הסיפור שלי - קצת ארוך

ginger5

New member
הסיפור שלי - קצת ארוך

אחרי 8 מחזורי IVF ו- 4 החזרות מוקפאים (וכמובן איקקלומין והזרעות - אבל מי זוכר). בכל הטיפולים (כמעט 3 שנים) נאמר לי שאני לא מוסברת והכל נראה תקין, צילום רחם - תקין, היסטרוסקופיה - תקין, רירית יפה, אחוז הפריה מצוין, עוברים יפים... בקיצור הכנסתי לי לראש שאני רק טעות סטטיסטית ואם נמשיך לנסות זה בסוף יקרה. במהלך הטיפולים ניסינו הכל - פרוטוקולים קצרים וארוכים, aha, עם ICSI ובלי ICSI, שינויים בכמות האמפולות להזרקה מפעם לפעם ושינוי בסוג התרופות (דקא, צטרוטייד...). בכל הפעמים הוחזרו 3 עוברים באיכות טובה. בכל הפעמים תגובות הגוף היו טובות פרט לפעם אחת בה נשאבו 18 ביציות מה שגרם לכאבי תופת ודימום פנימי שניפח את השחלות ונשלחתי כמה שעות לאחר מכן ללפרוסקופיה על מנת לעצור את הדימום. לפני מספר חודשים עברתי לבי"ח אחר (משנה מקום משנה מזל?). עד כאן ההיסטוריה. החודש הוחלט לעשות ZIFT. כבר אחרי השאיבה, ניגש אליי הרופא ואמר לי שהוא מזהה אנדו. לאחר יומיים הגענו ל- ZIFT וכשהתעוררתי מההרדמה נאמר לי שזה לא בוצע מאחר וזיהו בלפרוסרופיה אנדו בדרגה די קשה, האגן מלא הדבקויות ואי אפשר בכלל לראות את החצוצרות לכן הרופא החזיר החזרה רגילה של 5 עוברים לרחם. מעבר לכך הרופא זיהה מיומות ברחם. בשבועיים אחרי ההחזרה ניסיתי לעכל את כל המידע החדש הזה ולנסות להסביר לעצמי איך איך איך אחרי כל הטיפולים והבדיקות לא זיהו את הבעיה? לא בצילום רחם, לא בהיסטרוסקופיה ולא בלפרוסקופיה הקודמת. החלטנו להמשיך את הטיפולים אבל במקביל להתחיל תהליך אימוץ בחו"ל (החלטה קשה קשה, תהליכים נפשיים של השלמה לא פשוטים בכלל!). יום לפני בדיקת הדם החל דימום (בדר"כ מתחיל יום-יומיים לאחר הפסקת התמיכה) ולמרות זאת התעקשו במחלקה לעשות את הבדיקה. מאחר וכבר החל המחזור לא ציפיתי לכלום ובצהריים האחות מתקשרת ומאד מאד בזהירות אומרת שהבטא 13 שזה מאד מאד נמוך ובכל זאת לבוא עוד יומיים לבדיקה (הבדיקה הנוספת מחר) ועכשיו לשאלות - קראתי הרבה חומר על אנדו ומיומות בשבועיים האחרונים. אשמח בכל זאת לשמוע ממשהי שיש לה אנדו בדרגה חמורה ו/או מיומות ברחם על הטיפול שעברה. חוץ מזה - בטא 13 ודימום - האם זה הריון כימי? האם זה בהכרח מראה שמשהו זז שם? איזה ניסיון קלוש להשתרשות? אני לא מצפה להריון (למרות הסיפור של תמר מהימים האחרונים), אבל גם הריון כימי ישמח אותי מאד מאחר ומראה שמשהו בכל זאת יכול לקרות אצלי... מצטערת מצטערת על האורך. קשה לסכם 3 שנות טיפולים בכמה משפטים. אני פשוט התרגלתי למין שיגרה כזו לפיה כל הטיפול תקין ובסופו בכל זאת תשובה שלילית ופתאום כל-כך הרבה מידע חדש, רגע לפני שהרמתי ידיים - אנדו, מיומות, הריון כימי?
 

חן123

New member
וואו, איזה סיפור

קודם כל הבטא זה חדשות טובות, גם אם זה כימי. לגבי אנדו, וכו' לא יודעת לענות. האם עדיין יש דימום? או שהוא בא והלך?
 
מהנסיון שלי, אני יכולה לספר לך

כי ב IVF הראשון שעברתי הבטא הייתה 11 ולאחר יומיים אומנם החלו הדימומים אבל היא עלתה ל 23 אולם אחרי יומיים נוספים היא ירדה והדימום התחזק. לי נאמר כי מדובר בהריון כימי, זה נתן לי המון תקווה כי משהו קורה שם בפנים. אם העוברים שלכם איכותיים אולי כדי לכם לחשוב על פונדקאות? בכל אשר תבחרי שיהיה לכם בהצלחה
 

סביון1

New member
סיפור מדהים

מדהים איך לא זיהו את הבעיה קודם, ובהחלט דורש "ועדת חקירה". אולי האנדו' התחיל רק בזמן האחרון? האם יתכן? בכל מקרה אני מקוה שהסיפור יסתיים בהפי אנד. בטא 13 זה הריון, אמנם קצת מוקדם מידי לחגוג אבל בינתיים את בהריון ואני מקוה בכל ליבי שמחר תהיה הכפלה.
 

המאמינה

New member
לא יכולה לעזור רק להציע תפילה

באיזה בית חולים טופלת? ייתכן שאבחון בעיה הוא התחלה של דרך חדשה. בעיניי זה עדיף על אי הוודאות.
 

נועם@בת

New member
אאוץ' איזה סיפור

נקווה שבכל זאת יהיה לסיפור הזה סוף טוב חמסה. הריון כימי הוא הריון, כלומר עובר שהתחלק והשתרש והתחיל להפריש הורמון הריון. אלא שלרוב מדובר בעובר לא תקין שההתפתחות שלו נעצרה. לכן הבטא יכולה להתחיל נמוך, או ההכפלות לא תקינות. הבעיה הגדול באנדו היא שקשה לאבחן אותו. צילום רחם והיסטרו לא מאבחנים אם אין הידבקויות בתוך הרחם, או כאלה שמעוותות את החצוצרה. גם כאשר נכנסים לבטן- בלפרוסקופיה - אם לא מחפשים אותו לא תמיד רואים. אפשרות אחרת היא שאולי ההידבקויות נוצרו/הוחמרו דוקא בגלל הדימום והפציעה של השחלה. שהרי הידבקות היא מעין צלקת שנוצרת בגלל פציעה או דלקת. לגבי מיומות ברחם- גם הן יכולות להיות קטנות ושוליות ויום אחד פשוט להתחיל לגדול. האם הרופא אמר מה הגודל והמיקום שלהן? בכל מקרה, אם את מחפשת סימן טוב, אז בטא 13 היא סימן כזה, והלואי והיא תהיה יותר מסימן. בהצלחה
נועם
 

ginger5

New member
אנדו, מיומות, בטא ושאר ירקות

תודה לכן על התגובות. בינתיים לעדכן שהבטא היום עלתה ל- 36 והדימום פסק. רוצה נורא לקוות אבל האחות היתה מאד מאד זהירה וביקשה שלא אצפה לכלום מאחר ועדיין מאד נמוך. בכל אופן זה סימן ודאי שמשהו כן התרחש וגם זה משהו שעדיין קשה לי לעכל. הבדיקה הבאה רק ביום ראשון, איך מעבירים כבר את הזמן?
 

נועם@בת

New member
מטפסים על קירות ../images/Emo57.gif

עלתה ל36 זאת בשורה נהדרת. זה הזמן לאופטימיות זהירה. הניחי שתי ידיים חמות על הבטן ודברי עם העובר הקטן שמשתרש לו שם. דמייני את הרחם שלך כחדר ילדים בצבעים אדומים וכתומים. אל תפחדי לדמיין לך את התמונ ההכי נחשקת שאת רוצה. תצללי אל הרחם עם כל האהבה שיש בך לעובר הזה ושכנעי אותו להשאר. זה יעביר לך את הזמן. אל תחששי לקוות, אל תחששי להסחף באהבה הזאת. זה סוג הדברים שנותן כוח, שלא נופלים בגללו בלי קשר למה שיקרה בהמשך. תתמקדי ברגשות שלך עכשיו, במה שמתרחש עכשיו בתוכך תשאירי את הפחד בצד, הוא לא רלוונטי. מחזיקה לך אצבעות ומתפללת להכי טוב שיש
נועם
 

מעין26

New member
מחזיקה לך אצבעות ומקווה שהבטא תגדל

קחי ספרים, תעשי סדר בארון בגדים זה שורף כמה שעות, אולי תסעו לאנשהוא בסוף שבוע כדי שתוכלי לנקות את הראש, והכי חשוב לחשוב חיובי. מחזיקה לך את כל האצבעות, מגיע לך כל כך אחרי כל מה שעברת.
 

סביון1

New member
איזה יופי

הלואי שרק ימשיך ככה. מקוה ומתפללת ומחכה לעידכונים. הדרך היחידה שאני מכירה להעביר את הזמן היא בלהכריח את עצמך להיות עסוקה וככה לעשות הפוגות במחשבות המלחיצות. תמצאי לך ספר טוב לסופשבוע או ערימה של סרטים או מה שאת אוהבת לעשות.
 

יעליק27

New member
מוסיפה גם את האצבעות שלי../images/Emo45.gif

שולחת לך המון
ים מחזקים שבתקווה יעזרו לך להעביר את הימים הקשים עד לבטא הבאה
וחוץ מזה מאחלת לך המון
זהיר (אבל יש לי תחושה טובה)
 

חן123

New member
קודם כל אלה בשורות טובות

יש שם משהוא שמתפתח וגדל. למה רק ביום ראשון???? למה לא לבדוק מחר הכפלה?????? למה להרוג אותך עד יום ראשון????? ודרך אגב-אמנם תמיד אומרים לחכות לבטא תלת ספרתית, אבל אני מכירה הרבה חברות בפורום הורים אחרי שהתחילו מבטות נמוכות (כרגע קופצת לי לראש רחל של ענבל שהתחילה עם בטא 24) שיהיה ב ה צ ל ח ה חן
 
הכפלה=סימן טוב לא?../images/Emo57.gif

אז אפשר קצת לשמוח ולהיות קצת יותר אופטימיים. איך להעביר את הזמן? SORRY אין לי תשובה מקורית מלבד להעסיק את עצמך, לדבר לתינוק/ת החמוד/ה שלך ולהסביר לו/ה שאצלך בפנים יותר בטוח מבחוץ...... בקשר לבדיקה אני הייתי מתעקשת וחוזרת מחר לבדיקה נוספת (רק כדי לאשר את ההריון)
וכמובן מזל טוב ומחזיקה לך אצבעות
 

ginger5

New member
תודה

מנסה ליישם את הממלצות שלכן. ההמתנה מורטת עצבים. בן-הזוג מסרב לדבר על זה ומבקש שלא אפתח ציפיות כדי לא להתאכזב אח"כ. מתלבטת אם לבקש הקדמה של בדיקת הדם - לגמור עם המתח הזה ולהרוס את הסופ"ש או לתת לעצמי עוד כמה ימים עם איזו תחושה שמשהו אולי קורה?
 

s h i r a 3 0

New member
מחזיקה לך את כל האצבעות

הייתי שם - בבטא 10 שמתחיל להתקדם וזה תמיד סימן טוב מאוד. לי לא הצליח אבל יש גם סיפור אופטימי אם כי נדיר: כשבאתי לבדיקת הדם במחלקה ניגשה לאחות אישה עם ילדה קטנה, אולי בת 3 ואמרה לאחות: "תכירי את.... היא היתה בטא 10". בשאר הדברים אני לא כל כך מבינה, אבל אני מקירה את הטיפוס על הקירות עד הבדיקה הבאה ומקווה לטוב.
 
ginger, גרמת לי לצמרמורת.. ../images/Emo45.gif

כשקראתי את הודעתך הרגשתי די מזדהה איתך, אמנם עדיין לא הגעתי ל- 8 טיפולים ואין אני מכירה את הזיפט (רק את הזיפט
הזה) אבל גם אני הייתי לא מוסברת.. בבדיקות שעשו לבעלי הכל היה מצוין ומעולה, אצלי הבדיקות הראו שהכל בסדר.... ולכן חשבתי שאצלי הכל רק מלחץ... כיוון שגם אצלי לא ראו שבעצם יש אנדו (צילום הרחם היה בסדר) בדיקות ה- U.S היו בסדר, עד שיום אחד הרופא בכל זאת חשד ולכן שלח אותי ללפרוסקופיה שהראה שאכן יש אנדו.. ginger, אני כל כך מקווה שאכן הבטא תוכפל ותושלש כראוי... מחזיקה לך
ומוסיפה
וגם כמה
(שטוענים שהם סימן לפוריות).. בהצלחה!!
 
למעלה