העומסים במטרונית רק יגדלו בספטמבר ואוקטובר
העומסים במטרונית רק יגדלו בספטמבר ואוקטובר
לכל מי שמנסה לייצר מצג כאילו העובדה שכלי הרכב בחינם היא שיוצרת עומסים - לדעתי אתם
טועים בגדול. קודם כל, אלפי משתמשים בקריות מבוגרים עדיים מפחדים להשתמש במטרונית. אני
יודע זאת מקרובים שלא רוצים "להסתבך" עם זה וכרגע נוסעים במונית וברכב הפרטי לסידורים שונים.
הם רק יצטרפו למעגל הנוסעים בהמשך.
דבר שני - עשרות אלפי משתמשים קבועים למקומות עבודה, סטודנטים לאוניברסיטאות, מורים
ותלמידים לבתי ספר נמצאים בחופשות בארץ ובחול והחל מספטמבר ואוקטובר יצטרפו עשרות
אלפי משתמשים קבועים הלוך וחזור, במיוחד מהקריות לטכניון ולאוניברסיטה ולויצ'ו וגורדון והממללכה
הערבית להוראה והמרכז האקדמי כרמל וכל מי שיחל שנת לימודים. העומסים לכן רק צפויים לגדול מאד.
להערכתי אם המטרוניות לא מסוגלות להתמודד כרגע עם העומסים הפחותים, יהיה חובה להחזיר
קוי אגד להתמודד עם פתיחת שנת הלימודים וחזרת עשרות אלפי עובדים קבועים מחופשות
המטרונית כרגע לא מתמודדת בעומסים לא רק מבחינת המרכבים עם מעט מדי מקומות ישיבה
ואיחורים אלא הבעיה החמורה זה הרציפים הקטנים והצרים שצרים מלהכיל את עשרות הנוסעים.
אין ספסלים, אנשים נדרשים ללכת בתוך הקו הצהוב (למשל הרציפים בצומת קרית אתא מגוחכים בגודלם)
וגם המעבר של כבישים סואנים הוא מסובך מאד וכדי לחצות מתחנה אחת של המטרונית בצומת קרית
אתא אל התחנה בכיוון הנגדי יש לעבור 6 מעברי חצייה, זה לוקח 10 דקות לפחות והרציפים ברוחב
2 מטר בערך עם צפיפות גם במפרצי מעברי החצייה כשאנשים יורדים לכביש לחכות לרמזור ירוק,
כל שעות היום עומדים עשרות נוסעים כי זה אחד המקומות העמוסים והמבוקשים, עניין של זמן עד פגיעה
של כלי רכב בצומת או ברציפים בהולכי הרגל. מאותה תחנה שמשמשת את כל הקריות אין קו 3 לקריות
צריך להמשיך לתחנה אחרת ושם להחליף שוב לקו 3. ניכרת פה חוסר חשיבה משוועת.
העומסים במטרונית רק יגדלו בספטמבר ואוקטובר
לכל מי שמנסה לייצר מצג כאילו העובדה שכלי הרכב בחינם היא שיוצרת עומסים - לדעתי אתם
טועים בגדול. קודם כל, אלפי משתמשים בקריות מבוגרים עדיים מפחדים להשתמש במטרונית. אני
יודע זאת מקרובים שלא רוצים "להסתבך" עם זה וכרגע נוסעים במונית וברכב הפרטי לסידורים שונים.
הם רק יצטרפו למעגל הנוסעים בהמשך.
דבר שני - עשרות אלפי משתמשים קבועים למקומות עבודה, סטודנטים לאוניברסיטאות, מורים
ותלמידים לבתי ספר נמצאים בחופשות בארץ ובחול והחל מספטמבר ואוקטובר יצטרפו עשרות
אלפי משתמשים קבועים הלוך וחזור, במיוחד מהקריות לטכניון ולאוניברסיטה ולויצ'ו וגורדון והממללכה
הערבית להוראה והמרכז האקדמי כרמל וכל מי שיחל שנת לימודים. העומסים לכן רק צפויים לגדול מאד.
להערכתי אם המטרוניות לא מסוגלות להתמודד כרגע עם העומסים הפחותים, יהיה חובה להחזיר
קוי אגד להתמודד עם פתיחת שנת הלימודים וחזרת עשרות אלפי עובדים קבועים מחופשות
המטרונית כרגע לא מתמודדת בעומסים לא רק מבחינת המרכבים עם מעט מדי מקומות ישיבה
ואיחורים אלא הבעיה החמורה זה הרציפים הקטנים והצרים שצרים מלהכיל את עשרות הנוסעים.
אין ספסלים, אנשים נדרשים ללכת בתוך הקו הצהוב (למשל הרציפים בצומת קרית אתא מגוחכים בגודלם)
וגם המעבר של כבישים סואנים הוא מסובך מאד וכדי לחצות מתחנה אחת של המטרונית בצומת קרית
אתא אל התחנה בכיוון הנגדי יש לעבור 6 מעברי חצייה, זה לוקח 10 דקות לפחות והרציפים ברוחב
2 מטר בערך עם צפיפות גם במפרצי מעברי החצייה כשאנשים יורדים לכביש לחכות לרמזור ירוק,
כל שעות היום עומדים עשרות נוסעים כי זה אחד המקומות העמוסים והמבוקשים, עניין של זמן עד פגיעה
של כלי רכב בצומת או ברציפים בהולכי הרגל. מאותה תחנה שמשמשת את כל הקריות אין קו 3 לקריות
צריך להמשיך לתחנה אחרת ושם להחליף שוב לקו 3. ניכרת פה חוסר חשיבה משוועת.