העיתונאי נחום ברנע: משהו פה דפוק

עוז113

New member
העיתונאי נחום ברנע: משהו פה דפוק../images/Emo35.gif

נחום ברנע כתב במוסף יום שישי: ..."משהו דפוק בשיטה שהופכת אדם כמוהו לשופט"... כוונת נחום ברנע, לשופט בית המשפט העליון, כבוד השופט דרורי. ואני אומר: משהו דפוק בשיטה שהופכת את נחום ברנע לעיתונאי. נחום ברנע ללא כל הגיון של ראות הבעיה במזרח התיכון. מצטט סתם מנטרות שחוקות, ללא הבנה זעירה, בעניין זכותנו על הארץ, וכיצד אפשר להגיע לשלום צודק. נחום ברנע כותב על איראן, וצפון קוריאה, ובעיית הנשק האטומי, חוזר על המנטרה של חילופי שטחים. (כאילו ישראל חייבת לתת תמורה כנגד שטח ביו"ש) ישראל נלחמה מלחמת אין ברירה וכל הסכם שתעשה, ומסירת מדינה לפלשתינים הם בגדר של מחווה, וזאת לאור מלחמת הקיום שישראל ניהלה בששת הימים, נגד כל מדינות ערב. והנה הציטוט שמראה שלעיתונאי נחום ברנע אין כל שמץ, ביחסים במזרח התיכון. ..."במקביל יפתח משא ומתן עם סוריה, שיעדו הסכם שלום והחזרת הגולן"... מה נפקא- מינה , הקמת מדינה פלשתינית, למסירת הגולן לסוריה? האם בגולן חסרה למישהו מדינה? א.בגולן אין תושבים מוסלמים. ב. מעולם לא הייתה מדינה סורית מוסלמית בגולן. ג. מסירת חלקים מהגולן לסוריה ע"י בריטניה וצרפת, נעשו כאשר שתיהן היו מדינות כובשות.. לכן להחלטה אין כל תוקף בינלאומי. ד. הגולן כמו כל חלקי הארץ היה יהודי, במצוות האל, ל-יהושע בן נון. ה.בגולן ישבו יהודים 400 שנים בזמן התלמוד והמישנה. ו. היו בתקופה ההיא ערים שהיהודים בנו כמו כורזים. גמלא. ועוד כפרים יהודים, ובתי מדרש. ז. בכיבוש של צאלח א-דין לפני 800 שנים, נרצחו רב יהודי הגולן. ח. האם בגלל הכיבוש של צאלח א-דין, ורצח יהודי הגולן, העיתונאי נחום ברנע ממליץ למסור את הגולן לסוריה? ט. מסירת הגולן לסוריה, תייבש את הכינרת לחלוטין, כפי שנסראללה מיבש אותה חלקית, על ידי חסימת נהר החצבני. י. לאחר מסירת הגולן הסורים יחסמו את שליש מקורות המים הזורמים מהגולן, ובתמורה יפצו את ישראל, בביוב טהור שירד לכינרת, ממעלה הצוקים היפים של הגולן. לחיים חכם בלילה. העיתונאי נחום ברנע.
 

srulek

New member
העיתונאי נחום ברנע איבד כל זכות לבקר ברגע

שהפך עצמו לעיתונאי חצר המגן על הרב מושחת אולמרט !
 

yuvallev

New member
אז זהו? הפאשיזם היום ניזון מיהושוע?

פתאום הבטחה תנכ"ית משמשת קושאן בשבילך? אם כן, הכתובת ברורה לך, וזו איננה נמצאת בממשלת ישראל. משהו כנראה דפוק אצל מישנו, שמנסה בימינו להחזיר את ימי התנ"ך לתוקף. אגב עוז113, איפה ההוכחה שלך ש- "הגולן כמו כל חלקי הארץ היה יהודי, במצוות האל, ל-יהושע בן נון"?? איפה ההוכחה שלך שקיים בכלל האל הזה? כשתמצא אותו, ותקבל ממנו הודאה בכתב שהוא אחראי למה שכתוב בתנ"ך, תחזור עם ההוכחה בידיך, ונמשיך לדון מהנקודה הזו. ובכלל, דחילק - פאשיזם איננו מקובל עוד בימינו, והוא נחלתם הכמעט בלעדית של הערבים - אויבינו. תשאיר אותו להם. הם לא מתקדמים לקראת שום דבר איתו. יובל לב
 

ה ב ז

New member
כמה עובדות שאדוני מעדיף כנראה לא לזכור או לא

לדעת מלחמת ששת הימים היתה בעיקר מול מצרים - שהפרה את ההסכם מ 1956. את ירדן וסוריה ישראל תקפה הפלשתינאים, אגב כלל לא נלחמו ב 67 - הם היו ברובם תחת שלטון ירדן ומצרים. סוגיית הגבולות שאתה מציין היא מורכבת בהרבה מהניתוח הפשטני לפיו אלביון וצרפת חילקו ביניהן את השטח - ויש בה אינטרסים נוספים. עקרונית הגבול מוכתב בחלקו - מהגבול העות'מאני, בחלקו - ראייה אסטרטגית שונה (הבריטים, לדוגמא, העדיפו את השליטה על המים) ובחלקו משיקולים דמוגרפיים. הויכוח המהותי ביננו לבין הסורים הוא לא על רמת הגולן - שבסופו של דבר תוחזר לידיהם, אלא על כמה אלפי דונמים, מיקומו המדוייק של קו הגבול (קו הפסקת האש של 48? הקו הבריטי צרפתי שהו נוח לנו יותר? חמת גדשר - שלנו או שלהם?) - ועל אופיו של הסכם השלום - כולל מול לבנון והחזבאללה. בלי ייבוש של החזבאללה לא ייכון שלום בר קיימא.. ועכשיו לסוגיית יהושע בן נון והיישוב היהודי בגולן. שמעתי שהיו בתי כנסת וקהילות יהודיות שמנו מליוני אנשים באערופה ובעיקר בפולין. מכיוון שכך - האם אנחנו צריכים לתבוע את הרבונות על חלקים מפולין? ומדוע לעצור שם - יש גם היום קהילות יהודיות במקומות רבים בעולם - בוא ונדרוש בשמם אוטנומיה - כאן ועכשיו!! דא? ןיהושע? עד כמה שאני זוכר הוא חצה את הירדן בדרכו לכיבוש הארץ, ולמעשה המלאכה לא נשלמה בימיו לא נמשכה דורות רבים - על פי המתואר בתנ"כ עצמוץ ספק אם הוא בכלל ביקר ברמת הגולן, או אפילו בחמת גדר.. כל עם וגיבוריו. צלח א-דין שחרר את ארץ ישראל מידי הנוצרים - ומאז הם סבורים שזו טריטוריה מוסלמית. הנוצרים עצמם, שכבשו את הארץ במסעות הצלב - חשבו שזו טריטוריה נוצרית. כנ"ל הבריטים. גם הצרפתים היו כאן ב 1798. והמונגולים, היוונים והרומאים. האם העובדה שעם זה או אחר כבש את הארץ מעניקה לו זכות ושליטה עליה? ספק רב.. בינינו - אתה וודאי יודע שלמרות חורבן הבית השני - הרומאים לא היגלו את היושבים בארץ, אלא מכרו את השבויים כעבדים (בעיקר תושבי הערים שנכבשו). זו הרי הסיבה לכך שאחרי חורבן בית המקדש השני נותר ביישוב מספיק כוח אדם ואנרגיות כדי לבצע את המרד הגדול - מרד בר כוכבא..שהוביל לתוצאות דומות, למרות שרוב התושבים היו, ככל הידוע, ייראי שמיים. היישוב שנותר בארץ התנוון - ומרבית אלו שחיו בארצות הניכר העדיפו להישאר שם במשך 2000 שנה או קצת פחות.. אגב - אני ממליץ לך, בחום, לקרוא שלושה ספרים - ראשית ישראל, מתי ואיך הומצא העם היהודי ומאיין באנו. לא נעים תמיד לקרוא אותם, אבל ללא ספק מעניק זוויות חדשות ותובנות שונות על המצב הנוכחי..
 
אפשר לקבל קישור למאמר של נחום ברנע, בבקשה?

אני נדהמתי מיחסו של דרורי לנשים. לאחרונה לנערה נפגעת אונס, שהתייחס אליה בחוסר רגישות מבהיל.
 
למעלה