האמן לי שהרשימה גדולה אף יותר ולא פרסמתי
את כולה. ברור שצדקת ביחס לפורענות הצפויה בקטע רמלוד, אך עם זאת כדאי להעיר מספר הערות למען הסדר הטוב והדיוק ההיסטורי. כבר בשלהי שנת 2007 (עוד קודם לתחזיתך) ר"י התבוססה בבוץ הרמלודי חסרת אונים ואובדת עצות כשהמנכ"ל הכושל דאז, עופר לינצ'בסקי, אינו יודע כיצד לחלץ את העגלה מהבוץ. אח"כ הגיע חקי שלמד את הנושא במשך תקופת מה. תכנית העבודה שגיבש חקי הראל עם הצוותים המקצועיים ברכבת דחתה לסיום הפרויקט את הטיפול בקטע הבעייתי שבו. עם זאת, מרגע שנכנסה הרכבת לשטח (יוני 2010), הצליחה להתגבר בקצת יותר משנה על כל המכשולים הקריטיים שהציב קטע רמלוד. בהכירי את המתרחש בפרויקט, אני קובע חד משמעית שהגורם האנושי המתקרא אייל פיטוסי הוא זה שלזכותו יש לזקוף את ההשג המדהים הזה. עם כל מנהל אחר של הפרויקט (או מע"צ לחלופין, ר"ל), פרק הזמן הנדרש לחילוץ הפרויקט היה גדול לפחות פי שלושה. מאידך, כל ניסיון להציג את קטע רמלוד ככזה שאינו בר התמודדות, מעניק ממד מיסטי ומאדיר שלא לצורך את הקטע בו רשויות האכיפה נמנעות ומתעצלות למלא את תפקידן. לו רק ביצעו אלו את המתחייב מתפקידן, הייתה מלאכתה של הרכבת קלה בהרבה. אסכם בכך שאולי להפתעתך דווקא הירוקים הם שנעדרו מקטע רמלוד, שכן לא היה בהם צורך...