הפקדות לקרן פנסיה לא באמצעות סוכן

usafun

New member
הפקדות לקרן פנסיה לא באמצעות סוכן

המעסיק שלי הגיע להסדר עם קרן פנסיה למתן הטבות משמעותיות בדמי ניהול לקרן פנסיה. זכאים לכך גם בני הזוג. לפיכך, גם אשתי עברה לקרן הפנסיה הזו והמעסיק שלה מפקיד עבורה לקרן פנסיה הזו אך באמצעות העברת הכספים דרך סוכן הביטוח שלו. מקרן הפנסיה נמסר לי כי הפקדת הכספים דרך סוכן מונעת מאשתי קבלת מלא ההטבות בדמי הניהול מכיוון שהסוכן "מקלף" חלק מההטבות. הפתרון של הקרן - לבקש מהמעביד להפקיד ישירות לקרן ולא דרך סוכן. המעביד מסרב כי זה יוצר לו בלאגן בהנהלת החשבונות וכך, אשתי מפסידה כל חודש כ - 2% על דמי ניהול מהשוטף, ו - 0.25% על הצבירה. מה הפיתרון?
 

עופר

New member
הפתרון !!!!

שבקרן הפנסיה יפסיקו לבלבל את המוח . א. האם ההטבות ניתנות באמצעות החזר בסוף השנה או שפשוט גובים פחות ? ב. מה שחשוב הוא דמי הניהול מהצבירה ולא מהפרמיה . ( הסבר ל- א , יש קרנות שנוהגות לבצע החזר של דמי הניהול שניגבו , קשה מאד לעקוב אחרי זה , כי אין בדו"ח השנתי ציון מפורש של זה , יש אפשרות שפוט לשלם פחות דמי ניהול מהפרמיה , לדוגמא דמי ניהול של 6% על שכר של 5714 ש"ח כלומר פרמיה של 1000 ש"ח לחיסכון מועבר פחות 60 ש"ח כלומר 940 . לאחר הנהחה , נניח שסיכמו לגבות רק 2% כמו באחת מקרנות הפנסיה שעושה הכל לשמר או לקבל לקוחות , אז הם ימשיכו לגבות 6% ובסוף השנה , יחזירו עמית לחשבון הפנסיה 480 ש"ח לא ברור הענין של הריבית על הסכום אבל הוא די זניח . האפשרות השניה , הנדירה יותר היא גביית 2% כלומר 20 ש"ח ולחיסכון יכנסו 980 ש"ח כל חודש ולא 940 , בכל אופן קרן שנותנת הנחות כה מפליגות כדאי לבדוק את הסיבה לכך , הנחה סבירה היא בדמי הניהול מצבירה ופחות בפרמיה כי מדמי הניהול מהפרמיה מנהלים את הקרן ואם הם נומוכים השרות שתקבל וטיב הניהול , יהיהו מאד נמוכים . השווה באתר הפנסיה נט ביצועים לאורך זמן של הקרן לקרנות ששות לה בגדלן , מבחינת הצבירה בקרן פנסיה יש רווחים על ההשקעות ויש גם רווחים אקטואריים , מאזן דמוגרפי קוראי לזה , כי כל תביעה של עמית משפיעה על שאר העמיתים .
 

usafun

New member
תשובות:

מדובר בהטבות כדלקמן: 2% מהשוטף, 0.25% מהצבירה. ההפרש מופקד לקרן. ההטבות ניתנות לי כמי שמשוייך למוסד פיננסי גדול שהוועד שלו השיג את ההסכם הזה מזה מספר שנים. ההסבר של נציג הקרן הוא שה"סוכן" (הכוונה היא סוכנות ביטוח) שאת העבודה שלה עושה תמורת פרמיה שהיא גובה מהקרן ולכן הקרן נדרשת כנראה לקזז את זה מההטבות הניתנות לי. האמור לעיל הוא השערה שלי, אבל נציג הקרן הבהיר לי שהעברת הכספים באמצעות סוכן, תגרום להרעה בהטבות הניתנות לי. דרך אגב, לא מדובר בקרן קיקיונית, אלא אחת הגדולות.
 

עופר

New member
זו תבנית ההטבות של מבטחים

בדוק לבד באתר רפנסיה נט של האוצר למה הם נותנים כאלה הטבות ..בדוק לאורך שנה , שנתיים שלום חמש , כמה שהאתר נותן . ואמרו חז"ל די לחכימא ברמיזא .
 

usafun

New member
עופר, אני מבין למה אתה רומז,

אבל במקרה זה מדובר דווקא במיטבית עתודות של כלל. בכל מקרה, גם מבטחים אינה קרן קיקיונית. הייתי יותר מודאג אם הוועד היה בוחר איזה קרן קטנה.
 

מדון

New member
הסוכן לא מקלף גרוש אחד מהעמלה שהוא מעביר

יש עמלה לסוכן שמישמשלמת אותו זו חברת הביטוח שבה הסוכן עובד ולא ניראה לי מה שהם מוכרים לך כי לכמות גדולה של עובדים נותנים הנחות גם אם יש סוכן
 

usafun

New member
מדון!

במקרה זה, סוכן=סוכנות ביטוח. הם מן הסתם לא עושים עבודה בחינם וכנראה גובים דמי טיפול מהקרן ולכן הקרן מסרבת לתת במקרה זה מלא ההטבות.
 

מדון

New member
הקרן לא משלמת לו וגם לא הסוכנות רק חברת

הביטוח שאתה הוא עובד אם היתה יודע מה העמלה לא היתה מאמין בסיבות 1% עמלה מהכיסוי הביטוחי ולא מכיסכון ועמלה שציינתה היא סבירה בהחלט
 

usafun

New member
אז מה לדעתך ההסבר לדברים שנציג הקרן מוסר?

מדוע נציג הקרן אומר לי שאשתי לא תזכה למלא ההטבות אם הכספים לא יופקדו ישירות לקרן, אלא באמצעות הסוכנות שאיתה המעביד מפקיד?
 

מדון

New member
מכון שנונתים הנחות קר

לכמות רצינית של עובדים זו הסיבה
 

usafun

New member
או שלא הבנת, או שלא הסברתי עצמי נכון:

הגוף בו אני עובד מעסיק אלפי עובדים. הוועד הגיע להסדר עם הקרן להטבות בדמי הניהול לעובדים - בשיעורים שציינתי. לפני כשנתיים הוועדים השיגו הסכמת הקרן להטבות גם לבני זוג. בני הזוג נוספים לאלפי העובדים שכבר נהנים מההטבות הללו. אין מדובר בהטבות ייחודיות לאשתי. אז מה שכתבת אינו הסיבה.
 

מדון

New member
אם כך פנה לועד וברר מדוע יש בעיה אם

הפנסיה של אישתך הם המוסמכים לתת בראש לקרן
 

עופר

New member
זה קצת בניגוד לחוק ( חוקי ועדת בכר )

הלחץ הזה של הועד עם ההטבות יחד עם זאת , אנימציע לבדוק מדוע הקן להוטה לתת כאלה הטבות והאם היא הקרן הטובה ביותר עבור האשה וגם עבורך .. רוץ ובדוק ..
 
למעלה