הפקולטה למדעי החיים....

  • פותח הנושא maof
  • פורסם בתאריך

maof

New member
הפקולטה למדעי החיים....

אנשים רודפים בכל כוחם אחר חוכמה שתוביל אותם לעמדת שליטה, או שתעזור להם להשיג יותרה ערכה וכבוד אבל....כשמדובר בלימוד אודות החיים עצמם, הם נוטים להפנות עורף ומתעלמים ממנה לחלוטין. כל העניין בחוכמה הוא להפוך את החיים לטובים יותר, אין בזבוז גדול יותר מללמוד רעיונות נפלאים ולא להשתמש בהם... מדוע כל כך הרבה אנשים מקדישים את רוב חייהם לצבירת הון ועושר, למרות הפגיעה בחיי הזוגיות, בבריאות, בעקרונות המוסר ועוד קורבנות רבים של אושר, המועלים על מזבח העושר? מעוף
 

mars4

New member
באמת שמנסה אבל לא מצליח

למצא שום סתירה בין צבירת הון ועושר לבין פגיעה בחיי זוגיות ובריאות. אפשר לטעום מהכל ובתנאי שלא מפריזים ונחנקים. למה אתה חושב שזה בא אחד על החשבון של השני? מה חסר מקרים של אנשים, עשירים כקורח, בריאים ובעלי זוגיות מופלאה? וחסר עניים , חולים, ובלי זוגיות בכלל? פרט, הסבר ונמק!
 
הוא לא פסק בצורה כוללנית

לדעתי טוען שאנשים מסתנוורים מעושר, כסף, מעמד,חומריות ובדרך להשגת כל אלה, מאבדים את הדברים המופשטים, הקטנים שטומנים בחובם אושר גדול. אתה יודע כמה זוגות אני מכירה ,שקצת נהיה להם קשה כלכלית שכחו את יתרונותיו של בן הזוג, את הזוגיות הנפלאה שהיתה להם. לפתע הפסיקו להעריך. נדמה שהיה השבוע שרשור על בחורה שהלכה בעקבות גבר עשיר וויתרה על האהבה.
 

maof

New member
@שוט ניתקלתי במשפט.....

"כשהזלות נכנסת בפתח האהבה פורחת מהחלון" מעוף
 

GOG 1

New member
אנשים רודפים אחרי הרבה דברים

כל עוד זה לא "עולה" להם כולם רוצים אהבה אבל כשהיא מגיעה בורחים כולם רוצים שלווה אבל כל הזמן נסערים כולם רוצים שלמות אבל כל הזמן לא מבינים מה חסר למה? כי כל עוד יש משהו לא מושג זה הרבה יותר מפתה, קורץ, משאיר אנרגיה לרדיפה. וכל עוד זה משהו שלא דורש ממך עבודה קשה מדי של התמודדות עם רגשות ראשוניים יותר קל להתמודד עם הנלווים. יותר קל לעבוד שעות נוספות מלהתמודד עם זוגיות או חלילה לעשות ספורט.
 

maof

New member
האם אהבה ....

שהבסיס שלה כסף וחומריות טובה יותר
מעוף
 

GOG 1

New member
זו לא אהבה

מבחינתי מבחינתי אהבה הוא משהו עמוק ושורשי שלא תלוי במינוס כן או לא, בכמה כוכבים יהיה המון שלך אליו, או כמה משקפי שמש אוכל לקנות בחודש. אהבה זה לא כסף
 

maof

New member
ברשותך ../images/Emo25.gif

רק בכדי למנוע את ההיתרגשות
מעוף
 

יעלילה1

New member
יש בזה משהו. אבל גם מרס צודק לדעתי.

מכירה זוג ששניהם עובדים קשה מאד, עושים כסף יפה (לא בשמיים אבל די קרוב), ומוצאים זמן גם "להשקות" את הזוגיות שלהם מדי פעם. יחסים בין אנשים הם דבר כל כך מורכב, ואם מישהו רוצה "לברוח" הוא ימצא לאן ובמה. ולפעמים בורחים קצת, אז מה? זה המכלול שצריך להסתכל עליו, ובכלל, אין מרשמים לשום דבר, נראה לי. אפילו כשמכינים משהו לפי מתכון, זה אף פעם לא יוצא בדיוק אותו דבר, נכון? (למדתי יותר מדי פילוסופיה כנראה)
 

R a c h e li

New member
אוףףףףףףף.....

שוב פעם לילמוד.....דייייי נמאססססססס...
כרגע בגמר תואר שני לחברות ועכשיו העלתה נושא כלכלי..... וואלה אז מה מחליטים באיזה תואר
....כלכלה חברים כלכלה חברים כלכלה חברים.... טוב נידמה לי שזה הולך ביחד...
אי אפשר לחיות רק מאוויר (רוח)
רחלי הולכת לנסות את התואר לממולאים .....
 

maof

New member
בוודאי רחלי ../images/Emo25.gif

ברשותך אני רוצה לצטט את בנצ'וק
אין זוגיות מושלמת יש שני אנשים שיודעים להתמודד יחד מול הבעיות. מעוף
 

mars4

New member
השבוע , במוסף 7 ימים קראתי

סיפור מענין: איש אחד עצוב ושפוף פגש ביער זקן סיני (לא סגור שהוא היה סיני אבל משום מה זה תמיד הולך טוב ביחד...) "תראה" אמר הזקן הסיני, "יש לי את את היכולת לעשות אותך מאושר , מה יגרום לך להיות מאושר? "רוצה מכולה מליאה במטילי זהב" השיב האיש. בתוך שניה , זקר הזקן הסיני את אצבעו כלפי מעלה והופס ... מכולה מלאה במטילי זהב עמדה ממול. והאיש המשיך להיות עצוב. "נו , מה עכשו, למה אתה עוד עצוב?" שאל הזקן הסיני . "רוצה עוד מכולה מלאה בכסף" ענה האיש. בתוך שניה ניפנף הזקן הסיני באצבעו ואופס... מכולה מליאה מטילי זהב הצטרפה לזו שממקודם. "נו, ולמה אתה ממשיך להיות עצוב ?" שאל הזקן הסיני? " כי אני רוצה את האצבע" ענה האיש.. את מוסר ההשכל אני בטוח שכל אחד יוכל להסיק לבדו!
 

בן הקשת

New member
מרכזי חיים...

מעוף יקר, תיארת כאן מצב שכיח מאד, שבסה"כ מאפיין אנשים, שממקדים את חייהם סביב מרכזים שגויים. יש אנשים שמרכז חייהם כסף, יש כאלה שאצלם זה כוח, או נהנתנות, או דת, או אויב או אוהב, ועוד ועוד... יש גם "שילובים מנצחים" כמו כסף וכוח, או דת וכוח (קורה אצלנו במדינה הרבה). בגדול, זה סה"כ איפיון של אנשים שחייהם אינם מאוזנים. כאשר מרכז חייך הוא עקרונות נכונים וערכים, אתה ממורכז, ובפרספקטיבה נכונה על הכל. אתה מפסיק לרדוף אחר הכסף, או התהילה, או האוייב... כי אתה מבין שהם שוליים, הם אינם מרכז חייך. מדוע, אתה שואל
כי להיות מודע לעצמך, לוותר על הרגלים כושלים, להתמודד עם הדבר הקשה ביותר - אתה עצמך, אלו משימות קשות מאד. יש מעט אנשים שמוכנים לעבוד קשה באמת כדי להתחיל ולהמשיך את זה, ובד"כ, רוב האנשים שכן מגיעים לזה, קודם כל חטפו בומבה אדירה מהחיים, ואז התנערו והתעוררו, וקלטו שכך לא יכול להימשך.
 

GOG 1

New member
תמיד אני אומרת

שלפעמים צריך לרדת מספיק נמוך כדי שנוכל לתת את הבעיטה בקרקע על מנת להתרומם..
 
למעלה