הצומת "המקושרת ביותר" (סוג של שאלה/חידה)

מצב
הנושא נעול.
ובכל זאת בעזריאלי עוצרים יותר קווים

לצורך העניין
עזריאלי אינו תחנה מרכזית, כי אין אף אוטובוס שמתחיל או מסיים את הנסיעה שלו ממקום זה.

ונכון, מספר תחנות בתל אביב בהחלט מקושרות היטב, אך לדעתי מחלף הראל מקושר ארצית טוב יותר מהתחנה בעזריאלי - למעשה כמעט כל אוטובוס מירושלים לכל מקום בארץ חוץ מאילת/בית שאן ויישובי יו"ש עובר דרך שם, ואפילו לא צריך להגיע לירושלים כדי להחליף אוטובוס. בעזריאלי ותחנות דומות, כדי להגיע לדרום הארץ אתה עדיין חייב להחליף אוטובוס בדרך...
ובכל זאת בעזריאלי עוצרים יותר קווים
מאשר במחלף הראל, אפילו אם סופרים רק בינעירוניים.
 

olli3

New member
מנהל
345 לקרית מלאכי, 375 לקרית גת, 378 לשדרות

לצורך העניין
עזריאלי אינו תחנה מרכזית, כי אין אף אוטובוס שמתחיל או מסיים את הנסיעה שלו ממקום זה.

ונכון, מספר תחנות בתל אביב בהחלט מקושרות היטב, אך לדעתי מחלף הראל מקושר ארצית טוב יותר מהתחנה בעזריאלי - למעשה כמעט כל אוטובוס מירושלים לכל מקום בארץ חוץ מאילת/בית שאן ויישובי יו"ש עובר דרך שם, ואפילו לא צריך להגיע לירושלים כדי להחליף אוטובוס. בעזריאלי ותחנות דומות, כדי להגיע לדרום הארץ אתה עדיין חייב להחליף אוטובוס בדרך...
345 לקרית מלאכי, 375 לקרית גת, 378 לשדרות
נתיבות ואופקים ו281 לאשדוד.

אז לא כל הדרום מקושר, אך דווקא היישובים הפחות מרכזיים לדרום (להוציא את אשדוד) מקושרים היטב לעזריאלי, יותר ממה שהם מקושרים למרכזית ת"א.
 

mister K

New member
רכבת מרכז ועזריאלי לא נחשבים

רכבת מרכז
רכבת מרכז ועזריאלי לא נחשבים
ברור שרכבת מרכז בתל אביב היא הנקודה הנגישה ביותר בישראל מבחינה תח"צית.
אבל פה השאלה נשאלה על מקום שנמצא מחוץ לעיר.
 
רחוב המסגר תל אביב או רבי עקיבא בבני ברק.

הצומת "המקושרת ביותר" (סוג של שאלה/חידה)
למי שזוכר, לפני כחצי שנה שאלתי אתכם על היישוב היהודי הוותיק ביותר שאין אליו תחבורה ציבורית.

בעקבות טיול אחר, עלתה במוחי שאלה הפוכה - מהי הנקודה בארץ (שאינה תחנה מרכזית של יישוב כלשהו) שהיא "המקושרת ביותר" מבחינת קווי אוטובוס בינעירוניים (הדגש הוא על בינעירוניים. מבחינתי אפשר להכליל בהגדרה זו גם קווים מעיר מסויימת ליישובים כפריים בסביבתה, אך לא קווים עירוניים כמקובל בגוש דן ובמטרופולינים אחרים).

יש לי השערה בנושא אך אשמח לשמוע תובנות כאן לפני שאשתף (ואולי יש כמה תשובות נכונות).
רחוב המסגר תל אביב או רבי עקיבא בבני ברק.
 

down under

New member
אם אינני טועה, ואני כמעט בטוח שאינני טועה

852 ועוד כמה. אבל באמת לא הרבה.
אם אינני טועה, ואני כמעט בטוח שאינני טועה
852 (וגם 808,872 ושאר "חבריו" לקווים שבאים מפרדס חנה וחדרה) נוסעים דרך חיפה, אופס, דרך דרך נמיר שהופכת לדרך פ"ת, אופס, דרך בגין ולא המסגר.

לפחות בין השנים 77' עד 85', אלו השנים שנסעתי בקווים הללו מחדרה לת"א, הם נסעו על דרך בגין (אז דרך פ"ת), עלו על גשר מעריב, ופנו ימינה ברכבת ומיד פרסה
בבית המכס (תחנת המשטרה).
 
נכון, אבל לכיוון צפון הם נוסעים במסגר.

אם אינני טועה, ואני כמעט בטוח שאינני טועה
852 (וגם 808,872 ושאר "חבריו" לקווים שבאים מפרדס חנה וחדרה) נוסעים דרך חיפה, אופס, דרך דרך נמיר שהופכת לדרך פ"ת, אופס, דרך בגין ולא המסגר.

לפחות בין השנים 77' עד 85', אלו השנים שנסעתי בקווים הללו מחדרה לת"א, הם נסעו על דרך בגין (אז דרך פ"ת), עלו על גשר מעריב, ופנו ימינה ברכבת ומיד פרסה
בבית המכס (תחנת המשטרה).
נכון, אבל לכיוון צפון הם נוסעים במסגר.
 

down under

New member
אתה בטוח?

נכון, אבל לכיוון צפון הם נוסעים במסגר.
אתה בטוח?
כי, שוב, בשנות ה-80 והאמת שפה ושם גם ב-90, הקווים יצאו מרח' הנגב וטראח שלאק, תוך שניות בודדות ביותר היו כבר על דרך בגין (אז דרך פ"ת).
יתכן שעם המעבר לתמח"ת הם לצפון נוסעים במסגר, אבל לא נראה לי סביר.

אני במפורש יודע על קווי אגד לצפון המדינה, שבמו עיני אני רואה אותם, נוסעים על רח' הרכבת עד לפינת בגין, פונים ימינה בפניה המקוללת* לדרך בגין צפון.


* פניה מקוללת: יש רמזור מהבהב בפניה ימינה אבל היות ובמרבית שעות היום יש ימבה הולכי רגל הרי שמכונית ממוצעת שממתינה בפניה ימינה עלולה להמתין עד לגמר הפניה
משהו כמו 3 עד 5 דקות במקום 10 עד 20 שניות.
 
המסלול הוא לא סוד, אתה מוזמן לבדוק בעצמך.

אתה בטוח?
כי, שוב, בשנות ה-80 והאמת שפה ושם גם ב-90, הקווים יצאו מרח' הנגב וטראח שלאק, תוך שניות בודדות ביותר היו כבר על דרך בגין (אז דרך פ"ת).
יתכן שעם המעבר לתמח"ת הם לצפון נוסעים במסגר, אבל לא נראה לי סביר.

אני במפורש יודע על קווי אגד לצפון המדינה, שבמו עיני אני רואה אותם, נוסעים על רח' הרכבת עד לפינת בגין, פונים ימינה בפניה המקוללת* לדרך בגין צפון.


* פניה מקוללת: יש רמזור מהבהב בפניה ימינה אבל היות ובמרבית שעות היום יש ימבה הולכי רגל הרי שמכונית ממוצעת שממתינה בפניה ימינה עלולה להמתין עד לגמר הפניה
משהו כמו 3 עד 5 דקות במקום 10 עד 20 שניות.
המסלול הוא לא סוד, אתה מוזמן לבדוק בעצמך.
 

אורי404

New member
צומת השרון/בית ליד

הצומת "המקושרת ביותר" (סוג של שאלה/חידה)
למי שזוכר, לפני כחצי שנה שאלתי אתכם על היישוב היהודי הוותיק ביותר שאין אליו תחבורה ציבורית.

בעקבות טיול אחר, עלתה במוחי שאלה הפוכה - מהי הנקודה בארץ (שאינה תחנה מרכזית של יישוב כלשהו) שהיא "המקושרת ביותר" מבחינת קווי אוטובוס בינעירוניים (הדגש הוא על בינעירוניים. מבחינתי אפשר להכליל בהגדרה זו גם קווים מעיר מסויימת ליישובים כפריים בסביבתה, אך לא קווים עירוניים כמקובל בגוש דן ובמטרופולינים אחרים).

יש לי השערה בנושא אך אשמח לשמוע תובנות כאן לפני שאשתף (ואולי יש כמה תשובות נכונות).
צומת השרון/בית ליד
גם בצומת זה, באופן כללי נוסעים קווי אוטובוסים רבים.
למשל קווים מאספים תל אביב-צפון, ביניהם 921 או 841.
קו 947 חיפה-ירושלים וחלופות של קווי נתניה-ירושלים.
קווים מנתניה, כמו 640 ו-641.
אמרת/כתבת, עמית, שקווים ליישובים כפריים בסביבה כלולים. אם כך ניתן לכלול קווים רבים מאזור נתניה ליישובי/מושבי הסביבה ואת קו 39 העתידי לערי המשולש.
 

down under

New member
שתהיה בריא, אורי, שתהיה בריא

צומת השרון/בית ליד
גם בצומת זה, באופן כללי נוסעים קווי אוטובוסים רבים.
למשל קווים מאספים תל אביב-צפון, ביניהם 921 או 841.
קו 947 חיפה-ירושלים וחלופות של קווי נתניה-ירושלים.
קווים מנתניה, כמו 640 ו-641.
אמרת/כתבת, עמית, שקווים ליישובים כפריים בסביבה כלולים. אם כך ניתן לכלול קווים רבים מאזור נתניה ליישובי/מושבי הסביבה ואת קו 39 העתידי לערי המשולש.
שתהיה בריא, אורי, שתהיה בריא
חשבנו ביחד על הצומת הזה...
 

אורי404

New member


שתהיה בריא, אורי, שתהיה בריא
חשבנו ביחד על הצומת הזה...
 

down under

New member
צומת השרון, הוא (צומת זה זכר, יש לו וואחד

הצומת "המקושרת ביותר" (סוג של שאלה/חידה)
למי שזוכר, לפני כחצי שנה שאלתי אתכם על היישוב היהודי הוותיק ביותר שאין אליו תחבורה ציבורית.

בעקבות טיול אחר, עלתה במוחי שאלה הפוכה - מהי הנקודה בארץ (שאינה תחנה מרכזית של יישוב כלשהו) שהיא "המקושרת ביותר" מבחינת קווי אוטובוס בינעירוניים (הדגש הוא על בינעירוניים. מבחינתי אפשר להכליל בהגדרה זו גם קווים מעיר מסויימת ליישובים כפריים בסביבתה, אך לא קווים עירוניים כמקובל בגוש דן ובמטרופולינים אחרים).

יש לי השערה בנושא אך אשמח לשמוע תובנות כאן לפני שאשתף (ואולי יש כמה תשובות נכונות).
צומת השרון, הוא (צומת זה זכר, יש לו וואחד
בולבול) צומת בית ליד (ובלשון הזקנים ממש סיבוב* בית ליד).
יש בו מעין מסוף לנסיעות בין עירוניות ומעל ל-20 קווים שונים חולפים ועוצרים בו.
הכוונה לצומת הכבישים 4 את 57.

בשנות ה-40 וה-50 ופה ושם בשנות ה-60 (אני זוכר בתור ילד את אמי ז"ל אומרת סיבוב במשמעות צומת) צומת נקרא גם בשם סיבוב.
סיבוב כרכור = צומת כרכור (כביש 65 פינת טיזיבלוך, 1.5 ק"מ צפון מזרחית למחנה 80)
סיבוב קסטינה = צומת מלאכי
סיבוב בית ליד = צומת השרון וכו' וכו' וכו'
 

olli3

New member
מנהל
לפחות בשני האחרונים אשכרא מסתובבים בהם

צומת השרון, הוא (צומת זה זכר, יש לו וואחד
בולבול) צומת בית ליד (ובלשון הזקנים ממש סיבוב* בית ליד).
יש בו מעין מסוף לנסיעות בין עירוניות ומעל ל-20 קווים שונים חולפים ועוצרים בו.
הכוונה לצומת הכבישים 4 את 57.

בשנות ה-40 וה-50 ופה ושם בשנות ה-60 (אני זוכר בתור ילד את אמי ז"ל אומרת סיבוב במשמעות צומת) צומת נקרא גם בשם סיבוב.
סיבוב כרכור = צומת כרכור (כביש 65 פינת טיזיבלוך, 1.5 ק"מ צפון מזרחית למחנה 80)
סיבוב קסטינה = צומת מלאכי
סיבוב בית ליד = צומת השרון וכו' וכו' וכו'
לפחות בשני האחרונים אשכרא מסתובבים בהם
לפחות בעבור מסוף האוטובוסים.
 

olli3

New member
מנהל
אפשר לבדוק את זה באתר המפות הממשלתי.

הצומת "המקושרת ביותר" (סוג של שאלה/חידה)
למי שזוכר, לפני כחצי שנה שאלתי אתכם על היישוב היהודי הוותיק ביותר שאין אליו תחבורה ציבורית.

בעקבות טיול אחר, עלתה במוחי שאלה הפוכה - מהי הנקודה בארץ (שאינה תחנה מרכזית של יישוב כלשהו) שהיא "המקושרת ביותר" מבחינת קווי אוטובוס בינעירוניים (הדגש הוא על בינעירוניים. מבחינתי אפשר להכליל בהגדרה זו גם קווים מעיר מסויימת ליישובים כפריים בסביבתה, אך לא קווים עירוניים כמקובל בגוש דן ובמטרופולינים אחרים).

יש לי השערה בנושא אך אשמח לשמוע תובנות כאן לפני שאשתף (ואולי יש כמה תשובות נכונות).
אפשר לבדוק את זה באתר המפות הממשלתי.
בצומת בית ליד, יש 22-24 קווים שעוברים שם, כולל קו הלילה 635. לא ספרתי אחד אחד, אבל לפי הקווים המוכרים לי שעוברים במקום בתוספת 42 החדש של קווים, זה משהו בין 22-24.

מן הסתם שנראה לי שאחת התחנות שאינה תחנה מרכזית שעוברים בה כמות מטרופת של קווים היא תחנת הקסטל (בכיוון הנסיעה לירושלים יש אפילו יותר קווים כי רבים מבצעים שם הורדה בעוד בכיוון ההפוך הם לא אוספים).

בצומת בית קמה יש 28 קווים, שזה לטעמי יותר מבית ליד (כולל קווים חד שבועיים וחד יומיים) ולא כולל קווי אילת שמבצעים התרעננות במקום.

בצומת להבים יש 26 קווים, כולל קו הלילה. למען הסר ספק, צומת להבים לא יושב בתחום הרשות של להבים או של רהט.

בצומת גילת יש 19-21 קווים.

בצומת אשדוד (בני דרום) יש 20 קווים אולי 21. וגם שם צומת אשדוד לא נמצא בתחום של אשדוד ואף דיי רחוק מאשדוד עצמה.

אפשר להגיד שבימי הקיץ יש בצומת הערבה שפע של קווים וכך גם בשאר הצמתים לאורך כביש 90. אם אני לא טועה, רובם (אלו שלא ישירים) עוצרים שם.
 

mister K

New member
מחלף הראל לדעתי לוקח

הצומת "המקושרת ביותר" (סוג של שאלה/חידה)
למי שזוכר, לפני כחצי שנה שאלתי אתכם על היישוב היהודי הוותיק ביותר שאין אליו תחבורה ציבורית.

בעקבות טיול אחר, עלתה במוחי שאלה הפוכה - מהי הנקודה בארץ (שאינה תחנה מרכזית של יישוב כלשהו) שהיא "המקושרת ביותר" מבחינת קווי אוטובוס בינעירוניים (הדגש הוא על בינעירוניים. מבחינתי אפשר להכליל בהגדרה זו גם קווים מעיר מסויימת ליישובים כפריים בסביבתה, אך לא קווים עירוניים כמקובל בגוש דן ובמטרופולינים אחרים).

יש לי השערה בנושא אך אשמח לשמוע תובנות כאן לפני שאשתף (ואולי יש כמה תשובות נכונות).
מחלף הראל לדעתי לוקח
תחשבו כמה קווים שיעדם הוא ירושלים מורידים במחלף...
וכמובן שיש גם את קווי ה-15X וה-18X.

גם צומת גהה, צומת בית ליד, צומת רעננה, מחלף גלילות מערב, צומת הרצליה וצומת קסטינה לא פראיירים.
 
מה עם מחלף נתניה?

מחלף הראל לדעתי לוקח
תחשבו כמה קווים שיעדם הוא ירושלים מורידים במחלף...
וכמובן שיש גם את קווי ה-15X וה-18X.

גם צומת גהה, צומת בית ליד, צומת רעננה, מחלף גלילות מערב, צומת הרצליה וצומת קסטינה לא פראיירים.
מה עם מחלף נתניה?
וצומת רעננה יכולה להיחשב כתחנה מרכזית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה