הפרק הבא במאבק חיפה-רכבת: הכפלת (ריבוע) מסילות החוף

מצב
הנושא נעול.
הפרק הבא במאבק חיפה-רכבת: הכפלת (ריבוע) מסילות החוף

הפרק הבא במאבק חיפה-רכבת: הכפלת (ריבוע) מסילות החוף
[URL]http://www.dmag.co.il/colbo.html[/URL]
כתבה בעמוד 10 בגליון האחרון של כלבו.

הרכבת הציגה תוכנית לריבוע המסילות בתוואי הקיים בחיפה והתעלמה מהסיכום למינהור בין העיר התחתית לחוף הכרמל.
הפעם אני נוטה לצדד בצד החיפאי ולא בצד הרכבתי.
התוכנית של הרכבת כוללת ריבוע של המסילות בין שפיים ללב המפרץ, ביטול של תחנת חיפה מרכז השמונה, הקמת תחנה מזרחית יותר, בית המכס, ליד קרית הממשלה וכן חיבור לנמל המפרץ.
אין בכתבה התייחסות לריבוע המסילות דרומית לחיפה, כלומר לסוגיות המעניינות לכשעצמן של אזור בנימינה.
 

DRORIKO8

New member
חחחחח הסאגה הזאת נמשכת?

הפרק הבא במאבק חיפה-רכבת: הכפלת (ריבוע) מסילות החוף
[URL]http://www.dmag.co.il/colbo.html[/URL]
כתבה בעמוד 10 בגליון האחרון של כלבו.

הרכבת הציגה תוכנית לריבוע המסילות בתוואי הקיים בחיפה והתעלמה מהסיכום למינהור בין העיר התחתית לחוף הכרמל.
הפעם אני נוטה לצדד בצד החיפאי ולא בצד הרכבתי.
התוכנית של הרכבת כוללת ריבוע של המסילות בין שפיים ללב המפרץ, ביטול של תחנת חיפה מרכז השמונה, הקמת תחנה מזרחית יותר, בית המכס, ליד קרית הממשלה וכן חיבור לנמל המפרץ.
אין בכתבה התייחסות לריבוע המסילות דרומית לחיפה, כלומר לסוגיות המעניינות לכשעצמן של אזור בנימינה.
חחחחח הסאגה הזאת נמשכת?
 

GLSRA

Active member
נו באמת, עוד אפשר לחזור אחורה ?

עד כמה שאני יודע הוא הוכרע לטובת החשמול
נו באמת, עוד אפשר לחזור אחורה ?
ברור שתוך עשר (גג - חמש עשרה) שנים לא יהיו יותר קטרי דיזל בקווי הנוסעים.
מי החכמולוגים שחושבים שאפשר לעצור את החשמול ועוד בטיעונים מגוחכים ...
 
שוב, הנושא הפעם אינו החישמול, אלא הוספת שתי מסילות

נו באמת, עוד אפשר לחזור אחורה ?
ברור שתוך עשר (גג - חמש עשרה) שנים לא יהיו יותר קטרי דיזל בקווי הנוסעים.
מי החכמולוגים שחושבים שאפשר לעצור את החשמול ועוד בטיעונים מגוחכים ...
שוב, הנושא הפעם אינו החישמול, אלא הוספת שתי מסילות
מערבית וצפונית למסילות הקיימות.
 
הצד החיפאי הוא לא בהכרח הצד של הדמגוג יהב

שוב, הנושא הפעם אינו החישמול, אלא הוספת שתי מסילות
מערבית וצפונית למסילות הקיימות.
הצד החיפאי הוא לא בהכרח הצד של הדמגוג יהב
לי אין בעיה עם מסילות נוספות וכך גם למרבית התושבים בעיר שמסוגלים להפעיל את הראש. חיפה לא תהיה ברצלונה כמו שתל אביב לא תהיה ז'נבה גם אם מיקי גבריאלוב חושב כך.
העיר הזו מנותקת באופן מובנה מהים ולא יעזור דבר. יש פה כביש חוף רחב, סלאמס בסמוך לחוף והשכונות היותר מוצלחות רחוקות מרחק גדול יותר מלקחת קרוקס ולצאת ספונטנית למים.
אני כן בעד מינהור מאזור בית המכס וקרית הממשלה לכיוון מקסים/ חוף הכרמל לא בגלל שאני חושב שזה יעורר את העיר הזו ששרויה בסטגנציה קשה אלא משום שזה יקצר לצפוניים ולמי שיגיע מהעמק את הנסיעה למרכז במספר דקות.
 

Rubim88

New member
אכן יש הגיון ברעיון הזה

הצד החיפאי הוא לא בהכרח הצד של הדמגוג יהב
לי אין בעיה עם מסילות נוספות וכך גם למרבית התושבים בעיר שמסוגלים להפעיל את הראש. חיפה לא תהיה ברצלונה כמו שתל אביב לא תהיה ז'נבה גם אם מיקי גבריאלוב חושב כך.
העיר הזו מנותקת באופן מובנה מהים ולא יעזור דבר. יש פה כביש חוף רחב, סלאמס בסמוך לחוף והשכונות היותר מוצלחות רחוקות מרחק גדול יותר מלקחת קרוקס ולצאת ספונטנית למים.
אני כן בעד מינהור מאזור בית המכס וקרית הממשלה לכיוון מקסים/ חוף הכרמל לא בגלל שאני חושב שזה יעורר את העיר הזו ששרויה בסטגנציה קשה אלא משום שזה יקצר לצפוניים ולמי שיגיע מהעמק את הנסיעה למרכז במספר דקות.
אכן יש הגיון ברעיון הזה
אם כבר הולכים להוסיף זוג מסילות לרכבות המהירות, אז לפחות שהמסילות האלו יקצרו את זמן הנסיעה(גם ע"י קיצור המרחק וגם על ידי מהירות תכן גבוהה יותר מבתוואי הקיים). המסילות הקיימות ישמשו את הרכבות הפרבריות - כשבעתיד בעידן החשמל והקרונועים הן לא תהיה שונות בהרבה ממערכות תחבורה עירוניות כמו מטרו/רק"ל.
 
זה בדיוק הרעיון שמציגים אנשי עיריית חיפה

אכן יש הגיון ברעיון הזה
אם כבר הולכים להוסיף זוג מסילות לרכבות המהירות, אז לפחות שהמסילות האלו יקצרו את זמן הנסיעה(גם ע"י קיצור המרחק וגם על ידי מהירות תכן גבוהה יותר מבתוואי הקיים). המסילות הקיימות ישמשו את הרכבות הפרבריות - כשבעתיד בעידן החשמל והקרונועים הן לא תהיה שונות בהרבה ממערכות תחבורה עירוניות כמו מטרו/רק"ל.
זה בדיוק הרעיון שמציגים אנשי עיריית חיפה
 
קראת את הכתבה?

לפי מה שאני הבנתי מהתוכניות שלהם
הם רוצים שבמצב הסופי כל ארבעת המסילות יעברו מתחת לכרמל, נראה שזה מכונה " שלב ג' ".
קראת את הכתבה?
ההצעה שלהם היא ששתי המסילות הנוספות יהיו ממונהרות והשתיים הקיימות ישמשו לרכבות פרבריות.
הם כן רוצים שהשתיים הקיימות ישוקעו, אבל את הדרישה הזו אפשר למרוח ולנפנף על ידי הבטחה לביצוע עתידי (מתישהו בימות המשיח...).
לדעתי ההתנגדות שלהם לעוד שתי מסילות ברצועת החוף הגיונית.
 

Rubim88

New member
קראתי..מי שמדבר על זה שזוג המסילות הקיימות ישמש

קראת את הכתבה?
ההצעה שלהם היא ששתי המסילות הנוספות יהיו ממונהרות והשתיים הקיימות ישמשו לרכבות פרבריות.
הם כן רוצים שהשתיים הקיימות ישוקעו, אבל את הדרישה הזו אפשר למרוח ולנפנף על ידי הבטחה לביצוע עתידי (מתישהו בימות המשיח...).
לדעתי ההתנגדות שלהם לעוד שתי מסילות ברצועת החוף הגיונית.
קראתי..מי שמדבר על זה שזוג המסילות הקיימות ישמש
לפרבריות הוא האדריכל מיכה רנטר ולא מישהו מעיריית חיפה, דווקא ממה שאומר מהנדס העיר מבינים שהתוכניות שנידונה בין העירייה לרכבת והמדינה זה מעבר משוקע בעיר התחתית(שלב א') ואז מנהרה מתחת להר מהמושבה הגרמנית עד לחיבור לפני חוף הכרמל.
 
צודק, אבל מדברי מהנדס העיר אפשר להבין שהוא קושר כעת את דרישת

קראתי..מי שמדבר על זה שזוג המסילות הקיימות ישמש
לפרבריות הוא האדריכל מיכה רנטר ולא מישהו מעיריית חיפה, דווקא ממה שאומר מהנדס העיר מבינים שהתוכניות שנידונה בין העירייה לרכבת והמדינה זה מעבר משוקע בעיר התחתית(שלב א') ואז מנהרה מתחת להר מהמושבה הגרמנית עד לחיבור לפני חוף הכרמל.
צודק, אבל מדברי מהנדס העיר אפשר להבין שהוא קושר כעת את דרישת
המינהור להכפלת המסילות ולא כדרישה קטגורית לגבי המסילות הקיימות.
 

Rubim88

New member
אי אפשר להבין באופן חד משמעי לכמה מסילות הוא מתכוון

צודק, אבל מדברי מהנדס העיר אפשר להבין שהוא קושר כעת את דרישת
המינהור להכפלת המסילות ולא כדרישה קטגורית לגבי המסילות הקיימות.
אי אפשר להבין באופן חד משמעי לכמה מסילות הוא מתכוון
כשהוא אומר "אין ספק שזו חובה להעביר את המסילה דרך ההר אם רוצים להכפילה", לא ברור אם מדובר על ה2 הנוספות או 4 חדשות..

עריכה: מהמשפט הזה "עיריית חיפה לא תתן להוסיף ולו מסילה עילית אחת. החיץ יוסר והעיר תזכה להגיע לחופים שלה ללא הפרעה" - אפשר להבין שהוא מדבר על 4 מסילות במנהרה..
 
אבל הוא פותח פתח לדיון

אי אפשר להבין באופן חד משמעי לכמה מסילות הוא מתכוון
כשהוא אומר "אין ספק שזו חובה להעביר את המסילה דרך ההר אם רוצים להכפילה", לא ברור אם מדובר על ה2 הנוספות או 4 חדשות..

עריכה: מהמשפט הזה "עיריית חיפה לא תתן להוסיף ולו מסילה עילית אחת. החיץ יוסר והעיר תזכה להגיע לחופים שלה ללא הפרעה" - אפשר להבין שהוא מדבר על 4 מסילות במנהרה..
אבל הוא פותח פתח לדיון
הוא ציין במפורש שאפשר לדון על האומדן. האומדן מושפע בין השאר מכמה מסילות ימונהרו ומה יוחלט לגבי המסילות הקיימות.
אין ספק שעיריית חיפה הייתה רוצה שכל המסילות ימונהרו או ישוקעו, אבל יש רצוי ויש מצוי.
הדרישה של העיריה להכניס לדיון בקשר להכפלה את חלופת המינהור לדעתי מוצדקת, ושאלת המסילות הקיימות תהיה חלק מהדיון.
 
כמו שכתבת יש כביש שחוסם את הדרך לים שלא ישוקע

הצד החיפאי הוא לא בהכרח הצד של הדמגוג יהב
לי אין בעיה עם מסילות נוספות וכך גם למרבית התושבים בעיר שמסוגלים להפעיל את הראש. חיפה לא תהיה ברצלונה כמו שתל אביב לא תהיה ז'נבה גם אם מיקי גבריאלוב חושב כך.
העיר הזו מנותקת באופן מובנה מהים ולא יעזור דבר. יש פה כביש חוף רחב, סלאמס בסמוך לחוף והשכונות היותר מוצלחות רחוקות מרחק גדול יותר מלקחת קרוקס ולצאת ספונטנית למים.
אני כן בעד מינהור מאזור בית המכס וקרית הממשלה לכיוון מקסים/ חוף הכרמל לא בגלל שאני חושב שזה יעורר את העיר הזו ששרויה בסטגנציה קשה אלא משום שזה יקצר לצפוניים ולמי שיגיע מהעמק את הנסיעה למרכז במספר דקות.
כמו שכתבת יש כביש שחוסם את הדרך לים שלא ישוקע
לכן גשרים ומנהרות הם פתרון מתאים לגישה לים.
 
אבל עוד 2 מסילות מערבית לקיימות ינגסו מרצועת החוף הצרה גם כך

כמו שכתבת יש כביש שחוסם את הדרך לים שלא ישוקע
לכן גשרים ומנהרות הם פתרון מתאים לגישה לים.
אבל עוד 2 מסילות מערבית לקיימות ינגסו מרצועת החוף הצרה גם כך
באזור של פארק הכט, עוד שתי מסילות מערבית לקיימות כבר לא ישאירו ממש רצועת חוף שיהיה טעם בגשרים ומנהרות אליה.
הכביש והמסילות הקיימות הם עובדה.
האם העובדה הזו מצדיקה לנגוס עוד יותר מהרצועה שעדיין קיימת?
 

alantan

New member
באיזור פארק הכט יש הגיון בהסטת המסילה הקיימת והצמדתה לכביש

אבל עוד 2 מסילות מערבית לקיימות ינגסו מרצועת החוף הצרה גם כך
באזור של פארק הכט, עוד שתי מסילות מערבית לקיימות כבר לא ישאירו ממש רצועת חוף שיהיה טעם בגשרים ומנהרות אליה.
הכביש והמסילות הקיימות הם עובדה.
האם העובדה הזו מצדיקה לנגוס עוד יותר מהרצועה שעדיין קיימת?
באיזור פארק הכט יש הגיון בהסטת המסילה הקיימת והצמדתה לכביש
דבר שנידון כאן בעבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה