לא, אין הגיון.
מה צריך לעשות בשביל לקבל רשיון על אופנוע ים? כלום בערך. לעומת זאת, מה צריך לעשות כדי לקבל רשיון משיט בינלאומי? המון. בזמן ובכסף ובהשגת נסיון. הרבה יותר, ובסדרי גודל, ממה שנדרש כדי להשיג רשיון על אופנוע בלתי-מוגבל. באופנועים, מבחינת הליכי הרישוי אין כל הבדל בין רשיון 50 סמ"ק לרשיון בלתי מוגבל. מבחינת הנסיון הנדרש, כל מה שצריך בשביל רשיון אופנוע לא מוגבל זה ותק של שנה בדרגה נמוכה יותר, וגיל מינימום. אין אפילו צורך להוכיח נסיון בפועל (שזו דרישה לא מעשית ממילא). מבחינת המיומנות והידע הבסיסיים, אין כל הבדל בין תפעול אופנוע 50 סמ"ק לאופנוע ספורט בנפח 1,000 סמ"ק. אין כל הבדל מבחינת היכרות החוק. בגלל כל אלה, הפער בין רשיון משיט בינלאמי לרשיון אופנוע ים גדול יותר, ובהרבה, מהפער בין רשיון 50 סמ"ק לרשיון אופנוע בלתי מוגבל. אז כשמשווים הגבלת רשיון שהיה קודם 500 סמ"ק ל-33 כ"ס, כנגד הורדה מרשיון סקיפר בינלאומי לרשיון אופנוע ים - זו דמגוגיה ולא יותר. טל