העלאת נושא לדיון-שוב

אהליבמה

New member
העלאת נושא לדיון-שוב

היי לכם... אני חוזרת על אותה השאלה ששאלתי קודם (בטעות כתבתי את ההודעה הזו למטה ורציתי לוודא שכולם יראו את זה...) *********** פורים שמח (!!??!!??!!??!!??!!??!!??!!??) זו רק אני או שהפורים במדינה הזו מדרדר לפסים שבכלל לא עושים אותו שמח???? אשכרה נהפוך הוא... ``משנכנס אדר נגמלים משמחה... `` בכל אופן, לפחות אצלנו, אני הגעתי לפורים עם המון מצב רוח (וזה עלה לי במאמץ רב), והיום פשוט הרסו לי אותו. היו צריכים לעשות הרבה בשביל זה... ההרגשה שלי היא שפורים זה כבר פשוט לא דבר שיש לו ערך כלשהו... אנשים רק מנצלים את הסיבה למסיבה, ומבלים... אני כבר לא מדברת על זה שפעם יכולנו לראות תחפושות מקוריות והיום זה כמעט ולא קיים, אין רוח חג וכו`, אלא על זה שאנשים ממש מאבדים פרופורציות... צורת הדיבור והלבוש ממש לא מלבבת, ומנצלים את היום הזה בשביל לקבל לגיטימציה להתנהגות שבמשך השנה היא אסורה.. (למשל-בנות עם מכנסים או חצאיות קצרות מאד... שמתגאות בזה, והולכות ככה לא רק בביה``ס בשביל התחפושת בין בנות, אלא ממש נהנות מההליכה הזו ברחוב...) לא יודעת.. אולי זו אני שמיושנת, כמו שכבר אמרתי... אבל בטוח משהו פה מתחיל להרקב (בהנחה אופטימית שזו רק ההתחלה, והכל עוד לא רקוב מבפנים... ) אני מנסה לחשוב על משהו אופטימי לומר עכשיו, אבל קשה לי... זה פשוט נושא שהכאיב לי יותר מדי. ודעתכם? ************ בנוגע למאמר... : אם יוצא לי לקרוא כתבות ולהתעניין בנושאים שקשורים בבריאות ורפואה, זה מעניין אתכם? (או במילים אחרות; יש בשביל מה לטרוח?) מישהו יקרא? פשוט.. ההרגשה שלי היא שעד שמוצאים מאמר מעניין חבל לפספס אותו, ואני ישר רוצה להביא אותו הנה. אבל אם זו הרגשה שקיימת רק אצלי ואפ`חד לא רוצה לקרוא... חבל על המאמץ... אז תגידו לי.. תודה
 

אהליבמה

New member
או בהסבר יותר פשוט...

כמו שכולנו פה יודעים מכל הפעולות שעשו לנו מגיל אפס; ישנם שני סוגי שמחות- האחת היא שמחת הוללות , והשניה היא שמחה אמיתית, שמחת מצווה, שבה אדם מחויב להיות תמיד... בזמן האחרון, ובמיוחד היום, השמחה מסביבי הייתה שמחת הוללות... זה ממש נורא!!!!! ועכשיו... דעתכם בנידון?
 

ST

New member
דעתי...

לדעתי, את ממש צודקת, ולא משנה לאן הולכים - רואים את זה. זה ממש בכל מקום. אני יכולה להגיד, שאצלנו באולפנא, לדוגמא, רואים את זה מהתחפושות ברור שיש תמיד את התחפושות המקוריות, אבל בכל זאת, זה היה שונה השנה, אני לא יודעת בדיוק להסביר למה בנות לא התחפשו, או שסתם לא היו במצב רוח לפורים והשיא היה, שכמו בכל שנה יש שוק פורים, ואתם יודעים איך זה, הולכים לשנורר, ואז מקבלים את כל הפרסים הקטנים האלו... ובנות ממש לא היו מרוצות מהן איזה מסע שכנוע הייתי צריכה לעשות, כדי שהן יבינו, שזה רק בשביל הכיף, והכסף הולך לילדים חולי סרטן, ושלא באנו בשביל הפרסים... הרי זה פורים! זה כל הכיף - השמחה! טוב, אני כבר לא יודעת בדיוק איך להסביר, ואני צריכה ללכת. אז שיהיה לכולם צום קל ומועיל, פורים שמח, ושנשמע בשורות טובות! אסתי.
 

התמ-ים

New member
אני אנסה להסביר למה זה, ובקיצור

השמחה של היום היא לא בגלל שבאמת שמחים, אלא בגלל שצריך לשמוח. ולא רק בפורים. ולא רק בשמחות. זה לא בגלל שבאמת X אלא בגלל שצריך אפשר לראות את זה גם בשאר השמחות: שמחת תורה, חגים ומועדים, יום העצמאות ... אפשר לראות את זה בכל מיני מנהגים ומצוות: הסוכה והקישוטים שבה, החנוכיה, ל``ג בעומר, שבועות נהפך לחג המים, אפילו שריפת החמץ של פסח (כמו שכתב Kיציק), זה לא מה שהיה פעם... ואפשר לראות את זה גם בעוד אירועים ... תפתחו את העיניים ותראו ... נראה כאילו איבדנו את הקשר בין השמחה לסיבה של השימחה. וככה היא גם נראית אח``כ ואם נצטט את יהונתן גפן: (בשיר ששר ... אני לא אגיד מי .. :) צריך וצריך, ומרוב שהצטרכתי כבר שכחתי מה אני רוצה ... יום טוב ושמח, ופורים שמח על אמת ... :))
 
למעלה