הפרדת הדת מהמדינה

הפרדת הדת מהמדינה

אני בעד הפרדת הדת מהמדינה והפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה. הציונות מפרידה בין בני אדם והיא הסיבה לחוסר השקט באזור. מדינה דמוקרטית אמיתית שבה כולם יהיו שווים תביא להפחתת המתח בין הלאום הערבי ליהודי. השיויון יקרין גם ביחסים בין חילונים לחרדים. כיוון שהמדינה לא תהיה יהודית לא יהיו מיוחסים שיהיו פטורים מחובות כמו החרדים. לא יהיו יותר הקצבות למוסדות דת מקופת הציבור ובכלל המדינה תהיה מקום נעים יותר לחיות בו. הציונות לא הוכיחה את עצמה. לא רק שהיא גזענית ובלתי מוסרית אלא שהיא לא עמדה ביעדים שהיא הציבה לעצמה. היא לא פתרה את בעיית האנטישמיות בעולם ואף החריפה אותה. מעל לכל- היא הביאה פורענות על בני אדם באשר הם. הציונות מלכתחילה היתה רעיון שקרי. הגה אותה אדם שיש המטילים ספק בשפיות דעתו ובכל מקרה הוא טעה בגדול. אם להשתמש בנימוק דתי הציונות היא משיחיות שקר. את בעיית האנטישמיות יש לפתור בדרכים אחרות ולא בדרך שהגה הרצל.
 

nirdagan

New member
הפרדת הדת מהמדינה והציונות

אינני מסכים שהפרדת הדת מהמדינה והציונות הם עקרונות סותרים. כמו כן אני סבור שהציונות הצליחה ביעדיה העיקריים. הפילוסופיה ההרצליאנית של הציונות רואה ביהודים לאום ללא קשר לדת כלשהי. למרות שיהודים רבים אינם מרגישים כך, ניתן לקיים מדינה שהיא מדינת הלאום היהודי תוך הפרדת הדת מהמדינה. האפשרות הזו היא מעשית מפני שבמדינה בה הדת מופרדת מהמדינה ייתכן ויש חופש דת מלא, כך שהיהודים עם זיקה לדת היהודית יוכלו להמשיך לחיות את חייהם לפי מנהגם. כלומר הפרדת הדת מהמדינה לא תגרום לזעזוע באורח החיים של האנשים, ובעיקר תשפר את מצבם של אלו שהיום נאלצים לחוות חוויות דתיות בניגוד לרצונם (כמו חילוניים שצריכים להתגרש ברבנות לדוגמא). לדעתי מטרת הציונות היתה להקים מדינה עבור היהודים. מדינה שכל יהודי יכול להגר אליה בלי לשאול יותר מדי שאלות. ואני חושב שהמטרה הזו הושגה. אינני חושב שפיתרון בעית האנטישמיות הוא יעד מענין או מעשי.
 

שחל

New member
מכובדי , עורך הדין פנדרייך.

אני ממש לא מבין מה יש לך נגד הציבור החרדי. הרי אתה ממש יכול להחליף את מר פורוש, אתה אדוני צריך למנות עצמך, לדובר של הנטורא קרתא. עם כל הכבוד. הציונות מפרידה בין בני אדם? אולי אתה מתכוון לאמר, שהציוונות מפלה? מה זאת אומרת מפרידה? מה אתה מנסה לאמר? הציונות לא הוקמה כדי לפתור את הבעיות של האנטישמים, אלא של היהודים. ואת זה היא דווקא עושה טוב מאוד. ליהודי יש את הזכות להגן על עצמו. יש לו את הזכות להיות יהודי- דתי, חילוני, חרדי, בזכות. הציונות הביאה פורענות על בני אדם באשר הם? אולי הציונות הביאה גם את האיידס, את הג´טלג ואת פקקי התנועה לעולם? הציונות היתה רעיון שקרי? מר פנדרייך אתה נשמע לי יותר ויותר משיחי, וזה לא מתאים לשנוא חרדים שכמוך. הפרדת דת ממדינה, כן, אתה צודק, אבל תבסס את הטיעונים שלך כמו שצריך, על עובדות ולא על רגשות. שאלה לי אליך, האם כבודו מנהל את הפורום מתחומה של מדינת ישראל? ואם עושה כן, אולי יוכל בבקשה להסביר, למה הוא גר דווקא במפלצת "הציונית" ולא עובר לגור במקום אחר? מה הצידוק שלך לישיבתו של עם יהודי בציון?(וישיבתך איתנו כמובן)
 

ציפי ג

New member
עוד פנדריך אינו מחפש צידוק

הוא מחפש אושר. בחפשו את האושר הוא מוצא פתרונות כזב.
 

סילבן

New member
הבל ורעות רוח!

בשביל זבל אנרכיסטי לא היית צריך לפתוח פורום, בטוחני שתתקבל במאור פנים בפורום "מצרים שלנו". אין לציונות כל אחריות ליהודים אנטי-ציוניים המתעקשים לסבול את האנטישמיות בגולה - היא כן מגנה על יהודים ציוניים העולים ארצה. לקרוא להרצל משוגע? צפה לתביעת דיבה ממדינת ישראל (חשבת שתחמוק מכך כי ילדיו מתו?). אגב, אין ספק שמשיוויון מוחלט יוקרן שיוויון בין חילונים לחרדים - בערמות הגופות.
 

סילבן

New member
ובנימה אישית יותר, מר פינדריך

מעצם הגדרתה, אין כל סיכוי לכמות של יהודים בעלי דעות כשלך בארץ, לכן אני מציע לך לחסוך את המאמץ הצעקני.
 

גוססי

New member
כמה הערות:

"הציונות מפרידה בין בני אדם והיא הסיבה לחוסר השקט באזור" לא הציונות מפרידה בין בני האדם, אלא קבוצה - גדולה מאד לצערי - של פוליטיקאים שמנסים להלביש את הציונות בכסות זרה ולעשות בה שימוש ציני לצרכיהם (עיין בתגובתו של השר ריבלין להתנגדות להצעת החוק בענין יישובים המיועדים ליהודים בלבד). כמו כן הרעיון שהפיכת המדינה למדינת כל אזרחיה - רעיון שניתן לתמוך בו - תפתור את כל בעיותנו מופרך לחלוטין. האם האיבה מצד מדינות ערב כלפי ישראל נובעת רק משום היותה ציונית? איני סבור כך, במיוחד לא לאור היחסים בין מדינות ערב לבין עצמן. אנו חיים באיזור מסוכסך מעצם טבעו ומדינת ישראל מהווה מטרה נוחה להתנכלויות מעצם יומרתה להיות דמוקרטיה מערבית. "מדינה דמוקרטית אמיתית שבה כולם יהיו שווים תביא להפחתת המתח בין הלאום הערבי ליהודי" שוב, זה נכון רק כשמדובר באוכלוסיה הערבית במדינת ישראל. אין לכך כל שייכות ליחסים בינינו לבין איראן, סוריה, עיראק או כל מדינה ערבית אחרת. "הציונות לא הוכיחה את עצמה" קביעה זו מבוססת על קריטריונים שאינם נכללים בהגדרת תפקידה של הציונות. התנועה הציונית שמה לה למטרה להקים מדינה יהודית, ומטרה זו צלחה בידה באופן מרשים למדי. לא נכון יהיה לומר שמדינת ישראל החריפה את האנטישמיות, שכן מימדיה של זו הצטמצמו במידה ניכרת יחסית לתקופות אחרות בהיסטוריה לפני הקמת המדינה. גם הפורענויות שבאו על העם היהודי היו גדולות וקשות יותר בעבר, ועם כל הצער על האירועים בהווה הם עדיין בטלים בשישים לעומת תקופות שקדמו להקמת המדינה. "הציונות מלכתחילה היתה רעיון שקרי" שאיפת העם היהודי לעצמאות מדינית אינה שקרית יותר משאיפה דומה של עמים אחרים (הפלשתינאים, לדוגמה). ההצלחה במימוש שאיפה זו מפריכה את קביעתך מניה וביה. "הגה אותה אדם שיש המטילים ספק בשפיות דעתו" אני מופתע ומאוכזב. האם מצבו הפסיכיאטרי של הרצל הוא טיעון בויכוח על מהות ותפקיד הציונות? קשה להתייחס לכך ברצינות, וטוב היית עושה אילו נמנעת ממנו. "את בעיית האנטישמיות יש לפתור בדרכים אחרות ולא בדרך שהגה הרצל" האנטישמיות היא בסך הכל פן אחד של שנאת זרים הקיימת בכל עם או קבוצה אתנית/דתית. חיסול שנאת זרים הוא תפקיד המסור בידי מחנכים ומדינאים בכל העולם, ותפקידה של הציונות הוא להוקיע שנאה זו כאן במדינת ישראל.
 
למעלה