הסקר:איזה סוג רכבת אתם אוהבים יותר

מצב
הנושא נעול.

david80

New member
הסקר:איזה סוג רכבת אתם אוהבים יותר

הסקר:איזה סוג רכבת אתם אוהבים יותר
ומי שעוד לא הצביע - מוזמן! http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/anashim.asp?id=394&pass=1 אבל אני אוהב: לא את החדשות המהירות ולא את הישנות הפחות מהירות, אלא, אני פשוט אוהב את הקומבינציה של - רכבות ישנות וגם מהירות. קרונות האל-חאלד וקרונות היוגוסלבים עם הצבעי הIC3, נוסעות כיום ומאז הגעתם ארצה של הקטרים הספרדיים, במהירות של כ-140 קמ"ש (בדקתי ומדדתי את זה בעצמי, יש לי סטופר). ברצוני להמחיש את הביקור האחרון שלי אצל המשפחה בסקנדינביה, בקיץ 2001, כשנסעתי ברכבת הלא מהירה ממאלמו לשטוקהולם. הקרונות היו ניראים לי לא פחות ישנים מאותם קרונות הישנים של רכבת ישראל: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/car/pix.html והם היו מחוברים לקטר חשמלי ישן: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/electric/Rc3/pix.html ולהפתעתי, כשהתחילו לנסוע, הם עברו קילומטר ב22.2 שניות בלבד, כלומר, נסעו במהירות 162 קמ"ש, פשוט נהנתי מכל רגע (למרות שהנסיעה נמשכה כ-6 וחצי שעות). כשחזרתי ארצה, חיכיתי יום יום לבואם ארצה של אותם הקטרים שהיו אמורים לנוע במהירות 160 קמ"ש (ממס"ד 751 ומעלה, עליהם דיברנו בפורום בשבוע שעבר) בתקוה שאותם שהקרונות הישנים יגיעו לאותה מהירות, אך לצערי הקטרים הגיעו עם אותה מהירות מירבית של הקטרים הקודמים. כמו כן, מלינג כתב לי, שצריך גם להתקין בקרונות אלו, בלמי חירום מתקדמים יותר, ומכיוון שאותם קרונות יושבתו בשנים הקרובות, (ולצערי, הם גבו קרבן לפני כשנה), הם כנראה לא יגיעו למהירות זו אי פעם. אך, בנתיים, אפשר "להתנחם" בנסיעה בIC3 (אמנם, לא "תפסתי" אותם אי פעם, עולות על מהירות 152 קמ"ש)
 
איי.סי 3 במהירות... 165 קמ"ש

הסקר:איזה סוג רכבת אתם אוהבים יותר
ומי שעוד לא הצביע - מוזמן! http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/anashim.asp?id=394&pass=1 אבל אני אוהב: לא את החדשות המהירות ולא את הישנות הפחות מהירות, אלא, אני פשוט אוהב את הקומבינציה של - רכבות ישנות וגם מהירות. קרונות האל-חאלד וקרונות היוגוסלבים עם הצבעי הIC3, נוסעות כיום ומאז הגעתם ארצה של הקטרים הספרדיים, במהירות של כ-140 קמ"ש (בדקתי ומדדתי את זה בעצמי, יש לי סטופר). ברצוני להמחיש את הביקור האחרון שלי אצל המשפחה בסקנדינביה, בקיץ 2001, כשנסעתי ברכבת הלא מהירה ממאלמו לשטוקהולם. הקרונות היו ניראים לי לא פחות ישנים מאותם קרונות הישנים של רכבת ישראל: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/car/pix.html והם היו מחוברים לקטר חשמלי ישן: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/electric/Rc3/pix.html ולהפתעתי, כשהתחילו לנסוע, הם עברו קילומטר ב22.2 שניות בלבד, כלומר, נסעו במהירות 162 קמ"ש, פשוט נהנתי מכל רגע (למרות שהנסיעה נמשכה כ-6 וחצי שעות). כשחזרתי ארצה, חיכיתי יום יום לבואם ארצה של אותם הקטרים שהיו אמורים לנוע במהירות 160 קמ"ש (ממס"ד 751 ומעלה, עליהם דיברנו בפורום בשבוע שעבר) בתקוה שאותם שהקרונות הישנים יגיעו לאותה מהירות, אך לצערי הקטרים הגיעו עם אותה מהירות מירבית של הקטרים הקודמים. כמו כן, מלינג כתב לי, שצריך גם להתקין בקרונות אלו, בלמי חירום מתקדמים יותר, ומכיוון שאותם קרונות יושבתו בשנים הקרובות, (ולצערי, הם גבו קרבן לפני כשנה), הם כנראה לא יגיעו למהירות זו אי פעם. אך, בנתיים, אפשר "להתנחם" בנסיעה בIC3 (אמנם, לא "תפסתי" אותם אי פעם, עולות על מהירות 152 קמ"ש)
איי.סי 3 במהירות... 165 קמ"ש
1.בנסיעות מסויימות עם נהגים מסויימים הושגה מהירות של 165 קמ"ש עם הקרונוע בישראל. קרונועי איי.סי 3 מסוגלים לנוע במהירות של עד 180 קמ"ש אך רוב מסילות הברזל בישראל אינן תואמות מהירות העולה על 150 קמ"ש. 2.הקרונות היגוסלבים: שמם של קרונות אלה הינו קרונות "מטאלקה" והדוד הנחמד שהסכים למכור לנו את 43 הקרונות האלה - קוראים לו בוריס קידריץ´. "מטאלקה" הוא שם שהומצא במיוחד לקרונות שלנו עקב בעיות שהערימו בזמנו המדינות הערביות על כל מי שימכור סחורה למדינת ישראל. 3. לילה טוב ותודה על הכתבה המעניינת, בברכה, אביתר.
 

david80

New member
מה בדיוק מגביל את הIC3 ל-160 קמ"ש

איי.סי 3 במהירות... 165 קמ"ש
1.בנסיעות מסויימות עם נהגים מסויימים הושגה מהירות של 165 קמ"ש עם הקרונוע בישראל. קרונועי איי.סי 3 מסוגלים לנוע במהירות של עד 180 קמ"ש אך רוב מסילות הברזל בישראל אינן תואמות מהירות העולה על 150 קמ"ש. 2.הקרונות היגוסלבים: שמם של קרונות אלה הינו קרונות "מטאלקה" והדוד הנחמד שהסכים למכור לנו את 43 הקרונות האלה - קוראים לו בוריס קידריץ´. "מטאלקה" הוא שם שהומצא במיוחד לקרונות שלנו עקב בעיות שהערימו בזמנו המדינות הערביות על כל מי שימכור סחורה למדינת ישראל. 3. לילה טוב ותודה על הכתבה המעניינת, בברכה, אביתר.
מה בדיוק מגביל את הIC3 ל-160 קמ"ש
לעומת 180 קמ"ש במדינות אחרות? האם זה בגלל התשתיות בארץ? ו/או בגלל שינויים טכנים בקרונועים עצמם (למשל, על מנת לאפשר הפעלת מזגנים חזקים יותר)?
 
IC-3 והגבלת מהירות...

מה בדיוק מגביל את הIC3 ל-160 קמ"ש
לעומת 180 קמ"ש במדינות אחרות? האם זה בגלל התשתיות בארץ? ו/או בגלל שינויים טכנים בקרונועים עצמם (למשל, על מנת לאפשר הפעלת מזגנים חזקים יותר)?
IC-3 והגבלת מהירות...
אכן, עניין המזגנים הוא מגביל מהירות אם כי זו המלצה בלבד שנועדה להאריך את חיי המנועים, החוגונים ושאר החלקים הנעים. כעקרון אין מניעה להריץ את המערך במהירות של 180 קמ"ש אך גם המסילות בארץ לא נועדו למהירויות כאלה למעט קטע קטן באזור כפר-ויתקין.
 

Weird Eyal

New member
הם בכלל נוסעים במהירות הזאת??

IC-3 והגבלת מהירות...
אכן, עניין המזגנים הוא מגביל מהירות אם כי זו המלצה בלבד שנועדה להאריך את חיי המנועים, החוגונים ושאר החלקים הנעים. כעקרון אין מניעה להריץ את המערך במהירות של 180 קמ"ש אך גם המסילות בארץ לא נועדו למהירויות כאלה למעט קטע קטן באזור כפר-ויתקין.
הם בכלל נוסעים במהירות הזאת??
כאילו כאן בארץ באיזו מהירות הרכבת נוסעת בכלל?
 
אתה צודק "חכם אייל"

הם בכלל נוסעים במהירות הזאת??
כאילו כאן בארץ באיזו מהירות הרכבת נוסעת בכלל?
אתה צודק "חכם אייל"
על משקל "חכם חנוכה". ראה: אין בארץ מסילות ומרחקים מתאימים ולכן טענתך בעניין מובנת ומוצדקת ! הלוואי שנזכה לראות רכבות מהירות באמת בארץ ! שלך, וערב נעים, אביתר.
 

Weird Eyal

New member
כשתוקעים תחנה

אתה צודק "חכם אייל"
על משקל "חכם חנוכה". ראה: אין בארץ מסילות ומרחקים מתאימים ולכן טענתך בעניין מובנת ומוצדקת ! הלוואי שנזכה לראות רכבות מהירות באמת בארץ ! שלך, וערב נעים, אביתר.
כשתוקעים תחנה
כל כמה קילומטרים בודדים אז באמת אין מצב לפתח מהירות...... בסוף הקכבת תיסע 3 דקות ותעצור 3 דקות:-|
 
יש לי "רעיון" !

כשתוקעים תחנה
כל כמה קילומטרים בודדים אז באמת אין מצב לפתח מהירות...... בסוף הקכבת תיסע 3 דקות ותעצור 3 דקות:-|
יש לי "רעיון" !
בוא נחבר את כל הקרונות של הרכבת מתחנת האוניברסיטה ועד תחנת הרצליה (אם לא יספיק נוסיף קרונות משא שטוחים) וכך הרכבת תגיע ב- 0 שניות מתל-אביב להרצליה וישבר שיא העולם במהירות !!!!!!!!!!! אתה עולה בת"א הולך ברגל בקרונות ויורד בהרצליה מבלי להזיז את הקטר. לילה טוב אחי, אביתר
 

fireman

New member
העניין הוא שגם אם תרצה לא תצליח

יש לי "רעיון" !
בוא נחבר את כל הקרונות של הרכבת מתחנת האוניברסיטה ועד תחנת הרצליה (אם לא יספיק נוסיף קרונות משא שטוחים) וכך הרכבת תגיע ב- 0 שניות מתל-אביב להרצליה וישבר שיא העולם במהירות !!!!!!!!!!! אתה עולה בת"א הולך ברגל בקרונות ויורד בהרצליה מבלי להזיז את הקטר. לילה טוב אחי, אביתר
העניין הוא שגם אם תרצה לא תצליח
להזיז את הקטר
הוא פשוט יעמוד במקומו וישאג בלי סוף
 
נכון ! אבל זו בדיחה ! ו...

העניין הוא שגם אם תרצה לא תצליח
להזיז את הקטר
הוא פשוט יעמוד במקומו וישאג בלי סוף
נכון ! אבל זו בדיחה ! ו...
דרך אגב... 4 קטרי SD90 יכולים בקלות לגרור את כל הצי של הרכבת רק שהם יהרסו את המסילה ! יום טוב, אביתר.
 

david80

New member
:-עוד תגובה,והפעם לאביתר,שימו לב!!!

יש לי "רעיון" !
בוא נחבר את כל הקרונות של הרכבת מתחנת האוניברסיטה ועד תחנת הרצליה (אם לא יספיק נוסיף קרונות משא שטוחים) וכך הרכבת תגיע ב- 0 שניות מתל-אביב להרצליה וישבר שיא העולם במהירות !!!!!!!!!!! אתה עולה בת"א הולך ברגל בקרונות ויורד בהרצליה מבלי להזיז את הקטר. לילה טוב אחי, אביתר
:-עוד תגובה,והפעם לאביתר,שימו לב!!!
יש לי רעיון יותר טוב, מאשר לחבר את כל הקרונות מ"אוניברסיטה" ועד ל"הרצליה" (ואני חושב שניתן לממש את הרעין תוך 10-20 שנה): בניגוד לתגובתי הקודמת, ניתן להפעיל רכבת ישירה ללא עצירות ביניים בין אילת לראש הנקרה, והנוסעים יוכלו לעלות ולרדת ממנה בזמן שהיא נוסעת. מכיוון שבני אדם אינם רצים כ"כ מהר כמו רכבות, צריך להתקין בתחנות "רציפנוע", כלומר הנוסעים עולים על ה"רציף", הרציף מתחיל לנוע על גבי מסילה מקבילה, הרכבת מסנכרנת את מהירותה למהירות ה"רציף", ובסוף, הנוסעים עוברים מה"רציף" לרכבת... נשמע מטורף??? הטסת מטוס בואינג 747 באויר, לא היה נשמע מטורף לפני 100-150 שנה???
 
הרעיון נשמע ענק !

:-עוד תגובה,והפעם לאביתר,שימו לב!!!
יש לי רעיון יותר טוב, מאשר לחבר את כל הקרונות מ"אוניברסיטה" ועד ל"הרצליה" (ואני חושב שניתן לממש את הרעין תוך 10-20 שנה): בניגוד לתגובתי הקודמת, ניתן להפעיל רכבת ישירה ללא עצירות ביניים בין אילת לראש הנקרה, והנוסעים יוכלו לעלות ולרדת ממנה בזמן שהיא נוסעת. מכיוון שבני אדם אינם רצים כ"כ מהר כמו רכבות, צריך להתקין בתחנות "רציפנוע", כלומר הנוסעים עולים על ה"רציף", הרציף מתחיל לנוע על גבי מסילה מקבילה, הרכבת מסנכרנת את מהירותה למהירות ה"רציף", ובסוף, הנוסעים עוברים מה"רציף" לרכבת... נשמע מטורף??? הטסת מטוס בואינג 747 באויר, לא היה נשמע מטורף לפני 100-150 שנה???
הרעיון נשמע ענק !
בוא נוציא עליו פטנט !
 
עליה לרכבת נוסעת

:-עוד תגובה,והפעם לאביתר,שימו לב!!!
יש לי רעיון יותר טוב, מאשר לחבר את כל הקרונות מ"אוניברסיטה" ועד ל"הרצליה" (ואני חושב שניתן לממש את הרעין תוך 10-20 שנה): בניגוד לתגובתי הקודמת, ניתן להפעיל רכבת ישירה ללא עצירות ביניים בין אילת לראש הנקרה, והנוסעים יוכלו לעלות ולרדת ממנה בזמן שהיא נוסעת. מכיוון שבני אדם אינם רצים כ"כ מהר כמו רכבות, צריך להתקין בתחנות "רציפנוע", כלומר הנוסעים עולים על ה"רציף", הרציף מתחיל לנוע על גבי מסילה מקבילה, הרכבת מסנכרנת את מהירותה למהירות ה"רציף", ובסוף, הנוסעים עוברים מה"רציף" לרכבת... נשמע מטורף??? הטסת מטוס בואינג 747 באויר, לא היה נשמע מטורף לפני 100-150 שנה???
עליה לרכבת נוסעת
רעיון נחמד אבל לצערי הוא לא לגמרי מקורי ובהחלט לא חדש. רעיונות דומים של העלאה והורדת נוסעים תוך כדי נסיעה כבר הועלו בכל מיני הזדמנויות בעבר, אבל הפעם הראשונה שאני שמעתי עליה היא מתחילת המאה ה-20 (או טיפה לפני כן) עת תכנן חוכמולוג אחד חשמלית (´טראם´) שיוכל לוותר על עצירות בתחנות - חלקה האחורי של החשמלית (הדו קומתית) אמור היה להתפרק ממנה תוך כדי נסיעה בעת המעבר על פני התחנה. אותו חלק היה עוצר בתחנה אבל היה נשאר מחובר בכבל אל החשמלית שהמשיכה לנסוע ולפרוס את הכבל. כשהונעסים היו עולים על החלק הנפרד ויורדים ממנו, הכבל היה נגלל וכך החלק הנפרד אמור היה לחזור ולהתחבר אל החשמלית. נשמע מטורף, אבל יש אפילו שרטוטים (באחד הגליונות הישנים של Modern Tramway שנמצא בארכיון מוזיאון הרכבת). כמובן שיש כמה בעיות עקרוניות עם הפטנט הזה - העיקריות שביניהן, לדעתי, הן ענייני התאוטה והתאוצה הדרושות על מנת לעצור ´פתאום´ את החלק הנפרד בתחנה ואח" לקרב אותו במהירות שעולה בהרבה על מהירותה של החשמלית אליה. בעיה. אותה הבעיה עומדת כיום בפני מי שרוצה ליצור ´רציף נייד´ שינוע במהירות 100 ואפילו 60 קמ"ש - יהיה צורך במדרכנועי האצה ארוכים כל-כך עד כדי הפיכת כל הרעיון ללא-כדאי. או שלא...
 

david80

New member
תגובה ל Weird Eyal "כשתוקעים תחנה"

כשתוקעים תחנה
כל כמה קילומטרים בודדים אז באמת אין מצב לפתח מהירות...... בסוף הקכבת תיסע 3 דקות ותעצור 3 דקות:-|
תגובה ל Weird Eyal "כשתוקעים תחנה"
ניתן להפעיל קווי רכבת ב"דרגות" שונות, כגון:עירונית, פרברית, איזורית, בין איזורית, בין עירונית, בין עירונית ישירה ועוד... דבר זה מצריך כמובן, הרבה יותר ממסילה כפולה (וזה מהווה כרגע בעיה בשל חוסר מקום בציר איילון). כמו כן, יש צורך בציוד נייד יעיל ומגוון יותר, למשל: ככל שהרכבת מאספת יותר (למשל, שעוצרת כל 3 דקות - כפי שציין אייל), הדגם צריך להיות בעל תאוצה גבוהה יותר, שזהו בעצם קרונוע חשמלי (EMU) וכן האורך הכולל של כל הדלתות, מהווה אחוז גבוהה יותר מתוך אורכה הכללית של הרכבת (כך שאיסוף והורדת הנוסעים תעכב את הרכבת פחות זמן בתחנות). לדעתי, רכבות הקומתיים של רכבת ישראל, מתאימות לעצירה של, לא פחות ממרחק 5-10 קילומטרים ממוצע בין תחנה לתחנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה