל או מסיים את הנסיעה שלו ממקום זה.

ונכון, מספר תחנות בתל אביב בהחלט מקושרות היטב, אך לדעתי מחלף הראל מקושר ארצית טוב יותר מהתחנה בעזריאלי - למעשה כמעט כל אוטובוס מירושלים לכל מקום בארץ חוץ מאילת/בית שאן ויישובי יו"ש עובר דרך שם, ואפילו לא צריך להגיע לירושלים כדי להחליף אוטובוס. בעזריאלי ותחנות דומות, כדי להגיע לדרום הארץ אתה עדיין חייב להחליף אוטובוס בדרך...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה