כמה חבל שלדעת דרור גנון מוניות השרות מספיקות
צריך קו (יום ולילה) בין ירושלים לנתב"ג וצריך להאריך את שעות
הפעילות של 947 לשעות מאוחרות יותר מהשעות בו הוא מסתיים כיום, אבל אין צורך ב 947 כקו לילה.
כדי לפתור את בעיית הקישור הלילי בין ירושלים לנתב"ג אפשר להשתמש גם בגרסה הלילית של 480 ולהפעיל אותו 6 לילות בשבוע (אני מוציא מהדיון הזה את הויכוח העומד בפני עצמו על הלילה הנוסף) ודרך נתב"ג.
947 על מסלולו הארוך מאוד זה תותח כבד מדי לפתור את הבעיה הפשוטה הזו.
כמה חבל שלדעת דרור גנון מוניות השרות מספיקות
דברי הצביעות האלה של הפקיד הראשי במשרד התחבורה נאמרו באיזו תוכנית רדיו לפני שנה או שנתיים.
אם במשרד התחבורה היה מינימום של רצון לעודד תח"צ במקום בו הכי קל לעשות זאת, נמל תעופה בין לאומי, הם כבר מזמן היו מוציאים מכרז לקו שירות מיוחד מירושלים לנתב"ג שיפעל 24 שעות ביממה.
הבעיה שאז מוניות נשר ייפגעו, לכן אולי זוהי הסיבה לחוסר הרצון המוחלט של המשרד להנהיג איזה שהוא שירות מוסדר בין ירושלים ונתב"ג.
אי קיום של שירות כזה בין עיר הבירה שהיא גם העיר הגדולה בישראל, לבין נמל התעופה הבין לאומי, הוא אחד הביזיונות התחבורתיים הגדולים ביותר בישראל. זוהי ההוכחה הניצחת לכך שבמשרד התחבורה אין שום כוונה אמיתית להגדיר את התחבורה הציבורית כאלטנרטיבה.
ביזיון נוסף הוא הגדרת השירות הלילי היחיד בין שתי הערים הגדולות בישראל כקו לילה לבליינים בלבד, והפעלתו בהתאם לחופשות התיכונים ולא בהתאם לצרכי כלל הציבור.