הסטוריה מהעת החדשה - תרגיל בחיזוי

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
הסטוריה מהעת החדשה - תרגיל בחיזוי

הסטוריה מהעת החדשה - תרגיל בחיזוי
חנכתי היום סורק (HP3770, לראשונה בביתי) ולכבודו אני רוצה להביא לכם כמה קטעים ממסמך שמצאתי בו עניין רב לפורום הזה. המסמך הוא "תוכנית פיתוח לרכבת ישראל לשנות 2000" של רשות הנמלים והרכבות, אשר התפרסם בחודש נובמבר, 1995. המסמך הזה ודאי מוכר למומחים כאן, אך לא מצאתי איזכורים לו בפורום. זהו מסמך מרתק של ועדת מומחים ישראלים בעלי שם אשר ישבו לתכנן את פיתוח רכבת ישראל עד לשנת 2010. חלפו פחות מעשר שנים מעת שנתפרסם המסמך ומדהים לראות מה התממש ובעיקר מה לא התממש בתוכניות.
 

Golf Bravo

New member
תכנית הפיתוח למסילות

הסטוריה מהעת החדשה - תרגיל בחיזוי
חנכתי היום סורק (HP3770, לראשונה בביתי) ולכבודו אני רוצה להביא לכם כמה קטעים ממסמך שמצאתי בו עניין רב לפורום הזה. המסמך הוא "תוכנית פיתוח לרכבת ישראל לשנות 2000" של רשות הנמלים והרכבות, אשר התפרסם בחודש נובמבר, 1995. המסמך הזה ודאי מוכר למומחים כאן, אך לא מצאתי איזכורים לו בפורום. זהו מסמך מרתק של ועדת מומחים ישראלים בעלי שם אשר ישבו לתכנן את פיתוח רכבת ישראל עד לשנת 2010. חלפו פחות מעשר שנים מעת שנתפרסם המסמך ומדהים לראות מה התממש ובעיקר מה לא התממש בתוכניות.
תכנית הפיתוח למסילות
הדבר הבולט ביותר לעין הוא שהמומחים התבדו לחלוטין באשר לחשיבות קו הנוסעים לבאר שבע. לדעת מומחי הועדה לא היה מקום לפתוח קו נוסעים לבאר שבע עד לשנת 2005.
 

Golf Bravo

New member
מספרי נוסעים חזויים: 2005, 2010

הסטוריה מהעת החדשה - תרגיל בחיזוי
חנכתי היום סורק (HP3770, לראשונה בביתי) ולכבודו אני רוצה להביא לכם כמה קטעים ממסמך שמצאתי בו עניין רב לפורום הזה. המסמך הוא "תוכנית פיתוח לרכבת ישראל לשנות 2000" של רשות הנמלים והרכבות, אשר התפרסם בחודש נובמבר, 1995. המסמך הזה ודאי מוכר למומחים כאן, אך לא מצאתי איזכורים לו בפורום. זהו מסמך מרתק של ועדת מומחים ישראלים בעלי שם אשר ישבו לתכנן את פיתוח רכבת ישראל עד לשנת 2010. חלפו פחות מעשר שנים מעת שנתפרסם המסמך ומדהים לראות מה התממש ובעיקר מה לא התממש בתוכניות.
מספרי נוסעים חזויים: 2005, 2010
הנתונים הנכונים לינואר 2005 לא לפני ואם יש למישהו את הנתון (וכן ל- 2004) מעניין יהיה להשוות. רשימת תחנות הנוסעים העיקריות מרתקת בפני עצמה. באר שבע, כאמור, בולטת בהעדרה בין התחנות העיקריות.לעומת זאת, תל אביב - דרום, נמצאת שם...
 

Golf Bravo

New member
התחזית לקוי הנוסעים העיקריים ב2005

הסטוריה מהעת החדשה - תרגיל בחיזוי
חנכתי היום סורק (HP3770, לראשונה בביתי) ולכבודו אני רוצה להביא לכם כמה קטעים ממסמך שמצאתי בו עניין רב לפורום הזה. המסמך הוא "תוכנית פיתוח לרכבת ישראל לשנות 2000" של רשות הנמלים והרכבות, אשר התפרסם בחודש נובמבר, 1995. המסמך הזה ודאי מוכר למומחים כאן, אך לא מצאתי איזכורים לו בפורום. זהו מסמך מרתק של ועדת מומחים ישראלים בעלי שם אשר ישבו לתכנן את פיתוח רכבת ישראל עד לשנת 2010. חלפו פחות מעשר שנים מעת שנתפרסם המסמך ומדהים לראות מה התממש ובעיקר מה לא התממש בתוכניות.
התחזית לקוי הנוסעים העיקריים ב2005
פעם נוספת, הדרום אינו על מפת קוי הנוסעים. התחזיות באשר לתדירות הרכבות לשעה בקווים השונים מרתקות בפני עצמן.
 

mucool2

New member
רכבת אחת ליום??

התחזית לקוי הנוסעים העיקריים ב2005
פעם נוספת, הדרום אינו על מפת קוי הנוסעים. התחזיות באשר לתדירות הרכבות לשעה בקווים השונים מרתקות בפני עצמן.
רכבת אחת ליום??
זה היה הצפי לירושלים ב-2005???
 

אורי404

New member
כבר בשנות התשעים פעלו שתי רכבות

רכבת אחת ליום??
זה היה הצפי לירושלים ב-2005???
כבר בשנות התשעים פעלו שתי רכבות
ביום לכל כיוון. כנראה, בגלל מספר הנמוך הצפי היה נמוך. ההמשך ידוע: ב-1998 סגרו את הקו. אבל, מה שהכי חשוב זה להיות בהווה, ולא להתקע בעבר. אוטוטו הקו לירושלים יחזור.
 

mucool2

New member
אבל זו תוכנית ל"עתיד"!

כבר בשנות התשעים פעלו שתי רכבות
ביום לכל כיוון. כנראה, בגלל מספר הנמוך הצפי היה נמוך. ההמשך ידוע: ב-1998 סגרו את הקו. אבל, מה שהכי חשוב זה להיות בהווה, ולא להתקע בעבר. אוטוטו הקו לירושלים יחזור.
אבל זו תוכנית ל"עתיד"!
הם לא ציפו לשום שיפור בשירות לירושלים (אני לא מזכיר את הקו המהיר)! ראש קטן במיטבו!!
 

אורי404

New member
אתה בעצמך כותב בהמשך שהתייחסו

אבל זו תוכנית ל"עתיד"!
הם לא ציפו לשום שיפור בשירות לירושלים (אני לא מזכיר את הקו המהיר)! ראש קטן במיטבו!!
אתה בעצמך כותב בהמשך שהתייחסו
לרכבת בחשדנות. לכן, לא קשה להבין למה לא ממש חשבו על בירת ישראל.
 

mucool2

New member
דיברתי על האווירה הכללית (באוצר)

אתה בעצמך כותב בהמשך שהתייחסו
לרכבת בחשדנות. לכן, לא קשה להבין למה לא ממש חשבו על בירת ישראל.
דיברתי על האווירה הכללית (באוצר)
אבל המסמך הזה לא היה אמור לשקף את האווירה הכללית, אלא להציע הצעות ופתרונות, והייתי מצפה ליותר מעוף. לדעתי כותבי המסמך הסתמכו יותר מדי על המצב הקיים בתחום הבינעירוני (לזה אני קורא ראש קטן). דווקא בתחום הפרברי ההצעות שלהם מרחיקות לכת. זה נראה כאילו ייעדו לרכבת ישראל תפקיד מרכזי - להפעיל את הרכבת הפרברית של ת"א וגוש דן רבתי - וכל השאר (פרט לקו ת"א-חיפה, שכבר אז פעל בהצלחה יחסית) נדחק לשוליים, במקרה הטוב.
 

Golf Bravo

New member
אמדן מספר נוסעים: 2000, 2010

הסטוריה מהעת החדשה - תרגיל בחיזוי
חנכתי היום סורק (HP3770, לראשונה בביתי) ולכבודו אני רוצה להביא לכם כמה קטעים ממסמך שמצאתי בו עניין רב לפורום הזה. המסמך הוא "תוכנית פיתוח לרכבת ישראל לשנות 2000" של רשות הנמלים והרכבות, אשר התפרסם בחודש נובמבר, 1995. המסמך הזה ודאי מוכר למומחים כאן, אך לא מצאתי איזכורים לו בפורום. זהו מסמך מרתק של ועדת מומחים ישראלים בעלי שם אשר ישבו לתכנן את פיתוח רכבת ישראל עד לשנת 2010. חלפו פחות מעשר שנים מעת שנתפרסם המסמך ומדהים לראות מה התממש ובעיקר מה לא התממש בתוכניות.
אמדן מספר נוסעים: 2000, 2010
אשמח אם מישהו יביא את הנתון האמיתי של מספר הנוסעים ב- 2000.
 

mucool2

New member
זאת תחזית מאוד אופטימית לשנת 2000

אמדן מספר נוסעים: 2000, 2010
אשמח אם מישהו יביא את הנתון האמיתי של מספר הנוסעים ב- 2000.
זאת תחזית מאוד אופטימית לשנת 2000
בסה"כ נסעו באותה שנה פחות מ-13 מיליון (המקור: אתר רכבת ישראל). בשנת 2004 נסעו בסביבות 23 מיליון, אם אני לא טועה.
 

Golf Bravo

New member
התחזית הנוכחית לשנת 2005

אמדן מספר נוסעים: 2000, 2010
אשמח אם מישהו יביא את הנתון האמיתי של מספר הנוסעים ב- 2000.
התחזית הנוכחית לשנת 2005
היא 26 מיליון, לאחר יותר משני מיליון נוסעים בחודש ינואר. (המקור - חדשות הרכבת) איך הם חזו מספרי נוסעים מדהימים כאלה?
 

Golf Bravo

New member
אמדן הנוסעים לפי תחנות ברשת המומלצת

הסטוריה מהעת החדשה - תרגיל בחיזוי
חנכתי היום סורק (HP3770, לראשונה בביתי) ולכבודו אני רוצה להביא לכם כמה קטעים ממסמך שמצאתי בו עניין רב לפורום הזה. המסמך הוא "תוכנית פיתוח לרכבת ישראל לשנות 2000" של רשות הנמלים והרכבות, אשר התפרסם בחודש נובמבר, 1995. המסמך הזה ודאי מוכר למומחים כאן, אך לא מצאתי איזכורים לו בפורום. זהו מסמך מרתק של ועדת מומחים ישראלים בעלי שם אשר ישבו לתכנן את פיתוח רכבת ישראל עד לשנת 2010. חלפו פחות מעשר שנים מעת שנתפרסם המסמך ומדהים לראות מה התממש ובעיקר מה לא התממש בתוכניות.
אמדן הנוסעים לפי תחנות ברשת המומלצת
הדבר המרתק יותר מאמדן הנוסעים בטבלה הזו, הוא "הרשת המומלצת". מדהים עד כמה שמומחים רציניים, חוקרי תחבורה ראשונים במעלה בישראל יחד עם אנשי מקצוע מרכבת ישראל וממשרד התחבורה יכולים לפספס בתחזית שהיא כה קצרת-טווח. לדעתי זו יכולה להיות עבודה מרתקת לחקור מהם הגורמים שהמומחים האלה לא לקחו בחשבון.
 

קובי לו

New member
אין ומעולם לא היה מצב שבו

אמדן הנוסעים לפי תחנות ברשת המומלצת
הדבר המרתק יותר מאמדן הנוסעים בטבלה הזו, הוא "הרשת המומלצת". מדהים עד כמה שמומחים רציניים, חוקרי תחבורה ראשונים במעלה בישראל יחד עם אנשי מקצוע מרכבת ישראל וממשרד התחבורה יכולים לפספס בתחזית שהיא כה קצרת-טווח. לדעתי זו יכולה להיות עבודה מרתקת לחקור מהם הגורמים שהמומחים האלה לא לקחו בחשבון.
אין ומעולם לא היה מצב שבו
בתחנת חדרה (מערב) יהיו יותר נוסעים מאשר בבנימינה. גם בנתניה אין יותר נוסעים מאשר בבנימינה, ואני לא מדבר על אלו שמחליפים רכבת לכוון חיפה. אני מדבר על כאלו שנכנסים מהרחוב לתחנה או יוצאים מהתחנה לרחוב. בנימינה היא אחת מחמש התחנות הכי עמוסות בנוסעים שהם מחוץ לערים הגדולות (ת"א, חיפה ובאר-שבע). היא אולי הכי גדולה בכמות, יחד עם רחובות. כמו כן הם לא בטלו את ארבע התחנות שבוטלו בשנת 97'. ואלו הן: כפר-ויתקין (שאכן לא מופיעה) אבל יתר השלוש כן. בוסתן הגליל, שבי ציון וזכרון יעקב.
 

mucool2

New member
את זה דווקא אפשר להבין

אין ומעולם לא היה מצב שבו
בתחנת חדרה (מערב) יהיו יותר נוסעים מאשר בבנימינה. גם בנתניה אין יותר נוסעים מאשר בבנימינה, ואני לא מדבר על אלו שמחליפים רכבת לכוון חיפה. אני מדבר על כאלו שנכנסים מהרחוב לתחנה או יוצאים מהתחנה לרחוב. בנימינה היא אחת מחמש התחנות הכי עמוסות בנוסעים שהם מחוץ לערים הגדולות (ת"א, חיפה ובאר-שבע). היא אולי הכי גדולה בכמות, יחד עם רחובות. כמו כן הם לא בטלו את ארבע התחנות שבוטלו בשנת 97'. ואלו הן: כפר-ויתקין (שאכן לא מופיעה) אבל יתר השלוש כן. בוסתן הגליל, שבי ציון וזכרון יעקב.
את זה דווקא אפשר להבין
אתה מדבר על המצב הקיים היום, אבל זה לא המצב הרצוי. חדרה גדולה מבנימינה, ונתניה גדולה משתיהן בהרבה. המצב היום הוא שהתחנות בחדרה ונתניה לא ממצות את הפוטנציאל שלהן, בעיקר בגלל גישה לא נוחה מהעיר לתחנה. מצד שני, תחנת בנימינה הפכה להצלחה מסחררת בזכות המיקום שלה ובזכות היותה תחנת הקצה של הקו הפרברי לת"א (ככל הידוע לי, זה לא היה התכנון המקורי). המצב הזה הביא גם לביקוש רב למגורים בעיר.
 

קובי לו

New member
סליחה, אבל זה לא רק המצב היום

את זה דווקא אפשר להבין
אתה מדבר על המצב הקיים היום, אבל זה לא המצב הרצוי. חדרה גדולה מבנימינה, ונתניה גדולה משתיהן בהרבה. המצב היום הוא שהתחנות בחדרה ונתניה לא ממצות את הפוטנציאל שלהן, בעיקר בגלל גישה לא נוחה מהעיר לתחנה. מצד שני, תחנת בנימינה הפכה להצלחה מסחררת בזכות המיקום שלה ובזכות היותה תחנת הקצה של הקו הפרברי לת"א (ככל הידוע לי, זה לא היה התכנון המקורי). המצב הזה הביא גם לביקוש רב למגורים בעיר.
סליחה, אבל זה לא רק המצב היום
אלא כבר לאורך יותר מעשר שנים שתחנת בנימינה היא אחת העמוסות בארץ. אבל ממש תחנה מאוד עמוסה. עליך, גיאוגרפית-דמוגראפית, להבין משהו. בישוב קטן כמו בנימינה והישובים סביבו (התחנה משרתת גם את גבעת-עדה, זכרון, אור-עקיבא, פוריידיס, בקה אל ע'רביה (כן יש משם נוסעים), גבעת נילי, אלונים, מאיר שפיה, עין עירון, כפר פינס, כרכור (חלק נוסעים לתחנת פ"ח-קיסריה וחלק לבנימינה, מבנימינה יש יותר רכבות), עין שמר, גן השומרון, מענית, ברקאי, מצר, מיסר, שדה יצחק ועוד ועוד ועוד) רוב התושבים, בעיקר אלו שכבר לא חקלאים, עובדים מחוץ לישוב, בד"כ באזור ת"א או חיפה. לכן אנשים אלו נזקקים יותר לשרות הסעה מאשר תושבי נתניה וחדרה שחלק גדול מאוד מהם עובד בתוך עירם או באזור התעשיה והמלאכה שנמצא לא רחוק מעירם או שיש להם עסק בישוב קטן שנמצא עד 20 ק"מ מאותן ערים והרכבת לא מגיעה לשם. כלומר, הן באחוזים, ואולי אפילו במספרים מוחלטים, תושבי מרחב בנימינה צריכים להגיע לחיפה/תל-אביב הרבה יותר מאשר תושבי חדרה/נתניה. מיקום גרוע של התחנות בחדרה ובנתניה זה רק תירוץ, שהוא סיבה שולית, תרתי משמע בקביעת כמות הנוסעים. ברור שאם התחנות היו צמודות לאגד במרכזי העיר היו יותר נוסעים, אך עדין בנימינה היתה ממשיכה לתת "פייט" טוב ומוצלח. אל תשכח שבבנימינה התחנה ממוקמת במרכז המושבה ככה שלתושבי בנימינה היא קלאסית, אך איך תסביר את עובדת היות שני חניוני הענק שלה, הצפוני והדרומי מלאים עד אפס מקום? הרי 90% מהמכוניות זה של אנשים מחוץ לבנימינה, שכן תושבי בנימינה ברובם או באים ברגל או שבן משפחתם/שכן "מקפיץ" אותם לרכבת.
 

mucool2

New member
התכוונתי לעתיד, לא לעבר (שעליו אין

סליחה, אבל זה לא רק המצב היום
אלא כבר לאורך יותר מעשר שנים שתחנת בנימינה היא אחת העמוסות בארץ. אבל ממש תחנה מאוד עמוסה. עליך, גיאוגרפית-דמוגראפית, להבין משהו. בישוב קטן כמו בנימינה והישובים סביבו (התחנה משרתת גם את גבעת-עדה, זכרון, אור-עקיבא, פוריידיס, בקה אל ע'רביה (כן יש משם נוסעים), גבעת נילי, אלונים, מאיר שפיה, עין עירון, כפר פינס, כרכור (חלק נוסעים לתחנת פ"ח-קיסריה וחלק לבנימינה, מבנימינה יש יותר רכבות), עין שמר, גן השומרון, מענית, ברקאי, מצר, מיסר, שדה יצחק ועוד ועוד ועוד) רוב התושבים, בעיקר אלו שכבר לא חקלאים, עובדים מחוץ לישוב, בד"כ באזור ת"א או חיפה. לכן אנשים אלו נזקקים יותר לשרות הסעה מאשר תושבי נתניה וחדרה שחלק גדול מאוד מהם עובד בתוך עירם או באזור התעשיה והמלאכה שנמצא לא רחוק מעירם או שיש להם עסק בישוב קטן שנמצא עד 20 ק"מ מאותן ערים והרכבת לא מגיעה לשם. כלומר, הן באחוזים, ואולי אפילו במספרים מוחלטים, תושבי מרחב בנימינה צריכים להגיע לחיפה/תל-אביב הרבה יותר מאשר תושבי חדרה/נתניה. מיקום גרוע של התחנות בחדרה ובנתניה זה רק תירוץ, שהוא סיבה שולית, תרתי משמע בקביעת כמות הנוסעים. ברור שאם התחנות היו צמודות לאגד במרכזי העיר היו יותר נוסעים, אך עדין בנימינה היתה ממשיכה לתת "פייט" טוב ומוצלח. אל תשכח שבבנימינה התחנה ממוקמת במרכז המושבה ככה שלתושבי בנימינה היא קלאסית, אך איך תסביר את עובדת היות שני חניוני הענק שלה, הצפוני והדרומי מלאים עד אפס מקום? הרי 90% מהמכוניות זה של אנשים מחוץ לבנימינה, שכן תושבי בנימינה ברובם או באים ברגל או שבן משפחתם/שכן "מקפיץ" אותם לרכבת.
התכוונתי לעתיד, לא לעבר (שעליו אין
לי ויכוח אתך). אתה מדבר על המצוי ואני על הרצוי. אני גם לא חושב שכשישפרו את הנגישות לתחנות הרכבת בחדרה ובנתניה, יירד פתאום מספר הנוסעים בבנימינה. הטיעון שלך כאילו בערים גדולות/בינוניות יש פחות צורך בנסיעות מחוץ לעיר פשוט לא תופס. לפי אותו הגיון, הרכבות מבאר שבע ומחיפה היו צריכות להיות ריקות. ההוכחה לטענתי נמצאת בפקקים בכביש החוף. יש פה גם עניין של "ביצה ותרנגולת". עיר עם גישה לא נוחה לרכבת תמשוך פחות נוסעים פוטנציאלים לגור בה, וחוזר חלילה. מיקום גרוע, חוסר קשר טוב עם רוב חלקי העיר, מחירי נסיעה גבוהים בלי אפשרות לשלב אוטובוס ורכבת וגם חוסר מודעות, הם הגורמים לאי-מיצוי הפוטנציאל של הרכבת בערים אלה (שים לב גם שהסיבות הנוספות, פרט למחיר, הן גם בד"כ תוצאה של מיקום גרוע).
 

Shark Alarm

New member
עובדה בדיוק הפוכה יש בנתניה ../images/Emo26.gif

התכוונתי לעתיד, לא לעבר (שעליו אין
לי ויכוח אתך). אתה מדבר על המצוי ואני על הרצוי. אני גם לא חושב שכשישפרו את הנגישות לתחנות הרכבת בחדרה ובנתניה, יירד פתאום מספר הנוסעים בבנימינה. הטיעון שלך כאילו בערים גדולות/בינוניות יש פחות צורך בנסיעות מחוץ לעיר פשוט לא תופס. לפי אותו הגיון, הרכבות מבאר שבע ומחיפה היו צריכות להיות ריקות. ההוכחה לטענתי נמצאת בפקקים בכביש החוף. יש פה גם עניין של "ביצה ותרנגולת". עיר עם גישה לא נוחה לרכבת תמשוך פחות נוסעים פוטנציאלים לגור בה, וחוזר חלילה. מיקום גרוע, חוסר קשר טוב עם רוב חלקי העיר, מחירי נסיעה גבוהים בלי אפשרות לשלב אוטובוס ורכבת וגם חוסר מודעות, הם הגורמים לאי-מיצוי הפוטנציאל של הרכבת בערים אלה (שים לב גם שהסיבות הנוספות, פרט למחיר, הן גם בד"כ תוצאה של מיקום גרוע).
עובדה בדיוק הפוכה יש בנתניה

שם מתפתחת העיר מסביב לרכבת (לפי מה שהבנתי) לא כך
 

קובי לו

New member
לא כתבתי ולא טענתי שטות שכזאת

התכוונתי לעתיד, לא לעבר (שעליו אין
לי ויכוח אתך). אתה מדבר על המצוי ואני על הרצוי. אני גם לא חושב שכשישפרו את הנגישות לתחנות הרכבת בחדרה ובנתניה, יירד פתאום מספר הנוסעים בבנימינה. הטיעון שלך כאילו בערים גדולות/בינוניות יש פחות צורך בנסיעות מחוץ לעיר פשוט לא תופס. לפי אותו הגיון, הרכבות מבאר שבע ומחיפה היו צריכות להיות ריקות. ההוכחה לטענתי נמצאת בפקקים בכביש החוף. יש פה גם עניין של "ביצה ותרנגולת". עיר עם גישה לא נוחה לרכבת תמשוך פחות נוסעים פוטנציאלים לגור בה, וחוזר חלילה. מיקום גרוע, חוסר קשר טוב עם רוב חלקי העיר, מחירי נסיעה גבוהים בלי אפשרות לשלב אוטובוס ורכבת וגם חוסר מודעות, הם הגורמים לאי-מיצוי הפוטנציאל של הרכבת בערים אלה (שים לב גם שהסיבות הנוספות, פרט למחיר, הן גם בד"כ תוצאה של מיקום גרוע).
לא כתבתי ולא טענתי שטות שכזאת
שכשישפרו הגישה בחדרה/נתניה מספר הנוסעים מבנימינה ירד. כתבתי שיהיה שיפור אבל קטן בכמות הנוסעים מחדרה/נתניה. והדוגמא שהבאת על ב"ש-ת"א לא תופסת. בכל העולם, אבל בכל העולם, יש תמיד תנועת ענק של אנשים ומטענים בין שתי ערים גדולות באותה מדינה. נניח בין סאו פאולו לריו דה ז'ניירו יש כל שעה אוטובוס, כל שעה רכבת וכן מעל 20 טיסות בכל כוון ביום. וברור שאף אחד שגר בעיר האחת לא עובד יום יום בעיר השניה. המרחק בין שתיהן כ-600 ק"מ +-. כנ"ל בין ניו-יורק לשיקאגו. יש המון אוטובוסים והמון רכבות בין שתיהן וכמובן שיותר מ-10 טיסות ביום בין שתי הערים הללו. באוסטרליה, שם חייתי קרוב לשנה, בין סידני למלבורן המרחק היבשתי 800 ק"מ. יש רכבת אחת ביום וכן אוטובוס או שניים ביום, אך יש טיסה של קאונטס כל רבע שעה !!! ויש עוד חברות תעופה. הכרטיס, אם לא קנית אותו באיזה דיל באינטרנט, עולה כ-200 עד 300 דולר אוסטרלי לכל כוון. כלומר כ-600 עד 700 ש"ח ! בכל זאת, כמעט ואין יוממים בין שתי הערים הללו אז איך אתה מסביר את התנועה הסופר מסיבית של אנשים בין שתי הכרכים המדהימים והמרהיבים הללו ? נעבור לצרפת. בין פאריז לליון יש יותר מ-300 ק"מ. גם פה כמעט ואין יוממים ועדין יש את הTGV כל לפחות שעה אם לא יותר בין שתי הערים. הכוונה היא שבין שתי ערי ענק באותה מדינה, פשוט האחוז הקטן מכל עיר שצריך לעיר הענקית השניה הוא נמוך, אמהמה, אחוז נמוך מאוכלוסית ענק, נותן כמות מוחלטת די גדולה. בנוסף, תמיד יש את התיירים שעוברים בין שתי הערים ותמיד יש מישהו שפתאום צריך לבצע עסקה בעיר השניה וכדומה. לכן, ב"ש - ת"א וגם חיפה-ת"א, אלו כבר סיפורים אחרים. נכון, יש כמה אלפי יוממים בין חיפה לת"א ובין ב"ש לת"א, אבל אלו לא היו מסבירים את היות הרכבות בקוים הללו "מפוצצות". רק ברכבות פרברים היוממים הם הסיבה לגודש. ברכבת בין עירוניות בארץ, בעיקר ימי א' וה' הסיבה לגודש בין שתי ערי ענק היא החיילים והסטודנטים וכל אלו שגרים כל השבוע בדירה שכורה וחוזרים למושב/קיבוץ הנמצא ליד העיר השניה. כלומר, קיבוצניק מחצרים שליד ב"ש הגר בדירה שכורה בר"ג/גבעתיים/ת"א. כאלו (כולל חיילים בכלל וסטודנטים) יש כמה אלפים הנוסעים כל שבוע ברכבות. קו ב"ש-ת"א מתמלא גם בין היתר בגלל קרית-גת שממנה כל רכבת יש קרוב ל-100 נוסעים ללוד ות"א. בדקתי מספר פעמים בעצמי. קו חיפה-ת"א מתמלא הרבה פעמים (ימים ב-ה) בגלל תחנת בנימינה. מסכים אתך ששיפור הגישה לתחנות הרכבת רק יגדיל את כמות הנוסעים, אך מאידך כל מני סנובים ופלצנים שבאים ברכבם הפרטי לתחנות עשויים לעבור להשתמש ברכבם אם יותר מדי עמך ומעמד נמוך יעבור להשתמש ברכבת. שכן, עבור רבים מדי לרכבת יש דימוי עצמי גבוה לעומת דימוי עצמי נמוך של אוטובוסים.
 

משה9

New member
איך אפשר להסביר את זה שבנימינה

אין ומעולם לא היה מצב שבו
בתחנת חדרה (מערב) יהיו יותר נוסעים מאשר בבנימינה. גם בנתניה אין יותר נוסעים מאשר בבנימינה, ואני לא מדבר על אלו שמחליפים רכבת לכוון חיפה. אני מדבר על כאלו שנכנסים מהרחוב לתחנה או יוצאים מהתחנה לרחוב. בנימינה היא אחת מחמש התחנות הכי עמוסות בנוסעים שהם מחוץ לערים הגדולות (ת"א, חיפה ובאר-שבע). היא אולי הכי גדולה בכמות, יחד עם רחובות. כמו כן הם לא בטלו את ארבע התחנות שבוטלו בשנת 97'. ואלו הן: כפר-ויתקין (שאכן לא מופיעה) אבל יתר השלוש כן. בוסתן הגליל, שבי ציון וזכרון יעקב.
איך אפשר להסביר את זה שבנימינה
היא כ"כ עמוסה? הרי זה מקום לא גדול.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה