הפגיעה שבדרגות הרישוי החדשות

wambam

New member
האמת שלא הבנתי מה אתה חוסך

מבחן שליטה או שדרוג או מה שלא יהיה בכל מקרה תצטרך לעשות ואל תשכח שלא ממש ברור מה קורה בינואר, הודיעו דווקא על אפריל
 

shay6748

New member
קנטרני ובכייני משהו

אני ממש לא מבין את התלונות שלך, הוצאת רישיון ל-עד 500 סמ"ק והוא בקרוב יוגבל ל-33 כ"ס. הכסף שהוצאת על הרישיון לא יורד לטימיון - עדיין תהיה לך דרגת הרישוי הגבוהה יותר מהדרגה הבסיסית. וכן, חכה לגיל 21 ותביא לעצמך כלי רציני - אני חושב שזו בדיוק מטרת הרפורמה. יש קבוצה גדולה של רוכבים שכן נפגעו - רוכבי ה-50 סמ"ק. בין רגע הכלים שלהם הפכו לזבל בשוק ומחירי הביטוח שלהם קפצו ב-50%. לא צריך לבכות על כל דבר. ודבר נוסף, בקרוב תגלה שבמדינת ישראל תמיד יש צד שנדפק חזק.
 

admadmadm

New member
תגובתך תמימה להפליא, ומקוממת מאוד

אתייחס לדבריך חלק-חלק: 1. "אני ממש לא מבין את התלונות שלך, הוצאת רישיון ל-עד 500 סמ"ק והוא בקרוב יוגבל ל-33 כ"ס. הכסף שהוצאת על הרישיון לא יורד לטימיון - עדיין תהיה לך דרגת הרישוי הגבוהה יותר מהדרגה הבסיסית" - אז מה? כעת הכלי שעליו עברתי טסט נחשב לדרגה הגבוהה ביותר לדו"ג - ועל כן יש לשדרג את הרישון לי אוטומטית לדרגה הגבוהה ביותר. אין שום סיבה בעולם שאעבור טסט חוזר על אותו הכלי (כפי שנאמר לי ע"י גורם מוסמך), כלי להרחיב את הרשיון. ולמי בכלל יש זכות לצמצם לי את הרישיון, סתם כגחמה?!? אם עכשיו משרד החינוך יחליט על רפורמה בבגרויות, כל אלו שהוציאו תעודת בגרות לפני הרופמה יאבדו אותה? חקיקה רטרואקטיבית היא דבר שגוי ולא מקובל בעליל, במיוחד בענייני תחבורה. 2. "וכן, חכה לגיל 21 ותביא לעצמך כלי רציני - אני חושב שזו בדיוק מטרת הרפורמה". - אני חושב שאם משרד הרישוי מצא אותי כשיר לנהוג על הכלי הזה אפילו לפני גיל 20, קל וחומר שאני אדע מה אני עושה בגיל 21. אז למה לחכות, ובכלל - לשם מה הכפילות? 3. "יש קבוצה גדולה של רוכבים שכן נפגעו - רוכבי ה-50 סמ"ק. בין רגע הכלים שלהם הפכו לזבל בשוק ומחירי הביטוח שלהם קפצו ב-50%". - צודק, אבל אני לא מתייחס בכלל לסוגיה הזו. 4. "לא צריך לבכות על כל דבר. ודבר נוסף, בקרוב תגלה שבמדינת ישראל תמיד יש צד שנדפק חזק". - אני מניח שאתה מאלה שכאשר הם מקבלים דו"ח לא מוצדק, ישר רצים לבנק הדואר לשלם אותו, נכון? אני לא אוהב לשתוק כשאני נדפק, ואני מנסה כעת להילחם ברוע הגזירה. כנראה זה ההבדל בינינו.
 

shay6748

New member
תתקומם

1. ממש מצחיק "ולמי בכלל יש זכות לצמצם לי את הרישיון, סתם כגחמה" - בוקר טוב, תכיר את ממשלת ישראל. גם היום אין לך את הדרגה הגבוהה ביותר ולכן אני לא רואה סיבה שישדרגו לך אוטומטית לדרגה זו. לפי מה שאתה מציע כל מי שעשה רשיון עד 500 יקבל עכשיו בלתי מוגבל ---> נשמע לי חסר אחריות לחלוטין ומנותק מהמציאות. גם אם תעשה את הטסט על אותו האופנוע הוא לרשיון בלתי מוגבל הטסט יהיה שונה. אולי הבוחן יסתכל עליך אחרת ואולי תבוא עם כמה שנים של ניסיון על הכביש. 2. הרפורמה אומרת שזו טעות לתת לך לנסוע על הכלי הזה לפני גיל 21 , כפי שהיה נהוג עד כה, ולכן משנה את הפרמטרים - אסור לתקן טעויות? 3. חבל שלא, כי הם אלו שנפגעו בעיקר מהרפורמה וחוסר ההתייחסות שלך מעיד על כך שכל המכתב שלך מגיע ממקום אינטרסנטי לחלוטין ולא ממקום של אזרח רודף צדק או משהו בסגנון. 4. אני בטוח ואף די משוכנע בכך שאתה אפילו לא קרוב למספר הביקורים שלי בבית משפט - כתובע וזה באמת ההבדל בינינו.
 

admadmadm

New member
אתה ממש חושב שאני מניאק, נכון. ../images/Emo13.gif

1. "ממש מצחיק "ולמי בכלל יש זכות לצמצם לי את הרישיון, סתם כגחמה" - בוקר טוב, תכיר את ממשלת ישראל. גם היום אין לך את הדרגה הגבוהה ביותר ולכן אני לא רואה סיבה שישדרגו לך אוטומטית לדרגה זו". - בדיוק לאותה ממשלת ישראל אני רוצה להבהיר את העוול שנעשה כאן, ומטן דבריך הציני, אני מבין שאתה מסכים עם זה. מעולה. בנוגע לדרגה, נכון שהיום אין לי, אבל ע-כ-ש-י-ו, כשהכנסת שינתה את ההגדרות, כן יש לי. אם לא בחוק - אז בפועל - אני יכול לנהוג לפי דרגת הרישון הנוכחי שלי על אופנוע מעל 33 כ"ס. איפה הבעיה פה? כל מה שאני רוצה זה לקבל כחוק את מה שכבר הרווחתי כחוק. "לפי מה שאתה מציע כל מי שעשה רשיון עד 500 יקבל עכשיו בלתי מוגבל ---> נשמע לי חסר אחריות לחלוטין ומנותק מהמציאות. גם אם תעשה את הטסט על אותו האופנוע הוא לרשיון בלתי מוגבל הטסט יהיה שונה. אולי הבוחן יסתכל עליך אחרת ואולי תבוא עם כמה שנים של ניסיון על הכביש". קודם כל, אין כאן שום חוסר אחריות. כשם שרשיונותיהם של "פרטי מסחרי" יומרו רק ל-3.5 טון במקום ל-4 כיום, משרד הרישוי הבין שהוא לא יכול סתם לגזול את אותו חצי הטון (הזניח, יש לציין) לאנשים שהוציאו רישיון לפני הרפורמה - כך שאין שום סיבה פתאום לקצץ את הרישון שלי (וכאן, בניגוד לחצי טון, מדובר בקיצוץ קריטי של ממש - אני לא אוכל יותר לנהוג באופנועים הנפוצים ביותר במדינה!!!). דבר שני, אתה צוחק, נכון? אנחנו בגן ילדים?!? "הבוחן יסתכל עליי אחרת"?!? זו אמירה ממש תמוהה. בוחן במשרד הרישוי מסתכל על דבר אחד, ועל דבר אחד בלבד - האם הנבחן נוהג טוב לפי חוקי התנועה בשעת המבחן על הכלי. אם כן - יש רישיו, אם לא - אין רישיון. זה תנאי בוליאני פשוט. אם זה לא עובד כך, הרי שהבוחן משוחד וראוי שלא ישמש כבוחן רשמי (אבל זו כבר סוגייה אחרת). 2. "הרפורמה אומרת שזו טעות לתת לך לנסוע על הכלי הזה לפני גיל 21 , כפי שהיה נהוג עד כה, ולכן משנה את הפרמטרים - אסור לתקן טעויות"? אין כאן שום טעות - נבחנתי בהתאם לחוקים שהיו נכונים, הקובעים כי אני מסוגל לנהוג על הכלי הנ"ל, וה-ו-כ-ח-ת-י זאת. זו הייתה טעות אם לא הייתי מוכיח, ועדיין נוהג על אותו הכלי. למה שאעבור את אותו המבחן שוב?! עזוב את כל החוקים מסביב - אתה יכול לחשוב על סיבה אחת שאני אבחן פעמיים על אותו האופנוע? אתה באמת חושב כך? אם כך, למה שלא נשלח את כל הנהגים בארץ לטסט "ריענון" חוזר? 3. "חבל שלא, כי הם אלו שנפגעו בעיקר מהרפורמה וחוסר ההתייחסות שלך מעיד על כך שכל המכתב שלך מגיע ממקום אינטרסנטי לחלוטין ולא ממקום של אזרח רודף צדק או משהו בסגנון". קודם כל, אתה לא מכיר אותי, ואתה לא יודע מאילו מניעים אני עושה זאת. לא התיימרתי לייצג אף אחד מדרגות רישיון אחרות, ולא התיימרתי להיות גורם מייצג רשמי באשר הוא גם לאנשים בעלי דרגת הרישוי שלי. כל מה שכתבתי במסמך זה שאני בטוח שבדבריי אני מייצג אופנוענים צעירים רבים, המרגישים כי הולך להיגזל מהם חלק נכבד מהרישיון סתם. כאמור, באופן רעיוני בלבד, ולא כגורם מוסמך. עדיין אין לי אג'נדה פוליטית, וגם אם הייתה לי - כחייל לא ממש היה מתאפשר לי לממש אותה.
4. "אני בטוח ואף די משוכנע בכך שאתה אפילו לא קרוב למספר הביקורים שלי בבית משפט - כתובע וזה באמת ההבדל בינינו". אם כך, הייתי מצפה ממש דווקא לתמוך ולהבין שהרישון שלי הולך להצטמצם סתם. חשוב לי שתדע שאני מתנצל אם נעלבת ממשהו שכתבתי. זו ממש לא הייתה כוונתי. בסדר?
 

shay6748

New member
ממש לא חושב ככה

וגם לא נפגע מכלום. לדעתי פשוט חסרה לך הבגרות להבין את הרפורמה ואתה מסתכל רק על הקלחת הפרטית שלך ובוכה כמו תינוק "כי אני לא יכול לנסוע על 500
". מה שניסיתי להגיד לך במילים פשוטות הוא: 1. יש רפורמות וכל רפורמה מטבעה מטיבה עם צד אחד ופוגעת בשני. גם אם זה לא תמיד צודק ברפורמה רואים את טובת הכלל על טובת הפרט. וכן, בנקודת השינוי דברים נראים כאבסורד. 2. יש אנשים שאכלו אותה בעשרות מונים ממך וכאן מדובר בכסף ולא רק באיזו תאווה לפאן. קח את בעלי ה-500 וה-50 שערך הרכב שלהם עשוי לרדת בעשרות אחוזים. ---> להם יש לגיטמציה להתלונן ולמחות. 3. אם תבחן את הרפורמה ברישוי (דגש על הרישוי) בעיניים אוביקטיביות תגלה שיש בה הרבה מן ההגיון.
 

admadmadm

New member
תגובה

בעניין הבגרות - ראה עצמך ממונה מטעמי לקבוע עד כמה אני בוגר.
אני אפילו לא אתייחס להתנסחות הילדותית והפוגעת שלך, בדיון שפתחתי כדי שיתנהל באחריות ובפתיחות. עוד פעם - סוגיית קטנועי ה-50 אינה רלוונטית לדיון, ואתה ממשיך בכל זאת. כמו בכל רפורמה - יש לה יתרונות וחסרונות. את החסרון הנוגע לי פירטתי יותר מפעם אחת בשרשור, ולא הרחבתי ליתרונות.
 

t s a c y

New member
../images/Emo31.gifאומנם צעיר

אבל הוא די הוכיח את בגרותו. ולא, שלא כמו תינוק הוא נתן טיעונים ממשיים והגיוניים [ברובם] בחנתי את הרפורמה ולא מצאתי הרבה הגיון, יש לה סיבה אחת והיא ההתאמה לרישוי האירופי, מעבר לכך "הושקע" בה מחשבה כמו שמדינת ישראל יודעת להשקיע
. כשעושים רפורמה מן הראוי היה לבחון דברים, אך בישראל כמו בישראל בין חקיקה לתועלת ולביצוע יש הרבה בטון
 

shay6748

New member
לא נראה לי

לכתוב מכתב ולהפיץ אותו זה אמנם צעד בוגר, אבך תוכן המכתב מראה על חוסר בגרות וזו דעתי בנושא. גם לגבי הטיעונים שהצגתי לפניו לא היו לו הרבה מה לומר. ההגיון ברפורמה - מעבר מ-50 ל- 125 - רוב כלי ה-50 הם דו פעימתיים, מעשנים,אוכלים שמן בהגדרה ואיטיים (מעכבים את התנועה). ה-125 לעומתם הם ברובם בעלי 4 פעימות, מהירים יותר(יכולים לזרום עם התנועה) וידידותיים יותר לסביבה. עד 500 הוגבל ל-33 כ"ס - כפי שכולם כאן יודעים אופנועים זה דבר מסוכן וכלי ה-500 ברובם הם בעלי יכולות ספורטיביות שאי אפשר להמעיט בערכן. השינוי יגרום לכך שהגיל המינימאלי יהיה 21. אם הרוכב עבר את לבנון אז הוא כשיר לרכב להנאתו...
 

admadmadm

New member
יש בינינו הסכמה מסוימת

לחלק מאופנועי ה-500 אכן יש יכולות ספורטיביות. אבל, ע-ב-ר-ת-י מבחן נהיגה רשמי על אוטו כלי ספורטיבי, ולכן אין הגיון לחייב אותו לעבור עליו טסט בשנית. זה עד כדי כך פשוט. שים את עצמך בנעליי - אם בהפרש שלך שנה וחודשיים היית נאלץ לעבור את אותו הטסט ב-ד-י-ו-ק פעמיים, רק כדי לשמור על רישיונך, איך היית מרגיש?
 

TShavit

New member
זה בדיוק הענין: נקודת מבט שונה.

אני רואה את המצב החדש לא ככזה שמכריח אותך לעבור טסט נוסף - אלא שמגביל אותך ל-33 כ"ס במקום 500 סמ"ק. כפי שאני מבין זאת, אתה רוצה להנות רק מהצד הטוב של השינוי - הצד שאומר שלשכבה רחבה של רוכבים יהיה קל הרבה יותר להשתדרג לרשיון בלתי-מוגבל. מבחינה זו אין לך שום בעיה עם התקנות החדשות - למרות שלפי התקנות הישנות לא אתה ולא הם היו זכאים לרשיון בלתי מוגבל. אז המדינה החליטה, ואתה לא יכול לומ שאין בכך לפחות הגיון מסויים, שאם כבר להקל על השדרוג הזה - להגביל אותו לכאלה שיש להם נסיון מוכח (עד כמה שניתן להוכיח), או כאלה שבכורח המציאות יש להם היום כלי מעל 33 כ"ס ולא מעשי ולא צודק להוריד אותם ממנו. אז הוצאת רשיון לפני שנה, או חצי שנה. מה ההבדל ב-פ-ו-ע-ל בינך לבין מי שיוציא רשיון בעוד חודש? אתה לא מקופח לעומתו. לא נגזל ממך דבר. זה לא שהיית צריך להשקיע הרבה יותר כדי לקבל את הרשיון או להפגין מיומנות שהיום לא תדרש. והרי לא הפכת לרוכב מנוסה יותר. שניכם תאלצו להסתפק ב-33 כ"ס. אני אומר שוב: אף אחד לא מכריח אותך לעבור טסט נוסף. מבחינת החוק, דינך כגין רוכב שיעבור טסט אחרי יישום התקנות החדשות, ומבחינת הידע והמיומנות של שניכם אין כל הבדל. אז איפה הקיפוח? טל
 

admadmadm

New member
אתה מחזק את דבריי

אתה אומר בדיוק את מה שאני אומר: לפי התקנות הישנות אני לא זכאי לרשיון בלתי מוגבל. אבל כעת - אני כן. למה? כי כבר עברתי טסט על רכב שמעל הדרגה הזו. מה זה משנה באילו נסיבות? אם התקנות הקודמת היו נשארות הרלוונטיות, הייתי מרחיב את הרישון בלי שום ציוץ, כי אז הייתי נדרש ללמוד על כלי מורכב וחזק יותר, באיזור ה-600 סמ"ק. אבל כעת, אני אדרש במבחן "חוזר" על אותו הכלי. אין גאון בעולם שיכול להסביר לי זאת ולהיות צודק. טענת הנסיון בכלל לא שייכת. למה, אם הייתי רוכב שנה על סוזוקי GS, ואז מוציא רישיון על כלי חזק יותר, פתאום הייתי מנוסה יותר ברכיבה על כלים מעל 500? חוץ מזה, טענת הנסיון לא תקפה באף מקרה של לימודי נהיגה, כי מטבע הדברים ה"ל" אינו מנוסה. אתה לא מבין - נגזל ועוד איך, ואסביר: האופנועים הנפוצים ביותר בארץ הם אופנועי ה-500 סמ"ק: סוזוקי GS, קוואסאקי GPZ, הונדה CBR500, קוואסאקי ER5 ועוד רבים וטובים. אלו אופנועים שעכשיו אני יכול לנהוג בהם, והחל מעוד חצי שנה - לא!
 

TShavit

New member
נכון, הבעיה הזו קיימת.

למעשה נוצר כאן מצב שבו שכבה שלמה של אופנועים משומשים זולים אינה זמינה לקטגוריית-הרשיון שלך. אבל הבעיה אינה רק שלך! היא בעיה של כ-ל מי שיוציא רשיון מרגע יישום התקנות החדשות! זה המחיר של אימוץ התקנות האירופיות, והוא אכן מחיר לא קטן. אבל שוב - א-ת-ה לא מקופח. אתה כמו כולם. ואגב, אל תעוות את דברי. לא טענתי שמי שיקבל עכשיו רשיון בלתי מוגבל זכאי לכך מבחינת הצדק האבסולוטי. הגיעו כאן לפתרון שהוא פשרה, או יותר נכון אילוץ: כי לא מעשי, ומאד לא הוגן כלכלית, להפיל על בעלי כלי רכב מסויים תקנה שמחייבת אותם בעצם להפסיק להשתמש בו. אז זו פשרה שהיא הרע במיעוטו. טל
 

wambam

New member
צרת רבים - נחמת טיפשים

מעניין לי את הסבתא שזאת לא רק בעיה שלי אתה אומנם לא נציג הממסד, אבל משום מה אתה מאוד לויאלי כלפיו הפעם אז תרשה לי להפנות את דברי אליך (במשרד הרישוי אין עם מי לדבר - בדקתי) למה אני צריך למכור את ה XT האהוב שלי כדי לא לספוג את ירידת הערך המטורפת שתהיה לו כאשר יכנסו התקנות? התשובה לשאלה הזאת היא לא כמו שאתה מציג אותה "כי כולם גם נדפקים", אלא בגלל שלפקידונים שאחראים על התקנות פשוט לא איכפת. לא איכפת להם מאף אחד שנפגע מהתקנות, לא איכפת להם כמה הוא נפגע או איך הוא נפגע, אם היה לך רשיון עד 500 גם אתה היית נפגע מהתקנות, ואתה יודע מה? גם ממך לא היה להם איכפת. ושאף אחד לא יגיד שאי אפשר היה לעשות את המעבר הזה בצורה טובה יותר, זה נעשה בצורה חובבנית ומחפירה, ונראה כאילו לאף אחד שם לא איכפת מציבור שלם, למה? כי באמת ממש לא איכפת להם - זה עד כדי כך פשוט. את כל שירשורי התקנות האינסופיים שרצים פה בחודשים האחרונים היה אפשר לחסוך בעזרת טיפה השקעה, סדר ואירגון. הרי הבעיות שעולות כאן הן כל הזמן אותן הבעיות, אי אפשר היה למנוע אותן או לפחות לצמצם אותן? אני בטוח שכן, ותירוצים לא יעזרו כאן, אם אני יכול לחשוב על פתרונות - אני בטוח שגם הם - הם פשוט לא רוצים. וזה עוד יותר מרגיז אותי לחשוב שהם עובדי מדינה, כלומר הם אלה שאמורים להקל על המעבר לתקנות החדשות, אם על ידי פרסום מוקדם ואם על ידי הסברים מפורטים וסגירת כל פירצה בחוק החדש. ואני ממש לא מצליח לראות איך הם עוזרים לאזרח להתמודד עם התקנות האלה במיוחד לאור מיסוך הבלאגן שהם הרימו פה
 

asparagos

New member
יש לך פיתרון מעשי?

איך אתה מציע להעביר את דרגות הרישוי לדרגות הארופיות מבלי לפגוע בערך ה XT שלך? אני לא רואה שום דרך כזו.
 

shay6748

New member
קבל דרך טובה להפחתת נזק

סוגרים את הרפורמה שנתיים מראש ונותנים לשוק לעקל את זה. ככה ירידת הערך נעשית בצורה הדרגתית והשוק לא סופג מהלומות.
 

asparagos

New member
../images/Emo45.gif יפחית את המהלומה במעט

אבל עדיין השוק יגיב ברפורמה עצמה. אין מה לעשות.
 

t s a c y

New member
ה ד ר ג ת י ת

יאפשר להתארגן לשינויים לפחות, יעני למכור/לקנות בהטעמה ולא בלחץ. זה 80% מכל הבעיה
 

C O L T

New member
איך? קודם, 50, אחרי זה 40 כ"ס,35...

הרפורמה תמיד תפתיע אותנו, הישראלים, משום מה, למרות שמדברים עליה כבר שנים ולפחות שנה שידוע עליה בוודאות, אחרי זה תהיה עוד חצי שנה ליישום. כמה יותר הדרגתי זה יכול להיות? הפתרון ההגיוני היחיד נמצא עמוק בעבר, במקום להחליט על כל מיני קטגוריות שרירותיות המגדירות RGV כשווה ערך ל-GN, היו צריכים לקבל את השיטה האירופית. ברגע שלא עשו את זה, נדפקנו. מי אשם? אנחנו והורינו, על בחירה של נציגים אהבלים ותמיכה במעלליהם במשך השנים.
 
למעלה