הסיוט שלי

תגליתוש

New member
הסיוט שלי

חברי הפורום היקרים יש לי בעייה. קצת ארוך, סליחה.... לפני זמן מה התקלקלה הטלוויזיה שבביתי. הטלוויזיה הייתה מאוד ישנה, משנת 1990. החלטתי שאין טעם לתקן אותה והדבר הנכון זה לקנות טלוויזיה חדשה. באותה הזדמנות החלטתי שאם כבר אני משתדרגת אז הגיע הזמן להחליף את הכבלים האנלוגיים שלי בדיגיטליים. ביום שישי לפני שבוע וחצי הלכתי לחנות למוצרי חשמל. על החנות המליץ לי ידיד שלי. החנות הזו זה בעצם סניף של רשת. השירות בחנות היה מדהים באמת, בחיים לא נתקלתי בארץ בשירות כל כך טוב. המוכר היה סבלני ביותר והסביר כל מה שרציתי לדעת (אני לא מבינה כלום בטכנולוגיה הזו). לבסוף קניתי טלוויזיה אל סי די מצויינת בחמש וחצי אלף שקל. המוכר אמר לי כי הטלוויזיה תגיע לביתי בתוך שבועיים עם שליח. ביקשתי ממנו שיודיעו לי מראש מתי הטלוויזיה תגיע בשביל שני דברים : אחד שאוכל לדעת איזה משמרת לבקש בעבודה כדי להיות בבית לקבל את הטלוויזה, שתיים לקבוע עם ערוצי זהב שיבואו לחבר אותי כי לא מתחשק לי להיות יום או יומיים בלי טלוויזיה. המוכר הבטיח לי שיודיעו לי כארבעה ימים מראש. ביום שני בצהריים (שלושה ימים אחרי הקנייה) אני מקבלת טלפון מהמוכר שמכר לי את הטלוויזיה והוא אומר לי שהנה הוא מודיע לי מראש כמו שביקשתי ושכנראה יביאו לי את הטלוויזיה ביום שישי אבל זה עוד לא בטוח אז הוא יחזור אלי ביום רביעי עם הפרטים. מעולה. לפי סידור העבודה שלי יום שישי בכל מקרה היה לי יום חופש ככה שלא הייתי צריכה לארגן שום סידורים מבחינת העבודה. מבחינת הוט החלטתי להתקשר אליהם ביום רביעי כשאדע מתי הטלוויזיה מגיעה ואם יצליח לי אקבע אותם ליום שישי אחרי שיביאו לי את הטלוויזי ואם לא אז מקסימום אקבע ליום ראשון. ביום רביעי כמובטח קיבלתי טלפון מהמוכר בחנות שאמר שהטלוויזיה מגיעה בטוח ביום שישי (מעולה) אבל הוא לא יודע מתי כי זה לא תלוי בו ושבעצם למחרת ביום חמישי יתקשרו אלי מההובלה ויתאמו איתי. התבאסתי קצת מזה שאני אדע את שעות ההגעה של הטלוויזיה רק יום אחד לפני ההובלה אבל המוכר אמר שזה לא תלוי בו וסך הכול השירות שהוא נתן לי היה פשוט מעולה. ביום חמישי בצהריים התקשרו אלי ואמרו לי שהטלוויזי תגיע מחר (יום שישי) בין שמונה בבוקר לשתיים עשרה בצהריים. אמרתי למי שדיברה איתי שנראה לי קצת מוגזם לחכות ארבע שעות לטלוויזיה אפילו לטכנאים של אינטרנט מחכים רק שעתיים אבל היא אמרה לי שאין מה לעשות וזה הנוהל והמקסימום שהיא יכולה לעשות זה להודיע לי חצי שעה לפני שבאים. טוב הסכמתי. לא הייצה לי בררה. בכל מקרה מה שתיכננתי לאותו יום שישי זה בעיקר קניות בסופר וניקיון בבית אז אם מודיעים חצי שעה מראש זה נשמע לי בסדר. מיד אחרי השיחה הזו התקשרתי להוט וביקשתי לעבור מאנלוגי לדיגיטלי. שאלתי מה ההתקנה הכי מאוחרת שהם יכולים לעשות לי ביום שישי ום אמרו לי שהכי מאוחר זה בין אחת עשרה לאחת. הסברתי למוקדנית שזה בלתי אפשרי. כי אני מחכה לטלוויזיה בין שמונה לשתיים עשרה ומה יקרה אם טכנאי הוט יגע באחת עשרה והטלוויזיה רק בשתיים עשרה. אחרי שמוקדנית (הממש נחמדה) דיברה עם הממונים שלה נקבע לי שהטכנאי יגיע בין שתיים עשרה וחצי לאחת לחבר אותי (היא הבהירה לי שזה ממש חריגה מהנהלים). המוקדנית גם אמרה שהחיבור וההתקנה לא עולים לי כלום. התקשרתי שוב להובלה של הטלוויזיה לוודא שהטלוויזיה אכן תגיע עד שתיים עשרה ושאין מצב לאיחורים. נאמר לי שאין שום מצב לאיחורים. ביום שישי ישבתי בבית לחכות לטלוויזיה. חיכיתי וחיכיתי וטלוויזיה אין. ב 11:35 התקשרתי להובלה ונאמר לי שהיה עיקוב אבל עוד מעט הטלוויזיה אצלי. בדיוק שעה אחרי ב 12:35 הגיע הטכנאי של הוט לחבר אותי, אבל נחשו מה אין טלוויזיה. הטכנאי אמר שהוא הולך ללקוח אחר שיש לו פה באזור ויחזור עוד מעט. התקשרתי שוב להובלה אמרו שהם מצטערים ואין מה לעשות אבל יש איחור. הטכנאי של הוט חזר ב 13:10 והיות ולא הייתה שום טלוויזיה הוא הלך. הטלוויזיה הגיעה רק ב 13:40 איחור של שעה וארבעים כשבמפורש אמרו לי בטלפון שאין מצב לאיחורים. עקב האיחור הזה נגרמו לי מספר נזקים: 1. כל היום התבזבז לי בישיבה מיותרת בבית כשהיו לי דברים (קניות) לעשות. 2. הייתי כל הסוף שבוע ללא טלוויזיה. 3. חוץ מהסוף שבוע הייתי עוד יומיים בלי טלוויזיה (ראשון ושני) כי רק היום היה זמן שגם הוט יכלו לבוא וגם אני לא עבדתי. 4. הוט חייבו אותי על קריאת טכנאי ביום ו' כי זה הנוהל שלהם, שאם טכנאי בה ולא עשה את עבודתו באשמת הלקוח יש על זה חיוב. 5. עצבים נוראיים שחטפתי מכל הסיפור ואין ספור שיחות טלפון על חשבוני ובזבוז המון זמן. בחברת ההובלה מסרבים לפצות אותי בטענה שאין שום חוזה ושום נייר שאומר שאסור למוביל לאחר. מה דעתכם? אני לפחות רוצה שיחזירו לי את הכסף ששילמתי להוט
 
אני יודע.... שלתאם נחיתה על הירח, יותר קל מאשר לתאם שני נותני שרותים בארץ..... אני חייב לציין אותך לשבח על יכולת התאום שניסת לבצע, ושלא הצליח שלא באשמתך. בשפה מקצועית לתקלה שקרתה לך, קוראים - בלת"מ. דהיינו, בלתי צפוי. ועצה טובה תמיד, היא לקחת מרווחי זמן סבירים וארוכים, תוך מחשבה מה יהיה במידה ו... ולשאלה הגדולה שלך, אני לא חושב שמגיע לך פיצוי. וממה שכתבתי את צריכה להבין גם למה.
 

dani666

New member
הרבה לא אוכל לעזור לך ... אך שאלה קטנה -

למה בכלל קשרת בין הדברים ? קודם דואגים שבכלל תהיה טלוויזיה חדשה, ואז, כשהכל עובד - מתאמים את הוט (או יס, או מי שלא יהיה). לא חושב שמישהו הפסיד משהו מזה שעבר מאנלוגי לכבלים יותר מאוחר ממה שתכנן. אבל הוא, כפי שלמדת על בשרך, הרוויח ראש קט
 

אשבורן

New member
סיוט???

ההתייחסות שאתן איננה אמפטית, ולכן את רשאית (כמובן!) לוותר עליה. אני חושש שהכנסת את עצמך למערכת אילוצים שגזלה ממך זמן רב וכסף, העלתה את רמת המתח והכעס שלך והייתה צפויה מראש. ניתן היה לחסוך כל זאת עם התנהלות נינוחה יותר, ולהזמין את הטכנאי של הוט אחרי קבלת הטלביזיה. בכל תיאום יש פוטנציאל לתקלות. חלקן לא נובעות מהתנהלות המובילים. גם עליהם יש לחצים רבים (לקוחות, סוחרים, עומסי תחבורה, תקלות רכב ועוד). האם חשבת גם עליהם? ומשהו אחר: הפרשנות שלך למושג 'סיוט' עתיד להקשות עלייך את החיים. כדאי לך לתרגם לעצמך את ההתרחשויות שסביבך בצורה יותר ידידותית לתגליתוש. בהצלחה במשימה מורכבת זאת.
 

גילית4

New member
בעקרון את צודקת, עם ראש הממשלה אפשר לקבוע

פגישה לשעה מדוייקת, אבל משום מה לטכנאי או מוביל צריך לפנות יום עבודה. בדיחה עצובה לקרוא למישהו כזה "נותן שירות". אני אישית לא קונה מוצרים שזהו השירות עבורם. לא עושה ביטוח אצל חברת המזגנים ולא שום דבר בסגנון. כשאני צריכה טכנאי מכונת כביסה אני קובעת איתו שעה + תיאום בסלולר. אם הוא מפשל עוברים לטכנאי הבא. מצביעה ברגליים. אם אנשים יהיו מודעים צרכנית ויצביעו ברגליים, קרי לא יקנו ממישהו שאומר שיגיע בין 8 ל 13 (וגם אז מאחר), אם בזמן הקניה הם יראו שקריטריון השירות חשוב להם יהיה שיפור מיידי. ברמה הפרקטית כמו שאמרו לך יכולת לפעול אחרת. מראש להתנות את הקניה בתאום סלולרי איתך, להזמין טכנאי כבלים רק אחרי שהטלויזיה בבית תקינה ופועלת ולחיות סוף שבוע אחד ללא טלויזיה.
 

קובי d1

New member
לא צריך להיות מופתעים

השבוע הצטרכתי לקבל מכונות כביסה אמרו לי משעה 9-14 אני צריך לחכות 5 שעות ובנוסף סיפרו לי שהמוביל יתקשר 1/2 מראש ובאמת בשעה 11:30 המוביל התקשר ואמר עוד 20 דקות אני אצלך , ותנחשו מתי הוא הגיע ..ה20 דקות נמשכו עד שעה 13:45 חוצפה ...מה לעשות אני לא יודע זה השירות שמקבלים וככה זה כל בעלי המקצוע זמן אצלם לא זמן ,לא כולם יש כמה צדיקים בסדום חג שמח
 

amazone

New member
אין חוק שאומר את זה?

כמו שיש חוק שאומר שטכנאי/איש מקצוע צריך להגיע בטווח של שעתיים - ולכן הוט מאוד מקפידים בקיצור יש לכם חוזה שבעל פה - נאמר לך שהוא יגיע בטווח שעות מסויים. תתלונני לפחות בחנות
 

king gili

New member
מסכנה שלי

ככה נתנו לך לסבול??? תביאי חיבוקי ונישוקי
 

B L I M P

New member
לדעתי

אם תאיימי בתביעה הם יתקפלו. אני לא זוכרת אם נכנס החוק שמחייב נותן שירות לתת מסגרת זמן של שעתיים ולעמוד בה, אבל אם כן, תלכי לבימ"ש לתביעות קטנות ותגידי שכמו שנותן שירות צריך לעמוד בזמנים, כמינימום מוביל שנתן מסגרת זמן של כמה וכמה שעות צריך לעמוד בה. ואגב - חוזה בע"פ הוא חוזה ככל חוזה והוא מחייב (רק לכי תוכיחי, זה הבעיה..)
 
למעלה