הפרוייקט של רכבת בזבוז כסף וזה לא אני אומר

uufridman

New member
הפרוייקט של רכבת בזבוז כסף וזה לא אני אומר

עלו ברשת
הפרוייקט של רכבת בזבוז כסף וזה לא אני אומר
יש הגיון בכתבה הבאה ..

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4360580,00.html
 
הוא מוצץ מהאצבע מספרים שאין להם בסיס במציאות

הפרוייקט של רכבת בזבוז כסף וזה לא אני אומר
יש הגיון בכתבה הבאה ..

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4360580,00.html
הוא מוצץ מהאצבע מספרים שאין להם בסיס במציאות
"כמה אנשים יסעו כל יום מבית שאן לחיפה או להפך? כנראה שכמה עשרות בלבד". מאיפה הוא יודע את זה? הוא ערך סקר? פרסם קישור לסקר של מישהו אחר? שום דבר.

"בכסף הזה, אפשר לתת לכל חייל בצהל עוד 750 שקל בחודש במשך שלוש שנים". זה טיעון זה? והוא עוד חושב שזה רעיון טוב יותר ממסילת רכבת...
 
מה תהיה התחנה האחרונה בקו?

הוא מוצץ מהאצבע מספרים שאין להם בסיס במציאות
"כמה אנשים יסעו כל יום מבית שאן לחיפה או להפך? כנראה שכמה עשרות בלבד". מאיפה הוא יודע את זה? הוא ערך סקר? פרסם קישור לסקר של מישהו אחר? שום דבר.

"בכסף הזה, אפשר לתת לכל חייל בצהל עוד 750 שקל בחודש במשך שלוש שנים". זה טיעון זה? והוא עוד חושב שזה רעיון טוב יותר ממסילת רכבת...
מה תהיה התחנה האחרונה בקו?
האם הבאים מעפולה יצטרכו להחליף רכבת בלב המפרץ?
 

easylivin

New member
לקצץ, לבטל...

הפרוייקט של רכבת בזבוז כסף וזה לא אני אומר
יש הגיון בכתבה הבאה ..

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4360580,00.html
לקצץ, לבטל...
את "המומחים המובילים" המניפולטורים האלה, שלא רואים מטר קדימה, או שעוצמים עיניים בכוונה כי יש להם משימה לבצע. והיא: לגרום לביטול פרוייקטים לפיתוח אמיתי (אשכרה, פיתוח לא בכאילו אלא באמת) בפריפריה לטווח הארוך. למה ובשביל מה (מי) הם עושים את זה? בטח לכל אחד סיבות אחרות. הטיפשים מביניהם בטח מאמינים בשטויות שהם מעלים על הכתב; המתוחכמים והמסוכנים ביותר, משתמשים בדמגוגיה בכוונה ואפילו בכישרון מסויים (לא פלא שקוראים חסרי הבנה בנושא מוצאים בדבריהם "הגיון").

ללא ספק, אחת הכתבות "הכלכליות" המטופשות ביותר. אם כי מעל דפי "טמקא" יש לה מתחרות רבות (במיוחד בטור "דעות"). היא לא ראויה להתייחסות עניינית ונקודתית; אסתפק בתחזית: הכותב יאכל את הכובע, המסילה תיבנה, ויש מצב ששר האוצר החדש אף יביע בה תמיכה חזקה הרבה יותר מקודמו בתפקיד.
 
מומחים מובילים???
שמע:

לקצץ, לבטל...
את "המומחים המובילים" המניפולטורים האלה, שלא רואים מטר קדימה, או שעוצמים עיניים בכוונה כי יש להם משימה לבצע. והיא: לגרום לביטול פרוייקטים לפיתוח אמיתי (אשכרה, פיתוח לא בכאילו אלא באמת) בפריפריה לטווח הארוך. למה ובשביל מה (מי) הם עושים את זה? בטח לכל אחד סיבות אחרות. הטיפשים מביניהם בטח מאמינים בשטויות שהם מעלים על הכתב; המתוחכמים והמסוכנים ביותר, משתמשים בדמגוגיה בכוונה ואפילו בכישרון מסויים (לא פלא שקוראים חסרי הבנה בנושא מוצאים בדבריהם "הגיון").

ללא ספק, אחת הכתבות "הכלכליות" המטופשות ביותר. אם כי מעל דפי "טמקא" יש לה מתחרות רבות (במיוחד בטור "דעות"). היא לא ראויה להתייחסות עניינית ונקודתית; אסתפק בתחזית: הכותב יאכל את הכובע, המסילה תיבנה, ויש מצב ששר האוצר החדש אף יביע בה תמיכה חזקה הרבה יותר מקודמו בתפקיד.
מומחים מובילים???
שמע:
אתה צודק 100% בדבריך. מומחה מוביל?הוא מומחה? מומחה למה? מסמר הוא יודע לדפוק בקיר? מוביל? את מי הוא מוביל? כנראה שרק את עצמו. מדובר בעוד מאמר הזוי שנכתב חפיף בלי להיוועץ עם המומחים הגדולים באמת.....הוא לא עושה רושם של מומחה וראיתי שירדו עליו הטוקבקיסטים ובצדק רב. הכתבה משדרת בעיניי חוסר אמינות עצום. נראה שהוא אינו מבין את המאטרייה כי ככל הנראה ענין פיתוח הרכבות וההשלכות הנלוות זר לו. למען האמת זו הפעם הראשונה שאני שומע את שמו.....הוא טירון חדש בתחום? אולי ירצה לעבור התמחות כאן אצלנו? עזוב אריק - הוא יכתוב ויכתוב, אף אחד לא ייקח אותו ברצינות, מהר מאוד המאמר שכתב יישכח, ומהר מאוד גם את שמו לא נזכור..... זה לא אחד משלנו....
 

easylivin

New member
נכון: אין שום סיבה להתרגש מעוד מאמר כזה.

מומחים מובילים???
שמע:
אתה צודק 100% בדבריך. מומחה מוביל?הוא מומחה? מומחה למה? מסמר הוא יודע לדפוק בקיר? מוביל? את מי הוא מוביל? כנראה שרק את עצמו. מדובר בעוד מאמר הזוי שנכתב חפיף בלי להיוועץ עם המומחים הגדולים באמת.....הוא לא עושה רושם של מומחה וראיתי שירדו עליו הטוקבקיסטים ובצדק רב. הכתבה משדרת בעיניי חוסר אמינות עצום. נראה שהוא אינו מבין את המאטרייה כי ככל הנראה ענין פיתוח הרכבות וההשלכות הנלוות זר לו. למען האמת זו הפעם הראשונה שאני שומע את שמו.....הוא טירון חדש בתחום? אולי ירצה לעבור התמחות כאן אצלנו? עזוב אריק - הוא יכתוב ויכתוב, אף אחד לא ייקח אותו ברצינות, מהר מאוד המאמר שכתב יישכח, ומהר מאוד גם את שמו לא נזכור..... זה לא אחד משלנו....
נכון: אין שום סיבה להתרגש מעוד מאמר כזה.
הרי ראינו הרבה כמוהו, וכנראה שיהיו עוד. הם לא יעצרו את הפיתוח המתבקש מזמן. במיוחד עם רמת "שליטה" שכזאת בחומר, המופגנת בכל המאמרים האלה ללא יוצא מהכלל... אגב, מעניין איפה נחמיה ש., המתעורר תמיד כשריח של שינוי מדיניות כלכלית מגיע אל המאורה שלו? יכול להיות שבאביב הזה עוד נשמע ממנו כמה שאגות. גם מגרונאו לא שמענו מזמן, וגם מידידנו המלומד פייטלסון שבדרך כלל מתפרץ עם שנאת הרכבות שלו לנושאים לא קשורים, בכנסים למיניהם. מעניין אם בכלל נשמע מהם עוד משהו בנושא הזה. אבל מה שבטוח הוא שאת הרכבת הם כבר איחרו. מה שנשאר להם זה לשגר כמה קללות לעבר הקרון המתרחק מהרציף.
 
תגובתך מדוייקת פיקס ! "בזכות" אותם אעלק מ

נכון: אין שום סיבה להתרגש מעוד מאמר כזה.
הרי ראינו הרבה כמוהו, וכנראה שיהיו עוד. הם לא יעצרו את הפיתוח המתבקש מזמן. במיוחד עם רמת "שליטה" שכזאת בחומר, המופגנת בכל המאמרים האלה ללא יוצא מהכלל... אגב, מעניין איפה נחמיה ש., המתעורר תמיד כשריח של שינוי מדיניות כלכלית מגיע אל המאורה שלו? יכול להיות שבאביב הזה עוד נשמע ממנו כמה שאגות. גם מגרונאו לא שמענו מזמן, וגם מידידנו המלומד פייטלסון שבדרך כלל מתפרץ עם שנאת הרכבות שלו לנושאים לא קשורים, בכנסים למיניהם. מעניין אם בכלל נשמע מהם עוד משהו בנושא הזה. אבל מה שבטוח הוא שאת הרכבת הם כבר איחרו. מה שנשאר להם זה לשגר כמה קללות לעבר הקרון המתרחק מהרציף.
תגובתך מדוייקת פיקס ! "בזכות" אותם אעלק מ
מומחים מהאוניברסיטה אעלק, או מאיזה עיתון גוסס אעלק, ניתן לראות את ההבדלים התהומיים בין רחובות אירופה המערבית לרחובות שלנו...כל אותם אעלק מומחים ישראלים רק גרמו נזקים מאז 48'. לצערי אחד מהם הולך ובמקומו בא "מומחה" חדש עאלק לא שום הבנה וכנראה גם ללא השכלה רלוונטית. לגבי פייטלסון: מעולם לא החזקתי ממנו בהר הצופים ולעיתים תיקנתי אותו בהרצאה כי בכל פעם שהעיז לדבר על רכבת-ישראל טעה כמובן...הוא לא מכיר את הרכבת או את תוכניות הפיתוח שלה. אני לא בטוח בכלל שיש לו גישה לחומרים האלה....
 
בגליל חסרות עוד 3 מסילות לפחות

נכון: אין שום סיבה להתרגש מעוד מאמר כזה.
הרי ראינו הרבה כמוהו, וכנראה שיהיו עוד. הם לא יעצרו את הפיתוח המתבקש מזמן. במיוחד עם רמת "שליטה" שכזאת בחומר, המופגנת בכל המאמרים האלה ללא יוצא מהכלל... אגב, מעניין איפה נחמיה ש., המתעורר תמיד כשריח של שינוי מדיניות כלכלית מגיע אל המאורה שלו? יכול להיות שבאביב הזה עוד נשמע ממנו כמה שאגות. גם מגרונאו לא שמענו מזמן, וגם מידידנו המלומד פייטלסון שבדרך כלל מתפרץ עם שנאת הרכבות שלו לנושאים לא קשורים, בכנסים למיניהם. מעניין אם בכלל נשמע מהם עוד משהו בנושא הזה. אבל מה שבטוח הוא שאת הרכבת הם כבר איחרו. מה שנשאר להם זה לשגר כמה קללות לעבר הקרון המתרחק מהרציף.
בגליל חסרות עוד 3 מסילות לפחות
מסילת חיפה טבריה (מצפון לנצרת) , ההמשך מכרמיאל, ומסילה מחדרה לעפולה\צומת גולני. יש עוד מה לעכב.
 
הוא גם צודק וגם טועה

לקצץ, לבטל...
את "המומחים המובילים" המניפולטורים האלה, שלא רואים מטר קדימה, או שעוצמים עיניים בכוונה כי יש להם משימה לבצע. והיא: לגרום לביטול פרוייקטים לפיתוח אמיתי (אשכרה, פיתוח לא בכאילו אלא באמת) בפריפריה לטווח הארוך. למה ובשביל מה (מי) הם עושים את זה? בטח לכל אחד סיבות אחרות. הטיפשים מביניהם בטח מאמינים בשטויות שהם מעלים על הכתב; המתוחכמים והמסוכנים ביותר, משתמשים בדמגוגיה בכוונה ואפילו בכישרון מסויים (לא פלא שקוראים חסרי הבנה בנושא מוצאים בדבריהם "הגיון").

ללא ספק, אחת הכתבות "הכלכליות" המטופשות ביותר. אם כי מעל דפי "טמקא" יש לה מתחרות רבות (במיוחד בטור "דעות"). היא לא ראויה להתייחסות עניינית ונקודתית; אסתפק בתחזית: הכותב יאכל את הכובע, המסילה תיבנה, ויש מצב ששר האוצר החדש אף יביע בה תמיכה חזקה הרבה יותר מקודמו בתפקיד.
הוא גם צודק וגם טועה
במספרים הוא טועה לחלוטין.
גם אם יהיה פיתוח בבית שאן הרי אין משם בעיית פקקים עד עפולה
לכן, בשלב ראשון כדאי לעשות אוטבוס שמתואם עם הרכבת (אולי אף מופעל על ידה) כך יוכלו להגיע מבית שאן לחיפה מהר.
לא כי פיתוח הרכבות לא חשוב אלא כי יש גירעון של 40 מיליארד שקלים וצריך לקצץ היכן שהוא, עוד כמה שנים שימשיכו את הרכבת לשם.
 
והוא גם צודק בזה שהשימוש בתור רכבת משא לא ידו

הוא גם צודק וגם טועה
במספרים הוא טועה לחלוטין.
גם אם יהיה פיתוח בבית שאן הרי אין משם בעיית פקקים עד עפולה
לכן, בשלב ראשון כדאי לעשות אוטבוס שמתואם עם הרכבת (אולי אף מופעל על ידה) כך יוכלו להגיע מבית שאן לחיפה מהר.
לא כי פיתוח הרכבות לא חשוב אלא כי יש גירעון של 40 מיליארד שקלים וצריך לקצץ היכן שהוא, עוד כמה שנים שימשיכו את הרכבת לשם.
והוא גם צודק בזה שהשימוש בתור רכבת משא לא ידו
לא ברור האם ישתמשו ברכבת בתור רכבת משא לסחר עם ירדן עירק וכו...
 
יש לי הפתעה בשבילך

הוא גם צודק וגם טועה
במספרים הוא טועה לחלוטין.
גם אם יהיה פיתוח בבית שאן הרי אין משם בעיית פקקים עד עפולה
לכן, בשלב ראשון כדאי לעשות אוטבוס שמתואם עם הרכבת (אולי אף מופעל על ידה) כך יוכלו להגיע מבית שאן לחיפה מהר.
לא כי פיתוח הרכבות לא חשוב אלא כי יש גירעון של 40 מיליארד שקלים וצריך לקצץ היכן שהוא, עוד כמה שנים שימשיכו את הרכבת לשם.
יש לי הפתעה בשבילך
בין כלא שאטה לצומת נבות יש לא פעם פקקים בשעות אחר הצהריים- ערב, וכן בכניסה לעפולה מכיוון גבעת המורה.
 

luckydude

Active member
זה כביש עורקי עם רק נתיב יחיד לכל כיוון.

אם כך שישפרו את הכביש
איך במקום כל כך קטן יש פקקים.
זה כביש עורקי עם רק נתיב יחיד לכל כיוון.
בקשר לרכבת בין עפולה לבית שאן - העבודות כבר בעיצומן, אין טעם להפסיק אותן עכשיו.
 
אם כבר שילמו אז שימשיכו

זה כביש עורקי עם רק נתיב יחיד לכל כיוון.
בקשר לרכבת בין עפולה לבית שאן - העבודות כבר בעיצומן, אין טעם להפסיק אותן עכשיו.
אם כבר שילמו אז שימשיכו
עדיף היה לעשות את הפרויקט ב2 שלבים, א-עד עפולה ואח"כ לבית שאן.
 
ועד אז?

אם כבר שילמו אז שימשיכו
עדיף היה לעשות את הפרויקט ב2 שלבים, א-עד עפולה ואח"כ לבית שאן.
ועד אז?
להזכירך, הדרך מבית שאן לעפולה נפקקת לעיתים קרובות. אתה סבור שיש להרחיב את הכביש לפני הנחת מסילת רכבת לבית שאן? נראה לי כמו עידוד לתחבורה פרטית.
 
אני חושב שעם כל הכבוד לפקקים שם

ועד אז?
להזכירך, הדרך מבית שאן לעפולה נפקקת לעיתים קרובות. אתה סבור שיש להרחיב את הכביש לפני הנחת מסילת רכבת לבית שאן? נראה לי כמו עידוד לתחבורה פרטית.
אני חושב שעם כל הכבוד לפקקים שם
בגירעון של 40 מילאירד שקלים לא צריך להרחיב את הכביש או לבנות רכבת.
מקסימום לשפר שוליים וצמתים.
 

easylivin

New member
לא צריך לעשות 1001 דברים מיותרים במדינה.

אני חושב שעם כל הכבוד לפקקים שם
בגירעון של 40 מילאירד שקלים לא צריך להרחיב את הכביש או לבנות רכבת.
מקסימום לשפר שוליים וצמתים.
לא צריך לעשות 1001 דברים מיותרים במדינה.
לקצץ במשרדי הממשלה? בהחלט כן. לקצץ בתקנים מיותרים לאוכלי חינם; ויש שפע כאלה ומי שיאמר אחרת - שקרן או חסר מושג. ואני כותב את מה שאני כותב מהיכרות קרובה עם משרד הבטחון המהולל שלנו. אז אם צריך, יש לאמר ללא מעט עובדי מדינה "חרוצים" ללכת הבית. בהחלט יש למדינה הזאת הרבה שומן עודף בכל מיני מקומות בולטים.

אבל הצורך בהרחבת כביש כזה או אחר, או בבניית מסילה - אינו מתבטל "כי יש לנו גירעון" (אוי ואבוי אגב, אתה אומר את זה כאילו שזה נורא ואיום [בעקבות התקשורת כמובן]. מי ישמע לכמה מדינות אין בכלל גירעון תקציבי היום. לרוב, לכל מיני נסיכויות נפט וגז.) הצורך הזה נשאר ורק הולך וגובר, ונהיה דחוף מיום ליום. כל דחייה פירושה חוסר התפתחות כלכלית, כלומר עוד גירעון תקציבי פוטנציאלי בעתיד בין יתר הבעיות שיוצרת ההזנחה של "הפריפריה", מושג שלא צריך בכלל להתקיים.
 

droriko

New member
מנין לך שיש בכלל גירעון של 40 מיליארד שקל?

אני חושב שעם כל הכבוד לפקקים שם
בגירעון של 40 מילאירד שקלים לא צריך להרחיב את הכביש או לבנות רכבת.
מקסימום לשפר שוליים וצמתים.
מנין לך שיש בכלל גירעון של 40 מיליארד שקל?
הרי להזכירך לפני חצי שנה משרד האוצר הטיל מיסים וקיצוצים בתואנה שזה מה שיחסל את הגירעון, אז איך זה שלמרות הצעדים הללו הגירעון תפח?

לעניות דעתי משרד האוצר משתמש בטקטיקה של דיסאינפורמציה והפחדה(והוא לא המשרד היחיד אגב שנוקט בשיטה הזאת) אם לפיד טוען שהוא מביא פוליטיקה חדשה הוא צריך לדרוש שקיפות מלאה באוצר.
 
למעלה