הסיפור עם משורר השמאל והתלונות על אונס והטרדה

רון סי

New member
הסיפור עם משורר השמאל והתלונות על אונס והטרדה

בימים אלה מסתובב סיפור על משורר מהשמאל שבחורה מסויימת טוענת שאנס אותה לפני 20 שנה. היא פרסמה רשומה בבלוג שלה, ואחריה פרסמו דברים עוד מספר בלוגרים. בכולם מואשם האיש שהוא מטרידן סדרתי. הן הכותבת המקורית והן הבלוגרים שמתייחסים אל דבריה ואל האיש, מקפידים להמנע מאזכור שמו, ומשתדלים למחוק אזכורים כאלה שמופיעים בתגובות לבלוגים שלהם. עם זאת שמו המלא של האיש מופץ באינטרנט. בפורומים ובתגובות מופיעים רמזים, קישורים, ואף השם המלא. לעיתים ההודעות נמחקות (לא לפני שמספיק גולשים קוראים אותן), ובמקרים אחרים הן ממשיכות להתפרסם. השאלה שלי היא: לאור המצב ששמו של האיש מופץ ברשת, האם אין להניח שהמקור לו הוא המתלוננת המקורית, שגילתה אותו לפחות למספר בלוגרים? אם כך, האם אין עילה לאיש המואשם לתבוע אותה על לשון הרע על גילוי מוגבל זה? בהמשך, בהנחה שהבלוגרים, והכותבת המקורית, יודעים ששמו של האיש ידוע, האם אין בהמשך התייחסותם אליו, אפילו בלי להזכיר את שמו בעצמם, משום לשון הרע, המספק עילה לתביעה?
 
לשון הרע משתמעת

1. מותר להניח, אבל הנחה אינה ראיה. 2. אם קורא סביר יכול לזהות את הנפגע מתוך הפרסום, אף ששמו אינו נזכר (ובהנחה שהפרסום הוא לשון הרע כהגדרתה בחוק ואינו מוגן באחת ההגנות המפורטות שם) - יש לנפגע עילת תביעה. 3. ראה סעיף 3 לחוק וכן פסק דין זה (בייחוד סעיף 7 ו- 12).
 

רון סי

New member
תודה, ועוד שאלה

אני מבין מהתשובה שיש לאיש המדובר עילה להגיש תביעה נגד אחד או יותר מהכותבים עליו. בינתיים ביממה האחרונה נוספו כותבים שמדברים בלשון גלויה יותר ומזכירים את שמו. השאלה הנוספת שלי היא: במידה ויגיש הנפגע תביעה נגד אחד, או יותר, מהכותבים עליו, האם אפשר שהמשפט יתפתח לדיון בשאלה אם אכן עשה את המעשים שהכותבים מייחסים לו? למשל אם יגיש תביעה נגד הכותבת המקורית שהתחילה את כל מערך המתקפה נגדו, האם אפשר שהמשפט יהפוך לדיון בשאלה אם אכן אנס אותה לפני 20 שנה, כאילו הוגש נגדו כתב אישום על אונס? האם אפשר שתתקבל פסיקה שאכן כך היה?
 
תשובה

במקרה ואותו אדם יבחר להגיש תביעה בגין הפרסומים המתוארים אין ספק כי שאלת האונס לכאורה אכן תעלה במסגרת ההליך, אומנם לא מן הפן הפלילי, אך ללא ספק כחלק מן ההגנה של הנתבעת(המפרסמת). כלומר יש לקחת בחשבון כי שאלת האונס תעלה על כל המשתמע מכך (במובן האזרחי) ובטרם הגשת התביעה יש לתת את הדעת לעניין זה. בכל מקרה במסגרת הליך זה לא ינתן פסק דין או החלטה מחייבת כלשהי בעניין האונס לכאורה ואין מדובר בכתב אישום.
 
למעלה