העמסת יתר

ran magen

New member
העמסת יתר

מצטרפת חדשה, אמא לתינוק מדהים בן עשרה ימים שנולד במשקל ארבעה קילוגרם. כרגע אני שואבת חלב ונותנת לו גם תחליף כתוספת. הבעיה שבערך כל שעתיים וחצי הוא רוצה לאכול. מנסים להרגיע אותו בדרכים אחרות אבל עד שאין בקבוק בפה אין שקט. האם זוהי העמסת יתר או הגיוני שהוא באמת רעב כל שעתיים? האם יש למישהי עצות מה לעשות ?
 
זה מאוד הגיוני. יואבי (שנולד 4.205)

בילה את השבועות הראשונים לחייו ביניקה במשך כל שעות היום. לפחות בלילה הוא ישן
. ומרווח של שעתיים וחצי הוא נורמלי בהחלט. מהתינוקות שאני רואה סביבי (ויש הרבה כאלה) זה הטווח כמעט אצל כולם. אמא של אסף ויואב
 
שעתיים וחצי זה רווח יפה מאוד

בין ארוחות. עזבי את השעון. תני לו לווסת בעצמו את הארוחות שלו.
 

lihico

New member
טלי, אני החלטתי שאת המומחית לנושא.

אז אני שואלת. עד איזה גיל הגיוני לאכול כל שעתיים - שעתיים וחצי גם ביום וגם בלילה? מיה הציפלוחה (6.4 ק"ג בגיל חצי שנה) עדיין אוכלת כל שעתיים - שעתיים וחצי מקסימום! גם ביום.
גם בלילה.
ביום מקבלת סימילאק (אוכלת כמו האפרוח שהיא - בקושי גומרת 120 מ"ל, הרבה פעמים משאירה 10-20, בערב ובלילה יונקת. אין הבדל. לא פותחת פערים. התחלתי לתת טעימות של מוצקים - אוכלת כמה כפיות (די בשקיקה, אגב
), ומתחילה לבכות מרעב. מקבלת בקבוק, ואוכלת את הכמות הרגילה שלה. נו, מה יהיה? אשמח גם לדעת מומחיות (יותר או פחות - כל אמא היא מומחית בעיני!) אחרות. ליהי.
 

אסף4יי

New member
שימי לה קורנפלור בסימילאק

הילדה פשוט רעבה. ממש לא הגיוני שהיא תאכל כל שעתיים בגיל חצי שנה.
 
הגיוני לחלוטין

כל אדם הוא שונה, גם אני צריכה לאכול כל שעתיים....וקורנפולר לא יוסיף לה כלום מבחינה תזונתית אם היא בגיל המוצקים אפשר לנסות להגדיל כמויות אבל קרוב לוודאי שזה לא יעשה שינוי בטווחים.
 

אסף4יי

New member
לא ממש הגיוני...

אם היא אוכלת X כל שעתיים, סביר להניח שהיא לא תאכל גם 2X כל שעתיים אלא תגדיל את הטווחים. הקורנפלור יגדיל את כמות השומן, החלבונים והפחממות במנה ויגרום לעיכול איטי וממושך יותר. אם את אוכלת כל שעתיים (כמוני) זה בגלל הזמינות של האוכל סביבך. רוב האנשים מרכזים את הארוחות העיקריות שלהם למספר ארוחות ביום ולא קמים בלילה. אני מניח שגם את לא קמה בלילה כל שעתיים לאכול.
 

lulyK

New member
למיטב ידיעתי לקורנפלור אין ערך

תזונתי, כל יתרונו שהוא משמין וממלא. מצד שני, גם אני לא משוכנעת שתינוק בן חצי שנה צריך לאכול כל שעתיים בלילה.
 

אסף4יי

New member
"משמין וממלא"

עושה רושם שזה מה שתינוקת בת החצי שנה צריכה, אם היא אוכלת כל שעתיים במשך היממה. תמיד יתכן ויהיו תינוקות בני חצי שנה שהמטבוליזם שלהם יצריך ארוחות כל שעתיים, אך הם נמצאים במיעוט יחסית לתינוקות האחרים. שורה תחתונה: שווה להוסיף קצת "משקל" לארוחה.
 

lulyK

New member
לאו דווקא.

משמין וממלא צריכים תינוקות שנולדו במשקל נמוך ומתקשים לעלות במשקל בדרך אחרת (וגם זה רק בהוראת רופא).
 
לילה זה משהו אחר

מדובר על תינוקת שאוכלת כמויות קטנות כל פעם בתדירות גדולה- גם לי היתה כזאת, זה סגנון אכילה שלא נראה לי שכדאי להתערב בו ובדרך כלל משתנה מעט כשגדלים והולכים למסגרת, למרות ששוב גם אני זקוקה למנות קטנות בטווחים קצרים וזה לא כי זה זמין...ולא אני לא שמנה, להפך זו אכילה ממולצת! לילה זה משהו אחר, אני מאמינה שהצורך בלילה הוא לא מרעב אלא מהרגל לחום ולציצי ולצערי בשלב מסוים כדאי לעזור לה מעט לשנות הרגלים ולהציע מים, אני הצלחתי לגמול את יערה מאכילת לילה רק בגיל שנה ++ אבל אין ספק שאם לא היתי גומלת היתה ממשיכה לאכול עד היום...
 
בגיל חצי שנה יש תינוקות שאוכלים

בלילה וזה סביר לגמרי. לא הייתי גומלת מהנקת לילה, בעיקר כשמדובר בתינוקת קטנה יחסית, גם בגיל וגם במשקל.
 
לא מסכימה איתך.

אין כמעט דבר כזה "לא הגיוני" אצל תינוקות. אם היא מתפתחת היטב, עושה פיפי וקקי, רגועה וחיונית, אין שום סיבה להוסיף לה קורנפלור.
 
בעקרון לכל ילד קיבה שונה

וחילוף חומרים שונה. לחלק מהילדים קיבולת קיבה קטנה, או שהם מעכלים די מהר את האוכל. בדרך כלל הם גם אלה ששובעים מהר והארוחות שלהם קטנות (כלומר - זה לפעמים בא ביחד...) טעימות המוצקים בגיל הזה עדיין לא מחליפות את האוכל. אצלנו זה קרה רק בגיל 8 חודשים, עם הוספת הלחם והאטריות, כי ירקות ופירות, עד כמה שהם טעימים, הם מתעכלים מהר ולא משאירים תחושת שובע לאורך זמן. זה דבר שילך וישתפר עם הזמן. אם היא ציפלוחה כמו שאת אומרת, היא זקוקה לכמויות האוכל שלה והיא כנראה שובעת מהר. סביר להניח שעם גיוון המוצקים הרווחים יגדלו לאט לאט.
 

אמאדובה

New member
הגיוני מאוד

אצלנו אלעד אכל כל שעתיים עד גיל 4 חודשים בערך... תני לו לאכול כשהוא מבקש ותזרקי את השעון.
 

lulyK

New member
הגיוני.

מה גם שאני לא יודעתאיך את מודדת את המירווחים בין הארוחות, אבל סופרים מתחילת ארוחה א' עד תחילת ארוחה ב' (ולא מסוף ארוחה א'.......).
 

ran magen

New member
תודה לכולכן

אני בהחלט סופרת מתחילת ארוחה אחת לשניה
 
למעלה