הפגנה המונית נגד חומת האפרטהייד

הפגנה המונית נגד חומת האפרטהייד

הנה, לאנשי מרצ יש הזדמנות להוכיח שהם מתחרטים עמוקות על התמיכה של המפלגה בבניית החומה (על כל תוואי שהוא, מכל סוג שהוא) ולאמר סוף סוף, גם (ובעיקר) בקרב המפלגה, שהם מתנגדים לאפרטהייד (ואם תרצנה האלות, אז גם להפיל את עידן הימין והבטחוניזם במרצ). בטוחני כי אח"כ יהיו כאלו שיאמרו "לא ידענו". היום, שבת, 8.11.03, בשעה 19:00 ואילך, ברחבת הסינימטק, בתל אביב. עוד אינפורמציה: www.gader.org www.onestruggle.org (תחת "פעילויות") אני מגיע מהרצליה ויש לי מקומות באוטו, למי שרוצה. באוגוסט תיפול הפטריארכיה, א. אולברכט חדש.
 

Alexco

New member
../images/Emo104.gifחברי נוער מרצ כנסו לפה!../images/Emo104.gif

אני ממליץ לכם לא ללכת ולהשתתף בהפגנות שיתרחשו כנגד גדר ההפרדה בעיתוי הזה, של מלאות שנה לנפילת חומת ברלין. במידה ותלכו, באותו זמן בו תרימו שלטים כנגד הגדר ותצעקו, באירופה יתקיימו ברבות מן הערים הגדולות הפגנות ענק, מאורגנות בין השאר על ידי ארגונים אנטישמיים, כנגד ישראל. זהו עיתוי אומלל מאין כמוהו. בנוסף לכך, בין שאר הארגונים שייקחו חלק בהפגנות פה בישראל, ניתן למצוא ארגונים אנרכיסטיים ואנטי-ישראליים, שחותרים כנגד אושיות קיומה של מדינת ישראל. בין ארגונים הנלחמים בעד ישראל, וארגונים הנלחמים לפירוק ישראל, אין מקום לשיתוף פעולה, בטח שלא בנושאים מדיניים-בטחוניים. גם אני מתנגד לגדר ההפרדה. אך לא בהכרח כל מטרה מצדיקה כל אמצעי. במיוחד יש לבחון האם באמת האמצעי הזה מקדם את השגת המטרה. האם שיתוף פעולה עם אותם ארגונים בעיתוי אומלל זה יפגע בגדר יותר מאשר אירועים המאורגנים רק על ידי שלום עכשיו או יוזמי הבנות ז'נבה בעיתוי חסר קונוטציות שליליות? אני סבור שבאפשרות הראשונה, לנוכח סיסמאות אנטי-ישראליות, אנטי-ציוניות, או אנרכיסטיות, הישראלי הממוצע פשוט יתעצבן, ייאטם ובטח שלא יקבל איזה שהוא מסר, גם אם הוא שלנו ורק עומד ליד.
 

מטרניך

New member
ורק להזכיר את ימי השנה:

- יום השנה ה-80 לניסיון הפוטש של היטלר בבית הבירה במינכן (1923) - יום השנה ה-65 ל'ליל הבדולח' בגרמניה (1938).
 

מטרניך

New member
'ימים טובים' להסתה אנטישמית ולמסע

נגד מדינת היהודים הנלחמת בטרור הערבי.
 

yeshgvul

New member
ועוד פעם ../images/Emo104.gif

אז יפה, אבל לא הסברת מי בקואליציה בעד פרוק ישראל. נדמה לי ששכחת שאנרכיזם פרושו גם פרוק (או מניעת הקמתה של ) פלסטין ופרוק כל המדינות. ואותך אני שואל אלכס: אם הגדר כזה אסון בעיניך, גם לישראלים , מדוע שלא תרים את הכפפה ותארגן פעילות נפרדת נגדה? אני אשמח אם תעבור איתי ארגון ארגון (לגבי מאבק אחד האנרכיסטיים כדבריך (אני לא מכיר אותם) אתה פטור) ותסווג כל אחד כ"מפרק ישראל" , "אנטי ישראלי" או לא: גוש שלום * הועד הישראלי נגד הריסת בתים * המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית * יש גבול * כביסה שחורה * מאבק אחד * נשים נגד הגדר * פעולה ירוקה * קבוצת מסחה * קבוצת תקשורת עצמאית – אינדימדיה * קואליציית נשים למען שלום צודק: בת שלום, האם החמישית, מחסום Watch – נשים למען זכויות האדם, נגה – כתב עת פמיניסטי, נל"ד – נשים למען דו-קיום, נשים בשחור, פרופיל חדש, תנד"י, WILPF * הקו הירוק * הקמפוס לא שותק * שלום עכשיו * תעאיוש – שותפות ערבית-יהודית * אינדוידואלים לצערך נצפו אנשים עם חולצות מרצ היום בסוואחרה. ואף אחת מסיסמאות ההפגנה לא היתה נגד קיומה של ישראל. ונסיים בשאלת בקיאות : האם יש גבול תנועה ציונית או אנטי ציונית ?
 
הקבוצה הזו מלאה באנטי-ציונים

ובאנשים בעלי עמדות קיצוניות כנגד צה"ל וכנגד הממשלה. אין שום סיבה שמרצ תשתף איתם פעולה, כבר הוכחתי לך בדיון על מלחמת לבנון מי מבין שתי תנועות המחאה הצליחה יותר והשפיעה יותר. מצד אחד עמדה 'שלום עכשיו' הגדולה והציונית. אז הם ספגו קללות ויריקות, זה לא העיקר כאן! העיקר הוא שהצליחו להוציא את האלפים אל הרחוב, למלאות את כיכר רבין (אז כיכר מלכי ישראל), ולהשפיע על עמדות המערכת. הסרבנות האישית של 12 אנשי 'יש-גבול', שאגב, אני בטוח שהיו הרבה יותר שקולים וציוניים מאנשי 'יש-גבול' בהווה, לא הזיזה אפילו בורג אחד במערכת. 'שלום עכשיו', לעומת זאת, הביאו להתפטרותו של מנחם בגין והצליחו להפוך את שר הביטחון דאז שרון לדמות חסרת כל לגיטימיות ציבורית. תמשיך לקשקש, ברור לך שכל עוד 'שלום עכשיו' נכלל בקבוצת המפגינים כנגד הגדר יחד עם 'כביסה שחורה', 'פרופיל חדש', 'מאבק אחד', 'יש גבול', 'אינדימדיה', 'הועד נגד הריסת בתים' ושאר ארגונים פוסט-ציוניים, אנטי-ציוניים ותומכי סרבנות, אין סיכוי לשמאל הישראלי לשקם עצמו ולהוציא את ההמונים לרחוב.
 

yeshgvul

New member
../images/Emo41.gif או שהיא מקלקלת לך את תחושת

הביטחון שלשרת בנצרים זה דבר מוצדק, ושצריך להגיד לחיילים שם "כל הכבוד" במקום להגיד להם " המאבק שלי לא נגדכם, אבל לטובתכם אתם מוזמנים לשקול לסרב לדכא עם אחר " אנשי יש גבול מאז הם אנשי יש גבול של ימינו. וכאמור, ראשי שלום עכשיו מאז הם אנשים שבניגוד לאמיר תיבון מגלים אהדה למי שמסרב לשרת בנצרים.
 
אני מכיר את הנהגת 'שלום עכשיו'

מספיק טוב בכדי לדעת מה עמדות האנשים שם בנוגע לסרבנות פוליטית, ומה הם אמרו כשביום שבת לפני שבועיים פעילי 'גוש שלום' דפקו ברז להפגנה בירושלים ונסעו לחיפה בשביל להפגין עם אנשי חד"ש (זה היה משהו בסגנון של 'שייסעו כבר, ייסעו ולא יחזרו').
 

yeshgvul

New member
מיהם פעילי גושלום שדפקו ברז?

אני הייתי סדרן בהפגנה הזו, וראיתי שם את החשודים הרגילים מגוש שלום.
 

yeshgvul

New member
הא לך מפי רא"ל לוי על השפעת הסרבנות

במלחמת לבנון. אתה מוזמן להמשיך לחיות באשליה שהאלימות הנוראה כלפי המפגינים ביום ההוא בירושלים היתה בגלל סרוב של חיילים לשרת בלבנון.
 
אמרתי שהאלימות היא בגלל הסרבנים?

אני לא יודע אם לבכות או לצחוק, האם אתה בכלל קורא את הודעותיי? האם אתה בכלל יודע לקרוא חביבי, אם כך אתה מגיב לאחר שאמרתי בבירור- העניין המרכזי אינו האלימות מהשוליים, אלא התמיכה מהקונצנזוס? אלימות מצד הימין הקיצוני הייתה ותהיה ללא כל קשר לסרבנים ואנשי הארגונים האנטי-ציוניים. אבל זה לא העיקר. העיקר הוא שתנועות הסרבנים וההסתה הקיצונית של האנטי-ציונים מרחיקות אותנו, את הגוש הפוליטי שמייצג את רוב עם ישראל (רוב האנשים החיים פה- יהודים וערבים, תומכים בפיתרון של שתי מדינות לשני עמים וקרובים יותר למשנתינו הכלכלית מאשר לזו של נתניהו), מקהל היעד שלנו. מרוב האזרחים כאן. אתה מתעסק בעיקר בשאלות פתטיות כמו 'יירקו עלינו או לא יירקו עלינו'. אני מתעסק בשאלה העיקרית- האם נצליח להגיע אל רוב הציבור ולחולל כאן מהפך אמיתי בתפיסה. האם נצליח להוציא את ישראל מהכיבוש ואת הכיבוש מנשמתה של ישראל. כל עוד 'שלום עכשיו' מפגינה לצידך ולצד חבריך, הסיכוי אפסי.
 

yeshgvul

New member
מדוע התעלמת ממה שאמר הרמטכ"ל לוי?

לגבי אלימות ותמיכה ציבורית, אני מתנצל אם לא הבנתי את הניואנס. מעכשיו אקפיד לכתוב שהסרבנים לא תומרים לאלימות כלפי מחנה השלום אלא לעוינות כלפיו מצד הציבור הרחב. יחי ההבדל.
 

yeshgvul

New member
אגב, אלכס, מה מפריע לך אם

חברי מרצ ישתתפו בפעילות הזו כיחידים, ללא שלטים של מרצ ?
 

Deathatred

New member
כי זו פעילות לא ראויה

ומאנשים כמוך וכמו אלה שמפגינים שם עדיף לשמור מרחק.
 

מטרניך

New member
הינה רשימת האירגונים המארגנים את

ההפגנה האנטישמית נגד גדר ההפרדה היום: גוש שלום * הועד הישראלי נגד הריסת בתים * המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית * יש גבול * כביסה שחורה * מאבק אחד * נשים נגד הגדר * פעולה ירוקה * קבוצת מסחה * קבוצת תקשורת עצמאית – אינדימדיה * קואליציית נשים למען שלום צודק: בת שלום, האם החמישית, מחסום Watch – נשים למען זכויות האדם, נגה – כתב עת פמיניסטי, נל"ד – נשים למען דו-קיום, נשים בשחור, פרופיל חדש, תנד"י, WILPF * הקו הירוק * הקמפוס לא שותק * שלום עכשיו * תעאיוש – שותפות ערבית-יהודית * אינדוידואלים שימו לב לאירגון אחד: שלום עכשו. רק שלא יגידו אח"כ כשנכתוב על שיתוף הפעולה של השמאל הציוני עם שונאי ישראל.
 
לפחות לפי מה שאני קראתי...

הארגון המשתתף הוא שלום עכשיו חיפה, ולא שלום עכשיו הארצי. כנראה ששלום עכשיו חיפה רדיקליים יותר. אבל זה מטריד, בהחלט.
 

yeshgvul

New member
לפחות לפי מה שלא קראת

שלום עכשיו ירושלים הפנו במייל את כל הפעילים להשתתף בפעילות החשובה הזו. גם אתה, אם באמת הגדר כזו בעיה בעיניך, מוזמן לארגן פעילות יפת בלורית נגדה בזמן ובמקום המתאים. ונזוף במי שהכניס את ההזמנה הזו לרשימת התפוצה של מרצ.
 
למעלה