הפיגוע הנפשע בבית חב"ד במומבאי הודו

natyh

New member
הפיגוע הנפשע בבית חב"ד במומבאי הודו

מצטרף לפיגועים נגד מטרות יהודיות שקרו בעבר בארגנטינה הראשון בית הקהילה היהודית יולי 94 מתוך וויקיפדיה "הפיגוע הפיגוע בבנין הקהילה היהודית (בנין AMIA) בבואנוס איירס בירת ארגנטינה, אירע ב-18 ביולי 1994 בשעה 9:53 לפי שעון ארגנטינה. לפי דו"ח המודיעין הארגנטינאי מחבל מתאבד לבנוני בשם אבראהים מחסן ברו, פוצץ מטען של כ-400 ק"ג חומר נפץ שהוטמן במכונית תופת (מכונית מסחרית מסוג רנו טרפיק) בחזית הבניין. בפיגוע נהרגו 85 איש ו-330 נפצעו, מהם 31 קשה. בכביש נפער מכתש גדול באדמה, והפיצוץ גרם לקריסת החזית הקדמית של הבניין ולנזקים רבים בבניינים סמוכים וברכוש שהיה בסביבה. מבצעי הפיגוע פעלו מתוך תשתית מבוססת של חזבאללה בקהילה מוסלמית-שיעית במשולש הגבולות בין ברזיל, ארגנטינה ופרגוואי. קהילה לבנונית שחלקה שוהה שם באופן בלתי חוקי, שחלקם תומך בחזבאללה. המחבל הלבנוני אבראהים חסין ברו בן ה-25, ששניים מאחיו נהרגו בעימותים כנגד צה"ל בלבנון, חדר למדינה כשבוע לפני הפיגוע דרך משולש הגבולות הפרוץ, בליווי סייעני חזבאללה המתגוררים באזור זה. על פי הדו"ח הסיבה העיקרית לעריכת הפיגוע דווקא בארגנטינה, הייתה החלטה חד-צדדית של ממשלת ארגנטינה, לבטל חוזים לאספקת טכנולוגיה גרעינית וחומרים גרעיניים, שנחתמו בשנתיים שקדמו לכך בין ארגנטינה ואיראן" הפיגוע בשגרירות מתוך וויקיפדיה " הפיגוע בשגרירות ישראל בארגנטינה היה אחד משני פיגועים בשנות התשעים בארגנטינה כנגד מטרות ישראליות ויהודיות. ב-17 במרץ 1992 בצהריים, מכונית תופת נהוגה בידי מחבל מתאבד התפוצצה ליד שער בניין שגרירות ישראל ברחוב ארויו 910 בבואנוס איירס בירת ארגנטינה וגרמה להריסתה. בפיגוע נהרגו 29 ישראלים וארגנטינאים ונפצעו למעלה מ-220. אגפים שלמים של הבניין ההיסטורי בן הארבע קומות קרסו. ארגון החזבאללה טען כי הפיגוע בוצע בתגובה לחיסולו של מזכ"ל הארגון עבאס מוסאווי בידי צה"ל ב-16 בפברואר 1992, בדיוק חודש לפני. שנתיים לאחר מכן התבצע פיגוע בדפוס דומה בבניין הקהילה היהודית וגרם להרג של 86 איש. לאחר שחקירת הפיגועים התמסמסה בידי ממשלת ארגנטינה הועלה החשד כי נשיא ארגנטינה קרלוס מנם ניסה לחבל בחקירה. בשנת 2003 השלים המוסד הישראלי את חקירת הפיגועים, וכתב דו"ח מפורט ובו הוכחות חותכות לקשר בין איראן וארגון חזבאללה לביצוע הפיגוע בשגרירות ישראל, הוכחות שעולות בקנה אחד עם ממצאי הפרקליטות הארגנטינאית‏‏[1]. בעקבות פיצוץ השגרירות וגילוי ממצאי פיצוץ בניין הקהילה היהודית, ישראל קראה לארגנטינה לסגור את שגרירות איראן[2]. בסוף דצמבר 2006, בתשובה לעתירתו של אב שאיבד את בתו בפיגוע, בית המשפט העליון של ארגנטינה, במעמד של שבעה שופטים, פרסם החלטה המונעת התיישנות הפיגוע נגד השגרירות. שמשמעותה כי התיק לא ייסגר, והוא משאיר פתח להמשך חקירה ולמיצוי הדין, בבוא העת, עם האחראים לפיגוע." לכל הפיגועים הנפשעים הללו אחראי האיסלאם הקיצוני : בראשות איראן ופקיסטן , כך שגם בחוץ אנו חייבים לדאוג לעצמנו ולהיזהר ואולי אפילו יותר מבביית . אנא שימו לב היזהרו והזהירו , הפורום כאן קיים בשבילכם.
 

kogawa

New member
עוד סיבה מני רבות למה לא תמצא אותי בבית חבד

בשבוע הבא אשים פרח בשער הודו שמול מלון טאג' אשר במומבאיי לזכר כל 300 ההרוגים בפיגוע, אבל כשארצה לפגוש יהודים שם, אלך וודאי ל"ששונים" או ל"בני ישראל" במומבאיי ולעולם לא לבית חבד.
 

kogawa

New member
כמובן שיש עוד

בהודו יש יהודים עירקים מבע'דד שמשפחת ששון הביאה לעבוד בתעשיית הטקסטיל במאה ה-19 - להלן ה"ששונים" "עוצרי השמן של יום השבת" הקרויים "בני ישראל" שמוצאם אינו ידוע, "המאלברים", הקוצ'ינים השחורים, שהגיעו כנראה בגלות בבל, הקוצ'ינים הלבנים שהגיעו בגירוש פורטוגל והלאה, בני מנשה במיזורם ומניפור, ופרט להם יש סהרורים משיחיים שמאמינים שהרבי מלובביץ' הוא המשיח, ובשמו מנסים לשטוף את המוח לנערים ישראלים מבולבלים בשם תנועת חב"ד הבינלאומית המקימים בתי חב"ד מסיונריים ברחבי עולם התרמילאים. צר לי עליהם על שנרצחו וצר לי על ההודים והאנגלים ושאר הנרצחים בפיגוע, ולכן אשים פרח בשער הודו לזכרם. רק שלדעתי, לאנשי חב"ד לא היתה כל סיבה להיות שם מלכתחילה.
 

kogawa

New member
פרט לשגרירות בדלהי והקונסוליה במומבאיי

מכיר עוד 10 בתי חב"ד ברחבי הודו, ועוד בית סיעודי הנודד בין גואה למנאלי לאסוף את השרוטים ולתת להם עזרה ראשונה. אלו כל המוסדות הישראלים שאני מכיר, וכן "שובה ישראל" של הרב פינטו שמגיירים את אנשי הקוקי--צ'ין במיזורם ובמאניפור.
 

SOLO TREKKER

New member
תיקון טעות:

לא כל החב"דניקים מאמינים שהרבי מלובוויץ' הוא המשיח. לפי עניות דעתי תנועת חב"ד ככלל מתנגדת לאותה קבוצה הזויה שבתוכה. אגב, יש לא מעט מטיילים דתיים שנעזרים בשליחי חב"ד, כך שחב"ד זה לא רק מסיונריות ושטיפת מוח.
 
למעלה