לגבי הספר של קימרון
הוא עוסק בארמית המקראית בלבד - שניים וחצי פרקים מעזרא ועוד כשישה פרקים מספר דניאל. אם זה הניב הארמי הראשון שאתה לומד - עצה חמה: עזוב את זה. סליחה על הבוטות, אבל זה ניב מחורבן. יש בו מעט צורות, אלף בעיות, ורוב הטקסט בלתי מובן גם בתרגום לעברית. אם אתה מחפש ללמוד ארמית, מוטב להתחיל עם ניבים פשוטים יותר והרבה יותר כיפיים, כמו הארמית של התרגום לתנ"ך (אונקלוס ויונתן) או הארמית של התלמוד הבבלי (שהיא הארמית שהשפיעה על העברית הכי הרבה). האמת, מבחינה דידקטית הכי טוב להתחיל עם סורית (ארמית נוצרית מזרחית), כי זה הניב הכי "מסודר", אבל בשביל זה צריך ללמוד כתב אחר וזה מסבך את העניינים. ההגדה של פסח כתובה עברית, לא ארמית. יש בה שני קטעים בארמית - 1. "הא לחמא עניא" שזה, בגדול, הארמית של הבבלי, 2 - "חד גדיא", פיוט שנכתב באירופה בסוף ימי הביניים בארמית פיקטיבית.