הפגיעה שבדרגות הרישוי החדשות

admadmadm

New member
הפגיעה שבדרגות הרישוי החדשות

פורום נכבד, מצורפת פנייה ששלחתי לח"כ ארדן ולח"כים נוספים בנוגע לפגיעה הצפויה באופנוענים צעירים בעקבות השינוי הקרב ובא בדרגות הרישוי. אני מקווה שכולכם, או לפחות רובכם, תזדהו ותסכימו עם דבריי. תודה רבה!
אדם.
 

TShavit

New member
נעלמה תגובה שלי משום מה...

אז אחזור על עיקרי הדברים. מצטער, אבל זה נשמע כמו "אוי אוי אוי"... לא השתכנעתי. לא רואה איפה הפגיעה כאן. יש בבעלותך אופנוע 500 סמ"ק עכשיו? תוכל להמשיך להשתמש בו, ובבוא הזמן תוכל לקבל רשיון בלתי-מוגבל עם בדיקת עיניים וזהו. אין לך אופנוע? אז מינואר תסתפק באופנוע עם 33 כ"ס. מצבך לא יהיה שונה משל כל אלו שיוציאו רשיונות אחרי המועד הזה. אף אחד לא מכריח אותך לעבור עוד טסט. מה שאתם בעצם רוצה זה להרוויח שלא בצדק רשיון בלתי מוגבל. למה זה מגיע לך? עשית טסט בדרגת הביניים, וזה מה שתשאר איתו. הנזק היחיד הוא שבדרגה הזו כלולים עכשיו אופנועים יותר חלשים ואיטיים. וזו לא בעיה שלך אלא של כולם. פגיעה באופנוענים צעירים? ממש לא רואה את זה. טל
 

fazer

New member
אפשר לא להסכים?

(יובהר מראש שאין לי אינטרס אישי בנושא - יש לי רשיון לא מוגבל כבר יותר שנים משאני רוצה לזכור) למען הויכוח בוא נגיד שאתה סקיפר מוסמך, ושואל מפעם לפעם את יאכטתו של שכנך בסביון לטיולים משפחתיים לקפריסין. ביום בהיר אחד באה המדינה ומשנה את חוקיה כך שמי שאין ברשותו יאכטה (למרות שעבר את כל ההכשרות, ביצע את כל המבחנים וקיבל את התעודה המאשרת לו להשיך יאכטה) יוגבל להשטת אופנוע ים (לדעתי קוראים לזה משיט סירה מהירה או משהו כזה), ורק לאחר שתבצע עוד מבחן על יאכטה תוכל לשוב ולהשיט אותה. אני מעריך שאז היית אומר שהנושא הוא חלמאות, כיון שאתה כבר מורשה להשטת כל סוג של יאכטה, והרי המדינה אישרה שאתה יכול, רשאי ובעל הכישורים הנדרשים להשיט יאכטה, אז איך פתאום אין לך את הכישורים הנ"ל? אני חושב שהנושא שמוזכר למעלה הוא חלמאות באותה המידה, הרי מי שיש לו רישיון עד 500 סמ"ק באה המדינה וקבעה שהוא יכול, רשאי ובעל הכישורים הנדרשים על מנת לנהוג אופנוע בעל עד 500 סמ"ק (נגיד 50-60 כ"ס), אז פתאום הוא אינו טוב למספיק לכך? לדעתי? תתכבד המדינה ותכניס סייג לחוק (בדומה לסייג "הואנדורות" שמתיר למי שהוציא רשיון לפני כניסת החוק לתוקף לנהוג ברכב עד 4 טון ללא אישור מיוחד בארץ בלבד) שאומר שמיש הוציא רשיון "500" עד כניסת החוק לתוקף יוכל להמשיך ולנהוג על אופנוע כזה בלי סייגים גם לאחר כניסת החוק, בארץ בלבד. כך לא יקופח איש, ואיש לא יקבל זכויות יתר.
 

TShavit

New member
לא להסכים תמיד אפשר... ../images/Emo13.gif

אבל הדוגמה שהבאת איננה רלבנטית. ההבדל בהכשרה ובנסיון בין רשיון לאופנוע ים לבין רשיון משיט יאכטה בינלאומי (שזה מה שאתה מדבר עליו) הוא עצום. הדרך להשגת רשיון בינלאומי כרוכה בתהליך ארוך (ויקר מאד, בהשוואה לרשיון נהיגה) והשגת מיומנות רב-תחומית, ומחייבת נסיון מוכח בהפלגות. אילו נשליך מכך על אופנועים, דומה הדבר לבעל רשיון בלתי-מוגבל שפתאום מגבילים אותו ל-50 סמ"ק. במקרה שלנו, אתה לא מורשה לרכיבת כל אופנוע ללא הגבלה: יש לך רשיון ביניים מסויים, שהלכה למעשה הגבול העליון שלו הוא 60 כ"ס. אז מעכשיו רשיון הביניים הזה מגביל אותך קצת יותר. כמה מקרים אתה מכיר של רוכבים שצברו נסיון מעשי מבלי שהיה בבעלותם כלי? ואל תשכח שהעסק עובד בשני הכיוונים: מי שבבעלותו אופנוע 500 סמ"ק יוכל בקלות רבה לשדרג את רשיונו לבלתי-מוגבל, תהליך שקודם היה מחייב אותו לתהליך נוסף של לימוד רכיבה וטסט מלא. אז כן, תקנה כזו שאפשר להמשיך לנסוע על אופנוע 500 סמ"ק הינה הצדק האבסולוטי, אבל זה לא שיש כאן איזה פגיעה נוראית. ובתכל'ס, הצעה כזו משאירה על כנה דרגת רשיון נוספת, שאינה עולה בקנה אחד עם התקנות האירופיות - שזה מטרת השינוי מלכתחילה. בקיצור, השד אינו נורא כל כך. אילו היית בא ואומר שמי שמוכיח שהיה בבעלותו כלי מעל 33 כ"ס תקופת מינימום מסויימת (ועם איזה "כלל התיישנות" כזה או אחר - נגיד לפני לא יותר משלוש שנים) יקבל רשיון בלתי מוגבל גם אם אין ברשותו כלי כזה כיום, הייתי אולי מצדיק אותך. במקרה הזה - ממש לא. טל
 

sugardady

New member
עם כל הכבוד ויש כבוד

רשיון סקיפר לא מקביל לרשיון בלתי מוגבל נכון שיש צורך בהכשרה אבל גם אחרי הפלגת סולו לקפריסין לא תקבל פיקוד על מיכלית כמו שרשיון טייס על ססנה דורש הרבה יותר מיומנות מאשר על אולטרה לייט אבל עדיין לא מאשר טיסה על סילון לפיכך יש הגיון בהשואה לרשיון ביניים בתחום אחר
 

TShavit

New member
לא, אין הגיון.

מה צריך לעשות בשביל לקבל רשיון על אופנוע ים? כלום בערך. לעומת זאת, מה צריך לעשות כדי לקבל רשיון משיט בינלאומי? המון. בזמן ובכסף ובהשגת נסיון. הרבה יותר, ובסדרי גודל, ממה שנדרש כדי להשיג רשיון על אופנוע בלתי-מוגבל. באופנועים, מבחינת הליכי הרישוי אין כל הבדל בין רשיון 50 סמ"ק לרשיון בלתי מוגבל. מבחינת הנסיון הנדרש, כל מה שצריך בשביל רשיון אופנוע לא מוגבל זה ותק של שנה בדרגה נמוכה יותר, וגיל מינימום. אין אפילו צורך להוכיח נסיון בפועל (שזו דרישה לא מעשית ממילא). מבחינת המיומנות והידע הבסיסיים, אין כל הבדל בין תפעול אופנוע 50 סמ"ק לאופנוע ספורט בנפח 1,000 סמ"ק. אין כל הבדל מבחינת היכרות החוק. בגלל כל אלה, הפער בין רשיון משיט בינלאמי לרשיון אופנוע ים גדול יותר, ובהרבה, מהפער בין רשיון 50 סמ"ק לרשיון אופנוע בלתי מוגבל. אז כשמשווים הגבלת רשיון שהיה קודם 500 סמ"ק ל-33 כ"ס, כנגד הורדה מרשיון סקיפר בינלאומי לרשיון אופנוע ים - זו דמגוגיה ולא יותר. טל
 

t s a c y

New member
בגדול מסכים איתך

אבל תמצא אתה את ההיגיון אם המדינה החליטה על רפורמה בא הרשיון הפתוח דורש מבחן מעשי על כלי בעל יותר מ33 כ'ס, וכל בעלי הרשיון המוגבל [500] עברו את המבחן הזה, אז מה ההיגיון בלא להסיר להם פשוט את ההגבלה [בין אם יש נסיון אן לא]. בכלל איפה ההיגיון בלפרסם רפורמה כזאת ישר לפני הישום, לי יש עז שלא בטוח שהייתי רוכש מלחתחילה אם הייתי יודע שאני לא אצליח למכור אותה במחיר הגיוני בלי קשר ישיר עובדים על רפורמה? לא מתבקש גם לעבוד על שיטת הרישוי ולתקן את צורת הלימוד הכולכלת בארצנו, את אופי המבחן וכ'ד.
 
בפועל- כתוב 'עד 500 סמ"ק'

לאחר העברת התקנה יהיה כתוב: 'עד 33 כו"ס' אני בספק אם מישהו יבוא ויבדוק איזה אופנוע נמצא בבעלותך. נראה לי, וזה ניחוש, שבפועל מה שיקרה זה שהרישיון יהיה לפי הניסוח. (נקודה) ותחשבו על זה
 
יותר טוב

קח את האופנוע למוסך, הפחת את הספק המנוע למידה הנדרשת, לך למכון רישוי למטרת בדיקת הספק. לאחר הבדיקה והרישום ברישיון שהספק המנוע אכן עומד בדרישות הרישיון חזור למוסך ובקש בנימוס
 

t s a c y

New member
ההספק בפועל לא משנה

כחלק מהשינויים ההספק יהיה רשום ברשיון הרכב על פי הצהרת היצרן, לא משנה אם אתה הפחתתה או שהמנוע שלך גמור. רק מה שקבע היצרן. [כל עוד לא יאפשרו להגביל בצורה חוקית ויקרה]
 

tygger

New member
עקרונית אתה טועה.

נתחיל מעניין העלות שאין בכלל מה להשוות בין השניים. נמשיך שאם אתה שואל את הסירה מחברך זה הכל טוב ויפה, אבל זה לא אומר שיש לך את הניסיון לשוט בה באופן יום יומי ושימוש קבוע. כמו עם האופנוע. אגב, חלק מעניין החוק הוא לבטל את המקרים הנ"ל בדיוק של חוסר הניסיון של אנשים עם הכלים אשר "משאילים" אותם בכל פעם. דרך אגב, אתה היית משאיל את האופנוע שלך לחבר? עושה לו ביטוח גם?
 

bigfoot7375

New member
התקרצצתי על התגובה שלך....

אבל זה מיועד לכל מי שאומר שאין פגיעה: יש הרבה מאוד פגיעה ואטימות בכל המהלך בכמה סקטורים: הבחור שפתח את השירשור מתלונן על משהו ספציפי - והוא צודק! מחר המדינה תחליט שיש עוד דרגת רישוי של 800 סמ"ק, ואנחנו (בעלי רישיון לא מוגבל) נהיה אוטומטית שייכים אליה ואז אתה, אני ואחרים נרגיש כמו מטומטמים אחרי ניסיון רכיבה (למשל שלך) תצטרך לעשות עוד טסט... קצת מפגר לטעמי... עוד סקטור: יש בבעלותי הונדה CBF500, אני נהנה ממנו עד השמיים אבל מה מצדיק עכשיו איבוד ערך של אלוהים יודע כמה, שאני צריך לספוג בגלל... מה? המנהיגים הזבלים של המדינה הזו? אני מבין את הצורך להשוות את דרגות הרישוי לאירופה, אבל זה לא יכול להתבצע ע"י פגיעה עיוורת באוכלוסיות סתם! בדיוק כמו ה"רפורמה" של החכמולוג ידין ענטבי! למדינה אסור (למרות שהיא עושה זאת שוב ושוב) להעניש עונש קולקטיבי מגזר שלם כי זה הטרנד עכשיו!
 

enigo

New member
למה בדיוק הוא יהיה שווה כל כך הרבה

פחות? האם היום כל מי שיש לו רשיון בלתי מוגבל קונה אך ורק אופנועי ספורט? האופנוע שלך ימשיך להיות כלי עממי והגיוני. אם כבר מישהו יפגע, יהיו אלו בעלי ה-GPZ, שקהל הרוכשים שלהם הוא בד"כ אלו שמחפשים הכי הרבה כוחות סוס שאפשר. מעניין שאני לא רואה אף אחד שמתלונן על השדרוג שיקבלו אנשי ה-50 סמ"ק, או על הרשיון הבלתי מוגבל שיקבלו בקלות אלפי בעלי GS ו-ER...
 

bigfoot7375

New member
מהפה שלך ל-../images/Emo189.gif

לא היה סימלון של אלוהים, אז הסתפקתי במלאך.... אני מאוד מקווה שאתה צודק! אני לא אשמח לגלות שהיום הוא שווה 52,000 ומעוד שבועיים חצי מזה... לטעמי הוא שווה כל אגורה (לכן קניתי אותו)!! אני מקווה שימשיכו להתקיים אנשים עם רצון לשלב פרקטיות עם הנאה....כמוני...
 
ומה איתי?

יש לי רישיון ל- 500 סמ"ק, אך האופנוע יהיה בבעלותי פחות משנה כאשר ייצא החוק. דהיינו לא אהיה בקבוצה אשר תהנה מרישיון לא מוגבל ע"י מבחן שליטה בלבד, אם הבנתי נכון את החוק החדש.
 
לא לא הבנת את החוק--לפי הבנתי--

תהיה תקופת מעבר של שנה וחצי ובזמן הזה אם בבעלותך אופנוע 500 מעל 33 כח סוס תידרש לבדיקת עינים בלבד ואז הרשיון ישודרג לבילתי מוגבל (גיל מעל 21). תקנו אותי אם אני טועה.....
 

bronco88

New member
../images/Emo207.gif

סתם תהייה: אם יש לי רשיון עד 500 עם שנה ותק, מותר לי לקנות כלי של 800 סמ"ק, (או 1000 או 2000) ולשים אותו בצד עד התקנות החדשות ואז אוכל לרכב עליו?
 

wambam

New member
כן, אבל את זה יכולת לעשות גם לפני

שהתקנות החדשות נולדו קח בחשבון שבגלל שאין לך רשיון עליו לא תוכל לעשות לו חובה
 

bronco88

New member
בסדר...

אז נעמיד אותו שבועיים, נתניע כל ערב, ונחסוך 1500 ש"ח של המרה עם כל הבלאגן והסמטוכות!
 
למעלה