אתה מציין עובדות לא נכונות
וגם לא רלוונטיות. כבר הסברתי בפשטות - אוכלוסיה שלא היה לה רשיון מלפני כן, לא יכולה להיפגע לפי תקנות שבכלל לא היו רלוונטיות להם!! למשל, אותי לא מעניינות תקנות של רישון רכב 10 שנים לפני שהוצאתי את הרישיון, כי בכלל לא הייתי מודע להן. מדוע אתה מתעקש להזכיר זאת כבר כמה פעמים? הדבר היחיד שהתלמידים העתידיים יוכלו להגיד זה: "חבל שלא הספקתי להוציא רשיון על 'עד 500 סמ"ק', ולקנות אופנוע 500 כך שיהיה ברשותי יותר משנה בתקופת המעבר, כי אז הייתי יכול להרחיבו חינם-אין-כסף (כמעט)". בדיוק - הפגיעה היא שאאלץ להסתפק ב-33 כ"ס, כשעברתי על כלי שחזק מכך. על כן, אין סיבה פתאום לצמצם את הרישון שלי חזרה רק ל-33 כ"ס, פשוט בגלל שאני לא בעלים של אופנוע. לב-ליבה של הרפורמה הנ"ל היא להשוות את התקנים לאלו המקבילים להם באירופה מהרבה סיבות - ולא כדי לפגוע באוכלוסיות כאלה או אחרות; אפילו משרד הרישוי טוען כך, ולכן הוא הוציא כל מיני תקנות שנועדו להגן על הנפגעים (ראה ערך ההיתר ל-4 טון ל"פרטי מסחרי" לכל החיים, אפשרות הרחבת הרישיון רק ע"י בדיוק ראייה לבעלי אופנוע, וכד'), אבל משום מה - דווקא בעלי רישיון שלא בבעלותם אופנוע נשארו מחוק לתיקונים הנ"ל. למה? אלוהים יודע. על זה אני מוחה. זו הסיבה לכל השירשור המטורף הזה. וזה מה שאני מנסה להבהיר לך - אתה מנסה להצדיק מצב שמצמצמים רישון שכבר הוצאתי, לפקטור נמוך יותר, שגם כן הוכחתי יכולת להתמודד איתו. אתה עדיין לא מבין, ועכשיו זו הפואנטה: נניח אני רוצה לרכוב על סוזוקי GS, שאינו בבעלותי (סתם - נגיד של חברים). עכשיו - אין לי בעיה, יש לי רישון כחוק לזה. עוד חצי שנה, אם ארצה לרכוב עליו - אני כ-ן אצטרך לעבור טסט נוסף, כי הכלי הנ"ל כבר יחשב לדרגה A. כאמור, אם הדרגות הקודמות היו נשארות, הייתי יכול בלי שום בעיה. אתה יכול באמת לתת לי סיבה טובה למה אאלץ לעבור תוך תוך שנה וחודשיים פעמיים את אותו הטסט ועל אותו האופנוע? כי זה בדיוק מה שמורה הנהיגה שלי אמר לי (פרסמתי את זה כבר): "אתה תעבור טסט נוסף על אותו הכלי שעליו נבחנת". משהו נוסף שמטריד אותו הוא גישתך "תאלץ להסתפק". למה אני צריך להתספק בכלי חלש יותר אם עד לפני חודשיים ניתנה לי היכולת לנהוג על כלי חזק יותר, בתמיכה מלאה של משרד הרישוי? לא, לא נקודה, אלא סימן שאלה גדול. עצום אפילו. אני שם לב שנצמדת למילה "קיפוח"...קיפוח משמעו מניעת זכויות מאוכלוסייה הזכאית להן. אני זכאי, לפי משרד הרישוי, לנהוג על כלים חזקים מ-33 כ"ס. נקודה. על כך אין עוררין - הסוזוקי GS שעליו נבחנתי הוא 52 כ"ס. נקודה. למה החל מעוד חודש בתאוריה (ועוד חצי שנה בפועל) אני לא יכול פתאום לנהוג עליו? אגב, טעות בידיך - לימודי הנהיגה על כלי חזק יותר הם בד"כ יקרים יותר. עכשיו דרגת הרישוי הזו הולכת להיות כזו שילמדו עליה בעיקר על קטנועים חזקים או אופנועים חלשים יחסית. כלומר, דווקא כן הוצאתי יותר כסף ממה שה"ל" הבא מתעתד להוציא. הלמודים שלי ושלו, אפוא, הולכים להיות שונים בתכלית.