הסרת תנאים לגרין קארד

itsikd10

New member
הסרת תנאים לגרין קארד

אני נשוי לאמריקאית ובעל גרין קארד מותנה לשנתיים. בעוד כחודשיים יפוג תוקף הגרין קארד שלי.
היום שלחתי את הטפסים הנדרשים להסרת התנאים, מישהו יודע מה התהליך/שלב הבא?
אני חי במדינת ניו יורק, אם זה משנה.
 

John the Savage

New member
התהליך הוא כזה

קודם כל, תוך שבועיים בערך תקבל בדואר אישור קבלה (טופס I797), שמהווה גם הארכה של הגרין-קארד שלך בשנה נוספת. קצת לאחר מכן תקבל זימון לביומטרי. גם זה בדרך כלל קורה די מהר.

ואז אחרי הביומטרי, פשוט מחכים. תקופה מאד ארוכה לא תשמע מהם כלום. כיום, עם העומסים ב-USCIS, לוקח להם מעל שנה לטפל בהסרת תנאים. בסופו של דבר, או שיחליטו לאשר את הגרין קארד הקבוע ללא ראיון, או שתקבלו זימון לראיון ולאחריו את הגרין קארד הקבוע.

ועוד שתי הערות: קודם כל, כל עוד הבקשה להסרת תנאים בטיפול, אתה חוקי בארה"ב גם אחרי השנה הארכה שתקבל. אם התהליך יקח יותר משנה ותצטרך אישור שיש לך גרין קארד בתוקף (לצורך נסיעה וכו'), תוכל לקבוע פגישת אינפופאס ולקבל חותמת בדרכון.

ושנית, בהתחשב בזמן הארוך שלוקח כיום לטפל בהסרת התנאים, יש סיכוי שתהיה זכאי כבר להגיש בקשה לאזרחות עוד לפני שיאשרו לך את הסרת התנאים. אם תרצה להגיש בקשה לאזרחות, אתה לא צריך לחכות להסרת התנאים בכדי להגיש טופס N400. במקרה כזה, הפקיד שיאשר לך את האזרחות גם יאשר לך את ה-I751 באותו הזמן.
 

itsikd10

New member
חותמת בדרכון

מתי אני אמור לקבל את החותמת בדרכון? בביומטרי?
 

John the Savage

New member
לא

כפי שכתבתי למעלה, ה-I797 שתקבל (נייר) משמש כהארכה לגרין קארד לשנה נוספת, ואין צורך בחותמת בדרכון. בדרך כלל לא מקבלים חותמת בדרכון אלא אמורים לחכות לגרין קארד הקבוע.

רק במקרה בו הסרת התנאים עדיין בטיפול ותוקף הגרין קארד פלוס השנה הארכה הסתיים (כלומר עוד שנה וחודשיים עבורך), תוכל לקבוע תור ל-infopass ולבקש חותמת I551 על הדרכון. וגם את זה אתה לא חייב לעשות אלא אם אתה צריך להציג דרכון בתוקף לצורך כלשהו (נסיעות מחוץ לארה"ב וכו').
 

itsikd10

New member
נסיעה מחוץ לארה"ב

כן, כל המטרה שלי בחותמת היא יציאה וחזרה לגבולות ארה"ב.
 
למעלה