הפגנה !לא חשוב על מה !

הפגנה !לא חשוב על מה !

"עשרות מפגינים ניסו לחתוך את הגדר בצפון השומרון. חיילי צה"ל קראו להם להתרחק ומשלא נענו ירו לעבר רגליהם. שניים מהמפגינים - גיל נעמתי ותיירת מארה"ב - נפצעו ופונו לבית החולים. חבר הכנסת וילן ממרצ טוען: קצין בכיר הורה לירות לעבר המפגינים." מתוך Ynet : http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2849283,00.html אני בטוח שכבר כולכם שמעתם על הירי נגד השמאל, אבל זאת דרך מאוד טיפשית לנסח את זה, תארו לכם שפלשתינאים היו באים והיו גם מנסים לפרק את הגדר, ולגזור אותה עם קאטרים כמו שעשו שניסו השמאלנים, אתם חושבים שלא היו יורים עליהם ??? ואז היו מודיעים "ירי על מחבלים", והכול היה שקט ורגוע, אבל ברגע שזה שמאלנים, אז ישר כול השמאלנים מתעוררים(גם ככה אין עכשיו נושא יותר מעניין להפגין עליו) והולכים להפגין בערים הגדולות בכיכר הראשית, אם השמאלנים היו באמת תמימים ורק הפגינו בלי גרימת נזק, הייתי מצטרף להפגנה שתהיה מחר ותומך בהם, אבל הם נכנסו לשטח צבאי סגור, וניסו לחבל ברכוש המדינה, רכוש שמגן מפני מחבלים, שלפני לא הרבה זמן יצאו משם כמה ועכשיו כבר לא, את זה אני כבר לא מוכן לקבל, זה הריי עברה על החוק של מדינת ישראל, ואותם שמאלנים, הם אזרחי המדינה אז מן הסתם הם צריכים להקשיב לחוקים, ולא להשחית רכוש !!! ואל תגידו לי אחרת, כי ראיתי בחדשות סרטון מן האירוע שצילם אחד המפגינים, ומראים איך הם מטלטלים את הגדר, ומנסים לחתוך אותה
 
אני לעומת זאת לא מסכים.

אני לא חושב שלציית לחוק מדינת ישראל (שעוברת על חוקים בינלאומיים ד"א) באופן עיוור זה נכון ובריא. אמנם האנרכיסטים נגד גדר ההפרדה יצאו בצורה פרובוקטיבית נגד צה"ל (וגם צעקו באותו זמן שכיוונו עליהם רובים 'אל תירו, תסרבו'), אבל אין זה אומר שאמונתם ודרכם שגוייה. כלל וכלל לא. ללא התנגדות לצעדי ממשלה בזויים, המעוגנים בחוק, אף אחד לא ידע כי הדבר פסול ותיווצר אשליה בציבור שכך הם סדרי עולם ושגדרות אלו נמצאות שם בצדק. עפ"י תכנית הממשלה הנוכחית, בניגוד למפת הדרכים, לסגור במובלעות בלב השטחים הכבושים את כל היישובים הפלסטינים, להפריד אותם מאדמותם שעובדו על ידם משך עשרות שנים, ולמעשה לגרום להם עוול כל יום בחייהם בכך שעליהם לעבור מחסומים משפילים בדרכם לעבודה, גדרות שמונעות מהם פרנסה ושאר טנקים וירקות.. הרי שתכנית זאת תביא לאסון. אנו למעשה מקלים על עבודתם של אותם רשעים בצד השני, לאותם טרוריסטים נהיה קל יותר ויותר לשכנע את הציבור הפלסטיני לתמוך בטרור ולקחת בו חלק. אנו למעשה מביאים את האסון על עצמנו... אז שלא יעבדו עליכם!
 
Ok,But...

Why did the protesters try to cut the fence? Why didn`t they stop doing that when they knew that the soldiers are going to fire? Why did they took the law into their hands? Why the protest couldn`t be just a protest, without the violance? And is it OK to do everything in the name of protesting?
 
עם כל הערכתי לחיילי צה"ל

לא יורים בגלל דבר כזה! החיילים גם אמורים לחשוב בשביל עצמם לפני שהם לוחצים על ההדק. אני לא מאמין שקבוצת מפגינים עם קאטרים הוותה סיכון למישהו מהם ובודאי לא על חייהם או חיי כל אדם אחר במדינה הזאת. ובאשר להפגנה הפרובוקטיבית. כבר הזכרתי את זה במודעה שלי. ההפגנה הזאת צריכה להיות Wake up call רועשת במיוחד בשביל כולם.
 
And for example...

The weman rights protest, when they burn thier braws(? HAZIOT) that was a wake up call. destroying the propeqty that defends (with it`s own uniqe way) ppl`s lifes that isn`t a wake up call, that just a plain demonstration of force.
 
With a f***ing cutter?

Hardly. Nevertheless the policy of seporation fences is false and is merely a demonstration of how irrationally the government acts. And in another note, need I remind you that the most revolutionary fights for freedom began as violent ones (Stonewall for example), it doesn't mean I take their side for using violence, on the contrary, I believe no one deserves to be treated with violence. However, I don't believe the anarchists were a threat to anyone.
 

little bony

New member
אני דורשת תרגום לעברית..../images/Emo13.gif

תומר יש לך אייסי או מסנג'ר..
אני צריכה לדבר איתך
 

little bony

New member
אבל יש חוק...

אם חייל אומר לך "זוז או שאני יורה.." (או איך שלא אומרים את זה..) אז מן הראוי שתזוז, כי אם לא
הוא ירה בך.. אני בטוחה שהחיילים לא ירו בשביל הפאן שלהם.. אם הם נתנו הזהרה והמפגינים לא זזו אז הבעיה היא לא בחיילים
 

G u a n o

New member
כי בדר"כ

לא יורים באזרחים סתם ככה?
זה עניין מאד מסובך תראה תומר, אני לא מזלזלת בדיעות שלך אבל עם כל הכבוד (ויש כבוד, כמו ששלי יחימוביץ אומרת
) אתה לא יודע מה זה להיות חייל. אני לא אומרת שיש צדק בהוויה הזו, אבל אין לך מושג מה זה להיות תחת פיקוד של כל כך הרבה אנשים, אין לך מושג איך הצבא מתנהל ואין לך מושג איך חייל מרגיש כשהוא יודע שהוא מחוייב למשהו, שהוא מחוייב לציית לחוק מסוים (חוק צבאי) ואם לא... אז זה באמת שלוש נקודות מאד אכזריות. אני לא חושבת שאפשר לשפוט את החיילים האלה, כי אין לנו מושג למה איך מה מי מו הם פעלו. אין ספק שמשהו מסריח שם, אבל שוב, לפעמים חיילים לא פועלים מתוך המודע שלהם בגלל זה זה עניין מאד מסובך. לגבי האזרחים, אני חושבת שכל עוד הם לא פגעו באותם חיילים פיזית לא הייתה סיבה לפגוע בהם, ושוב, אין לי מושג מה קרה בשטח א-ב-ל מצדם של האזרחים, אין שום סיבה להפגין את הדיעה שלהם בצורה בה הם הפגינו. בעקרון בעקרון כל התקרית הזו הייתה באשמתם, כי הם הגורם המרכזי לעניין. גם אם הדיעות שלהם זהות לדיעות שלך (תומר) לפעמים אפשר להסתכל קצת מעבר ולראות מה נכון ומה לא נכון ולא להאשים את החיילים רק מעצם היותם חיילים או לא לצדד באזרחים רק מעצם היותם שמאלנים. (וכמובן שזו רק דעתי בלבד..בלה בלה בלה... זה לא נכתב באופן תקיף לגבי לאף אחד בלה בלה בלה..אני אוהבת את כולכם..
)
 
שוב,

אני לא מאשים את החיילים עצמם הם בסה"כ בורג במערכת שלא שמה עליהם זין, ומבחינת המערכת, גם לא אכפת לאף אחד אם הם יהרגו באיזושהי פעילות, זה רק יכניס עוד שמות לאיזשהו היכל תהילה מזדיין של גיבורי מולדת שנתנו את חייהם כדי שנמשיך במציאות החולנית הזאת. הדבר שהכי מקומם אותי הוא הפקודה שניתנה לפתוח באש על אזרחים. ומה עוד שפקודות כאלה ניתנות כמעט כל יום מעבר לגדרות והחומות. אני לא חושב שאפשר להאשים את הפלסטינים בהתנגדותם לכיבוש, וגם לא את האנרכיסטים בהתנגדותם לכתם הרע שמכפיש את מולדתם.
 

G u a n o

New member
לא נכון,

אם הם ימותו זה יעלה לצבא המון כסף
הבעיה היא תומר, שאנחנו לא יודעים את פרטי התקרית באופן מלא לכן אני חושבת שלפני שאנחנו שופטים מישהו מהצדדים, נחכה לחקירה
לשפוט איזשהו צד בתקרית הספציפית הזו זה ללכת על חבל דק
 
הבעיה מתחילה מלמעלה

שורש הבעיה הוא במדיניות והיא מיושמת בשטח בצורה מאוד רעה, לא הומנית ונוגדת אמנות בינ"ל. אני בטוח שגם האנרכיסטים לא היו שם סתם כי בא להם, אלא כי הם מרגישים שהאיזור שהם גדלו בו, הארץ שהם אוהבים הולכת בכיוון רע מאוד, ולמעשה כותבת לעצמה מתכון להכחדות. אותה פקודה שניתנה לחיילים לירות על המפגינים היא בפירוש מפרה זכויות רבות בתחום זכויות האדם (ויש שיגידו גם חופש הביטוי). לויכוח האם המפיגינים פעלו נכון או לא יש פנים רבות. אם בהתחשב בעובדה שלאותה גדר יש תוקף בחוק מדינת ישראל, יש שיגידו שהם עוברי חוק, ועל כן יש לשלוח אותם למאסר. ומאידך, בהתחשב בעובדה שאותה גדר מפרה חוקים בינלאומיים, ניתן לראות את אותם מפגינים כגיבורים המגנים על הצדק והמוסר. בשני המקרים אותם מפגינים לא מאיימים על חיי אדם, ולאיים עליהם עם רובים בשביל שיפסיקו במקום לאסור אותם (מה שמקובל בהפגנות מסוג זה בדר"כ), זאת עבירה על החוק. באיזו מדינה בעולם חייל יאיים על חיי תושב שעליו הוא אמור להגן? מדוע לא היה באיזור כח משטרתי שיטפל באזרחים? והדבר שמרגיז ביותר, שאילו מפגינים אלו היו פלסטינים, הירי עליהם היה רק דבר שבשגרה, ולא היה זוכה להלם ציבורי שכזה. ממשלת ישראל וצהל צריכים להתבייש בצעדים הבזויים בהם הם מובילים את המדינה. מי נתן לצהל את הזכות לשלוט על חיי הפלסטינים?
 

G u a n o

New member
אני אגיד לך למה

באופן עקיף יש פגיעה במה שהאזרחים עשו כי אם לא תהיה גדר מחבלים יוכלו להסתנן ואם המפגינים היו פלסטינים היו חושבים שהם אלו המחבלים שרוצים להסתנן
 
זה מה שהממשלה רוצה שתחשבי.

הממשלה מנצלת את רגשות הציבור כדי להפר חוקים בינלאומיים. הטוואי שעליו נבנית הגדר הוא לא נכון! אני לא מתנגד לרעיון של גדר הפרדה, אבל בהחלט מתנגד לדרך שבה היא מיושמת. במקום להפרד מהפלסטינים ולשים מחיצה ביננו לביניהם במקביל לשיחות למען שיתוף פעולה למיגור הטרור וחיזוק מחנות השלום בשני הצדדים, קיים צעד הפוך לחלוטין ששולל את עצם אנושות הפלסטינים, משבש להם את סדרי היום ואת הפרנסה, מאלץ אותם לעבור השפלות יומיומיות, צעד שמוביל רק לכיוון אחד - הרס עצמי. אז שלא יגידו לי את התירוץ העלוב הזה שהגדר כפי שהיא היום מגינה עלי. כי היא עושה בדיוק את ההיפך. זה מתכון למלחמה כוללת - גם נגד הטרור, גם נגד התעוררות צבאית פלסטינית שתבוא בין אם נרצה ובין אם לא - זה פשוט בלתי נמנע, וגם מלחמת אחים.
 

G u a n o

New member
אבל,

מצד שני אתה כאילו תומך באלימות של הפלסטינים כשבעצם אתה אומר שאתה נגד אלימות חייבת להיות דרך שמונעת אלימות גם מצדנו וגם מצדם
 
אני לא תומך, להיפך

אני מתנגד לכל סוג של אלימות. אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנחנו דוחקים אותם לנקוט בצעדים כאלה, שמצביעים על נואשות, על אובדן התקווה לחיים, ואי שפיות כפוייה.
 
לדעתי..

צריך לבנות חומת הפרדה על טוואי של גבולות 67 פחות או יותר ולהגן על מדינת ישראל מתוך שטחה.. ובטח שלא להתערב בחיי היום יום ובפרנסה בצד השני.
 
למעלה