הערב יחוברו אשקלון ואשדוד לקו הרכבת המערבי

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
יש לי בקשה אליך, אריק.

הכי מדהימה אותי ההשוואה למסילות וותיקות יותר
כמו בנימינה-ת"א. אותם מרחקים בין התחנות, אבל המהירות גבוהה ב-50%...
יש לי בקשה אליך, אריק.
מיד אני שולח לך מסר.
 
אבל שים לב לנתון הבא שהרכבת עצמה מספקת:

הכי מדהימה אותי ההשוואה למסילות וותיקות יותר
כמו בנימינה-ת"א. אותם מרחקים בין התחנות, אבל המהירות גבוהה ב-50%...
אבל שים לב לנתון הבא שהרכבת עצמה מספקת:
מדד הדיוק בקו בנימינה -אשקלון נמוך משמעותית ממדד הדיוק בכל שאר הקווים.
85.23% לעומת 92.43% בקו שנמצא מקום אחד גבוה יותר מבחינת הדיוק.
הנתונים הללו לחודש יוני 2013 אבל הם חוזרים על עצמם באופן דומה גם בשאר החודשים.
אז נשאלת השאלה: האם הלו"ז בקו בנימינה - אשקלון הוא לו"ז ריאלי?
והאם בפועל מהירות הרכבות היא אכן המהירות המחושבת לפי הלו"ז?
 

easylivin

New member
בקו אשקלון-בנימינה יש קטע עם מסילה בודדת

אבל שים לב לנתון הבא שהרכבת עצמה מספקת:
מדד הדיוק בקו בנימינה -אשקלון נמוך משמעותית ממדד הדיוק בכל שאר הקווים.
85.23% לעומת 92.43% בקו שנמצא מקום אחד גבוה יותר מבחינת הדיוק.
הנתונים הללו לחודש יוני 2013 אבל הם חוזרים על עצמם באופן דומה גם בשאר החודשים.
אז נשאלת השאלה: האם הלו"ז בקו בנימינה - אשקלון הוא לו"ז ריאלי?
והאם בפועל מהירות הרכבות היא אכן המהירות המחושבת לפי הלו"ז?
בקו אשקלון-בנימינה יש קטע עם מסילה בודדת
שגורם ללפחות חלק מהעיכובים, קטע כזה לא נמצא באף אחד מהקווים החדשים. מה גם שהקווים האלה פחות עמוסים (אולי הרבה פחות עמוסים) מקטע ת"א-בנימינה.

האיחורים בשעות השיא העמוסות ביותר, הם לדעתי הרבה פחות צורמים ממדד דיוק מרשים המתקרב ל-100% בקו שמהירות הנסיעה בו קרובה ל-60 קמ"ש על תשתית חדשה וכפולה לכל אורכה.
 
גם בקו הוד השרון - יבנה מערב יש קטע עם

בקו אשקלון-בנימינה יש קטע עם מסילה בודדת
שגורם ללפחות חלק מהעיכובים, קטע כזה לא נמצא באף אחד מהקווים החדשים. מה גם שהקווים האלה פחות עמוסים (אולי הרבה פחות עמוסים) מקטע ת"א-בנימינה.

האיחורים בשעות השיא העמוסות ביותר, הם לדעתי הרבה פחות צורמים ממדד דיוק מרשים המתקרב ל-100% בקו שמהירות הנסיעה בו קרובה ל-60 קמ"ש על תשתית חדשה וכפולה לכל אורכה.
גם בקו הוד השרון - יבנה מערב יש קטע עם
מסילה בודדת (בין ת"א מרכז לת"א ההגנה)
לשני הקווים הללו יש קטע עם מסילה בודדת שבלעדית להם (מבחינת רכבות נוסעים) ובקו הוד השרון - יבנה מערב המסילה הבודדת נמצאת בדיוק בקטע שבו הכי הרבה יורדים בשעות העומס בבוקר והכי הרבה עולים בשעות אחה"צ, מה שלא נכון לגבי קו אשקלון - בנימינה.
כך שההסבר כנראה נעוץ בכמות הנוסעים ולא בקטע המסילה הבודדת (אלא אם כן בקטע המסילה הבודדת בין פלשת לרחובות יש השפעה נוספת, של רכבות משא למשל). ולגבי כמות הנוסעים - הלו"ז המתוכנן צריך לקחת בחשבון את כמות הנוסעים הצפויה בשני הכיוונים - הגברת מהירות בקו כמו הוד השרון - יבנה מערב, ולו"ז יותר ריאלי בקו כמו בנימינה - אשקלון, כך שרמת הדיוק בו תעלה.
בכל מקרה מהירות מחושבת לפי הלו"ז בקטע ת"א - בנימינה היא כנראה לא אינדיקציה להשוואה, כי המהירות בפועל כנראה נמוכה יותר והפער בין המהירות בקווים החדשים לבין המהירות בקטע הזה בפועל כנראה נמוך מ-50%.
 

easylivin

New member
לא, המהירות בפועל בשעות השפל היא זהה

גם בקו הוד השרון - יבנה מערב יש קטע עם
מסילה בודדת (בין ת"א מרכז לת"א ההגנה)
לשני הקווים הללו יש קטע עם מסילה בודדת שבלעדית להם (מבחינת רכבות נוסעים) ובקו הוד השרון - יבנה מערב המסילה הבודדת נמצאת בדיוק בקטע שבו הכי הרבה יורדים בשעות העומס בבוקר והכי הרבה עולים בשעות אחה"צ, מה שלא נכון לגבי קו אשקלון - בנימינה.
כך שההסבר כנראה נעוץ בכמות הנוסעים ולא בקטע המסילה הבודדת (אלא אם כן בקטע המסילה הבודדת בין פלשת לרחובות יש השפעה נוספת, של רכבות משא למשל). ולגבי כמות הנוסעים - הלו"ז המתוכנן צריך לקחת בחשבון את כמות הנוסעים הצפויה בשני הכיוונים - הגברת מהירות בקו כמו הוד השרון - יבנה מערב, ולו"ז יותר ריאלי בקו כמו בנימינה - אשקלון, כך שרמת הדיוק בו תעלה.
בכל מקרה מהירות מחושבת לפי הלו"ז בקטע ת"א - בנימינה היא כנראה לא אינדיקציה להשוואה, כי המהירות בפועל כנראה נמוכה יותר והפער בין המהירות בקווים החדשים לבין המהירות בקטע הזה בפועל כנראה נמוך מ-50%.
לא, המהירות בפועל בשעות השפל היא זהה
בשני הקווים, וקו בנימינה-ת"א עדיין לא מגיע לזמני נסיעה עשרורייתיים כאלה אפילו כשהרכבות מתעכבות. הלו"ז הוא בהחלט אינדיקציה להשוואה לכמות *הריפודים* בקו א' לעומת קו ב'... לנוכח ההשקעה בתשתית, למהירות ממוצעת רשמית של 60 קמ"ש אין שום הצדקה, אף אחד לא ישכנע אותי אחרת.
 

easylivin

New member
* סליחה, לא המהירות זהה אלא הדיוק זהה.

לא, המהירות בפועל בשעות השפל היא זהה
בשני הקווים, וקו בנימינה-ת"א עדיין לא מגיע לזמני נסיעה עשרורייתיים כאלה אפילו כשהרכבות מתעכבות. הלו"ז הוא בהחלט אינדיקציה להשוואה לכמות *הריפודים* בקו א' לעומת קו ב'... לנוכח ההשקעה בתשתית, למהירות ממוצעת רשמית של 60 קמ"ש אין שום הצדקה, אף אחד לא ישכנע אותי אחרת.
* סליחה, לא המהירות זהה אלא הדיוק זהה.
 

easylivin

New member
קבצי הלו"ז החדש הועלו לאתר הרכבת:

הערב יחוברו אשקלון ואשדוד לקו הרכבת המערבי
ואני לא מבין איך עוד לא שאלנו פה את השאלה - איך לעזאזל רכבת נוסעת מאשדוד ליבנה ב16 דקות?!?!
המרחק הקילומטרי בין התחנות מאוד דומה (כ-2 ק"מ יותר נסיעה לאשדוד מאשר לראשל"צ), איך זה שזמן הנסיעה כפול?

גם 8 הדקות שלוקחת לרכבת להגיע מיבנה לראשון לציון "מרופדות" ביותר (למעשה, רוב הזמן זה לוקח 6 דקות כולל ההאטה הרצינית הרבה לפני הכניסה לתחנה), אז מה יעשו ב16 דקות? ישלחו את הפקח לדחוף את הרכבת?
קבצי הלו"ז החדש הועלו לאתר הרכבת:
http://rail.co.il/HE/DrivePlan/Pages/LozDownload.aspx
 
כנראה ששיא הטימטום ברכבת ישראל

התעריפים באתר עדיין לא עודכנו
מעניין מה קורה בפועל בתחנות.
האם על מנת ליסוע מאשדוד ליבנה מערב כדאי לקנות כרטיס לתל אביב ולבקש לצאת ביבנה מערב?
כנראה ששיא הטימטום ברכבת ישראל
שובר שיאים, איזה הזוי הדבר הזה
 

easylivin

New member
התופעה צריכה להפוך להמונית

אנשים קונים כרטיס לת"א ומתפלחים בראשל"צ...
התופעה צריכה להפוך להמונית
וכדאי להפיץ את המידע מהר בתפוצה הרחבה ביותר (יש כאן חברים בקבוצות פייסבוק פופולריות?). אחרי כמה קונפליקטים בין עשרות נוסעים לאנשי התחנות שינסו לא לתת להם לצאת, אולי יתעשטו שם. אבל לא לפני כן כנראה.
 
אני מעריך שבכלל לא הפיקו חוברת

את החוברת אם לא מעלים לאינטרנט, וחבל.
אני מעריך שבכלל לא הפיקו חוברת
בשנתיים האחרונות הרכבת נוטה לא להוציא חוברת בגלל שהלו"ז משתנה כל מספר חודשים.
אבל אני לא מבין מדוע לא יוצרים לפחות פורמט של החוברת בקובץ PDF שלפחות אפשר יהיה להוריד אותו מהאתר, גם אם רוצים לחסוך בעלויות ההדפסה.
 

easylivin

New member
כשיש שינויים משמעותיים כמו הפעם, אמורים להפיק

אני מעריך שבכלל לא הפיקו חוברת
בשנתיים האחרונות הרכבת נוטה לא להוציא חוברת בגלל שהלו"ז משתנה כל מספר חודשים.
אבל אני לא מבין מדוע לא יוצרים לפחות פורמט של החוברת בקובץ PDF שלפחות אפשר יהיה להוריד אותו מהאתר, גם אם רוצים לחסוך בעלויות ההדפסה.
כשיש שינויים משמעותיים כמו הפעם, אמורים להפיק
גם חוברת חדשה אפילו לתקופה של כמה חודשים, יש לזה תקדים ולא באופן חד-פעמי. לפעמים מאחרים קצת עם החוברת, היא מגיעה לקופות כמה ימים אחרי כניסת הלו"ז לתוקף. אבל נראה.
 
בשינויים כמו זה, עד עכשיו תמיד הפיקו חוברת.

אני מעריך שבכלל לא הפיקו חוברת
בשנתיים האחרונות הרכבת נוטה לא להוציא חוברת בגלל שהלו"ז משתנה כל מספר חודשים.
אבל אני לא מבין מדוע לא יוצרים לפחות פורמט של החוברת בקובץ PDF שלפחות אפשר יהיה להוריד אותו מהאתר, גם אם רוצים לחסוך בעלויות ההדפסה.
בשינויים כמו זה, עד עכשיו תמיד הפיקו חוברת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה