הפסקת הריון שבוע 22+4ימים

עינבר13

New member
הפסקת הריון שבוע 22+4ימים

שלום לכולן. בשבוע שעבר עברתי את השבוע הקשה בחיי. ביום א' התבשרנו בסקירת מערכות מורחבת שנמצאו מספר מומים בתינוקת שלנו ונשלחנו לברור דחוף למחרת בבוקר בבית חולים. לצערנו הרב החששות שלנו והממצאים אושרו בבדיקה הנוספת ונאלצנו לקבל החלטה קשה וכואבת להפסיק את ההריון מה שאמר בשבוע מתקדם פשוט לידה מוקדמת. ביום ג' שעבר התייצבנו בבוקר בבית החולים והתהליך התחיל ע"י זריקה שמכילה תמיסה של מי מלח לדופק העובר דרך הבטן על מנת להפסיק דופק.....זה היה רגע קשה, תחושה שברגע אחד יש חיים מדהימים בתוכי ושנייה אחר כך הכל שקט.....בעלי האהוב ואימי היקרה היו לצידי בכל רגע על מנת לתמוך....לאחר מכן עברתי לאישפוז במחלקת נשים והתחיל תהליך של החדקת כדורי ציטוטק{זרוז} לנרתיק, בתחילה הרופאים אמרו שנותנים עד יומיים כל 12שעות את הכדורים אך בדרך כלל זה נגמר לפני....נתנו את הכדור הראשון ביום ג' בשמונה בערב, אך חוץ מקצת אי נוחות באזור הרחם לא קרה שום דבר משמעותי, בשמונה בבוקר שלמחרת-יום ד' ניתנו שוב הכדורים ולאחר כשעתיים התחילו צירים שהלכו והתגברו בשעה זו כבר סבבו אותי כל בני משפחתי וכולנו שמחנו שהנה זה כבר מסתיים, אך בבדיקה התברר כי אין פתיחה והצוואר רחוק מלהיות מחוק....בשעה זו כבר העבירו אותי למתחם חדרי לידה ומיקמו אותי בחדר צירים. אני מוכרחה להגיד מילה על החום האנושי והחיבוק האינסופי שהפגינו כלפיי הצוות הרפואי שכלל רופאים ואחיות מילדות בבית חולים "כרמל" בחיפה. וכך ברביעי בערב שוב קיבלתי כדורים אך הצירים הפסיקו ובבוקר של יום חמישי אחותי הגדולה שיש לה ניסיון רב בלידות {6 ילדים} הגיעה על מנת שנתחיל לעבוד ולזרז צירים וכך נכנסנו לפעולה על כדור לידה ועיסויים ותנועות וכל מה שרק יכול לזרז פתיחה, באמת התחילו צירים די מוטרפים ולא טבעיים, ואפילו דימום, מאוד שמחנו שהנה זה מגיע לסיום, אך שוב בבדיקה נמצא שצוואר הרחם מתרכך אך עדיין אנחנו רחוקים.....בנקודה זו החלטתי שאני פשוט הולכת לישון וצוברת כוחות כי היה ברור שלמחרת יום ו' בבוקר נמשיך לשלב הבא שזה בלון...... ואכן ביום ו' בבוקר החדירו לי בלון לרחם עם הזלפות של פיטוצין {זרוז נוסף}, בשלב מסויים הרגשתי שאזלו כוחותיי ואני רק רוצה לא להרגיש, קיבלתי אפידורל ונרדמתי, לקראת 15:30 בצהריים התעוררתי מתחושת לחץ ואכן זה קרה, מזלי שגם השילייה יצאה לבסוף ולפחות נחסך ממני לעבור גם גרידה..... הסיבה שאני מספרת את הסיפור בצורה כ"כ מפורטת היא באמת לשתף, וגם סוג של תרפיה לעצמי, אני נמצאת רק מספר ימים לאחר כל התהליך וקשה.... האור שלנו בימים האלו זו ליאה שלנו, הילדה המדהימה והמיוחדת שלנו, היום היא בת 3 והיא מחזקת אותנו.... גם הסביבה עוטפת ומחבקת ונותנת לנו לגיטימציה לחוות את האבל כי זה בפרוש סוג של אבל... אני מרגישה שבשבילי רק הזמן הוא המרפא, ואני פשוט עוברת כל יום ביומו ושואבת כוחות מהילדה שלי ומבן זוגי. אני רציתי לשאול בעניין הבת שלי וההתמודדות איתה בנושא זה. היא חוותה את ההריון איתנו, את הבטן שגדלה ותנועות התינוקת וכעת יש חלל גדול ואמא נעדרה כמעט שבוע וזה היה קשה כי לא נפרדנו מעולם, במהלך שבוע שעבר היא הייתה בסדר והכל היה די כרגיל אך דווקא מרגע שחזרתי הביתה יש תחושה של חרדת נטישה, ואנחנו מדברות המון כמובן בשפתה, אבל אני אשמח לקבל עזרה כיצד נכון להציג לה את האובדן והבטן שנעלמה ושאמא כואבת לעיתים ועצובה....... תודה על המקום.....
 
עינבר היקרה

מחבקת אותך מרחוק על האובדן הנוראי ועל כל הסבל הפיסי והנפשי שחווית. מאחלת לך ולמשפחתך התומכת והמיוחדת שבקרוב יבואו ימים טובים יותר, שימלאו את החלל העצום שנוצר בלב של כולכם. מי יתן וליאה תחבוק במהרה אח/ות יקרים ובריאים. נשיקות וכל הכבוד על הכוחות הנפשיים לגולל את סיפורך המלא זמן כל כך קצר אחרי.
 
עברתי סיפור מאוד דומה לפני פחות משבועיים

הפסקת הריון בשבוע 32 בגלל מומים של התינוקת. ישלי ילד בן 4 בבית. מוזמנת ליצור אתי קשר במסר (ומשם בטלפון אם תרצי) - אשמח לחלוק אתך מחשבות, עידוד ועצות
 
צר לי כל כך על האובדן שלך,עברתי לידה כזאת

לפני 4 חודשים את יכולה לרשום לי במסר ונוכל לדבר חיבוק חם וחזק
 

מי נהר1

New member
מצרפת קישור

הי עינבר, מצרפת קישור בנושא איך ומה לספר לילדים שכתבה פסיכולוגית שהתארחה כאן בפורום (לא התנסתי בזה בעצמי). אני לא משתתפת פעילה בפורום אבל כמו הרבה אחרים הקריאה בפורום הנפלא הזה נותנת לי המון מידע וחיזוקים לצערי עברתי כמוך לידה שקטה לפני 3 שבועות ואני יודעת כמה זה קשה וכואב אני מאחלת לך ולכולנו שנדע ונצליח לעבור את תהליך האבל הנורא הזה בצורה בריאה מקווה שהקישור יעבוד...
 

עינבר13

New member
תודה על התמיכה והעידוד

נשים יקרות. רציתי להודות לכל אחת מכן על התגובות החמות והתמיכה, אני רוצה גם לשלוח חיבוק גדול ועידוד... לעיתים החיים מזמנים לנו חוויות שמגלות לנו עד כמה חזקות אנחנו ועד כמה כוחות נפשיים יש לנו... תודה על הקישור הוא עזר ועשה קצת סדר, כשאהיה יותר מוכנה אני אשמח לדבר באופן אישי.
 
ענבר יקרה

צר לי מאד על האובדן שלכם. הנושא של איך לספר לילדים הוא נושא מורכב וחשוב. עצם הרגישות שלך לצרכי הילדה שלך מעידה על היותך אמא נפלאה. לא פשוט לגייס בימים אלה כוחות כדי להתמודד. אם תרצי לשאול או להתיעץ איתי לגבי הקטנה, אשמח מאד לעזור, תכתבי לי במסר. מאחלת לך שיהיה רק טוב, חיבוק גדול, דנה.
 

עינבר13

New member
שיחה שהייתה לי עם ליאה אתמול בלילה.

היי דנה. אתמול בלילה בשעת ההשכבה לאחר שקראנו סיפור לילה. טוב, ליאה השתתקה לרגע והסתכלה מעבר לכתף שלי. שאלתי אותה מה היא רואה והיא אמרה לי "תינוקת" שאלתי אותה איזו תינוקת? והיא ענתה "התינוקת של אמא עינבר"... הצטמררתי כולי והמשכתי לשאול שאלות, קודם כל היה לי חשוב לשאול איך היא נראית מאחר וחלק מהמומים שהיו בתינוקת היו גלויים למראה, והיא אמרה שהפה קטן ומתוק "כמו של תינוקת" ותיארה את צבע השיער והעיניים....אח"כ כשהמשכנו לדבר היא אמרה פתאום שעכשיו זו התינוקת של דורה והיא הולכת לשחק בחווה....דרך זה הגעתי לדבר איתה שוב על כך שהתינוקת לא הרגישה כ"כ טוב ולכן אמא הייתה אצל הרופא וניפרדנו ממנה היא הייתה צריכה ללכת אבל בעזרת השם עוד מעט תבוא אלינו תינוקת /תינוק חדשים....והיה נראה שהיא ממש מבינה אותי..... זה היה מצמרר ומרגש...הרגישות שלה והתבונתיות ואולי זה יישמע מוזר אבל אני באמת מאמינה שהיא ראתה מלאך..{אולי אפילו את המלאכית שלנו...} אשמח לשמוע דעתך.... תודה.
 
ענבר יקרה

מעולה שאת ממשיכה עם ליאה את שגרת סיפורי הלילה- טוב. בתקופה כזאת חשוב יותר מתמיד לשמור על שגרה בטוחה, עבור הילדה ועבור המשפחה כולה. טוב שאת מאפשרת לה להתבטא בנושא אובדן התינוקת. חשוב לעשות זאת בעדינות, בהדרגתיות, לפי הקצב שמתאים לילדה. יש ילדים שמדברים יותר בקלות, ויש כאלה שיבטאו את הרגשותבאופן לא מילולי , במשחק או ציור או סיפור שימציאו. לומר לה שהתינוקת "לא הרגישה טוב" עלול להיות בעייתי, משני טעמים. האחד, כל אחד מאיתנו לא מרגיש טוב לעיתים, כולל ליאה, וזה עלול להיות מאיים. עוד עניין - מי שלא מרגיש טוב, מחלים, וחוזר לאיתנו..זה עלול לפתח ציפיות אצל ליאה שהתינוקת תבריא ותחזור. כפי שאת רואה הנושא סבוך, עדין ומורכב. מקווה שקצת עזרתי. חשוב גם שאת ובני המשפחה תדברו בקול אחד, כדי לא לבלבל את ליאה. גם הגננת חשוב שתהיה מעורבת ומתואמת איתכם לגבי מה נאמר לילדה. את מוזמנת ליצור קשר בכל זמן. מחבקת חזק ומאחלת הרבה טוב, דנה.
 

מקוםבלב

New member
../images/Emo201.gifשלום עינבר,

הרשי לי להביע את צערי על האובדן שלכםועל הכאב שעברת. ממה שאני קוראת ומתרשמת את אישה עם המון כוחות ורגישות.טוב שאת מרגישה מוקפת באהבה ושיש בסביבה שלך לגיטימציה להתאבל. זה דבר מאוד חשוב. לגבי הבת שלך. חשוב לעדכן את הגננת שהמשפחה עברה משהו קשה כדי שהיא תדע כיצד לנהוג אם בגן יש משהו. יכול להיות שבתקופה הקרובה היא תהיה צמודה יותר אלייך ותדאג לך. חשוב להסביר לה שהתינוקת היתה חולה ועכשיו היא מלאכית או כל דבר אחר שאתם מתחברים אליו.להדגיש בפניה שאת בריאה ולא הולכת לשום מקום. כי הרבה פעמים הם מחברים בין שני המקרים ואז עולים האבה חששות לגבי מה הולך להיות איתך.להסביר לה מה זה מוות במילים שהיא יכולה להבין. להסביר לה שאת עצובה וזה בסדר כי את מתגעגעת. יכול להיות שיצוצו לה המון שאלות. חשוב להתייחס אליהן ולענות. כדאי למצוא דרך שבו היא יכולה להביע גם את הפרידה שלה. אולי לצייר משהו או כל דבר אחר בעיקר לדעתי חשוב לתת את הלגיטמציה שקרה משהו ומותר להיות עצובים.אני בטחה שאת מחבקת הרבה ואומרת לה כמה את אוהבת אותה. שימי לב למשפטים חכמים שהיא אומרת. זה מדהים כמה הם רגישים ומקסימים.והרבה בזכותם חייבים להמשיך הלאה במטלות היום יומיות ולא לשקוע. מחבקת חזק ושולחת המון ניחומים. אם תרצי לדבראני פה.
 

pninayss

New member
היי ענבר

צר לי על אובדנך עברתי לפני שבועיים גם הפסקת הריון שבוע 22 וגם לי יש 3 בנות 8 6 ו..שנתיים וחצי רציתי לומר לך שילדים שוכחים מהר ומתגברים כך כל עוד הם לא ראו את התינוק.חשוב עכשיו מה קורה איתך מקווה שתתאוששי מהר זו תקופת אבל של עליות וירידות מקווה שיתווסף לעולמכם תינוק בריא ומחייך במהרה אם תרצי לדבר אני כאן מתוקה.
 
למעלה