למה צריך להאמין במשהו שלא מאמינים בו בעולם?
כמימוש ברכבות בינעירוניות/פרבריות האמינו מעט בעבר(מסיבות טכניות) - היום כבר לא, בעיקר בגלל העניין שמתח ההזנה בפס שלישי מוגבל ל1500 וולט, מתח כזה מחייב מרחק קצר בין תחנות ההשנאה ומגביל ההספק המקסימלי שהרכבות יכולות ל"משוך", בנוסף להפסדי הולכה גדולים יחסית להזנת 15/25kV -וישנם עוד כמה חסרונות(לדוגמא הגבלת מהירות מעשית ל160 קמ"ש או בטיחות נמוכה יותר בהקשר של התחשמלות בכניסה לרצועת הרכבת). זה למה היום מימוש של פס שלישי נעשה רק במערכות מטרו(לצד מערכות כאלו עם הזנה עילית) - מכיוון שמתח ההזנה שלהם נמוך, מהירויות הנסיעה נמוכות ורצועת המסילה שלהן נמצאת בהפרדה מלאה(בניגוד למערכות טראם/רק"ל והמערכת המתוכננת בגוש דן).
לגבי הקונספט שאתה לא מבין איך הוא עובד, זה לא שונה מזה כשאתה מגיע מכביש מהיר ונכנס לנסיעה איטית בעיר או ההפך. הוא קיים ועובד במספר ערים בעולם,כשהמערכות "המפותחות" ביותר בקונספט זה נמצאות בגרמניה - בערים בגודל של 300-1000 אלף תושבים(או בקיצור סדר גודל אחר מגוש דן). הגדולה מבינהם לדוגמא בעיר
קלן, והבאות בתור נמצאות ב
שטוטגרט,
פרנקפורט,
האנובר ו
דורטמונד.