הפסקת עבודה ותשלום הבראה

toolyr

New member
הפסקת עבודה ותשלום הבראה

שלום, יש לי בעיה בעניין דמי הבראה.
אני עובד במקום עבודה מסויים מ-2006 ועד היום. בסוף שנת 2010 התפטרתי וחזרתי לאותו מקום לאחר 3 חודשים.
מעולם לא קיבלתי דמי הבראה במקום העבודה הנ"ל.
השאלות שלי:
1) מכיוון שלא עברתי 6 חודשים, הוותק שלי נשמר. האם חישוב דמי ההבראה המגיעים לי הם לפי הותק המצטבר מ-2006 או מרגע חזרתי לעבודה ב-2011 ?

2) האם בגלל שלא עברתי את ה-6 חודשים, אני יכול לתבוע דמי הבראה 7 שנים אחורה? (כלומר מהיום ואחורה עד 2007) או רק עד חזרתי לעבודה ב-2011 (ומכאן אני יכול לתבוע שנתיים אחורה ממועד העזיבה-עזבתי בסוף 2010, אז אפשר לתבוע שנתיים על 2010 ו-2009) ?

3) במידה ואני יכול לתבוע 7 שנים אחורה והוותק המצטבר שלי מ-2006 משפיע על ההבראה, האם יש לכך סימוכין שאוכל להציג למעסיק שלי? הבעיה היא שרואה החשבון של העסק טוען שבגלל ההפסקה שלי ל-3 חודשים הוותק שלי לצורכי חישוב ההבראה מתחיל מחדש מרגע חזרתי לעבודה, רוב עורכי הדין ששאלתי טוענים שהותק נשמר.

תודה.
 

נופר בר1

New member
תשובות בנושא דמי הבראה

התיישנות בתביעת דמי הבראה - תביעת תשלום עבור דמי הבראה תוך כדי עבודה - 7 שנים אחורה מיום התביעה. דרישת תשלום עבור דמי הבראה לאחר סיום יחסי העבודה - רק שנתיים אחרונות של תקופת העבודה.

הותק משפיע על מספר ימי ההבראה שמגיעים לך בעבור כל שנה. בהנחה שאתה לא זכאי למספר מיוחד של ימים על פי הסכם קיבוצי אז: שנה ראשונה 5 ימים, שנה שניה ושלישית 6 ימים. שנה רביעית עד עשירית - 7 ימים לכל שנה. כמובן, היקף משרה משפיע על הסכומים שצריך לשלם.

בהצלחה.
 

toolyr

New member
זה לא ממש עונה לי על השאלה

מכיוון שמצב שלי עזבתי רק ל-3 חודשים, מכיוון שהותק נשמר, הטענה היא שאני יכול עדיין לתבוע 7 שנים אחורה (אלא אם הייתי עובר את ה-6 חודשים).
הטענה הנוספת היא שבגלל ה-3 חודשים גם הותק לצורך חישוב ההבראה נשמר., השאלה היא האם הדברים האלו נכונים?
 

toolyr

New member
זאת אומרת שיש לי בסיס

לתבוע 7 שנים אחורה?
כל הסיפור הוא שהרו"ח של העסק טוען ההפך, שהעזיבה שלי ל-3 חודשים קוטעת את הרצף של הוותק לצורך חישוב דמי ההבראה העדכניים ושאני לא יכול לתבוע 7 שנים אחורה בגלל זה (לטענתו, חוק פיצויי פיטורים-6 חודשים- לא משפיע על דמי ההבראה).
 
למעלה