הפרעות שינה- אשמח לקבל ייעוץ

הפרעות שינה- אשמח לקבל ייעוץ

שלום אני בת 28, סובלת משינה גרועה כסממן מרכזי בתסמונת התשישות הכרונית+פיברומיאלגיה, בהן אובחנתי לפני כשנה. פעם בשבועיים לערך, יש לי לילה סביר ואז ביום למחרת אני עם הרבה יותר כוחות ומצליחה לתפקד. השינה אצלי היא כרגע המחסום בדרך להקלה משמעותית בסממני התסמונות הללו וחזרה לעבודה. כבר חצי שנה שאני נוטלת כדורים ממשפחת הטריצקילים, 3 חודשים אלטרולט ו3 חודשים ג'ילקס, הכדורים הללו כמעט ואינם מטיבים את שנתי וגם גורמים להנג-אובר ביום שלמחרת, דבר שמחריף את החולשה והתשישות. הפרעת השינה שלי מתבטאת בשינה מאוד מאוד קלה, כל רחש בשכונה מעיר אותי ולוקח לי לפחות שעה להירדם בחזרה. כמו כן אני מתעוררת באופן קבוע בשעה 5 בבוקר לערך ולוקח לי לפחות שעה להרדם מחדש, כל זאת תחת תחושת עייפות כבדה מאוד. על פי המלצת הרופא, יש כדורים חזקים יותר כמו נוקטורנו למשל אבל הם ממכרים ולא ממליץ לי להתחיל בשימוש בהם בגילי הצעיר. אני אובדת עצות, לא יודעת מה לנסות או לעשות. הומלץ לי על תוספים כמו מלוטונין או גאבא? האם אתה הייתם ממליץ לי לנסותם? האם יש לך הצעות או עצות נוספות להתמודדות עם מצוקתי זו? אשמח לקבל את עצתכם יעל
 

דנטל

New member
אנחנו לא מבינים פה בכדורים

ולא ממליצים (גם אף אחד פה לא מומחה וזו שאלה למומחים) על כדורים באופן כללי, אבל אם יש משהו שפחות מטריד אותי מהאחרים זה תוסף מלטונין. שוב, אני לא מומחית ואני לא מבינה בדברים כאלה, אבל יש איזו תחושה שאופפת אותי שמלטונין זה הכי פחות רעל.
 
אבל זה תוסף לא?

מה שאומר ששזה כימיקלים... :// דווקא נשמע מלחיץ המלוטונין הזה.. אולי כל מיני עשבי מרפא יוכלו לעזור.. אני יודעת שהם עוזרים להרבה אנשים.. ובקשר לכדורים חזקים.. זה מאוד קל להפוך תלויים בהם.. פעם הייתי לוקחת "לוריון" שזה יותר כדורי הרגעה.. אבל הם עוזרים לישון.. ומאוד מאוד קל להיתלות עליהם.. ברגע שתהפכי את זה למשהו יום יומי.. ספק אם יהיה לך סיכוי להרדם בצורה טבעית.. מקווה שעזרתי קצת בכל אופן..
 

דנטל

New member
כן, אבל יש כל מיני סוגים

כי בתכלס, ברוב המקרים זה לא מלטונין אמתי. כשזה כן אמתי זה פחות מפחיד אותי.
 

shaiush4

New member
לצערי אני לא מכירה.

ממליצה באופן כללי כמה שפחות לקחת כדורי שינה, כי הם ממכרים ומפתחים אליהם תלות, כמו שכבר אמרו. עדיף להתייעץ עם רופאים ומומחים בתחום, כי באמת פה אין לנו מישהו מומחה בזה.
 
למעלה