העלו פה את הכתבה מדה-מארקר

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
העלו פה את הכתבה מדה-מארקר

העלו פה את הכתבה מדה-מארקר
מיום שישי, על הובלת מטענים ברכבת?
 

טשאפק 2

New member
הרי היא כאן

העלו פה את הכתבה מדה-מארקר
מיום שישי, על הובלת מטענים ברכבת?
הרי היא כאן
אם כבר עלה, מוזמנים להסיר.

הכתבה דנה בהעלאה האחרונה של מחיר ההובלה ברכבת, ובמצב הכללי של רכבות המשא. לפי זכרוני הגרסה בעיתון המודפס היתה מפורטת יותר וכללה טבלאות ונתונים.

היתה שם טבלה ובה שיעור ההובלה ברכבות מכלל ההובלה במדינות שונות, ובה ישראל דורגה כצפוי במקום האחרון עם 4.5% מכלל ההובלות. גם במדינות קטנות אחרות כמו דנמרק והולנד היה שיעור גבוה הרבה יותר (דווקא בספרד, הגדולה בשטחה, היה שיעור דומה לזה של ישראל, 5-6 אחוז). כמובן ההשוואה אינה הוגנת במיוחד, כי ממדינה כמו הולנד או דנמרק עושים גם הובלות לשכנות האירופיות, ואילו אצלנו הכל הוא בתחומי המדינה ובגלל המרחקים הלא-גדולים אין יתרון גדול לרכבת.
 

easylivin

New member
הסבר אפשרי לנתונים של ספרד: רוחב המסילה.

הרי היא כאן
אם כבר עלה, מוזמנים להסיר.

הכתבה דנה בהעלאה האחרונה של מחיר ההובלה ברכבת, ובמצב הכללי של רכבות המשא. לפי זכרוני הגרסה בעיתון המודפס היתה מפורטת יותר וכללה טבלאות ונתונים.

היתה שם טבלה ובה שיעור ההובלה ברכבות מכלל ההובלה במדינות שונות, ובה ישראל דורגה כצפוי במקום האחרון עם 4.5% מכלל ההובלות. גם במדינות קטנות אחרות כמו דנמרק והולנד היה שיעור גבוה הרבה יותר (דווקא בספרד, הגדולה בשטחה, היה שיעור דומה לזה של ישראל, 5-6 אחוז). כמובן ההשוואה אינה הוגנת במיוחד, כי ממדינה כמו הולנד או דנמרק עושים גם הובלות לשכנות האירופיות, ואילו אצלנו הכל הוא בתחומי המדינה ובגלל המרחקים הלא-גדולים אין יתרון גדול לרכבת.
הסבר אפשרי לנתונים של ספרד: רוחב המסילה.
רכבות המשא בספרד נוסעות על מסילות ברוחב שונה מהסטנדרט האירופי, כך שלמעשה הרשת הספרדית כמעט מנותקת משאר חלקי היבשת. בגבולות יש צורך בשטעון, החלפת חוגונים או בקרונות מיוחדים בעלי סרנים ברוחב משתנה, שכמעט ולא משתמשים בהם בגלל עלותם הגבוהה. כמובן שהמצב הזה יותר טוב מאשר בישראל, שנותקה פיזית מהסביבה שלה לחלוטין.

ועדיין, אין ספק שיכולה להיות כדאיות כלכלית (וסביבתית) גדולה בהובלת מטענים ברכבת גם למרחקים לא ארוכים, בתנאים מסויימים שפורטו בכתבה (המנכ"ל הזכיר בדבריו חלק מהתנאים האלה).
 

טשאפק 2

New member
הגיוני. אם כי בתוך ספרד עצמה

הסבר אפשרי לנתונים של ספרד: רוחב המסילה.
רכבות המשא בספרד נוסעות על מסילות ברוחב שונה מהסטנדרט האירופי, כך שלמעשה הרשת הספרדית כמעט מנותקת משאר חלקי היבשת. בגבולות יש צורך בשטעון, החלפת חוגונים או בקרונות מיוחדים בעלי סרנים ברוחב משתנה, שכמעט ולא משתמשים בהם בגלל עלותם הגבוהה. כמובן שהמצב הזה יותר טוב מאשר בישראל, שנותקה פיזית מהסביבה שלה לחלוטין.

ועדיין, אין ספק שיכולה להיות כדאיות כלכלית (וסביבתית) גדולה בהובלת מטענים ברכבת גם למרחקים לא ארוכים, בתנאים מסויימים שפורטו בכתבה (המנכ"ל הזכיר בדבריו חלק מהתנאים האלה).
הגיוני. אם כי בתוך ספרד עצמה
צריך לנסוע למרחקים ארוכים יותר מאשר בישראל, כך שבתיאורייה משתלם שם יותר להוביל ברכבת. למשל, בין מדריד לנמלים הגדולים מפרידים 300-500 ק"מ בקו אווירי.
 

Rubim88

New member
זה לא רק פרמטר המרחק

הסבר אפשרי לנתונים של ספרד: רוחב המסילה.
רכבות המשא בספרד נוסעות על מסילות ברוחב שונה מהסטנדרט האירופי, כך שלמעשה הרשת הספרדית כמעט מנותקת משאר חלקי היבשת. בגבולות יש צורך בשטעון, החלפת חוגונים או בקרונות מיוחדים בעלי סרנים ברוחב משתנה, שכמעט ולא משתמשים בהם בגלל עלותם הגבוהה. כמובן שהמצב הזה יותר טוב מאשר בישראל, שנותקה פיזית מהסביבה שלה לחלוטין.

ועדיין, אין ספק שיכולה להיות כדאיות כלכלית (וסביבתית) גדולה בהובלת מטענים ברכבת גם למרחקים לא ארוכים, בתנאים מסויימים שפורטו בכתבה (המנכ"ל הזכיר בדבריו חלק מהתנאים האלה).
זה לא רק פרמטר המרחק
השאלה היא גם איזה סוג מטענים נעים בארץ, לא לכל סוג מטען יש יתרון בהובלה ברכבת. במדינות אחרות חוץ מהמרחקים שגדולים בהרבה, וחוץ מתנועת מטענים בין-מדינית(במדינות מפותחות=כמות מטענים גדולה עקב פעילות כלכלית, בניגוד למדינות הסובבות את ישראל) קיימים המון סוגי מטענים שלא קיימים בארץ שמתאימים להובלה ברכבת ומהווים את רוב ההובלה במדינות האלו.
 

Rubim88

New member
הטבלה עם ההשוואה למדינות לא הכי מדוייקת

הרי היא כאן
אם כבר עלה, מוזמנים להסיר.

הכתבה דנה בהעלאה האחרונה של מחיר ההובלה ברכבת, ובמצב הכללי של רכבות המשא. לפי זכרוני הגרסה בעיתון המודפס היתה מפורטת יותר וכללה טבלאות ונתונים.

היתה שם טבלה ובה שיעור ההובלה ברכבות מכלל ההובלה במדינות שונות, ובה ישראל דורגה כצפוי במקום האחרון עם 4.5% מכלל ההובלות. גם במדינות קטנות אחרות כמו דנמרק והולנד היה שיעור גבוה הרבה יותר (דווקא בספרד, הגדולה בשטחה, היה שיעור דומה לזה של ישראל, 5-6 אחוז). כמובן ההשוואה אינה הוגנת במיוחד, כי ממדינה כמו הולנד או דנמרק עושים גם הובלות לשכנות האירופיות, ואילו אצלנו הכל הוא בתחומי המדינה ובגלל המרחקים הלא-גדולים אין יתרון גדול לרכבת.
הטבלה עם ההשוואה למדינות לא הכי מדוייקת
ועדכנית, מדובר על נתונים שנלקחו מסקירה של מרכז המחקר של הכנסת לגבי ההעלאת התעריפים, מרכז המחקר לקחת את הנתונים האלו מתוכנית אב למטענים שהכינה חברת "גל תכנון וניהול" בשביל משרד התחבורה - ניתן למצוא בקלות נתונים עדכניים יותר מלשכת הסטטיסטיקה האירופאית.

לגבי חוסר הגינות בהשוואה - בנוסף לעניין של המדינות השכנות באיחוד, המבנה הגיאוגרפי שונה והשטח שבו נמצאים רוב התושבים הרבה יותר קטן מהנתונים היבשים.
 

טשאפק 2

New member
והנה הכתבה המפורטת יותר

העלו פה את הכתבה מדה-מארקר
מיום שישי, על הובלת מטענים ברכבת?
והנה הכתבה המפורטת יותר
מוצג בה נתון מעניין, שלפיו היקף ההובלה ברכבת כיום קטן ב-10% לעומת 1990. (לא הוצגה סיבה לירידה, אני מנחש שזה תלוי יותר בסוג המוצרים של לקוחות מרכזיים כמו כימיקלים לישראל, ופחות בהתנהלות הרכבת).

הכותרת ("כך החמצנו את החיסכון הגדול בעלויות ההובלה") כדרך כותרות סנסציונית משה. היא עומדת בסתירה לאמור בכתבה, בציטוט מפיו של 'יצואן מנוסה': "הבעיה הגדולה של הרכבת היא ניטול כפול... במדינה קטנה כמו ישראל, אין שום דרך שיהיה משתלם להוציא משאית מהמפעל למסוף הרכבת, שם לקחת את המכולה, ולהסיע אותה לנמל, ואז צריך עוד משאית ומשם לאונייה. באירופה יש לרכבות יתרון, כי המרחקים גדולים, והעלות ברכבת נמוכה יותר.. רק מפעלים שיש להם מסילה מפתח המפעל עד לנמל משתמשים ברכבת, כמו כיל במישור רותם".

יש תועלת לציבור בצמצום חלקן של משאיות בכבישים, כיוון שזה יחסוך זיהום ותאונות, אבל זה לא בהכרח ישיג חיסכון בעלויות הישירות של ההובלה.
 

טשאפק 2

New member
"סנסציונית משה" צ"ל "סנסציונית משהו"

והנה הכתבה המפורטת יותר
מוצג בה נתון מעניין, שלפיו היקף ההובלה ברכבת כיום קטן ב-10% לעומת 1990. (לא הוצגה סיבה לירידה, אני מנחש שזה תלוי יותר בסוג המוצרים של לקוחות מרכזיים כמו כימיקלים לישראל, ופחות בהתנהלות הרכבת).

הכותרת ("כך החמצנו את החיסכון הגדול בעלויות ההובלה") כדרך כותרות סנסציונית משה. היא עומדת בסתירה לאמור בכתבה, בציטוט מפיו של 'יצואן מנוסה': "הבעיה הגדולה של הרכבת היא ניטול כפול... במדינה קטנה כמו ישראל, אין שום דרך שיהיה משתלם להוציא משאית מהמפעל למסוף הרכבת, שם לקחת את המכולה, ולהסיע אותה לנמל, ואז צריך עוד משאית ומשם לאונייה. באירופה יש לרכבות יתרון, כי המרחקים גדולים, והעלות ברכבת נמוכה יותר.. רק מפעלים שיש להם מסילה מפתח המפעל עד לנמל משתמשים ברכבת, כמו כיל במישור רותם".

יש תועלת לציבור בצמצום חלקן של משאיות בכבישים, כיוון שזה יחסוך זיהום ותאונות, אבל זה לא בהכרח ישיג חיסכון בעלויות הישירות של ההובלה.
"סנסציונית משה" צ"ל "סנסציונית משהו"
לתוהים מיהו משה.
 

amirv

New member
הירידה בהיקף הפעילות

"סנסציונית משה" צ"ל "סנסציונית משהו"
לתוהים מיהו משה.
הירידה בהיקף הפעילות
נובעת בעיקר מהפסקת הובלת הפחם על ידי חברת חשמל בין אשדוד לאשקלון עקב הקמת מסוף פחם באשקלון., וכמובן מאי ניצול פוטנציאל אחר (כמו הובלת אשפה לדרום) שיחפה על עזיבת הלקוח המשמעותי הזה. יכול להיות שהיתה גם ירידה בהובלת מכולות עקב שינויים לוגיסטיים של לקוחות המכולות ועקב השינויים בצים.

אני חושב שממישור רותם לא חל שינוי גדול במהלך השנים, ואלה עדיין הלקוחות העיקריים של חטיבת המטענים.
 

טשאפק 2

New member


הירידה בהיקף הפעילות
נובעת בעיקר מהפסקת הובלת הפחם על ידי חברת חשמל בין אשדוד לאשקלון עקב הקמת מסוף פחם באשקלון., וכמובן מאי ניצול פוטנציאל אחר (כמו הובלת אשפה לדרום) שיחפה על עזיבת הלקוח המשמעותי הזה. יכול להיות שהיתה גם ירידה בהובלת מכולות עקב שינויים לוגיסטיים של לקוחות המכולות ועקב השינויים בצים.

אני חושב שממישור רותם לא חל שינוי גדול במהלך השנים, ואלה עדיין הלקוחות העיקריים של חטיבת המטענים.
 

Rubim88

New member
הפחם השפיע בין לבין והוא לא קשור לירידה הזו

הירידה בהיקף הפעילות
נובעת בעיקר מהפסקת הובלת הפחם על ידי חברת חשמל בין אשדוד לאשקלון עקב הקמת מסוף פחם באשקלון., וכמובן מאי ניצול פוטנציאל אחר (כמו הובלת אשפה לדרום) שיחפה על עזיבת הלקוח המשמעותי הזה. יכול להיות שהיתה גם ירידה בהובלת מכולות עקב שינויים לוגיסטיים של לקוחות המכולות ועקב השינויים בצים.

אני חושב שממישור רותם לא חל שינוי גדול במהלך השנים, ואלה עדיין הלקוחות העיקריים של חטיבת המטענים.
הפחם השפיע בין לבין והוא לא קשור לירידה הזו
רואים את ההשפעה שלו על הכמות ב2000 כשסגרו אותו, הכמויות בשנים האחרונות משתנות בתלות במצב הכלכלי והתנודתיות דומה למה שמתרחש בעולם בשוק הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה