הסרבן בן ארצי ניצח את צה"ל

הסרבן בן ארצי ניצח את צה"ל

הסרבן בן ארצי ניצח את צה"ל סרבן המצפון יוני בן ארצי שוחרר לאחר שנה וחצי בכלא וארבעה דיונים בועדות צבאיות בן ארצי: "אמשיך להאבק למען שחרור כל הסרבנים הכלואים והנהגת שרות אזרחי חלופי" סרבן המצפון יוני בן ארצי קיבל פטור מלא משרות צבאי, זאת לאחר שישב שנה וחצי במעצרים ומאסרים חוזרים, היה נאשם במשפט צבאי שנמשך קרוב לשנה והופיע ארבע פעמים בפני "ועדת המצפון" הצבאית שסירבה להכיר בכנות השקפותיו הפציפיסטיות וסירובו להיות חלק מגוף צבאי כלשהוא. את ההחלטה הסופית על שחרורו של בן ארצי קיבל תא"ל אבי זמיר, סגן ראש אכ"א, שהוא דרג גבוה בהרבה מזה בו בדרך כלל מתקבלות בצה"ל החלטות על מתן פטור. תא"ל זמיר הותיר לבן ארצי מספר ימים לערער על כך שהצבא שחרר אותו מטעמי "אי התאמה" ולא מסיבות מצפוניות. "אינני מתכוון לערער. אם 'ועדת המצפון' התעקשה לא להכיר בי כפציפיסט וכתבה עלי כל מיני השמצות, גם לאחר ששלושת שופטי בית הדין הצבאי השתכנעו בכנות עמדותי וכתבו זאת בפסק הדין, זה לא משפיל אותי - זה משפיל את חברי הועדה. השקפותי מוכרות וידועות, שילמתי מחיר כבד על דבקותי בהן, ואינני זקוק לפיסת נייר עם חותמת צה"ל המאשרת אותן" אומר בן ארצי. הפטור שהוענק לבן ארצי אינו מבטל אוטומטית את ההליך המשפטי נגדו בבית הדין הצבאי ביפו, בעוון סירוב לפקודה, ועליו עדיין להתייצב בבית הדין למתן גזר דין סופי במשפטו. "אני מצפה שזה יהיה הליך טכני בלבד" אומר בן ארצי. "השחרור שלי מהכלא ומהצבא הוא כשלעצמו צעד קטן, חלק ממאבק גדול ועקרוני הרבה יותר. אני מתכוון ליטול חלק פעיל במאבק לשחרורם של כל סרבני המצפון הכלואים, ובמיוחד של החמישה שנשפטו לשנת מאסר, וגם זה לא הכל. אני לא אשקוט עד שבמדינת ישראל יהיה שרות חלופי אזרחי לחלוטין, ללא כל קשר לצבא, כמו בכל המדינות המתוקנות, שירות לטובת החברה שיהיה פתוח לכל אזרח שהשירות הצבאי נוגד את מצפונו, בין שהוא מתנגד לכל צבא שהוא ובין שהוא מתנגד לצבא כיבוש ודיכוי. אני רוצה שסרבני מצפון בעתיד לא יצטרכו לעבור מה שאני עברתי, השפלות ע"י 'ועדת מצפון' מנוכרת ועוינת ותקופות מעצר ומאסר ממושכות" אומר בן ארצי. "הצבא מנסה לפטור עצמו מן הסרבנים, שהפכו לו לנטל ומטרד ואשר זוכים לאהדה רבה בארץ ובעולם. את יוני בן ארצי משחררים סוף סוף, אם כי בצורה מבזה וצרת אופקים. את חמשת סרבני הכיבוש מעבירים לכלא אזרחי מתוך תקוות שווא שבכך הם יעלמו מעיני הציבור. אך הצבא אינו יכול להיפטר מן הסרבנים. תופעת הסרבנות היא תוצאה בלתי נמנעת מכך שצה"ל כיום אינו צבא הגנה אלא צבא כיבוש ודיכוי, שתפקידו העיקרי לכפות משטר כיבוש אכזרי על שלושה וחצי מליון בני העם הפלסטיני. כל עוד זוהי מהותו של השירות בצה"ל, ימשיכו להופיע עוד ועוד אנשי מצפון שאינם מוכנים להיות שותפים לתועבות הכיבוש והמוכנים לשלם את מלוא המחיר על סירובם" אומרים הורי הסרבנים.
 
פציפיזים?

פציפיזים? זה מה שהוא טוען? מה נדמה לו שלכל חייל יש סכין בין השיניים ומחפש קורבן? צהל צריך לעדכן את מר בן ארצי שבין ראשי התיבות של צה"ל מסתתרת גם המילה "הגנה". מצא לי בעולם צבא יותר אנושי, עם אשר סבל מספיק רדיפות יודע איך להתייחס למיעוט שבקירבו, האדם הוא פשוט סוציומט שמתחבא תחת כסות של פציפיזים. הנזק התדמיתי שהוא יצר בעולם הוא כבד מאוד(הוא כבר הפך לאליל תחנות השידור הערביות), ואינו קרוב למציאות. יש מספיק תפקידים בצבא שלא דורשים לחימה , אבל הוא העדיף שלא לטול חלק בהגנה ועבר להתקפה, האם זה פציפיזים?
 

TJSBZ

New member
פציפיסט הוא אדם

שמסרב להשתתף בכל פעולה למטרות לחימה. גם בפעולות תומכות לחימה. בן ארצי היה מוכן לתרום שלוש שנים בכל מערכת אחרת שנזקקת לשירותיו, כולל מערכות בתי החולים ובתי הספר, שהיום הצבא מקצה להן חיילים וחיילות. הוא ביקש לעשות זאת בלי להתחייל. הנזק התדמיתי נוצר מכל משפטיו וכליאותיו. מי שניפח את הפרשה מחוץ לכל פרופורציה הוא צה"ל, שיכול היה לגמור עניין בשקט, אבל התעקש לנסות לשבור את בן ארצי. הנזק התדמיתי הגדול ביותר הוא למראה אדם שנכלא משום שאינו מוכן לשרת בצבא, דבר המזכיר משטרים אפלים. אשר לעניין רדיפות העבר וההתנהגות למיעוט החי בתוכו, אני חולקת עליך. אנחנו הילד שהיה פעם הכי חלש בכיתה, גדל, התחזק, והיום מכה את החלשים, כדי לפצות את עצמו על עברו.
 

ניר נגר

New member
שיר לי ניסחפת ובגדול...

מכה את החלשים? תגידי את זה לאלף משפחות הנרצחים שנרצחו בשמם של החלשים... ולמה הוא לא רצה להתחייל ולקחת חלק בתפקיד עורפי??? או שגם ג'ובניק בקרייה זה תפקיד תומך לחימה? בעיניו ובעינייך כנראה שכן... לפצות על עברו???
 

TJSBZ

New member
ניר, מי שמגדיר את השירות

בקריה כ"תומך לחימה" הוא צה"ל. לא יונתן בן ארצי. בן-ארצי, אגב, לא ארצי. אתה יודע, כמו שם המשפחה של שרה'לה לפני שהיא התחתנה עם ביבי. בעיני השירות בקריה, כולל זה שאני עצמי עשיתי, הוא תומך לחימה. ההבדל ביני לבין יונתן בן ארצי הוא שאני לא פציפיסטית בהשקפת עולמי ולכן עשיתי את התפקיד. פציפיסט לא ישרת בשום צבא בעולם, בשום תפקיד שהוא. חד וחלק. זה כמו שאדם דתי לא ישתה שוקו אחרי הסטייק. זה עניין של אמונה והשקפת עולם.
 

ניר נגר

New member
ולמה אדם כזה צריך לחיות פה בארץ

על הביטחון שאני מעניק לו כשאני הולך לשרת במילואים? חבל שאני לא יכול לנפות את יפיי הנפש האלה הייתי שולח אותם באוטובוס לעזה נהנה לראות אותם "שומרים" על עצמם לבד..ללא אנשים מפחידים ומחרחי מלחמה כמוני
 
גם בעזה הם לא היו מתגייסים

לדעתי, אתה תוקף אותו בצורה יותר מדי חריפה. מספיק להגיד שפציפיזם הוא תפיסת עולם שגויה. עם זה אני מסכים ב-100%.
 

TJSBZ

New member
אני גם הייתי נותנת

למתנחלים לשמור על עצמם, במאחזים הבלתי חוקיים שלהם, ללא יפי נפש מקוללים כמו האיש שלי, שחודש בשנה עושה להם בייביסיטר. למה הם צריכים לחיות על חשבון הביטחון שאנחנו נותנים להם, למרות שהם עברו על החוק?
 

ניר נגר

New member
עוד ניצחון כזה ואבדנו...ואיך בדיוק

אדון ארצי ניצח??? בזה שהוא ישב בכלא חצי שנה ואחרי כן צה"ל זרק אותו בגלל חוסר התאמה (שאני אבין, הוא מתאים??? כנראה שלא..אז ההחלטה צודקת לחלוטין...) למה אנחנו צריכים לממן אותו בכלא? שילך לאזרחות אני בתור לוחם במילואים לא רוצה את אותו חלאה לידי...כאילו שאדון ארצי לקח לעצמו את המצפון ואותנו השאיר בלי, שילך ...וברוך שפטרנו מעונשו של זה
 

TJSBZ

New member
הוא ישב בכלא

שנה וארבעה חודשים בגלל השקפת עולמו. יותר מדוייק לומר, הוא ישב שנה וארבעה חודשים בכלא, משום שהחברה בה הוא חי מוכנה לקבל ולמות בהגנה על כל השקפת עולם, מלבד זו הפציפיסטית.
 

ניר נגר

New member
יש קושי רב להוכיח פצפיסטיות

במיוחד בימים אלה שכל דרדק הולך ומשתמט. רגע? פצפיסט מתנגד גם ללבישת מדים ולשרות בתפקיד עורפי?
 

TJSBZ

New member
כן

פציפיסט מתנגד לעצם קיומם של צבאות. אתה לא חייב להסכים עם תפיסת העולם הזו, אבל זו תפיסת העולם.
 

tezao

New member
ניר תקשיב טוב טוב

אם יש מישהו שבאמת חסר מוטיבציה- בסדיר או במילואים- באמת אין בו שום צורך. רק נזק הוא יביא. את התובנה הזו צה"ל יודע. יודע טוב מאד אפילו. זו הסיבה שהוא נטפל לאחוז קטן ביותר של אנשים עם מוטיבציה גבוהה. ראויים להערכה אולי אבל פרקטית- פראיירים. לעומת זאת, אתה כנראה לא מבין את זה. לכן אתה נלחם את המלחמה של האתמול: בזה שתקרא לו סוציומט תשכנע מישהו? איזה מן סוג של טיעונים ילדותיים אתה מביא? באמת אין בו שום תועלת. עכשיו תשאל, ומה איתי? למה אלי נטפלים? התשובה פשוטה. אליך נטפלים כי אתה נותן שיטפלו אליך. כל עוד "תאבק" בכנסת במאבקים חסרי תוחלת ותועלת אף אחד לא ***** בכיוון שלך. רק אם לא תהייה סמרטוט ותדרוש (ואם לא יתנו לך פשוט אל תסכים) פיצוי כספי משמעותי ביותר על הניצול שלך.
 

ניר נגר

New member
ידידי היקר לצערי איבדתי אותך בדרך

אז או שלא השכלתי לקרוא אותך כמו שצריך או שלא כתבת מספיק ברור.. לא באתי לשכנע אף אחד, אמרתי שצה"ל לא צריך אנשים כאלה (כן, סוציומטים) נטפלים אליי? מאיפה הבאת את התובנה הזו? לברבר\ לצעוק\ לשלוח כותרת על פני הפורום זו הדרך הקלה ביותר להתחמק. ומה הפיתרון שלך? שביתות? שבירת כלים? סרבנות? אני אישית חושב שעדיין לא הגענו לשם, כשנגיע לשם אני אודיע לך אישית...
 

פלסטיק

New member
יש משהו מקומם

בזה שהשתמטות המונית מצד אחד זוכה בתמיכת החוק או סתם בהתעלמות והשתמטות מצד אחר גוררת רדיפות במשך שנים שכוללות מאסרים והכפשות. הצביעות והיחס הדו פרצופי פוגעים מאוד גם במאבק בהשתמטות וגם באלה שמשרתים
 
זה הוא שקרא לתקשורת

זה אותו סרבן "מצפון" שקרא לתקשורת לסקר את מאבקו שערו לנפשכם איך צה"ל היה מוצג אם היה נכנע להאשמותיו? צה"ל "ענה" לו באותה צורה תקשורתית, שראויה לסרבן. כולנו שבענו מלחמות, אבל יודעים שבשירותינו אנו הודפים את מתנגדיו
 
ממש גבורה. כל הכבוד ליונתן הכוסית.

אין לי בעיה עם דעות של אחרים. אבל לעשות דווקא נגד המערכת? נתנו לכוסית הזו להיות בבית חולים(??!!!) והוא לא הסכים! ואתם עוד מעודדים את כל הבכינים האלו. צריך להוקיע אותם. נקודה. 60 ימי מילואים עשיתי בשנה שעברה. 5 שנים שירתתי ביחידה מובחרת. הדרכתי לוט"ר, הייתי בטול כרם, בחברון ובכל חור שרק תרצו. בלי התבכיינות, עם ראש מורם וגאווה עצומה לשרת את המדינה פיקדתי על צוות לוחמים נועזים. חוצפה ממדרגה ראשונה. הסרבנים הללו נותנים דלק וחמצן למכונת הטרור העולמית.
 
למעלה