הפגיעה שבדרגות הרישוי החדשות

t s a c y

New member
למקרא שאתה רציני

ולא סתם מציק: ההשוואה של כלי שעבר שינוי כדי להתאים אותו לשוק, ואותו שוק עובר שנוי, ובכך הכלי מאבד את הסיבה לקיומו ובכך יעלם, למוטציה בעולם החי, ולמושג "אבולוציה", היא האנלוגיה. בין אם התכוונת או לא זה יצא יפה.
 

enigo

New member
מוטציה - שינוי

וכמו שאתה אמרת "כלי שעבר שינוי" - אז אם נדלג רגע על מחסום השפה, תראה שאין פה בהכרח אנלוגיה (אם כי האמת שהיא בהחלט מתאימה).
 

kramberg

New member
נותנים לך מחמאה...

תראה לאן אתה לוקח אותה...
 

enigo

New member
חיפשתי - לא מצאתי בדיחה

יכול להיות שיש לך בעיה כלשהי בהבנת הנקרא?
 

admadmadm

New member
לבי יוצא אל כל אלה שיפגעו מהרפורמה

ובמיוחד אלה שיאבדו נכנסים שבבעלותם, בגלל ירידת הערך. זו סוגייה נוספת ברפורמה שצריך לתת עליה את הדין. עם כל הכבוד, בניגוד להרבה אנשים בפורום, שמנסיוני הדל (בסה"כ השרשור הזה
) זורקים לחלל האוויר הרבה מאוד נתונים שוגיים - אני לא בקיא בנקודת איבוד ערך האופנועים עד הסוף, ולכן אין לי איך להגיב אליה, ואם אגיב אני סתם אטעה אנשים טובים. :) אולם, מהניסון שלי עם רפורמות במדינה הזו, אני משוכנע שיש צד שנדפק (ואפילו חזק) ובאופן מיידי מהשינוי בדרגות, ואני מאחל לו הצלחה להילחם ברוע הגזרה מכל הלב.
 

admadmadm

New member
סיימת את הויכוח בעצמך - מעולה!

אם צמצמת את טענת "העדר הקיפוח" לטענה שלא רק אני מקופח, אלא אני חלק מאוכלוסייה שלמה - אתה בעצם שוב מחזק את טענתי (מישהו ממקודם גם טען שעשיתי את זה ממניעים אגואיסטיים - איך אומרים? "איך שגלגל מסתובב..."). למי שיוציא רישיון החל מהרגע שהתקנות החדשות יצאו אין בכלל בעיה, כי הוא לא הכיר את דרגת הרישוי הקודמת בכלל!!סדגש|| זה כמו ששני אנשים ניגשים לבחינת בגרות: לראשון נדרש, נגיד, 4 מתוך 5 כדי לעבור. לאחר מכן, נקבע שלשני נדרש 5 מתוך 5 כדי לעבור. כל מי שיבוא אחרי השני, בכלל לא יכיר את המצב הראשוני שבו נדרש רק 4 מתוך 5, ולכן הוא יקבל את המצב כפשוטו כמשמעו. לעומת זאת, אם תיקח את יחזקאל, שעבר 4 מתוך 5, תחזיר אותו אחורה, ותדרוש ממנו ב-ח-ו-ק לחזור על אותו הישג (4 מתוך 5), כדי שיחשב כהישג מלא (5 מתוך 5)!!! אתה מבין סוף סוף מה הולך כאן? חקיקה רטרואקטיבית!!! זה סוג החקיקה שמ-ע-ו-ל-ם לא הפעילו לא הפעילו בתקנות תעבורה, כי אתה לא יכול לשלול זכויות בדיעבד. ואלוהים אדירים - זה כל מה שאני אומר!!! לא ערך הרכב, לא הבאים בתור אחריי בקטגוריית A1, לא קטנועי ה-50 סמ"'ק ולא שום דבר!! רק על זה דיברתי, ולקחת אותי כאן למחוזות שלא קשורים אפילו בקצת לסוגייה שבגללה פתחתי את השרשור - להכריח אותי לעשות דבר מה פעמיים, רק כדי לשמור על מה שכבר הרווחתי.
 

TShavit

New member
אתה מתעקש לא להבין.

לא טענתי שאוכלוסיה שלמה מקופחת. טענתי שאוכלוסיה שלמה - כל מקבלי הרשיונות העתידיים - "נפגעת". יש הבדל מהותי בין קיפוח לבין פגיעה - ויותר מזה: זו פגיעה שאליה מכוונת הרפורמה ברישוי. הפגיעה הזו היא בעצם לב-ליבה של הרפורמה, ובלעדיה הרפורמה חסרת משמעות (וזו הסיבה ששמתי את ה"נפגעת" במרכאות). איזה משמעות יש ל"היכרות" שאתה מדבר עליה? מה ההבדל בין מי שעבר זה עתה טסט, לבין מישהו שעומד להוציא רשיון או-טו-טו וחלם לקנות GPZ ברגע שיקבל אותו? לדעתי, שום הבדל. ומצטער, אבל אני פשוט לא מצליח להבין איך מישהו מכריח אותך להבחן שוב. הפגיעה בך מתבטאת בכך שתאלץ להסתפק ב-33 כ"ס, נקודה. האופנוע שקודם חשבת שהיה בהישג ידך כבר לא - בדיוק כמו כל אחד אחר שיוציא רשיון החל מה-1.1.2007. זה מעצבן, אבל זה לא קיפוח. תבין אחת ולתמיד: המחוקק החליט שדרגת הביניים היא עכשיו נמוכה יותר. אבל לא לומדים פחות בשביל זה. זה לא שעבדת יותר קשה או שילמת יותר כסף כדי לקבל את הרשיון בהשוואה למישהו שיעשה זאת לפי התקנות החדשות. לא קיבלת הכשרה נוספת. הלימודים שלך ושלו זהים. למה מגיע לך יותר? טל
 

admadmadm

New member
אתה מציין עובדות לא נכונות

וגם לא רלוונטיות. כבר הסברתי בפשטות - אוכלוסיה שלא היה לה רשיון מלפני כן, לא יכולה להיפגע לפי תקנות שבכלל לא היו רלוונטיות להם!! למשל, אותי לא מעניינות תקנות של רישון רכב 10 שנים לפני שהוצאתי את הרישיון, כי בכלל לא הייתי מודע להן. מדוע אתה מתעקש להזכיר זאת כבר כמה פעמים? הדבר היחיד שהתלמידים העתידיים יוכלו להגיד זה: "חבל שלא הספקתי להוציא רשיון על 'עד 500 סמ"ק', ולקנות אופנוע 500 כך שיהיה ברשותי יותר משנה בתקופת המעבר, כי אז הייתי יכול להרחיבו חינם-אין-כסף (כמעט)". בדיוק - הפגיעה היא שאאלץ להסתפק ב-33 כ"ס, כשעברתי על כלי שחזק מכך. על כן, אין סיבה פתאום לצמצם את הרישון שלי חזרה רק ל-33 כ"ס, פשוט בגלל שאני לא בעלים של אופנוע. לב-ליבה של הרפורמה הנ"ל היא להשוות את התקנים לאלו המקבילים להם באירופה מהרבה סיבות - ולא כדי לפגוע באוכלוסיות כאלה או אחרות; אפילו משרד הרישוי טוען כך, ולכן הוא הוציא כל מיני תקנות שנועדו להגן על הנפגעים (ראה ערך ההיתר ל-4 טון ל"פרטי מסחרי" לכל החיים, אפשרות הרחבת הרישיון רק ע"י בדיוק ראייה לבעלי אופנוע, וכד'), אבל משום מה - דווקא בעלי רישיון שלא בבעלותם אופנוע נשארו מחוק לתיקונים הנ"ל. למה? אלוהים יודע. על זה אני מוחה. זו הסיבה לכל השירשור המטורף הזה. וזה מה שאני מנסה להבהיר לך - אתה מנסה להצדיק מצב שמצמצמים רישון שכבר הוצאתי, לפקטור נמוך יותר, שגם כן הוכחתי יכולת להתמודד איתו. אתה עדיין לא מבין, ועכשיו זו הפואנטה: נניח אני רוצה לרכוב על סוזוקי GS, שאינו בבעלותי (סתם - נגיד של חברים). עכשיו - אין לי בעיה, יש לי רישון כחוק לזה. עוד חצי שנה, אם ארצה לרכוב עליו - אני כ-ן אצטרך לעבור טסט נוסף, כי הכלי הנ"ל כבר יחשב לדרגה A. כאמור, אם הדרגות הקודמות היו נשארות, הייתי יכול בלי שום בעיה. אתה יכול באמת לתת לי סיבה טובה למה אאלץ לעבור תוך תוך שנה וחודשיים פעמיים את אותו הטסט ועל אותו האופנוע? כי זה בדיוק מה שמורה הנהיגה שלי אמר לי (פרסמתי את זה כבר): "אתה תעבור טסט נוסף על אותו הכלי שעליו נבחנת". משהו נוסף שמטריד אותו הוא גישתך "תאלץ להסתפק". למה אני צריך להתספק בכלי חלש יותר אם עד לפני חודשיים ניתנה לי היכולת לנהוג על כלי חזק יותר, בתמיכה מלאה של משרד הרישוי? לא, לא נקודה, אלא סימן שאלה גדול. עצום אפילו. אני שם לב שנצמדת למילה "קיפוח"...קיפוח משמעו מניעת זכויות מאוכלוסייה הזכאית להן. אני זכאי, לפי משרד הרישוי, לנהוג על כלים חזקים מ-33 כ"ס. נקודה. על כך אין עוררין - הסוזוקי GS שעליו נבחנתי הוא 52 כ"ס. נקודה. למה החל מעוד חודש בתאוריה (ועוד חצי שנה בפועל) אני לא יכול פתאום לנהוג עליו? אגב, טעות בידיך - לימודי הנהיגה על כלי חזק יותר הם בד"כ יקרים יותר. עכשיו דרגת הרישוי הזו הולכת להיות כזו שילמדו עליה בעיקר על קטנועים חזקים או אופנועים חלשים יחסית. כלומר, דווקא כן הוצאתי יותר כסף ממה שה"ל" הבא מתעתד להוציא. הלמודים שלי ושלו, אפוא, הולכים להיות שונים בתכלית.
 

TShavit

New member
זה מתחיל להיות דו-דיח של חרשים...

אני מצטט מדבריך: "נניח אני רוצה לרכוב על סוזוקי GS, שאינו בבעלותי (סתם - נגיד של חברים). עכשיו - אין לי בעיה, יש לי רישון כחוק לזה. עוד חצי שנה, אם ארצה לרכוב עליו - אני כ-ן אצטרך לעבור טסט נוסף, כי הכלי הנ"ל כבר יחשב לדרגה A. כאמור, אם הדרגות הקודמות היו נשארות, הייתי יכול בלי שום בעיה." ועכשיו אתה לא יכול. זומהות הפגיעה. אתה שב ומתעלם מהעובדה שאף אחד לא מכריח אותך לרכב על אופנוע 500 סמ"ק. הצורך לעשות טסט נוסף יהיה קיים רק אם אתה תחליט שבא לך. אתה לא תאלץ לעשות זאת. אף אחד לא מכופף לך את היד. ועוד לא דיברנו על זה שאם תעשה טסט נוסף, תרוויח ערך מוסף ומאד משמעותי - רשיון בלתי מוגבל; דהיינו, זה לא בדיוק כמו שאתה מתאר את זה, כאילו תאלץ לעבור טסט נוסף כדי לחזור בדיוק לאותו מצב. אם תעבור טסט נוסף תזכה לזכויות הרבה יותר נרחבות. ממש לא ברור לי איך הגעת למסקנה שילמדו נהיגה על קטנועים אוטומטיים. את הרשיון שלך הוצאת על קטנוע אוטומטי? לא ולא. זה היה נכון רק למי שהוציא רשיון מוגבל לכלים אוטומטיים (אופציה שכבר לא תהיה קיימת, אגב, תחת התקנות החדשות). אני חוזר על מה שכתבתי קודם (אולי בשרשור אחר, כבר באמת לא בטוח): אם האופנוע עליו למדת רכיבה היה מוגבל ל-33 כ"ס, זה היה משנה במשהו מבחינת הלימוד? מבחינת מה שעשית בשיעורים? אני מרשה לעצמי להניח שלא. אני גם משוכנע ב-100% ששיעורי הנהיגה לדרגת הביניים לא יהיו זולים יותר אחרי התקנות החדשות, למרות שיערכו על כלים חלשים יותר. ואל תנסה לשכנע אותי שאלו שעומדים להוציא רשיונות חיים בואקום. ההבדל בינם לבינך, במונחי זמן, הוא זניח. הם יודעים טוב מאד מה המצב עכשיו ומה הם מפסידים כתוצאה מהשינוי, בדיוק כמו שאני ידעתי היטב כשהוצאתי רשיון נהיגה במכונית שבעבר רשיון כזה היה מקנה לי אוטומטית גם רשיון לטרקטור. לסיכום: אני לא חושב שאתה נפגע יותר מאחרים. אני לא חושב שאתה מקופח. אני לא חושב שמגיע לך. הסיבה שאתה צריך להסתפק בכלי חלש יותר היא כי זו כל מהות התקנות החדשות. זהו, הדיון מבחינתי סגור. אם תחליט להמשיך להאבק - שיהיה בהצלחה. טל
 

admadmadm

New member
זה שאתה לא מבין מה אני אומר

או לא מסכים אם מה שאני אומר, לא הופך את הדיון לדו-שיח של חרשים. חוץ מזה, אל תעליב את החרשים - ברוב המקרים הם מתקשרים יותר טוב מאיתנו, השומעים.
הטרוניה שלי היא כלפי הנסיון החצוף של הרשויות להיכנס אל העבר ולהשית חוקים חדשים של ההווה/העתיד. העבר שייך לעבר, מה שהיה היה. מה זה "לא מכריח אותך לרכב על אופנוע של 500 סמ"ק"?! זה הכלי שעליו הוצאתי רישון, ועליו אני זכאי לנהוג! אתה כל הזמן מצדד בגישה שאומרת שזה בסדר לצמצם את כוחו של הכלי שעליו הוצאתי רישיון! זה פשוט לא מתקבל על הדעת! אני כבר אובד עצות איך להדגיש את הנקודה הזו... נכון, לא למדתי על קטנוע אוטומטי, אלא על אופנוע עוצמתי וידני, ועברתי עליו טסט בהצלחה. לכן אני זכאי לנהוג עליו. אתה לא משכיל להבין את התפיסה הכ"כ פשוטה הזו. אם הייתי לומד על כלי חלש יותר (באזור ה-33 כ"ס), לא הייתי מתיימר לדרוש לקבל רישון על מה שלא הרווחתי. במקרה כזה - בצדק היתי צריך ללמוד בשנית על סוזוקי GS, לדוגמה. הרווחתי את הרישיון לי ברגע שעברתי טסט על אותו אופנוע ידני חזק. אין שום תירוץ בעולם להגביל לי את הרישון, רטרואקטיבית, על סמך הטענה "זו טוב להרבה אנשים אחרים". הטענה של אלו המתעתים להוציא רישיון אחרי התקנות יכולה להסתכם ב"חבל שלא הוצאתי קודם". זאת, בדיוק כמו שאני יכול להגיד שחבל שכרגע אין לי רישון בלתי מוגבל, כי אז הייתי הופך עולמות כדי לקנות יוסאנג חדש במחיר החדרה. אולם, כאן מדובר באנשים שלא היו בתמונה קודם לכן, כך שכן ניסיון להוציא אותם כמסכנים הוא לא לעניין, כי לא היה להם שום נכנס להפסיד. זה לא שהיה רישיון כלשהו שמצמצמים חזרה אחורה - אבל לי דווקא כן. הנקודה היא שיצמצמו את הרישיון סתם לאלו שכבר הוציאו רישיון המסמיך אותם לנהוג על כלים חזקים יותר מאלו שידרשו בדרגת A1העתידית. תודה על תמיכתך התאורטית בניסיון שלי, ואני כבר מותש מלהסביר את אותה אמת ומציאות פשוטה פעם אחת פעם. Let's call it quits. אדם.
 

tedys strm

New member
אתה צודק לגבי החרשים אבל

לגבי השאר - פחות. זה לא שאין מידה של היגיון בדבריך, אבל היגיון הוא לא תמיד מספיק. הצדק צריך להיבחן גם באופן רחב יותר. משנת 2007, ישראל מקבלת את דרגות הרישוי האירופיות. הדרגות הישנות לא תקפות עוד. עד כאן? אנסה נקודת מבט אחרת: לא כל מדינות אירופה הן כל כך דמוקרטיות (עד לרמת כמעט בלגן) כפי מדינת ישראל. קח כדוגמה את גרמניה. אלה שם הם ייקים. לא זזים מילימטר הצידה. הרישיון הישראלי יתפוס שם. איך הם יידעו על איזה אופנוע למדת בארץ. הרי ניתן היה ללמוד על אופנוע 250 GN של סוזוקי. גיר רגיל ולקבל רישיון עד 500 אז מה יעשו? ברור לך כי היות שאין רישום מדוייק על מה למדת, אין ברירה אלא להניח כי למדת על המינימום הנדרש ולא על המכסימום. כי ברור שאת רף המינימום כולם עברו. המדינה מנסה להקל ולכן מי שברשותו דרגת הביניים והוא גם מחזיק בפועל באופנוע 500, אז יאפשרו לו להמשיך לרכב בהתניות כהנה וכהנה. אבל באירופה לא מקלים בשום דבר. מי שאין ברשותו רישיון בילתי מוגבל אז הוא מוגבל בלי הרבה פלסף. שאל את חבר הפורום דרזדנר, ישראלי החי בדרזדן, והוא למד רכיבה בשנית בגרמניה כי הדרגות ברישיונו הישראלי קצת לא התאימו.
 

א Ron

New member
אני לא חושב שיש ויכוח לגבי הפגיעה

" בדיוק - הפגיעה היא שאאלץ להסתפק ב-33 כ"ס, כשעברתי על כלי שחזק מכך. על כן, אין סיבה פתאום לצמצם את הרישון שלי חזרה רק ל-33 כ"ס, פשוט בגלל שאני לא בעלים של אופנוע. "
כול בעלי רישיון שנבחנו על 500 נפגעים מכך ללא ספק. מי שנבחן על ER כבר נבחן על ER , זה טימטום להיבחן על אותו כלי. ואף אחד לא ביקש בלתי מוגבל, רק שלא יפגעו לדעתי זה בכלל לא עובר בג"ץ
 

enigo

New member
"כלי מורכב וחזק יותר"?

ממתי DR650 חזק יותר או מורכב יותר מ-ER? מנסיון - הרבה יותר קל לעבור עליו טסט...
 

Nihil F2

New member
אתה סתם נידבק לנפח מנוע...

אמנם עשית מבחן על אופנוע 500, אבל המבחן ממש לא ממצה את השליטה שלך באופנוע, הוא בודק את השליטה בחוק. "אם התקנות הקודמת היו נשארות הרלוונטיות, הייתי מרחיב את הרישון בלי שום ציוץ, כי אז הייתי נדרש ללמוד על כלי מורכב וחזק יותר, באיזור ה-600 סמ"ק. אבל כעת, אני אדרש במבחן "חוזר" על אותו הכלי." ומה עם RGV נגיד? 250 סמ"ק שישבור כל GPZ. לפי ההגדרה שלך אתה מוכן לעבור עליו טסט ניפרד, אבל משום מה... נראה לי שלא תסכים.
 
למעלה