הפיכת טקסט ללייר וקטורי בפוטושופ(?)

סְנוּפ

New member
הפיכת טקסט ללייר וקטורי בפוטושופ(?)

שלום לכם. אני מעוניין לאחד הרבה מאוד שכבות טקסט כדי להקל משקל קובץ PDF שאני שומר מפוטושופ. אך אני צריך שהטקסט יישאר באיכות המקסימלית שלו. כאשר אני מאחד שכבות טקסט הן הופכות פיקסליות. יש אפשרות לאחדן ולשמור על מאפיין וקטורי? להמיר לשייפ אולי? משהו? תודה מראש.
 

mamby

New member
פוטושופ אינה תוכנה וקטורית...

אתה פשוט צריך להכין את התמונה מראש בגודל הסופי (שלא תגדיל אותה אח"כ - דבר שפוגע קשות באיכות), לעבוד מראש ברזולוציה גבוהה (300 DPI- מתוך הנחה שזה מיועד להדפסה). זה המקסימום שניתן לעשות כדי לשמור על איכות התמונה ומרכיביה בפוטושופ. אופציה טובה יותר היא להכין את הרקע בפוטושופ ולהוסיף את הטקסט בתוכנה וקטורית (פריהנד, אילוסטרייטור, קורל דרו).כך הוא יישאר וקטורי.
 

SCaToPHaG

New member
../images/Emo5.gif למה לענות אם את לא יודעת?

אמנם העצה השניה נכונה, תמיד שווה לעבוד בתוכנה וקטורית כשעיקר העבודה היא טקסט, ובכמויות, אבל למה להטעות את הבחור?
 

mamby

New member
במה הטעיתי?

אני אשמח לדעת. כדי לא להמשיך לטעות ולהטעות. כל יום לומדים משהו חדש!
 

SCaToPHaG

New member
הפסקה הראשונה

אין צורך להתחיל מחדש ואין צורך "לרסטר" את המידע. הוא שאל בקשר לשימור הטקסט כמידע וקטורי כשכבה אחת, דבר אפשרי מאוד.
 

yossi_maoz

New member
אני מבין

שהמטרה היא לצור קובץ קטן משקל אבל איכותי. במקרה זה שמירה כ-PDF היא צעד נכון. רצוי לשים לב לדברים הבאים: -בחלון ה-PDF OPTIONS יש לסמן ENCODING JPEG ולגרור את המחוון לרמת הדחיסה הרצויה. -על מנת לשמור על איכות מקסימלית יש לסמןINCLUDE VECTOR DATA וכן EMBED FONTS. וזאת על מנת שהטקסט ישמר וקטורי. כדי להדפיס באיכות מקסימלית מומלץ דוקא לפתוח את הקובץ באקרובט ולהדפיס משם (הפונטים יודפסו כווקטור)
 

סְנוּפ

New member
תודה רבה לכם! שאלה נוספת...

העבודה היא כבר ב-300 DPI, מיועדת לדפוס בבית דפוס שביקש ממני להעביר את הקובץ ב-PDF. אני שומר על כיווץ באיכות מקסימלית של ה-JPG במסך השמירה של ה-PDF. אבל הפוטושופ שומרת לי כל שכבת טקסט בנפרד. וזה מגדיל את נפח הקובץ בהרבה. לא? האם אני צריך לחשוש מהפיכת הטקסט לקובץ תמונה אחד? שהרי בכל מקרה העבודה ב-300 DPI. האם יש חשש שהטקסט ייצא פחות איכותי על הדפוס כשהוא פיקסלי ברזולוציה כה גבוה?
 

SCaToPHaG

New member
למה לקחת סיכון?

אם יש אפשרות להשאיר אותו וקטורי, אין סיבה לעבוד עם מידע ראסטרי. גם אם רוב הסיכויים שהפלט הסופי יהיה זהה.
 

yossi_maoz

New member
ובכן,

-שכבות טקסט אכן מעלות את משקל העבודה, אולם לא בצורה מאוד משמעותית. -השיקול אם ל"רסטר" (RASTER) את הטקסט בהנחה והעבודה היא ב-300DPI, תלוי ברזולוצית ההדפסה. בד"כ ברשת דפוס צפופה (נניח כזו שמשמשת מגזין על נייר כרומו איכותי) אפשר לראות "מדרגות" בפונטים שעברו המרה לפיקסלים (בייחוד כמו "א" שיש בה קוים אלכסוניים) שיקול נוסף נגד- הוא פונטים קטנים במיוחד (בגודל טקסט רץ לדוגמה). כדי שטקסט יראה איכותי בדפוס כרסטר, הוא חייב להיות ברזולוציה אולטרה גבוהה (תיאורטית ברזולצית הפילם שזה משהו כמו 2540DPI) בפועל, טקסט רסטרי יראה טוב ב-600DPI, אולם עבודה ברזולוציה כזאת די מעיקה גם על מחשב "שרירי" במיוחד. הפתרון האידיאלי לצרכי דפוס הוא לעבוד בפוטושופ לצרכי עיבוד תמונה, ואם צריך גם טקסט עם אפקטים שונים בתנאי שהוא לא קטן מדי. אם צריך הרבה טקסט "רץ" רצוי לשקול לעבוד עם תוכנות איור/עימוד.
 

סְנוּפ

New member
תוכנות...

תודה שוב על התגובה המפורטת. תוכנות אחרות אני דיי מוריד מהפרק כי לקורל, לפריהנד, לקסארה X, אין תמיכה טובה בעברית. בעוד אני עובד עם טקסטים ארוכים. הפוטושופ 6 ME שלי היא היחידה שמסתדרת איתו כמו שצריך... מה הוא טקסט "רץ"? ומדוע שכשאני שומר את ה-PDF שישמור על הטקסט וקטורי, כשאני פותח באקרובט חלק מהנקודות לא מזוהות בפניו והופכות לריבועים (תוים לא מזוהים)? האם שמירה על הטקסט וקטורי אומרת שהמחשב טוען את הפונט שאני פותח עבודה? כי אני בטוח שלבית הדפוס אין את כל הפונטים שלי... תודה רבה שוב.
 

yossi_maoz

New member
טקסט "רץ"

-הוא כינוי לכמות נדיבה של טקסט כמו נניח עמוד של ספר... -לגבי הנקודות שהופכות לריבועים, כנראה שיש איזה שהיא בעיה עם הטמעת הפונט. על מנת לעקוף את הבעיה נסה בזמן שמירת ה-PDF מפוטושופ לסמן את האפשרות USE OUTLINES FOR TEXT שהופך את הפונט לאובייקט וקטורי. אם הפונט תקין זה אמור לעבוד. -קובץ PDF מטמיע את הפונטים לתוכו. ההטמעה יכולה להיות מלאה (כל מערכת הסימנים של הפונט) או חלקית (SUBSET). הרעיון הוא שברגע שפונט מוטמע בקובץ ה-PDF ניתן יהיה לפתוח את הקובץ גם במחשב שאינו מכיל את הפונטים הספציפיים, או אפילו במערכת הפעלה זרה לחלוטין, ועדיין ניתן יהיה לצפות בקובץ ללא בעיות תצוגה ואפילו להדפיסו. יש לציין שהטמעה מלאה של פונטים "מנפחת" קבצי PDF.
 

סְנוּפ

New member
תודה רבה ../images/Emo140.gif

זה כל מה שהייתי צריך לדעת... תודה
הסתדרתי עם הריבועים (אלה היו פשוט רווחים שמחקתי). רק אם אפשר להיות מאוד נודניק... (אני יודע שאני שואל המון. אני פשוט לומד פה וזה מאוד מקל עלי) הטעמת הפונט היא זו שמכבידה על הקובץ? כי בפורמט PSD הקובץ יוצא לי הרבה יותר קל. והרי הוא שומר גם הוא את הפונטים כאובייקט וקטורי. והאם יש אפשרות לשלוט בפוטושופ על שמירה מלאה של הפונט? או שפשוט לנסות את Outlines?( או שזה דווקא אמור להכביד)? ומה זה embed ?
 

yossi_maoz

New member
תשובות

-PDF מטמיע את הפונטים לתוכו. PSD לעומתו שומר הגדרות של פונטים (חיווי על סוג הפונט, גודלו, ופרמטרים שונים) אולם הפונט עצמו נקרא מהמערכת, לדוגמא: אם תיקח קובץ PSD ותפתח אותו על מערכת שאין בה את הפונט שבו השתמשת- פוטושופ תודיע לך שהפונט חסר לה, ותראה הדמיה שלו, אולם כל ניסיון עריכה שלו יגרום להחלפתו בפונט אחר. מסקנה: אם אתה חייב שהקובץ ישמור על הפונטים המקוריים שמור כ-PDF (נכון גם במחיר הגדלת הקובץ- אין מתנות "חינם") או לחליפין ספק את קובץ הפונט לבית הדפוס (קח בחשבון ענייני זכויות יוצרים) בנוסף ל-PSD. -פוטושופ יכולה להטמיע את הפונט כולו, או רק כמידע וקטורי (לא פונט) נסה את שתי האופציות והחלט מה מתאים. בכל מקרה בהדפסה לא תראה הבדל. -EMBED = הטמעה -אגב, טיפ קטן שעוזר להוריד משקל של קבצי PSD דוקא: בפוטושופ 6 ניתן להיכנס לתפריט EDIT \PREFRENCES לבחור באפשרות SAVING FILES ולהוריד את התיוג מהאפשרות MAXIMIZE BACKWORDS FILE COMPATIBILITY IN PHOTOSHOP FORMAT ההסבר פשוט: כברירת מחדל פוטושופ שומרת עם קובץ ה-PSD בנוסף לשכבות גם גרסה "מאוחדת" (COMPOSITE) של הקובץ. הורדת התיוג גורמת להשמטת הגרסה ה"מאוחדת" ולהשארת השכבות בלבד. ניתן לחסוך כ-25% ממשקל הקובץ בשיטה הזו...
 

mamby

New member
יוסי, גם אני מודה לך מאוד על התשובו

ת חשבתי שאני יודעת, אבל מסתבר שלא כל-כך, ולימדת אותי הרבה מאוד. אולי זה בגלל שכמעט לא יצא לי לשמור ל PDF. בכל מקרה, תודה.
 
למעלה