גם בקו הוד השרון - יבנה מערב יש קטע עם
בקו אשקלון-בנימינה יש קטע עם מסילה בודדת
שגורם ללפחות חלק מהעיכובים, קטע כזה לא נמצא באף אחד מהקווים החדשים. מה גם שהקווים האלה פחות עמוסים (אולי הרבה פחות עמוסים) מקטע ת"א-בנימינה.
האיחורים בשעות השיא העמוסות ביותר, הם לדעתי הרבה פחות צורמים ממדד דיוק מרשים המתקרב ל-100% בקו שמהירות הנסיעה בו קרובה ל-60 קמ"ש על תשתית חדשה וכפולה לכל אורכה.
גם בקו הוד השרון - יבנה מערב יש קטע עם
מסילה בודדת (בין ת"א מרכז לת"א ההגנה)
לשני הקווים הללו יש קטע עם מסילה בודדת שבלעדית להם (מבחינת רכבות נוסעים) ובקו הוד השרון - יבנה מערב המסילה הבודדת נמצאת בדיוק בקטע שבו הכי הרבה יורדים בשעות העומס בבוקר והכי הרבה עולים בשעות אחה"צ, מה שלא נכון לגבי קו אשקלון - בנימינה.
כך שההסבר כנראה נעוץ בכמות הנוסעים ולא בקטע המסילה הבודדת (אלא אם כן בקטע המסילה הבודדת בין פלשת לרחובות יש השפעה נוספת, של רכבות משא למשל). ולגבי כמות הנוסעים - הלו"ז המתוכנן צריך לקחת בחשבון את כמות הנוסעים הצפויה בשני הכיוונים - הגברת מהירות בקו כמו הוד השרון - יבנה מערב, ולו"ז יותר ריאלי בקו כמו בנימינה - אשקלון, כך שרמת הדיוק בו תעלה.
בכל מקרה מהירות מחושבת לפי הלו"ז בקטע ת"א - בנימינה היא כנראה לא אינדיקציה להשוואה, כי המהירות בפועל כנראה נמוכה יותר והפער בין המהירות בקווים החדשים לבין המהירות בקטע הזה בפועל כנראה נמוך מ-50%.