העדר הצגת חוזה.

העדר הצגת חוזה.

לפני מספר חודשים נרשמתי לקורס פסיכומטרי כאשר שילמתי סכום כסף לא קטן. לאחר פרק זמן של שלושה שיעורים(מתוך כ20 שיעורים) מתחילת לימודי הפסיכומטרי נודע שאין לי צורך להמשיך בלימודי הפסיכומטרי מכיוון שהתקבלתי למוסד שרציתי ללמוד בו גם ללא הפסיכומטרי הנוסף שרציתי לעשות. לכן התחלתי בתהליכי ביטול הקורס. ממשרדי החברה נאמר לי שעליי לשלם דמי ביטול בגובה של 40% מהכסף ששילמתי, דבר שהיה מוזר לי מכיוון ששנרשמתי לא ראיתי את הסעיף הזה בשום מקום ולא חתמתי על שום דבר שקשור בביטול קורס והדמי ביטול הגבוהים שהם יכולים לדרוש. האם זה חוקי? לדרוש דמי ביטול כל כך גבוהים מבלי להציג לי מסמך לפני ההרשמה לקורס(מסמך שהייתי צריך לחתום עליו) שבו רשומים כל הסעיפים בנוגע לביטול הקורס. חשוב להגיד שבדיעבד במידה והייתי רואה סעיפים אשר רשום בהם בנוגע לדמי ביטול כל כך גבוהים כנראה שלא הייתי נרשם מלחתחילה תודה מראש,
 
האם בכלל חתמת על הסכם כלשהו??

בעיקרון התקשרות בהסכם (גם בעל פה) מחייבתא ת שני הצדדים וכשם שהמכון אינו יכול לאחר 2 שיעורים להגיד "לא רוצה יותר להעביר הקורסים" כך גם הלומד אינו יכול לעשות זאת, מה גם שיש לשער כי עזיבתך במועד זה גורמת לנזק שכן יקשה על המכון למצוא מישהו שיבוא במקומך.
 
כן חתמתי על הסכם כלשהו..

שבו לא מוזכר שום פרט בנודע לביטול השתתפות זה היה יותר הסכם פדגוגי לימודי של מה שאני מוחייב ללמוד וכיוצא בזה. העניין שאפילו לא הוזכר בפניי בעל פה העניין הנ"ל. ברור לי שחברת הפסיכומטרי נפגעת פה פשוט לדעתי זה מוגזם מה שהיא דורשת על כלום שיעורים. והעניין האם זה חוקי לדרוש משהו שמלחתחילה לא הסכמתי לו ולא חתמתי עליו. האם יש איזה חוק בעניין(ביטול קורס פסיכומטרי) ? ובמידה ויש הלא הם חייבים להציג בפניי מסמכים כאלה בטרם הם מצרפים אותי לקורס? תודה ,
 
...

שלילי לא חתמתי על שום חוזה שמצויין בו דברים בנוגע לתנאי תשלום. חתמתי על חוזה שהוא מבצע כזה שרשומים שם תנאי המבצע. אין שום הזכר לתנאי ביטול וכיוצא בזה.
 
אם אין זכר לכך אז באופן עקרוני

לא ניתן לבטל. יחד עם זאת תנסה להתמקח אתם, אולי יסכימו להוריד עוד משהו.
 
אה ..?

זה לא אמור לפעול לטובתי העניין שהם לא ידעו אותי מראש על הסעיפים האלה? בתור אחד שלא אמור לנחש דברים כאלה
 
אפשר לבטל רישום לקורס פסיכומטרי

אין זה משנה על מה חתמת, ואם יש או אין הסכם. לגבי זה יש חוק ספציפי שבסעיף 8 מפרט תנאי ביטול ההשתתפות.
 
../images/Emo127.gif בהנחה שהוא נרשם לאחר כניסת החוק

לתוקף ובכל מקרה נראה על פניו שהמכון עומד בהוראות החוק לעניין הביטול.
 
שאלה..

השאלה שלי אבל בתור בנ אדם פשוט מהרחוב שלא מכיר חוקים בנושא בפסיכומטרי , אני לא אמור להיות מיודע על ידי איזהשהו מסמך שזה מה שיעלה בגורלי במידהו אני אצטרך לבטל את השתתפותי בקורס.
 
למעלה