הערצת גרמניה

j123

New member
הערצת גרמניה

שלום לכם! תחילה אציין שאני סוג של מעריץ של הגרמנים. אני מתכוון למנטליות- לסדר, לארגון, לחריצות, לניקיון, ליעילות. אלו דברים של "ייקים" שעברו גם אליי. שלא נדבר על התרבות המיוחדת, על השפה שאני אוהב, על הטכנולוגיות... בקיצור אני לא צריך לספר לכם כי אתם וודאי יודעים את כוונותיו. אלא שהדברים בחברה הכללית נתפסים בצורה מאוד קצונית, להלן תגובה אחת מני רבות: "איך אתה יכול להעריץ את האנשים ששחטו לך חצי עם?" ותגובות דומות שאני עונה עליהן אך מעט מסתבך בתשובותיי. רציתי לשמוע את דעתכם! תודה.
 

yoav aloni

New member
האמת היא

שאין לי מושג על מה אתה מדבר. אבל בכללי - אל תתן לאנשים אחרים להכתיב לך את הפרברסיות שלך, אחרת הן לא יהיו ממש שלך.
 

diday

Member
אם אני זוכר נכון, אתה עובר בקרוב

לגרמניה ללמוד את השפה. אחרי שתגור כאן, תלמד את השפה ותתערה בחיים כאן, סביר להניח שתתפקח ותפסיק להעריץ, תגלה אולי שאותם תכונות שעליהם אתה מדבר חולפות מהעולם, גם אם לא, תגלה שמדובר בסך הכל באנשים, בבני אדם עם יתרונות וחסרונות. הערצה היא סוג של סגידה וככזאת סוג של התבטלות, ולהתבטלות אין סיבה. מתאימה אולי יותר הגישה כפי שהיא ביחסים בין אטלקים לגרמנים שאותם ניתן לתאר בקצרה בשני משפטים הגרמנים אוהבים מאד את האטלקים אבל לא מעריכים אותם. האטלקים מעריכים מאד את הגרמנים אבל לא אוהבים אותם.
 

j123

New member
חחחחחחחחחח

אהבתי את הרעיון... אוקיי אוקיי... אם אתם אומרים אז אולי יש משהו בדבריכם...
 

יויויו3

New member
הערצה

נראה לי מטופש להעריץ את הגרמנים, או כל עם אחר. יש שם אנשים הגונים רבים, יש שם אנשים משכילים רבים, אבל יש שם גם מאניאקים וגם אנשים שאינם ראוים לטעמי להערכה. אז למה להעריץ באופן כזה גורף?
 

רוחב לב

New member
יחס לגרמניה בשנות האלפיים

נתחיל מכך שראשית לכל אני שייך וגאה להיות יהודי . שנית אני ישראלי גאה ומאושר . שלישית אני דור שני לניצולי ופליטי שואה בעלי חינוך ,תרבות ,ושפה גרמנית. רביעית אני אזרח העולם המודרני בעל אורינטציה חינוכית ותרבותית - מערבית. ביקרתי בגרמניה ( וגם אוסטריה ) עשרות פעמים והתפעלתי מיופי המדינה,האקלים (תרתי משמע) השורר בה, החינוך לסדר וניקיון דייקנות וקפדנות בקיצור השאיפה לשלמות משאירה אותי משתאה ומלא התפעלות. גם השפה שהיא שפת אימי היא בעלת צליל וניגון הערבים לאזני. ומה עם הקולינריות המועדפת עליי והמוכרת מבית אמא ? כל אלה אינם משכיחים מליבי את אשר עולל העם הגרמני בדור הקודם לעמנו. כל אימת שאני מגיע לשם כנצר לניצולי שואה אני גאה מחדש ומקפיד לדבר עם כל מי שנקרא בדרכי על כך. הדור הגרמני הנוכחי ברובו המכריע אינו דומה בכלום לקודמיו ביחסו אלינו ,יהודים - ישראלים ,ורוצה להראות ולהוכיח זאת ולדעתי צריך לעודדו בכך ולאפשר לו להביע זאת.
 

j123

New member
מסכים איתך

כמובן כמובן שאף אחד לא רוצה לשכוח, וכמובן שלא לסלוח אבל זה לא אומר שאי אפשר לשתף פעולה! מתגובות אחרות כאן הבנתי שהביטוי שהשתמשתי בו, "הערצה"- אולי קצת בעייתי, לכן אני יותר אדייק. אני מעריך מאוד, בשבילכם, את המנטליות הגרמנית כפי שפירט את זה כאן ידידי "רוחב לב" וקודמיו. אני כנראה לא מספיק מזוהה עם התרבות והאנשים על מנת לראות את החסרונות ואולי תוכלו להאיר את עיניי בנקודה זו, תודה.
 

Gottverdomme

New member
החסרון הכי בולט לעיין אצל הגרמנים

הוא שהם מכוערים, ואצל האוסטרים שהם טיפשים כמובן. !Was ist eine Blondine zwischen zwei Österreicher? Nicht die Dümmste
 

j123

New member
חחחחחחחחח

והפרסים קמצנים והמרוקאים עצבניים... כן כן...
 

Gottverdomme

New member
אתה יודע מי המציא

את המטוסי סילון (שמשאירים שובל גז לבן מאחוריהם) ?
 

berlinale

New member
שכל מה שאתה חושב עליו זה פנטזיה

"סדר, לארגון, לחריצות, לניקיון, ליעילות" הם (לפעמים/לעיתים רבות) - לא מסודרים, מאוד לא יעילים (כשהגעתי לפה, לקח 4-6 שבועות לקבל קו אינטרנט, מה שבארץ עושים באותו יום - וזאת רק דוגמא אחת מבין רבות); - חלקם מאוד לא חרוצים (ושוב - אתה נכנס פה בלי ידיעתך לויכוח ארוך ימים בפורום, אבל כמו שכבר אמרתי פה לא פעם, יש לא מעט אנשים, בגילאים מסוימים ובעיקר - סליחה דידיי ותוכית - WESSIS, שנהנים מאוד להיות מובטלים או על עזרה סוציאלית ולא חולמים ללכת לחפש עבודה; או שלא נאה להם לעבוד בעבודות מסוימות - בניגוד לערכים הפרוסיים של עבודה בכל מחיר של הסבים והסבתות שלנו) - ברלין עיר מלוכלכת ככל ערי אירופה, תל אביב - בהיבטים של גראפיטי וסיגריות ששניהם סוג של זיהום - יותר נקייה. זה נכון שיש יותר תרבות של קמירה על ניקיון, אבל גם במקומות אחרים בעולם, לא גרמניה, יש יותר תרבות של שמירה על ניקיון ועל הטבע מבישראל. בקיצור, כמו שדידיי אומר, כשתגיע לפה תראה ותבין את זה בעצמך (או שלא...).
 

berlinale

New member
וכמובן, שסטריאוטיפים - גם "חיוביים"

הם דבר טפשי. "כל היהודים חכמים ועשירים". אני בטוחה שאתה מכיר אחת או שניים שהם לא זה ולא זה.
 

diday

Member
מדוע סליחה?

את באמת חושבת שאנחנו פטריוטים מהמערב? דוקא Stagnation (חסרה לי לרגע המלה העברית המתאימה) הוא דבר שאני מבחין בו יותר במזרח, כך שאני סבור שאם היה לתושבים במזרח את האפשרות הנוחה כמו במערב יתכן שהאחוזים שם גם היו יותר גבוהים. מצד שני אנשים שנוסעים כל יום מספר שעות לעבודה כמו שיש במזרח לא תמצאי במערב.
 

gilka

New member
אני לא כ"כ קשור

אני מאוד אוהב שפות ותרבויות שונות (אין להפריד בין הדברים) , וכרגע לומד צרפתית - הגרמנית בתכנון לעתיד. אני גם מאוד אוהב (מעריץ היא מילה חזקה מדי, לא חושב?) את התרבות הצרפתית, וגם אני מקבל לפעמים תגובות חריפות - אם כי לא חריפות כמו אלה שאתה מתמודד איתן. תראה, אין ספק שלטענות האלה יש איזהשהוא בסיס, אחרת לא היית מתייחס אליהן בכלל. הרי התרבות הגרמנית של היום לא שונה בהרבה מזו של לפני 60 שנה. ולמה אני מתכוון? לפני 60 שנה לא היה מדובר באדם קדמון. היה מדובר באנשים שראו את עצמם מתקדמים (טכנולוגית, לדוגמה) ונאורים בדיוק כמונו. לכעוס על הגרמנים בגלל השואה זה לא כמו לכעוס על הרומאים (איטלקים?), לדוגמה, בגלל חורבן הבית - במקרה השני מדובר היה על אנשים שונים לגמרי. על תרבות שונה לגמרי. על עולם שונה לגמרי. עם זאת, כמובן שהשואה היא לא סיבה לזלזל בדברים היפים שהביאה לנו התרבות הגרמנית. בין השאר ספרות מצויינת (אולי הטובה אי פעם), מוזיקה מעולה (כמעט ללא ספק הטובה אי פעם), ובמאות האחרונות גם טכנולוגיה. השואה היא כתם עצום בהסטוריה של גרמניה ושל הגרמנים. הכתם לא יכול להמחק, לפחות לא מבחינתי. עם זאת, אני אדם שרואה את עצמו כאדם שבוחן דברים בהגיון, ולדעתי למנוע מעצמי תרבות גרמנית בגלל הכתם הזה יהיה להעניש את עצמי הרבה יותר מלהעניש את הגרמנים.
 

יופי23

New member
חזרתי משליחות בגרמניה

שלום לך. ובכן גם לי יש את התחושה הלא כל כך נוחה הזו שתיארת- לגבי דברים שמאד התפעלתי מהם בעם הגרמני, למול " איך החברה תקבל את זה" ובמיוחד שמטרת נסיעתי היא מטעם שליחות של בני עקיבא... רק רציתי לומר לך- שמספיק לגור ביניהם מס' חדשים ותוכל להבין עם מי יש לך עסק. זה נכון - הם נחמדים מאד- אך זו צביעות מזויפת. זה נכון - הם שקטים ומנומסים- אך כשתכנס לפאב של שיכורים תראה חזירונים ורודים מגעילים ומאד לא מנומסים... זה נכון- הם מסודרים ומדויקים- אך בדיוק באותו סדר ובאותה דייקנות הם שחטו בנו- בהמונינו! (וגם ידעו לנקוב במספר מדויק..) אני מאד אהבתי את השנה שלי בגרמניה, מאד השתלבתי ואהבתי את התרבות והאנשים... אבל בכל אופן, תמיד צריך לפקוח עין.. ולא להיות עוורים... אין אדם מושלם! אין עם מושלם! אפשר להעריך סדר נקיון שקט ותרבות... אבל לא חייבים להעריך את זה דווקא בתור עם!!!!! אפשר פשוט להעריך את התכונות האלו כתכונות.. כמו שאמרתי- מספיק לחיות ביניהם רק מספר חדשים ותבין עם מי יש לך עסק! לשנה הבאה בירושלים הבנויה! נעמה
 
למעלה