הספירה לאחור: 5 שנים

תגובה

"הוא לא רב"
תצטרך להוכיח זאת באותות ומופתים.
מאחר וברור שלא תצליח אז הנה, אם ירצו, עוד עילה לתביעה.

"...הם כנראה לא באמת חכמים ממני."
פעם אחרונה שבדקתי צניעותך לא הציפה/הדביקה את הפורום.

"...שמייחל למותי ..."
היכן זה בדיוק נאמר/נכתב?
הצג לי משהו כזה:
הרב: "אני מייחל למותו של אילן"
 

Sophalin

New member
תשובה

"הוא לא רב" - איזה חלק ב'לדעתי' לא היה ברור?
עילה לתביעה? פחחח אל תעשה מעצמך טיפש. אתה מוזמן להעביר לכבוד רב השקר עובדיה את כל הטקסט המובא כאן והוא מוזמן להגיש תביעה. פחחח

פעם אחרונה שבדקתי צניעותך לא הציפה/הדביקה את הפורום.

כרגיל, שינוי נושא הדיון הפך לכשל ידוע שלך. מעולם לא טענתי שאני צנוע. אני מוצא בצניעות תכונה שלילית למדי.

הצג לי משהו כזה:
הרב: "אני מייחל למותו של אילן"

נתחיל בזה שאני לא חייב לך שום דבר.
וברגע שמישהו מייחל משהו לכל ה-X ואני אינדיבידואל בקבוצת X אז מה לעשות - סמנטית זה שאותו מישהו מייחל משהו אלי. עכשיו אני צריך לחפש איזשהו ציטוט שיש לו נגד ההומואים? על זה שצריך להרוג אותם או להכות אותם או משהו כזה?
 
אוקיי

"נתחיל בזה שאני לא חייב לך שום דבר."
לפחות בדבר אחד אנחנו מסכימים בתנאי שזה הדדי
מקווה שתסתפק בתשובה דומה או זהה בפעם הבאה שתבקש
ממני הוכחות.

"סמנטית זה שאותו מישהו מייחל משהו אלי."
הבנתי, זו הפרשנות שלך לדבריו, פרשנות שאין לה כל אחיזה.

אזרום איתך, אתה שייך למגזר מסוים - הצג אמירה דומה לזו:
הרב: "*אני* מייחל ל....." מלא את החסר (ציבור/פרט גוף וכו)

שים לב שהדגש הוא על אמירת *אני*.

בטוח שלא תמצא, אולי פשוט יותר לשאול את הרב?
 

Sophalin

New member
תגובה

כל טענה מדעית תדרש בהוכחה. נקודה.
ועכשיו זה גם יכנס כחלק מתקנון הפורום תודות לך (כולם להודעות לנעים מאוד)

הבנתי, זו הפרשנות שלך לדבריו, פרשנות שאין לה כל אחיזה. לא זו לא. למד את ההבדל בין פרגמטיקה (פרשנות אישית) לסמנטיקה (משמעות מילולית)
הבורות חוגגת אצלך. יפה.
 
נכון אבל

אתה משתמש בזה איך שנוח לך.

ולעניין התודות, אשמח אם תציין בתקנון את התוספת תחת שמי
כך אהיה מרוצה ששמי ירשם בפנתאון של הפורום.

תהיה זו תרומתי הצנועה לפורום.


תודה
 

אסננוש15

New member
סתם שאלה

אם מותר לי לשאול בת כמה את?...

צדיק, עבורי לפחות, הוא אדם שלא מונע מאינטרסים אישיים ופוליטיים. אני לא רוצה לפגוע ברבנים שמנית בו, אבל חלקם מונעים ומניעים אינטרסים פוליטיים.... יש אנשים בודדים שהם צדיקים באמת, אבל מה לעשות? הם רחוקים מאור הזרקורים.

נראה לי כי את עדיין צעירה ולא ראית מספיק עובדות בשטח, או לא לימדו אותך להפעיל חשיבה ביקורתית, וחבל. לא כל מי שקוראים לו "רב " או שהוסמך לרבנות הוא אישיות בעלת ערכים, חשוב שתשימי לב להבדל.
 

רפפם

New member
קלריס, לצערי הרב לא כל הדתיים כאלו

אני אשמח מאוד אם אותם "אנוסים" מודרנים יהוו רוב, כי אז החברה החרדית תחזור למימדיה בימי בן גוריון, אבל זה בלתי נמנע שהם יתרבו.
ורוב המאמינים לא לוקחים את האמונה ברצינות, כתבתי על זה גם פעם, כמו שיובל נח הררי הסביר, אלהים לא מת אלא פוטר, אנשים לא צריכים לכפור בדת ולהצהיר על עצמם כאתאיסטים, אפשר לומר "אני מאמין באלהים" אבל אין לזה נגיעה לחיי היומיום שלהם מלבד באירועים מיוחדים פה ושם, וגם אז זה קשור למסורת ומנהגים יותר מאשר לאמונה, או בשעת משבר, כמו מתפללי הקזינו למיניהם שנזכרים להתפלל ולהבטיח לאלהים .

וגם בין הדתיים והחרדים, אני הייתי בבתי כנסת שכשמם כן הם: בתים של לתכנסות חבר'ה, כביכול באים להתפלל אבל רוב האנשים בכלל מדברים על פוליטיקה, עסקאות שונות, רכילויות (איך לא) ולפעמים אף צוחקים על דתיים אחרים שלדעתם מקצינים או כופרים.
נכון הם לא כמו האנוסים שממש כופרים, אבל הם מקיימים את הדת כי ככה הם נולדו
 

קלריס110

New member
כשאדם מאמין בדתו הוא חייב ליישם אותה!!!

ואומר שאני מאמינה שיש בורא לעולם,יודעת מה מותר, ומה אסור-אני לא מכירה דבר כזה שאני מאמינה בבורא עולם אבל עושה מה בראש שלי-וכי למה יש תורה וחוקים?מה פירוש מסורת?מה פירוש מנהגים?אייך יתכן שבכל בית כנסת בכל מדינה ובכל עיר בעולם כשבהיכל יש את אותו ספר תורה שמתחיל במילה בראשית,אותו ניקוד, אותו פסיק ,כל ספרי התורה כתובים אותו דבר-היתכן?ספר תורה שמופיע בו אות מיותרת או אות חסרה-הספר הזה פסול .
נכון,יש אנשים שמדברים בבית כנסת על כל נושא שבעולם,זה מותר-כמובן שלא,אבל מה לעשות ,יש אנשים שלא לומדים הלכות ורק יודעים לבוא לבית כנסת ,להתפלל תפילת שחרית או מנחה או ערבית-ולא לומדים הלכות,מה מותר ומה אסור-ועוברים עבירות-מה לעשות,עם ישראל ברובו הוא כזה,יש אחד שיודע הלכות יותר ויש אחר שיודע הלכות פחות-לפני החגים הרבנים מקבלים הרבה טלפוניות מיהודים ששואלים אותם מה מותר ומה אסור לעשות בחגים ,בכל זאת משתדלים לא לחטוא
אני מכירה הרבה יהודים דתיים שעובדים ולומדים תורה בערביים ,לא לוקחים שקל מהמדינה,חיים בזיעת אפם,משלמים מיסים כמו כל אזרח במדינה,משרתים בצבא,.ויודעים בוודאות שיש בורא לעולם ומקיימים אורח חיים דתי,נזהרים מלעשות עוונות ואם הם חוטאים הם יודעים אייך לתקן את טעותם.
יהודים שחובשים כיפות ובסתר כופרים בתורה,אלה אנשים שלדעתי לא שפויים-זאת דעתי האישית.
אדם נורמאלי שיודע היכן האמת,ובדק וחקר בלי סוף והגיע לאמת-שיש בורא לעולם,חייב מן ההיגיון ללכת על פי דרכי התורה,גם אם קשה לו,לכן כשאומרים עול מצוות ,מתכוונים שאכן זה עול ,קשה לקיים את ההלכות למי שמנסה לחזור בתשובה,אכן בהתחלה זה קשה ,אבל לאחר מכן אתה כבר בקיא וזורם,והחיים ממש יפים-זאת הבטחה
 

רפפם

New member
אז את תמימה מידי

את חושבת שדתיים שמדברים בבית כנסת ומפיצים שמועות על היריבים שלהם לא מכירים את ההלכות?
נראה לך גם שכולם חיים לפי הערכים שלהם ומה שכתוב בספרים?

הבל הבלים, לא יהודים ולא אחרים, כמובן שיש יוצאי דופן כפי שתיארת, או שאולי הם 60%, אבל לא חסרים המון אנשים שמאמינים ככה ככה ולא ממש מקיימים את הדת.
וזה שאת לא מכירה אנשים שמאמינים באל כלשהו ועושים מה שבראש שלהם לא אומר שזה לא קיים, את תשכחי שלא כולם מאמינים באותו אלהים, יש כאלו שמאמינים באלהים בצורה שונה ממך, את לא היחידה בעולם שמצהירה שהיא מאמינה בבורא עולם את יודעת...

יש גם רוצחים וגנבים שיודעים שמה שהם עושים שגוי ומסוכן ובכל זאת הם מבצעים פשעים.
אגב מה זה חקר בלי סוף?
את מתכוונת שבילה לפחות שנה בכל אחת מהדתות העיקריות, למד חקר המקרא כמו שצריך, ואם כבר הגיע ליהדות אז האם בדק את כל הזמרים, כולל הזרמים הגדולים ביהדות כגון רפורמים וקונסרבטיבים?
 

Sophalin

New member
ועוד נוסיף

שגם אלו שמצהירים שהם מאמינים בבורא עולם (הכוונה ליהוה?) חוטאים על ימין ועל שמאל
 

רפפם

New member
פיהם וליבם לא שווים

לעומת המקרה ההפוך שהרבה יותר נפוץ, אנשים שמצהירים שהם לא מאמינים, או שפשוט לא מראים שום סימן שהם מאמינים, לא מסתירים בהחבא אמונה ביהוה

כך שמבחינה מעשית הלא מאמינים הם הרוב
 
למעלה