העברות לעונת 2022 וקבוצת ישראל סטארט אפ ניישן

ISN הודיעה על החתמה של שני רוכבים חדשים: הדני יקוב פוגלסנג בן ה-36 והקנדי הוגו האול בן ה-31. שניהם עוזבים את אסטנה ושניהם לחוזה של 3 שנים.
הצד החיובי הוא זה שהקבוצה בטוחה שתמשיך להתקיים גם עוד 3 שנים. הצד שאולי הוא פחות חיובי הוא שההחתמות הללו ממשיכות את המדיניות של הקבוצה הישראלית, של החתמת רוכבים שנמצאים בשלב המתקדם, אם לא הסופי, בקריירה שלהם + החתמת רוכבים צעירים שהם בגדר "הבטחה עמומה". אין בינתיים החתמה של רוכבים מוכחים בגילאים 26-31 שאלו הגילאים של השיא של חלק גדול מהרוכבים.
השאלה היא: מה עומד מאחרי המדיניות הזו והאם היא מוצדקת?
 

elsanto

Member
ובכן.יקוב פוגלסנג רוכב.ענק .
בניגוד לדעתך.יקוב עצמו מהרגע שהזזרק העיד על נפילה משמעותית ביכולת.
הוא לא היחיד .
זדנק שטייבר אושפז עם.בעיות לב על רקע לא ברור וכולי ...
חוזר לנושא.
מכבי תל אביב כדורסל מי.שזוכר עוד כשהיתה קבוצה ישראלית ולא לגיון זרים ,התבססה על מיקי מוטי.
על מי מתבססת הסטארטאפ ?
מי יתמןך בפוגלסנג ?
האמת היה הבטחה ענקית מאד אהבתי אותו .
ההבטחה לא באמת מומשה מעולם .
שורה תחתונה לא בונים פירמידה מהשפיץ.
..
 

elsanto

Member
לאחר שקראתי קצת על פוגלסאנג הוא בהחלט רוכב גמור פחות מאשר כריס פרום.
הצלחת הכישלון הקולוסאלית
עם כריס פרום לא צפויה לחזור על עצמה...
 
אולי צריך להסתכל על ISN באופן שונה ממה שאנחנו מסתכלים בדרך כלל על קבוצות הוורלד-טור.

הראש שעומד מאחורי ISN הוא סילוון אדאמס וצריך לנסות ולהסתכל על הפרויקט הזה דרך העיניים שלו. יש לפרויקט, להבנתי, שלוש מטרות: חשיפה תקשורתית למיזם גיוס ההשקעות בהייטק ישראלי שנושא את שם הקבוצה. קידום רכיבת הכביש התחרותית והרוכבים בישראל. כנ"ל בדיוק לגבי קנדה – מולדתו של אדאמס והמקום בו עשה את הונו הגדול ובו ממשיכים גם עסקיו.

חשיפה תקשורתית: רוב קבוצות הוורלד-טור מנסות לקבל את הרייטנג שלהן דרך ניצחונות ופודיומים. יכול להיות שאדאמס הגיע למסקנה שניתן לקבל רייטינג מספיק גבוה גם דרך כוכבים ותיקים (ראה פרום וגרייפל), גם אם אין להם הישגים, כי התקשורת (לפחות המקומית במדינת הרוכב) מתעניינת בהם רק בזכות שמם. ממילא, מקום הקבוצה בכל המרוצים החשובים מובטח בזכות היותה קבוצת וורלד-טור ולא תלוי בהישגים. כמו כן, יש הקפדה להביא 2-3 רוכבים מצרפת ומאיטליה ששם מתקיימים הטורים הגדולים שזוכים לחשיפה, ומבטיחים חשיפה מקומית כלשהי.

קידום הרוכבים בישראל: המשך חוזים ל-3-4 רוכבים ישראלים, תוך ניסיון לתת להם הדרכה מרוכבים ותיקים. אם היו בקבוצת ISN בעיקר רוכבים שנמצאים בשיא הקריירה שלהם, ספק אם הרוכבים הללו היו משקיעים משהו בקידום רוכבים צעירים. גם החשיפה התקשורתית של הרוכבים הישראלים קלה ומוצדקת יותר במצב כזה.

קידום הרוכבים הקנדים: מי שיבדוק באתר procyclingstats לפי מדינות וייכנס לקנדה, יראה שרוב הרוכבים הקנדים הפעילים היום בדבוקה המקצוענית היו/נמצאים/יהיו בקבוצת ISN. גם מתן במה ואפשרות להתחרות ברמה הגבוהה, לרוכבים הקנדים המובילים, היא מטרה חשובה אצל אדאמס.

דבר נוסף ואחרון, נראה לי שאולי על רקע הרכיבה התחרותית שלו בתחרויות מאסטרס, יש לאדאמס נטייה כלשהי עבור הרוכבים הוותיקים והוא באופן אישי מעוניין לתת צ'אנס לרוכבים כאלו שהוא גם מאמין שיכולים להמשיך ולהביא הישגים מקצועיים. יכול להיות שבחלק מהפעמים ההימור שלו נכשל, אבל כפי שטענתי בסעיף הראשון, מתלווים לכך בונוסים נוספים.
 

elsanto

Member
זו בדיוק הבעיה :
ניתחת במדויק אודי את התנהלות יסאן .
לכאורה מה הבעיה בכך שקבוצת אופניים מקדמת את סילבאן ולא את את הספורט הישראלי?
זו בדיוק הבעיה, דבר שאני לא אוהב לראות :
סילבאן לא הקים או לקח קבוצה שמטרתה קידום הספורט הישראלי והמשיך לקדמה ,לא !
הוא השתלט על קבוצה,הזיז
את מקימיה רן מרגליות ביניהם
הצידה והחל לקדם את עצמו !
תוך כדי הוא מכר סיפורי קידום ההייטק הישראלי...
וכך אסף עוד סכום יפה המקדם שוב את עצמו.
על הדרך .
השקיע הון בסוסים מתים
ציינת שניים מהם ,אשר מטרתם
לגנוב כותרות.
זו בדיוק הבעיה .
הקבוצה מחסלת את הספורט הישראלי להבנתי לא מקדמת אותו .
 
מבחינת הישגים, המצב לא כל כך נורא. על פי דירוג ה-UCI לקבוצות, עם סיום העונה https://www.uci.org/discipline/road/6TBjsDD8902tud440iv1Cu?tab=rankings , סטארט אפ ניישן מדורגת במקום ה-10 ותשיעית מבין קבוצות הוורלד-טור. בדירוג לרוכבים בודדים, מייקל וודס נמצא במקום ה-13.
התוצאות האלו הן בהחלט מספקות לקבוצה שהיא די חדשה בוורלד-טור.
את הספורט הישראלי ובמיוחד את ספורט אופני הכביש, זה הרבה יותר קשה לקדם. זה תלוי גם בקבוצות, מאמנים, מרוצים ועוד גורמים. מדובר בתהליך איטי שהצלחתו אינה מובטחת.
 

elsanto

Member
בואח נעבור על תקציבי הקבוצות .
מיהן המובילות
ומהם הישגי הרוכבים המובילים בשכר .
 

quant1

New member
אם המידע בקישור הזה הוא נכון, אז ל ISN יש את התקציב ה 8 בגודלו.

על סמך אותו מידע שבקישור:
קבוצה שהצליחה יפה מאוד יחסית לתקציב שלה היא בחריין (Colbrelli, Mohoric)
וקבוצות עם דירוג נמוך יחסית לתקציב שלהן: AG2R Citroen, Movistar, Lotto Soudal
 
החתמה נוספת - ג'אקומו ניצולו, הספרינטר האיטלקי מקבוצת חוביקה הדרום אפריקאית (שמתפוגגת לעתיד לא ברור). בן 32, אלוף אירופה ומצטיין במרוצים חד-יומיים. את רוב הקריירה שלו עשה בקבוצת טרק סגפרדו. אני חושב שמדובר בהחתמה טובה. הוא מתגבר את המחלקה האיטלקית שכוללת את דה מרקי שיש לו חוזה כבר ל-2022 ואת דווידה צ'ימולאי, שאין לו בינתיים חוזה. אבל, אם רוצים רכבת לספרינטר כמו ניצולו בעיקר בג'ירו וגם במרוצים אחרים, אז צ'ימולאי יכול להיות פיתרון טוב.
 

elsanto

Member
ניזולו החתמה מצוינת.
אומנם לקראת הסוף.אך יש לו עוד.שנתיים שלוש
אלו בדיוק הרוכבים בהם צריך להתרכז.
רוכבים שיכולים לנצח חד יומיים ו או מרוצי וקטעים,
או יודעים לברוח או מטפסים
דוגמא מעולה דני רודריגז.
 
קבוצת העתודה, ישראל סייקלינג אקדמי, פרסמה את הסגל שלה ל-2022 http://israelcyclingacademy.com/the-next-generation-ica-2022/
מספר רוכבים סיימו (כולל סנד אבו פארס שהגיע שני באליפות ישראל) וחדשים צעירים הצטרפו. יש 8 ישראלים, שזה בערך מה שהיה גם לפני שנה. המנהל הספורטיבי זאק דמפסטר קיבל קידום לסטארט אפ ניישן ובמקומו מגיע גורדון פרייזר מקנדה http://israelcyclingacademy.com/gordon-fraser-new-head-sports-director-of-israel-cycling-academy/ (כתבה מלפני חודשיים).
 
חדשות טובות, קבוצה חדשה לעומר שפירא. אתר cyclingfever מודיע שעומר שפירא תרכוב ב-2022 בקבוצת "חינוך תחילה" לנשים שהייתה עד 2021 Team Tibco שממשיכה להיות ספונסר המשנה. https://www.teamtibco-svb.com/ourteam
 
למעלה