הערס הסקפטי יוצא כנגד יציאת מצרים וטעון העד.

אלפיני

Well-known member
הערס יוצא על יציאת מצריים וטיעון העד - YouTube

קלאסי. אבל מעבר לצחוקים האיש המוכשר הזה גם מעלה בסרט כמה שאלות נוקבות תוך שהוא מפרק את הטעונים של מחבת"ים דוגמת אמנון יצחק לגזרים.

למתעצלים , כמה נושאים שעלו בסרטון:
1) שום אזכור בכיתוב מצרי מהתקופה לגבי היציאה.
2) יציאת כמות אנשים שהייתה צריכה להשאיר את המאזן הדמוגרפי במצרים במצב שלישי דבר שאינו אפשרי.
3) מתן תורה - חוסר בהירות לגבי המקום כמו גם טיב העדויות והטעון המעגלי של המאמינים להצדקתו. או בקיצור: אין עוד שום מקור פרט לתנ"ך עצמו.
4) המלך יאשיהו וכתבי החצר שלו , או מתי באמת החלו ביהודה לחגוג את הפסח ? 500 שנה לפחות לאחר מתי שאמור היה להתרחש האירוע.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
הערס יוצא על יציאת מצריים וטיעון העד - YouTube

קלאסי. אבל מעבר לצחוקים האיש המוכשר הזה גם מעלה בסרט כמה שאלות נוקבות תוך שהוא מפרק את הטעונים של מחבת"ים דוגמת אמנון יצחק לגזרים.

למתעצלים , כמה נושאים שעלו בסרטון:
1) שום אזכור בכיתוב מצרי מהתקופה לגבי היציאה.
2) יציאת כמות אנשים שהייתה צריכה להשאיר את המאזן הדמוגרפי במצרים במצב שלישי דבר שאינו אפשרי.
3) מתן תורה - חוסר בהירות לגבי המקום כמו גם טיב העדויות והטעון המעגלי של המאמינים להצדקתו. או בקיצור: אין עוד שום מקור פרט לתנ"ך עצמו.
4) המלך יאשיהו וכתבי החצר שלו , או מתי באמת החלו ביהודה לחגוג את הפסח ? 500 שנה לפחות לאחר מתי שאמור היה להתרחש האירוע.
בבית ראשון היה חג המצות, מעין ידעו בכלל מה זה מצה?
 

אלפיני

Well-known member
בבית ראשון היה חג המצות, מעין ידעו בכלל מה זה מצה?
לא נראה לי מסובך מבחינת ההיגיון. הרי הייתה תרבות נוודים סביב שמן הסתם היו צריכים לשמר את הלחם ואפיית דמוי מצה כסוג של פיתה במהרה הייתה תהליך הגיוני. ממש כפי שהבדואים נוהגים עד ימינו. מאוחר יותר הגיע יצור הכלאיים העולה על שולחננו בפסח בשם מצה כשרה שאינה תופחת כלל.
 

קצה11

Well-known member
הערס יוצא על יציאת מצריים וטיעון העד - YouTube

קלאסי. אבל מעבר לצחוקים האיש המוכשר הזה גם מעלה בסרט כמה שאלות נוקבות תוך שהוא מפרק את הטעונים של מחבת"ים דוגמת אמנון יצחק לגזרים.

למתעצלים , כמה נושאים שעלו בסרטון:
1) שום אזכור בכיתוב מצרי מהתקופה לגבי היציאה.
2) יציאת כמות אנשים שהייתה צריכה להשאיר את המאזן הדמוגרפי במצרים במצב שלישי דבר שאינו אפשרי.
3) מתן תורה - חוסר בהירות לגבי המקום כמו גם טיב העדויות והטעון המעגלי של המאמינים להצדקתו. או בקיצור: אין עוד שום מקור פרט לתנ"ך עצמו.
4) המלך יאשיהו וכתבי החצר שלו , או מתי באמת החלו ביהודה לחגוג את הפסח ? 500 שנה לפחות לאחר מתי שאמור היה להתרחש האירוע.
1. אף אחד לא משאיר כיתוב על הפסדים. מצבות הוצבו רק לניצחונות ולפעמים הציגו הפסדים כניצחונות אבל הפסד מעולם לא הוצג בשום צורה.
2. אין לך שום מידע על מצב הדמוגרפיה במצרים העתיקה לטוב או לרע
3.למה שיהיה עוד מקור על מעמד הר סיני
4. אתה לא יודע מתי העם התחיל לחגוג את פסח
לעומת זאת ההשפעה המצרית על חוקי משה ניכרת למעשה כל מה שהיה טוב ונכון שם הוא לא טוב אצל משה מה שאומר שיש זיקה חזקה למצרים
ההשפעה הבבלית לעומת זאת היא רק על מבנה המקדש חוקרים טוענים שהמקדש הישראלי דומה למקדשים בבבל ולא במצרים
הליך ההתנחלות תואם למקרא לפי הממצאים הארכאולוגיים חרסים שמאפיינים את בני ישראל להבדיל מהמקומיים מופיעים מהשומרון דרומה
וגם מרכזו של עם ישראל (מקום המשכן) נדד מצפון לדרום .
 

אלפיני

Well-known member
. אף אחד לא משאיר כיתוב על הפסדים.
אף אחד? יהודים לא השאירו כיתוב על חורבן מקדשם?
אין לך שום מידע על מצב הדמוגרפיה במצרים העתיקה לטוב או לרע
יש את המידע בסרטון. תאלץ לצפות על מנת לשאוב אותו.
למה שיהיה עוד מקור על מעמד הר סיני
מי שטוען שמיליונים היו במעמד מן הסתם יפיץ את השמועה מסביב. אבל גם במקור היחיד שישנו כביכול אין אפילו אחידות לגבי שם המקום.
אתה לא יודע מתי העם התחיל לחגוג את פסח
שוב פעם הגבת לפני שצפית בסרטון בו רואים את הפרק הספציפי בספר מלכים שם מצוין כי הפסח לא נחגג מאז ימי שופטים. כלומר לכאורה משופטים ועד סוף תקופת מלכים אם אתה בוחר להאמין למקורות. אז מה, גם כתוב בתנ"ך אינך מאמין?

לעומת זאת ההשפעה המצרית על חוקי משה ניכרת למעשה כל מה שהיה טוב ונכון שם הוא לא טוב אצל משה מה שאומר שיש זיקה חזקה למצרים
וודאי שההשפעה המצרית ניכרת, כנען הייתה פרובינציה מצרית. אבל לא רק למצרים . חוקי התנ"ך הם בעיקר קונטרה למעשי הכנענים עצמם. למשל:

לא תבשל גדי בחלב אמו - קונטרה לטקס כנעני.
בת לא תהיה קדשה - גם כן.
סיפור עקדת יצחק - אולי הקונטרה הכי גדולה טקס כנעני לכוהני המולך בו היה נהוג להקריב בנים בכורים.

ההשפעה הבבלית לעומת זאת היא רק על מבנה המקדש חוקרים טוענים שהמקדש הישראלי דומה למקדשים בבבל ולא במצרים
הגיוני ביותר ורק מחזק את הטענה הראשונית שלי שהפולחן בממלכת יהודה התפתח לקראת סוף תקופת מלכים שבבל היא שהפכה דומיננטית באזור. ואז גם כתבו את התנ"ך. וכמנהג הבבלים והאשורים גם ביהודה וישראל המציאו לעצמם אילן יוחסין על ידי סיפורים מיתולוגיים.

הליך ההתנחלות תואם למקרא לפי הממצאים הארכאולוגיים חרסים שמאפיינים את בני ישראל להבדיל מהמקומיים מופיעים מהשומרון דרומה
הליך ההתנחלות לפי המקרא ערך פרק זמן קצר בעוד הליך חורבן ערי כנען והחלפת התרבות ועמה החרסים ערך פרק זמן ארוך הרבה יותר של כמה מאות בשנים. ממליץ לך להקשיב להרצאות של פרופ' ישראל פינקלשטיין מאוניברסטית ת"א ביו טיוב או בספרים המומחה לנושא.

וגם מרכזו של עם ישראל (מקום המשכן) נדד מצפון לדרום .
בדיוק. ממלכת ישראל היא שהייתה הדומיננטית ולאחר חורבנה בידי אשור, מה שמראה הארכיאולוגיה היא שירושלים גדלה מכ90 דונם לסביבות 600 ואף יותר. כלומר הייתה הגירה מצפון ושבטי ישראל לא נעלמו כפי שמסופר בתנ"ך. מה שכן קרה כנראה הוא שנוצרה מיתולוגיה חדשה שתאחד את המהגרים עם המקומיים ביהודה, ומכאן סיפורי אבות, עשרת השבטים, שופטים, כמו גם הסיפור על ממלכת דוד ושלמה שקיבלה מימדים מיתולוגיים על מנת לעמוד בסטנדרטים של ממלכת עומרי, ואחאב כמו גם זו של ירבעם השני מלכי ישראל.
 

קצה11

Well-known member
אף אחד? יהודים לא השאירו כיתוב על חורבן מקדשם?

יש את המידע בסרטון. תאלץ לצפות על מנת לשאוב אותו.

מי שטוען שמיליונים היו במעמד מן הסתם יפיץ את השמועה מסביב. אבל גם במקור היחיד שישנו כביכול אין אפילו אחידות לגבי שם המקום.

שוב פעם הגבת לפני שצפית בסרטון בו רואים את הפרק הספציפי בספר מלכים שם מצוין כי הפסח לא נחגג מאז ימי שופטים. כלומר לכאורה משופטים ועד סוף תקופת מלכים אם אתה בוחר להאמין למקורות. אז מה, גם כתוב בתנ"ך אינך מאמין?


וודאי שההשפעה המצרית ניכרת, כנען הייתה פרובינציה מצרית. אבל לא רק למצרים . חוקי התנ"ך הם בעיקר קונטרה למעשי הכנענים עצמם. למשל:

לא תבשל גדי בחלב אמו - קונטרה לטקס כנעני.
בת לא תהיה קדשה - גם כן.
סיפור עקדת יצחק - אולי הקונטרה הכי גדולה טקס כנעני לכוהני המולך בו היה נהוג להקריב בנים בכורים.


הגיוני ביותר ורק מחזק את הטענה הראשונית שלי שהפולחן בממלכת יהודה התפתח לקראת סוף תקופת מלכים שבבל היא שהפכה דומיננטית באזור. ואז גם כתבו את התנ"ך. וכמנהג הבבלים והאשורים גם ביהודה וישראל המציאו לעצמם אילן יוחסין על ידי סיפורים מיתולוגיים.


הליך ההתנחלות לפי המקרא ערך פרק זמן קצר בעוד הליך חורבן ערי כנען והחלפת התרבות ועמה החרסים ערך פרק זמן ארוך הרבה יותר של כמה מאות בשנים. ממליץ לך להקשיב להרצאות של פרופ' ישראל פינקלשטיין מאוניברסטית ת"א ביו טיוב או בספרים המומחה לנושא.


בדיוק. ממלכת ישראל היא שהייתה הדומיננטית ולאחר חורבנה בידי אשור, מה שמראה הארכיאולוגיה היא שירושלים גדלה מכ90 דונם לסביבות 600 ואף יותר. כלומר הייתה הגירה מצפון ושבטי ישראל לא נעלמו כפי שמסופר בתנ"ך. מה שכן קרה כנראה הוא שנוצרה מיתולוגיה חדשה שתאחד את המהגרים עם המקומיים ביהודה, ומכאן סיפורי אבות, עשרת השבטים, שופטים, כמו גם הסיפור על ממלכת דוד ושלמה שקיבלה מימדים מיתולוגיים על מנת לעמוד בסטנדרטים של ממלכת עומרי, ואחאב כמו גם זו של ירבעם השני מלכי ישראל.
אתה לא שפוי אם אתה נסמך על סרטון של אהבל
 

אור גינאל

Well-known member
הערס יוצא על יציאת מצריים וטיעון העד - YouTube

קלאסי. אבל מעבר לצחוקים האיש המוכשר הזה גם מעלה בסרט כמה שאלות נוקבות תוך שהוא מפרק את הטעונים של מחבת"ים דוגמת אמנון יצחק לגזרים.

למתעצלים , כמה נושאים שעלו בסרטון:
1) שום אזכור בכיתוב מצרי מהתקופה לגבי היציאה.
2) יציאת כמות אנשים שהייתה צריכה להשאיר את המאזן הדמוגרפי במצרים במצב שלישי דבר שאינו אפשרי.
3) מתן תורה - חוסר בהירות לגבי המקום כמו גם טיב העדויות והטעון המעגלי של המאמינים להצדקתו. או בקיצור: אין עוד שום מקור פרט לתנ"ך עצמו.
4) המלך יאשיהו וכתבי החצר שלו , או מתי באמת החלו ביהודה לחגוג את הפסח ? 500 שנה לפחות לאחר מתי שאמור היה להתרחש האירוע.
מה הנפקא מינא אם יציאת מצרים פשוטו כמשמעו או לצורך דרש?
הקראים מבינים את התורה פשוטו כמשמעו ויושבים בחושך בשבת אתאיסטים לא רחוקים מרמת ההבנה של קראים גם הם יושבים בחושך המטאפורי שלא מאפשר להם ליהנות מהחכמה של התורה.
 

אלפיני

Well-known member
מה הנפקא מינא אם יציאת מצרים פשוטו כמשמעו או לצורך דרש?
הקראים מבינים את התורה פשוטו כמשמעו ויושבים בחושך בשבת אתאיסטים לא רחוקים מרמת ההבנה של קראים גם הם יושבים בחושך המטאפורי שלא מאפשר להם ליהנות מהחכמה של התורה.
קשקוש. קראים מתעסקים עם התורה עצמה. אתאיסטים עם עובדות הסוטרות את הנאמר בה.

אדם בוגר צריך בשלב מסוים לדעת מתי להנות מסיפור טוב ומתי להתייחס לעובדות. אתה פשוט מקבל את המעשייה ובונה לפיה מערכת חוקים ותפיסת עולם שלמה ומסרב בעקשנות לבחון את עצמך.

אין ראיות מוצקות התומכות בסיפור יציאת מצרים. הסרטון הזה בונה קייס מאוד טוב להדגיש את הנקודה הזו ועוד לא ראיתי אותך מתמודד עם הטעונים שנאמרו לגבי נושא זה.
 

אור גינאל

Well-known member
קשקוש. קראים מתעסקים עם התורה עצמה. אתאיסטים עם עובדות הסוטרות את הנאמר בה.

אדם בוגר צריך בשלב מסוים לדעת מתי להנות מסיפור טוב ומתי להתייחס לעובדות. אתה פשוט מקבל את המעשייה ובונה לפיה מערכת חוקים ותפיסת עולם שלמה ומסרב בעקשנות לבחון את עצמך.

אין ראיות מוצקות התומכות בסיפור יציאת מצרים. הסרטון הזה בונה קייס מאוד טוב להדגיש את הנקודה הזו ועוד לא ראיתי אותך מתמודד עם הטעונים שנאמרו לגבי נושא זה.
שני דברים נפרדים: הסיפור כשלעצמו הוא טוב וניכר שהושקעה בו מחשבה רבה לא בטוח שהרבה מבינים אותו מפני שיש שם שימוש במטאפורות מאוד מורכבות.
באשר למה שאתה מכנה מע' חוקים ותפיסת עולם זה דבר שונה לגמרי מפני שהיא נועדה להציב ציוני דרך שיזכירו את הדבר העיקרי באמצעות אנלוגיות .
לכן מגוחך בכלל לחפש ראיות ומי בכלל בקש זאת מאתאיסט שנמצא בכלל במערכת חשיבה אחרת?
 

The Real Big Joe

Well-known member
אתאיסטים לא רחוקים מרמת ההבנה של קראים גם הם יושבים בחושך המטאפורי שלא מאפשר להם ליהנות מהחכמה של התורה.
הפוך גוטה. הפוך. האתאיסטים פנויים להנות מהחכמה של כותבי התורה, לגופה, וללא חיל ורעדה מפני ה"קדושה".
 

אור גינאל

Well-known member
הפוך גוטה. הפוך. האתאיסטים פנויים להנות מהחכמה של כותבי התורה, לגופה, וללא חיל ורעדה מפני ה"קדושה".
התחלה טובה תהיה אם אתאיסטים יזנחו את האמונה הטפלה שהמוח יכול לחשוב רק בצורה ליניארית.
אמונה טפלה זו גורמת להם לכשל שמביא אותם לשער השערה שלא ניתן לאמת ולא משנה מה יהיה.
וההשערה הזאת מחזקת את האמונה הטפלה שלהם, כמו במעגל קסמים שאי אפשר לצאת ממנו כי
כשאדם מאמין במשהו קשה לו מאוד-מבחינה קוגניטיבית- לקבל שישנה אפשרות נוספת.
 

The Real Big Joe

Well-known member
התחלה טובה תהיה אם אתאיסטים יזנחו את האמונה הטפלה שהמוח יכול לחשוב רק בצורה ליניארית.
אמונה טפלה זו גורמת להם לכשל שמביא אותם לשער השערה שלא ניתן לאמת ולא משנה מה יהיה.
וההשערה הזאת מחזקת את האמונה הטפלה שלהם, כמו במעגל קסמים שאי אפשר לצאת ממנו כי
כשאדם מאמין במשהו קשה לו מאוד-מבחינה קוגניטיבית- לקבל שישנה אפשרות נוספת.
עוד אחד עם הנסיון הפתטי להגדיר אתיאזם כמעין דת. האתיאיסט אינו מאמין, וממילא אין לו אמונות טפלות. כל היתר ברבור פתטי.
 

אור גינאל

Well-known member
עוד אחד עם הנסיון הפתטי להגדיר אתיאזם כמעין דת. האתיאיסט אינו מאמין, וממילא אין לו אמונות טפלות. כל היתר ברבור פתטי.
מה פתאום ? איך הבנת את זה כך? סך הכל טענתי שיש עוד אופציה, זהו. והיא זו שעושה את ההבדל.
מעבר לזה אי אפשר להגדיר מה שאין לו גבולות.
 

אלפיני

Well-known member
התחלה טובה תהיה אם אתאיסטים יזנחו את האמונה הטפלה שהמוח יכול לחשוב רק בצורה ליניארית.
אמונה טפלה זו גורמת להם לכשל שמביא אותם לשער השערה שלא ניתן לאמת ולא משנה מה יהיה.
וההשערה הזאת מחזקת את האמונה הטפלה שלהם, כמו במעגל קסמים שאי אפשר לצאת ממנו כי
כשאדם מאמין במשהו קשה לו מאוד-מבחינה קוגניטיבית- לקבל שישנה אפשרות נוספת.
אתה טועה מעצם ההגדרה. אתאיסטים אינם מאמינים. נקודה.
אתאיסטים בוחנים ממצאים ומסיקים מהם את המסקנות המתבקשות בכך באה לידי ביטוי "הליניאריות" שלהם.

אמונים מעצם ההגדרה יוצאים מנקודת הנחה שנכון בכל תנאי ועל פיה מבצעים שורה של גרירות לוגיות. זה בדיוק מה שהופך דתות לעניין כל כך בעייתי עד מסוכן שכן בשלב מסוים ישנה תופעה שכאשר לא ניתן לעמוד בנטל ההוכחה ראשי דתות נוטים לפנות לאלימות במטרה להגן על האלוהים שלהם.
 

marabo

Well-known member
הפוך גוטה. הפוך. האתאיסטים פנויים להנות מהחכמה של כותבי התורה, לגופה, וללא חיל ורעדה מפני ה"קדושה"
אתיאיזם זו דת לכל דבר, פשוט החליפו את האמונה באל בכל מיני אמונות אחרות מטופשות יותר ומטופשות פחות.
 

The Real Big Joe

Well-known member
אתיאיזם זו דת לכל דבר, פשוט החליפו את האמונה באל בכל מיני אמונות אחרות מטופשות יותר ומטופשות פחות.
זאת החולשה הכי גדולה של המאמינים, שמפיק מהם תגובות פתטיות. העדר כל יכולת להפנים שאפשר לחיות בלי אמונה בכוחות עליונים. מוח ששועבד לישות ההעליונה אינו מסוגל לנשום את אויר הפסגות של חופש מאמונה ומדת.
 

marabo

Well-known member
זאת החולשה הכי גדולה של המאמינים, שמפיק מהם תגובות פתטיות. העדר כל יכולת להפנים שאפשר לחיות בלי אמונה בכוחות עליונים. מוח ששועבד לישות ההעליונה אינו מסוגל לנשום את אויר הפסגות של חופש מאמונה ומדת.
הניסיון שלנו עם אלו שהפסיקו להאמין באל הוא גרוע.
אילו מבינכם שהפסיקו להאמין באל התחילו להאמין שהם האל.
 

אלפיני

Well-known member
אתיאיזם זו דת לכל דבר, פשוט החליפו את האמונה באל בכל מיני אמונות אחרות מטופשות יותר ומטופשות פחות.
קשקוש. כמה פעמים עוד צריך להסביר לראש החלול שלך שפירושה של אמונה היא לקבל דבר מבלי לבחון או לנסות לסתור אותו. אתאיסטים עושים בדיוק ההפך . החיים שלי הרבה יותר קלים בכך שאינני נאלץ להמציא סיפורים על דברים שאינני יודע ולקבל סמכותם של רבנים מטורללים שאינם באמת יודעים אף הם. אני יכול לשער ואז לבחון זאת. אין לי כח עליון האומר לי אסור.
 
למעלה