הפעלת רכבת קלה(טראם טריין) במקום כבדה,בקו ירושלים-בית שמש.
הפעלת רכבת קלה(טראם טריין) במקום כבדה,בקו ירושלים-בית שמש.
האם זה אפשרי?
כיום נוסעות בקו רכבות IC3, בגלל כל הפיתולים המהירות בקו נמוכה מאוד
והרכבת לא מנצלת את יכולותיה. הפעלת רכבת קלה תתן כמה יתרונות אך גם
כמה חסרונות.
יתרונות:
הפעלה זולה יותר, נסיעה של רכבת קלה זולה יותר מרכבת כבדה וכך גם התחזוקה שלה.
אולי גם מחיר הכרטיס ירד.
אפשרות להארכת המסילה לתוך בית שמש וירושלים, מה שיהפוך אותה לאטרקטיבית יותר.
אם ירצו להכפיל את המסילה זה יהיה זול יותר(אני חושב) כי יצטרכו לבנות מסילה לרכבת קלה.
אולי משך זמן הנסיעה יתקצר מכיוון שרכבת קלה מאיצה מהר יותר מכבדה.
חסרונות:
עלות כספית- חישמול הקו, קניית ציוד, דיפו והתאמת תחנות.
פחות נוסעים שאפשר לקחת בנסיעה מאשר ברכבת כבדה (לא נראה לי שזו בעיה כרגע).
הבעיה העיקרית היא שהיות וזה קו אחד עם מסילה יחידה ורכבת פעם בשעה,
יצטרכו רק מערך אחד או שניים, ואז לא בטוח שכדאי להחזיק דיפו וטכנאים וכל הפרוצדורה
רק בשביל נסיעה בשעה.
בטח יש עוד כמה דברים שלא ציינתי.
מה דעתכם?
הפעלת רכבת קלה(טראם טריין) במקום כבדה,בקו ירושלים-בית שמש.
האם זה אפשרי?
כיום נוסעות בקו רכבות IC3, בגלל כל הפיתולים המהירות בקו נמוכה מאוד
והרכבת לא מנצלת את יכולותיה. הפעלת רכבת קלה תתן כמה יתרונות אך גם
כמה חסרונות.
יתרונות:
הפעלה זולה יותר, נסיעה של רכבת קלה זולה יותר מרכבת כבדה וכך גם התחזוקה שלה.
אולי גם מחיר הכרטיס ירד.
אפשרות להארכת המסילה לתוך בית שמש וירושלים, מה שיהפוך אותה לאטרקטיבית יותר.
אם ירצו להכפיל את המסילה זה יהיה זול יותר(אני חושב) כי יצטרכו לבנות מסילה לרכבת קלה.
אולי משך זמן הנסיעה יתקצר מכיוון שרכבת קלה מאיצה מהר יותר מכבדה.
חסרונות:
עלות כספית- חישמול הקו, קניית ציוד, דיפו והתאמת תחנות.
פחות נוסעים שאפשר לקחת בנסיעה מאשר ברכבת כבדה (לא נראה לי שזו בעיה כרגע).
הבעיה העיקרית היא שהיות וזה קו אחד עם מסילה יחידה ורכבת פעם בשעה,
יצטרכו רק מערך אחד או שניים, ואז לא בטוח שכדאי להחזיק דיפו וטכנאים וכל הפרוצדורה
רק בשביל נסיעה בשעה.
בטח יש עוד כמה דברים שלא ציינתי.
מה דעתכם?