הפרעת שינה

מנעמים

New member
הפרעת שינה

איך יודעים אם לילד יש הפרעת שינה (קושי בשינה) או שזו פשוט תקופה כזו שתעבור?
ביתי בת 1.3 אף פעם לא ישנה טוב. לא ביום ולא בלילה. ביום - השינות שלה קצרות עד 40 דקות מאז ומתמיד. לעיתים יכולה לישון שעה. כשהייתה קטנה הייתה ישנה כמה שינות כאלה קצרות ומה שלא עשיתי לא האריך אותן. היום, ישנה כך רק פעם ביום!
הלילות הן סיוט. מתעוררת מלא פעמים. לפעמים לוקחת לבד מוצץ וצוזרת מיד לישון. לפעמים צריכה חיבוק. בקבוק פעם אחת בלילה בטוח, לפעמים תדרוש יותר. השינה שלי מאוד קלה מאז שנולדה ואני פשוט שומעת כל פיפס, לכן מתעוררות בעצמי מלא פעמים בלילה גם אם היא לא זקוקה לי וגם כשכן. כמובן אני מותשת ואפילו העירו לי בעבודה שאני נראית עייפה וחסרת אנרגיות ושזה משפיע...
יש מה לעשות בנידון? הצעות? איך זה אצלכם? תודה
 

iameden

New member
האמת?

נשמע לי שמאוד יעזור לך להתייעץ עם יועצת שינה.
נראה שמאוד יעזור לבדוק האם היא נרדמת עצמאית, האם היא לא עייפה מדי כשנרדמת (ביום ובלילה) והאם ישנה מספיק. כל הדברים האלה משפיעים על משך ואיכות השינה.
כעיקרון, כשעייפים מדי/לא נרדמים בקלות, מתעוררים מלא וישנים מעט. ממה שאת מתארת היא כנראה עייפה מדי ודווקא הקדמת שעת השינה, לעיתים ממש עוזרת. בעיקר כשמוותרים על שינות נוספות).
 

kramerkaren

New member
הבנות שלי היו ככה,

(תומר ישן כמו בול עץ מאז ומתמיד)
אבל הבנות מסתובבות, מדברות, מתהפכות, מתעוררות, זקוקות למעט מאד שינה באופן כללי. מהילדים ששלוש דקות של הירדמות באוטו הורסים את כל הלילה.
היא נרדמת באופן עצמאי? כי אם את לידה\מרדימה פיזית, אז סיכוי ביר שכל יציאה שלה ממחזורי שינה (שזה כל 45 דקות בערך) היא שוב זקוקה לעזרה הזו בהירדמות.
היא אוכלת טוב במשך היום? אם כן אז אולי שווה לשקול גמילת לילה מבקבוק. האכילה בלילה הוא הרבה פעמים הרגל או דרך לקבל עוד זמן הורים ולא צורך פיזי.
טיפים קטנים שאולי יקלו:
לפזר הרבה מוצצים סביב המיטה. יש יותר סיכוי שתמצא לבד ותיקח.
לסגור את הדלת שלה. זה הכי קשה. אבל גיליתי שכשהם רוצים אותי, הם מאד יפה יודעים "לזמן" אותי. וכשהדלתות סגורות אני שומעת פחות כל שיעול\הסתובבות\אנחה\יבבה
רעש לבן? שווה לנסות לנסות. יש לי חברה שטוענת שזה הציל אותה. גם ממליצה לתת לך חולצה לא מכובסת שלך לישון איתה.
&nbsp
 

מנעמים

New member
תודה ועונה -

היא אוכלת יפה טפו טפו במהלך היום, אך היא עדיין באחוזון 0 מאז ומתמיד. לא בטוחה אם זה בכל זאת הכרחי להשאיר את בקבוק הלילה בכל זאת.
היא נרדמת עצמאית לשנת לילה. בגן גם לפי מה שאני יודעת, לפעמים יושבים לידה.
במיטה מפוזרים מוצצים ולפעמים היא מחזירה לעצמה לבד. לפעמים היא זקוקה לנוכחות שלי ולחיבוק.
החלק הטריקי פה הוא זה שהיא עדיין איתנו בחדר כי אין לנו מקום כרגע להעביר אותה עד שנעבור דירה )מתישהו בקרוב(. יכול להיות שבזה נעוצה הבעיה? מצד שני גם במהלך היום לא ישנה טוב אם זה בבית בסופש או בגן. לשנת לילה נכנסת בין 18:30-19 שזו נראית השעה הכי מתאימה לה מבחינת עייפות אחרי ארוחת ערב ואמבטיה (לא מקבלת בקבוק לפני השינה, רק כשמתעוררת בלילה בין 22-1 בדרכ).
 

shan26

New member
אצלנו זה היה קשור לשינה באותו החדר

הקטנה ישנה איתנו עד גיל 11 חודשים, השינה שלה בשלב הזה היתה גרועה ביותר.
מהרגע שהוצאנו אותה והעברנו אותה לחדר עם אחיה, לא עבר שבוע והיא ישנה כמו בלוק עץ כל הלילה וכך זה המשיך מאז והלאה.
זו היתה כנראה טעות קשה שהיא היתה איתנו, רק בדיעבד הבנתי שאנחנו הפרענו לה והיא לנו...
 

iameden

New member
היום יש אירוח של פיצי ופיצית בפורום הורים לתינוקות

אולי שווה לך לכתוב, לפרט ולהתייעץ (היא יועצת שינה והיא מקסימה). אולי יהיה לה רעיון....
 

בּלו

New member
הבת שלי היתה כזו

שום דבר לא עזר - ותאמיני לי שניסינו הכל כי היינו מיואשים ומותשים.
סביב גיל שנה וחצי המצב השתפר מאד מאד עד להתעוררות אחת או שתיים בלילה. בגיל שנתיים וחצי היא הפסיקה לישון צהריים בכלל ואז שינות הלילה השתפרו פלאים.
עכשיו, לקראת גיל 7, היא עדיין המשכימנית של הבית, אבל ישנה לילות רצופים ומצוינים.
מהמיקרוקוסמוס שלי:
בנים נוטים לישון עמוק יותר מבנות.
המשמעות היחידה ללינה באותו חדר היא עבור השינה שלך. כשהייתי אמא לילד אחד או שניים, הייתי מתעוררת מכל נשימה שלהם, בילד השלישי הייתי כבר כל כך עייפה שלא שמעתי כלום ושנינו ישנו מצוין.
לכולם יש עיצות חכמות וזה בעיקר מיאש כשזה לא בדיוק עובד אצלך.
יש ילדים כאלו.
 
גם אצלנו, הגדול הוא בדיוק כזה

ראיתי שכתבת שהשינה שלך קלה, וכך זה גם אצלנו, שנינו ישנים מאוד מאוד קל ומתעוררים מכל פיפס, ולכן נראה לי טבעי ביותר שגם הילד שלנו יהיה כזה. למעשה, מפתיע אותי שאחיו שונה. חותו מראה דפוסים דומים אם כי הגדול הוא הקיצוני ביותר במאפיינים של שינה קלה.
&nbsp
אנחנו פתרנו את חוסר הנוחות בלינה משותפת. בעיקר כשהם קטנים, כל אחד לפי הצורך, ובתקופות קשות גם בגילאים מאוחרים יותר. אני יודעת שזה לא מתאים לכל אחד, אבל לנו זה עובד ומקל מאוד.
בדיוק עכשיו אנחנו בעיצומו של שבוע כזה, ובעלי ישן לידו כדי שכולנו נזכה לקצת יותר שינה.
&nbsp
ככל שהוא גדל זה משתפר. הויתור על השנ"ץ (שהגיע בגיל מאוד מאוד מוקדם), ואחריו המעבר לגן עירייה, גרמו לו להרדם יותר בקלות והאריכו את זמני השינה, ועדיין, הוא קם מאוד מוקדם, ויש תקופות כאמור שהוא גם מתעורר בלילה (אנחנו לקראת גיל 6).
 
למעלה