הפרש ציוני מגן/הגשה בגרות-שאלה

  • פותח הנושא 5by5
  • פורסם בתאריך

5by5

New member
הפרש ציוני מגן/הגשה בגרות-שאלה

אני מחפשת אם יש חוקים או נהלים מסוימים שנוקטים במצב זה...קראתי מאמר שנכתב ב2003 בנושא במאמרים בפורום מערכת החינוך המופיע גם כאן ב60 שניות על ההפרשים ורציתי לדעת האם עדיין בודקים כל עניין לגופו ואין חוק מסודר בנושא? אני מתענינת בהפרשים בין שני הציונים בכל המקצועות ובמתמטיקה בפרט בהפרשים של 20 נקודות או יותר...ואם למישהו יש קישור למקום המסביר מקרה זה באתר משרד החינוך אני אשמח אם ישלח לי... תודה מראש.
 
גם אני מצטרפת לשאלה...../images/Emo13.gif

אם במתמטיקה יש לי מגן 75 ובבגרות אני אקבל 100 אין משהו שאפשר לעשות בעניין?
 

תותה20

New member
זה בדיוק מה ששאלתי את תתעלפתי עליי

יש לי מגן 6!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ובבגרות אני אוציא הרבה יותר אז רציתי לדעת אם אפשר לעשות משהו בעניין
 

bhnadav

New member
לא ידוע לי על מסמך רשמי

של משרד החינוך בנושא ובצדק. הנוהל הוא 50% וזהו, כל מקרה חריג נבחן במערכות הפנימיות של משרד החינוך. הסבר על מה שמתנהל במערכות האלה נמצא בשאלות הנפוצות של משרד החינוך.
 

תותה20

New member
הקפצה

אם למישהו יש תשובה זה מאוד יעזור לי.. בזמן הקרוב בנוגע להפרש כאשר הבגרות גבוהה בהרבה מעל המגן
 

Bongulim

New member
תקשיבי, זה לא משנה

את יכולה לקבל גם מאה נקודות מעל המגן... לא יעשו שום דבר עליך ספציפית אלא רק אם יש הבדל משמעותי בכל הכיתה ואז אם הם מחליטים אז מה שהם מחליטים.
 

MoRaN SaShA

New member
אם בין המגן לבגרות יש הפרש של יותר

מ-30 נקודות, המגן בטל. אם נגיד במגן קיבלת 40 ובבגרות 100 המגן בטל. כי ככה הוא לא מגן!!..אז מבטלים אותו.
 

thumbelita

New member
לגבי מקרה יחיד לא..

רק אם ההפרש הכיתתי בין ציון הבגרות למגן עולה על 20 נקודות המגן בטל. הסיבה כמובן נעוצה בכך שתלמיד עם מגן גבוה שיודע את החומר יכול "ליפול" אבל כיתה שלמה ש"נופלת" מעידה על מורה נדיבה ומתחשבת במיוחד... לצערי הרב המגן לא תמיד "מגן" אבל הוא נועד למנוע אי צדק מסוים כלפי תלמידים טובים: קרה לא אחת שתלמידים שלא הופיעו לשיעורים רוב השנה והפריעו או לא למדו חרשו לקראת המתכונת והוציאו ציונים טובים- לא נשמע פייר במיוחד כלפי מי שהשקיע כל השנה... אני מניחה שמטרת השיטה הזו(במקרה ההפוך בו ציון הבגרות גבוה מהמגן) היא יותר לחנך מאשר "לצאת בסדר עם התלמיד"
 

תותה20

New member
תשובה

הקטע שזה לא שלא השקעתי אלא שעליתי לא מזמן מ3 ולא הייתה לי הזדמנות להשקיע כל השנה המגן ניתן לי על סמך מבחן אחד שעשיתי ובאמעצ המבחן ראש העיר קרא לנו לשיחה שיכבתית וכך יצא שהפסקתי בדיוק לאחר 6 נקודות שקיבלתי- שסיפקו לי את המגן.
 

invAsion

New member
נשמע לי קצת תלוש ../images/Emo103.gif

מהמציאות. אם עלית מ-3 חודש לפני הבגרות אין שום ספק שההשגים והתפקוד שלך ב-3 צריכים להכנס למגן, כמו כן להשלים את המבחן שיצאת ממנו זו אחריות שלך, ושלך בלבד.
 

תותה20

New member
..

נכון אחריות שלי הייתה לי הזדמנות לעשות מועד ב' במועד אחד שבו הייתי חולה לאחר מכן לא הייתה לי אפשרות לדבר עם המורה כי היא לא מסכימה להתקשר אלייה בסוף לא משנה בכל אופן עשיתי אותו כבר- היום... ואני מקווה שהמגן הוא קצת מעל 6..
 
כרעיון זה נחמד

בפועל זה לא קיים. ציון המגן ניתן על סמך כל מה שעשיתם במהלך השנה. ציון בחינת הבגרות על סמך בחינה שלמדתם אליה או לא... אם אתם לא מרוצים ממה שקיבלתם כציון מגן (מגן אכן על רוב התלמידים ברוב המקצועות), אפשר לגשת אחרי סיום הלימודים לבחינה נוספת ואז ציון הבחינה בלבד יהיה ציון הבגרות שלכם.
 

קובי221

New member
יש מסמך שאני כרגע לא מוצא אותו.

אם יש פער כיתתי של 20 נק' ומעלה (לטובה או לרעה) בין ציוני המגן לציוני הבגרות, ציון הבגרות יהווה 70% בחישוב הנטו וציון המגן 30%. במקה רגיל זה עובד כך: 50% לציוני הבגרות ו-50% לציוני המגן.
 

קובי221

New member
כנראה הזיכרון שלי מעורפל.

אל תתפסוני על קוצו של יוד
.
 
למעלה