העברת מידע בין בני זוג

tevagil

New member
העברת מידע בין בני זוג

הבעל חתם על הסכם סודיות ומסרתי לו מידע. אישתו ניצלה את המידע. האם אני צריך להוכיח שהוא מסר לה את המידע?
 

bkr54

New member
הכלל כאשר הדבר מעיד על עצמו

ניתן לגלגל את נטל ההוכחה על הנתבע, על פי הכלל שבסעיף 41 לפקודת הנזיקין אם סביר יותר שהמידע כן הועבר מהבעל לאישתו מאשר שהוא לא הועבר: "חובת הראיה ברשלנות כשהדבר מעיד על עצמו 41.בתובענה שהוגשה על נזק והוכח בה כי לתובע לא היתה ידיעה או לא היתה לו יכולת לדעת מה היו למעשה הנסיבות שגרמו למקרה אשר הביא לידי הנזק, וכי הנזק נגרם על ידי נכס שלנתבע היתה שליטה מלאה עליו, ונראה לבית המשפט שאירוע המקרה שגרם לנזק מתיישב יותר עם המסקנה שהנתבע לא נקט זהירות סבירה מאשר עם המסקנה שהוא נקט זהירות סבירה - על הנתבע הראיה שלא היתה לגבי המקרה שהביא לידי הנזק התרשלות שיחוב עליה. במקרה כזה, על הנתבע להוכיח שלא העביר את המידע. אם לא היה סעיף כזה, יכול היה כל אחד ללכת (לדוגמא) למתווך, לשאוב ממנו את כל המידע הרלוונטי על דירה למכירה, ואחר כך למוסרו לאחיו, במטרה לפטור אותו מתשלום דמי התיווך.
 

tevagil

New member
תודה על התשובה, וחשבתי על עוד דבר

המידע הוא נכס או קניין רוחני, שהוא נכס לכל דבר. חוק יחסי-ממון בין בני-זוג, התשל"ג 1973 9. ראייה על היות נכס בבעלותו או בהחזקתו של אחד מבני הזוג או על היותו רשום על שמו, אין בה בלבד כדי לצאת ידי נטל ההוכחה שיש למעט נכס זה מן הנכסים ששוויים יאוזן בין בני הזוג.
 

bkr54

New member
הסעיף הזה לא יוכל לעזור לך

כי הוא דן בזכויות חלוקת רכוש, גם אם אחד מבני הזוג לא יודע על דבר קיומו. בעניינך - הטענה היא שחייבת היתה להיות העברת מידע ונוצרה קנוניה לצורך התחמקות מאחריות לתשלום, ולכן, חייבים להוכיח פוזיטית מעבר של מידע מהבעל לאשתו, או, להוכיח שמעבר כזה סביר יותר בנסיבות הללו מאשר ההיפך מכך, ואז, הנטל הוא על הנתבעים (הבעל ואשתו) להוכיח שזה לא היה כך.
 
למעלה