הרי היא כאןהעלו פה את הכתבה מדה-מארקר
מיום שישי, על הובלת מטענים ברכבת?
הסבר אפשרי לנתונים של ספרד: רוחב המסילה.הרי היא כאן
אם כבר עלה, מוזמנים להסיר.
הכתבה דנה בהעלאה האחרונה של מחיר ההובלה ברכבת, ובמצב הכללי של רכבות המשא. לפי זכרוני הגרסה בעיתון המודפס היתה מפורטת יותר וכללה טבלאות ונתונים.
היתה שם טבלה ובה שיעור ההובלה ברכבות מכלל ההובלה במדינות שונות, ובה ישראל דורגה כצפוי במקום האחרון עם 4.5% מכלל ההובלות. גם במדינות קטנות אחרות כמו דנמרק והולנד היה שיעור גבוה הרבה יותר (דווקא בספרד, הגדולה בשטחה, היה שיעור דומה לזה של ישראל, 5-6 אחוז). כמובן ההשוואה אינה הוגנת במיוחד, כי ממדינה כמו הולנד או דנמרק עושים גם הובלות לשכנות האירופיות, ואילו אצלנו הכל הוא בתחומי המדינה ובגלל המרחקים הלא-גדולים אין יתרון גדול לרכבת.
הגיוני. אם כי בתוך ספרד עצמההסבר אפשרי לנתונים של ספרד: רוחב המסילה.
רכבות המשא בספרד נוסעות על מסילות ברוחב שונה מהסטנדרט האירופי, כך שלמעשה הרשת הספרדית כמעט מנותקת משאר חלקי היבשת. בגבולות יש צורך בשטעון, החלפת חוגונים או בקרונות מיוחדים בעלי סרנים ברוחב משתנה, שכמעט ולא משתמשים בהם בגלל עלותם הגבוהה. כמובן שהמצב הזה יותר טוב מאשר בישראל, שנותקה פיזית מהסביבה שלה לחלוטין.
ועדיין, אין ספק שיכולה להיות כדאיות כלכלית (וסביבתית) גדולה בהובלת מטענים ברכבת גם למרחקים לא ארוכים, בתנאים מסויימים שפורטו בכתבה (המנכ"ל הזכיר בדבריו חלק מהתנאים האלה).
זה לא רק פרמטר המרחקהסבר אפשרי לנתונים של ספרד: רוחב המסילה.
רכבות המשא בספרד נוסעות על מסילות ברוחב שונה מהסטנדרט האירופי, כך שלמעשה הרשת הספרדית כמעט מנותקת משאר חלקי היבשת. בגבולות יש צורך בשטעון, החלפת חוגונים או בקרונות מיוחדים בעלי סרנים ברוחב משתנה, שכמעט ולא משתמשים בהם בגלל עלותם הגבוהה. כמובן שהמצב הזה יותר טוב מאשר בישראל, שנותקה פיזית מהסביבה שלה לחלוטין.
ועדיין, אין ספק שיכולה להיות כדאיות כלכלית (וסביבתית) גדולה בהובלת מטענים ברכבת גם למרחקים לא ארוכים, בתנאים מסויימים שפורטו בכתבה (המנכ"ל הזכיר בדבריו חלק מהתנאים האלה).
הטבלה עם ההשוואה למדינות לא הכי מדוייקתהרי היא כאן
אם כבר עלה, מוזמנים להסיר.
הכתבה דנה בהעלאה האחרונה של מחיר ההובלה ברכבת, ובמצב הכללי של רכבות המשא. לפי זכרוני הגרסה בעיתון המודפס היתה מפורטת יותר וכללה טבלאות ונתונים.
היתה שם טבלה ובה שיעור ההובלה ברכבות מכלל ההובלה במדינות שונות, ובה ישראל דורגה כצפוי במקום האחרון עם 4.5% מכלל ההובלות. גם במדינות קטנות אחרות כמו דנמרק והולנד היה שיעור גבוה הרבה יותר (דווקא בספרד, הגדולה בשטחה, היה שיעור דומה לזה של ישראל, 5-6 אחוז). כמובן ההשוואה אינה הוגנת במיוחד, כי ממדינה כמו הולנד או דנמרק עושים גם הובלות לשכנות האירופיות, ואילו אצלנו הכל הוא בתחומי המדינה ובגלל המרחקים הלא-גדולים אין יתרון גדול לרכבת.
והנה הכתבה המפורטת יותרהעלו פה את הכתבה מדה-מארקר
מיום שישי, על הובלת מטענים ברכבת?
"סנסציונית משה" צ"ל "סנסציונית משהו"והנה הכתבה המפורטת יותר
מוצג בה נתון מעניין, שלפיו היקף ההובלה ברכבת כיום קטן ב-10% לעומת 1990. (לא הוצגה סיבה לירידה, אני מנחש שזה תלוי יותר בסוג המוצרים של לקוחות מרכזיים כמו כימיקלים לישראל, ופחות בהתנהלות הרכבת).
הכותרת ("כך החמצנו את החיסכון הגדול בעלויות ההובלה") כדרך כותרות סנסציונית משה. היא עומדת בסתירה לאמור בכתבה, בציטוט מפיו של 'יצואן מנוסה': "הבעיה הגדולה של הרכבת היא ניטול כפול... במדינה קטנה כמו ישראל, אין שום דרך שיהיה משתלם להוציא משאית מהמפעל למסוף הרכבת, שם לקחת את המכולה, ולהסיע אותה לנמל, ואז צריך עוד משאית ומשם לאונייה. באירופה יש לרכבות יתרון, כי המרחקים גדולים, והעלות ברכבת נמוכה יותר.. רק מפעלים שיש להם מסילה מפתח המפעל עד לנמל משתמשים ברכבת, כמו כיל במישור רותם".
יש תועלת לציבור בצמצום חלקן של משאיות בכבישים, כיוון שזה יחסוך זיהום ותאונות, אבל זה לא בהכרח ישיג חיסכון בעלויות הישירות של ההובלה.
הירידה בהיקף הפעילות"סנסציונית משה" צ"ל "סנסציונית משהו"
לתוהים מיהו משה.
הירידה בהיקף הפעילות
נובעת בעיקר מהפסקת הובלת הפחם על ידי חברת חשמל בין אשדוד לאשקלון עקב הקמת מסוף פחם באשקלון., וכמובן מאי ניצול פוטנציאל אחר (כמו הובלת אשפה לדרום) שיחפה על עזיבת הלקוח המשמעותי הזה. יכול להיות שהיתה גם ירידה בהובלת מכולות עקב שינויים לוגיסטיים של לקוחות המכולות ועקב השינויים בצים.
אני חושב שממישור רותם לא חל שינוי גדול במהלך השנים, ואלה עדיין הלקוחות העיקריים של חטיבת המטענים.
הפחם השפיע בין לבין והוא לא קשור לירידה הזוהירידה בהיקף הפעילות
נובעת בעיקר מהפסקת הובלת הפחם על ידי חברת חשמל בין אשדוד לאשקלון עקב הקמת מסוף פחם באשקלון., וכמובן מאי ניצול פוטנציאל אחר (כמו הובלת אשפה לדרום) שיחפה על עזיבת הלקוח המשמעותי הזה. יכול להיות שהיתה גם ירידה בהובלת מכולות עקב שינויים לוגיסטיים של לקוחות המכולות ועקב השינויים בצים.
אני חושב שממישור רותם לא חל שינוי גדול במהלך השנים, ואלה עדיין הלקוחות העיקריים של חטיבת המטענים.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.