הפרעת קשב על בסיס רגשי

מסכימה עם ד"ר מנור- "רקע רגשי"

הוא בפירוש משהו אחר, מדובר על התנהגות שדומה לסימפטומים של ADHD אך נובעת ממקור אחר - רגשי ולא פיזי. אני מסכימה גם עם זוהר שאמרהשכדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע כי אם משהו מטריד כל כך את נפשו של הילד כדאי לנסות ולחשוף את הגורם בצורה עדינה ולטפל בעניין עם הדרכה. שיהיה בהצלחה ולא לשכוח לספר לנו מה התרחש. אפרת
 

דריני

New member
הפרעת קשב על בסיס רגשי

לאחר שבני (בן 9 וחצי) אובחן כבעל הפרעת קשב אצל פסיכולוגית הופננו לאבחון נוסף אצל פסיכיאטרית ילדים שקבעה שמדובר בהפרעת קשב על בסיס רגשי בלבד (ולא על בסיס אורגאני כמו שחשבנו בתחילה). היא הציעה תרופות מסוגים שונים ומיד רצתה לרשום לו מרשם ובמקביל להתחיל סדרת בדיקות דם א.א.ג וכו´. נראה לי כי "ידה קלה" על המרשם. החלטתי ללכת עם האינסטינקטים שלי שאומרים שהרבה חום ואהבה (TLC) יעשו את העבודה יותר מאשר תרופות במקרה הזה.
 

דליה.ד

New member
שלום לך וברוכה הבאה!../images/Emo140.gif

מצטערת על הבורות, אבל עדין לא שמעתי על adhd מ"סוג" כזה. אבל ידוע לי שקשיים רגשיים הם תחלואה נלוות לadhd . מישהו רותם את העגלה לפני הסוסים? או שעלי לקרוא עוד ולהשתלם? תודה מראש על המידע!
 

@זהר@

New member
ADD על רקע רגשי

זה דבר בהחלט מוכר. זוהי בעית קשב וריכוז הנובעת במקום מסיבה נוירולוגית, מסיבה נפשית. משהו שמציק לנשמתו של הילד ומונע ממנו להתרכז בדברים שהוא צריך. היתרון בכזה ADD הוא שהוא ניתן לריפוי בדי הרבה מקרים. התרופה שנותנים אינה ריטלין אלא תרופה ממשפחת תרופות ההרגעה שאמורות להרגיע ולעזור למי שלוקח אותם להתגבר על החרדות או מה שמפריע לו. אני אישית עוד לא שמעתי שנותנים כזאת תרופה לילדים אבל לי אין רקע גדול בנושא. אני חושבת ש TLC בהחלט יכול לעזור אבל רק אם הוא נעשה בהדרכה של אנשים מקצוע שמבינים בזה. אם זאת הייתי אני, הייתי מנסה קצת זמן בלי תרופות ואחר כך עושה שוב חושבים ואולי אפילו מקבלת חוות דעת שניה מרופא אחר. בהצלחה
 

דריני

New member
הכל עם הכוונה ודגש מקצועי

כמובן שמהילד מעולם לא נחסכה אהבה, אולם חוסר המודעות לבעיה גרמה לחיכוכים בבית. היום כאשר יש לי יותר מודעות ואני מבינה דברים שקרו בעבר אני שמה לב יותר ובמקום להגיד מיד את ה"לא" המתבקש אני עוזרת כוח ובאה ממקום אחר. הרבה יותר חיבוקים, הרבה יותר מגעים פיזיים אוהבים ותומכים. כמובן שאנחנו לא מבטלים על הסף טיפול תרופתי כזה או אחר ואנחנו בתחילתו של טיפול פסיכולוגי כדי להחזיר לילד את הביטחון העצמי שלו וקצת יותר שליטה עצמית. בכוונתי גם לרשום אותו לרכיבה על סוסים (לא טיפולית, בנתיים) אלא פשוט אמצעים לחיזוק הרגשי שלו. תודה לכולכם על העצות והתמיכה. זה מאד עוזר לי !
 

zivadina

New member
קשה לי להאמין שלא נתת לו חום ואהבה

אם עד עכשיו זה לא הספיק, תצטרכי להעזר בעוד אמצעים. לא סתם הלכתם לאיבחון. תרופות פסיכיאטריות הן לא במקום חום ואהבה ולא במקום עיצוב הרגלי התנהגות, הן קיצור דרך לעיצוב ההתנהגות ולשיפור אכות החיים של הילד, והן קביים שלוקחים כל עוד צריך, וזורקים כאשר לא צריך. אז, חום ואהבה אנחנו תמיד נותנים, אבל לא תמיד זה פותר את כל הבעיות.
 

דליה.ד

New member
הייתי רוצה ל"חדד" את הנושא יותר...

ותודה רבה, ד"ר מנור, על הערותייך המחכימות (ואני שמחה שצדקתי...
)! הפרעות ריכוז על בסיס רגשי...האם גם פרסברציה מילולית והתנהגותית יכולה לנבוע מכך? האם יש הבדל בין הפרעה רגשית ל"מחלת נפש"? בכיתתי שני ילדים המתנהגים כocd , לא הוגדרו כך...עדיין... אבל ההתנהגות הריטואלית, הפרסברציה, התקפי חרדה ועוד מאותתים (לפחות לי). אבל הם מקבלים ריטאלין! ילדה אחת בשילוב עם פרוזק והילד בשילוב עם "אטומין". נכון שיש הטבה מזערית בקשב, אבל הילדים לא פנויים ללמידה ! ושוב תודה, ד"ר מנור. אשמח אם תעזרי לי לעשות קצת סדר!
 
למעלה