הסבת DRZ בתקציב זעום

nivzu

New member
הסבת DRZ בתקציב זעום

קראתי קצת באינטרנט וראיתי אפשרות להסב את הDRZ בתקציב מינימלי הכוונה היא לשים גלגלים של אופנוע כביש 17" יצוקים על הDRZ, כמובן שנדרשות לשם כך התאמות אבל העלות של הגלגלים היא הרבה יותר נמוכה, גישה למחרטה יש וגם אם לא העבודה לא עד כדי כך יקרה. החסרון בשיטה זו לפי מה שהבנתי הוא שהגלגלים היצוקים יותר "שבירים" (אי אפשר לקפוץ איתם) ובנוסף מעט כבדים יותר? השאלה שלי היא מה אני צריך לבדוק לפני שאני נכנס להמרה כזאת? אילו גלגלים יתאימו הכי טוב? (של GS,CBR ? מידות?) ומה אני צריך פחות או יותר להתאים? (האם יש מצב שדיסק של GS יתאים לקליפר שלי? אילו התאמות ומתאמים צריך?) צירפתי כמה תמונות לתוצאה הסופית: http://pic.hevre.co.il/UserAlbum.asp?uid=C45BC2DF2F55452D9CAFA8C0ACDFFC5F&alid=392241
 
צור איתי קשר

ה KLX שלי מוסב, עם גלגלים של GS. אתה מוזמן לראות איך זה יושב, ואני אשאל את הבחור שהסב אותו אם אתה יכול ליצור איתו קשר טלפוני, הוא בטוח יוכל לעזור לך. בהצלחה.
 

45degrees

New member
זה יותר זול אך הרבה יותר מסובך

אם אתה עושה את הספייסרים וההתאמות השונות לא נכון אתה מסתכן בבעיות בטיחות שונות ומשונות. בנוסף גלגלים יצוקים הם קלים יותר. כמו כן אל תשים גלגלים של Gאיחס כיוון שהם לא מתאימים לאופנועי סינגל בנפח גדול.
 

shayvilk

New member
במה שונה סינגל 400 מדו צילנדר 500?

שהגלגלים לא יתאימו?
 

45degrees

New member
העוצמה של פעימות הכוח:

ככל שפעימות הכוח יותר גדולות הצמיג מחליק מוקדם יותר. ככל שהצמיג מחליק מוקדם יותר כך הרכיבה יותר ספקטקולרית אך גם יותר איטית כי יש פחות אחיזה. כך למשל: יש המון צמיגים שמתמודדים עם 160 כ"ס וצפונה באופנועי כביש עם 4 צילינדרים. כל פעימת כוח היא 40-45 כ"ס. אבל אין צמיגים שיכולים להתמודד עם סינגל שמוציא "רק" 100 כ"ס. הצמיגים צריכים פתאום להתמודד עם פעימות כוח בעלות עוצמה יותר מכפולה ממה שהיצרן תיכנן עבור הצמיג.
 

shayvilk

New member
אז הבעיה היא עם מבחר הצמיגים במידה

הספציפית ולא עם הגלגל עצמו?
 

45degrees

New member
כן. אתה יכול גם לשים גלגל של 50

סמ"ק ועדיין לא תוכל לרכב סופרמוטו כמו שצריך. אפילו אם תשים סליק של 125 סמ"ק הוא לא יתאים לסופרמוטו. בקיצור - אין מקום לגלגלים של Gאיחס על אופנוע סופרמוטו עם מנוע ראוי.
 

nivzu

New member
באמת במה שונה

חוץ מזה שרוב ההסבות בארה"ב נעשות עם גלגלים של ג'יעז או של KATANA לפחות ממה שאני ראיתי... כמובן שעם כל גלגל אפשרי אבל לGS כבר יש שרטוטים מוכנים ולכן גם פחות הסתכנות עם הספייסרים וכו'
 

45degrees

New member
הסבה עם גלגלים כאלה היא טעות

טיפשית. יעלה לך כמעט אותו כסף לקנות גלגלים של CBR600F2 שיעשו עבודה הרבה יותר טובה ויחסית קל להתאים אותם.
 

nivzu

New member
אם אפשר קצת סדר

אז ככה, כמה יעלו לי שני צמיגים של F2? ומזה יחסית קל להתאים אותם? לפי מה שראיתי בGS אני צריך דיסק אחורי+CARRIER של RM125 (במילא לא צריך הרבה בלימה באחורי) ומקדימה משאירים את הדיסק המקורי ומייצרים מין ספייסר שמרחיק את הקליפר קצת בכדי שיתלבש טוב על הדיסק בנוסף מייצרים ספייסרים לגלגלים ושלום על ישראל. כל העלות היא בעצם של הCarrier+disk של הRM והגלגלים ד"א Carrier, מזה אומר - כל החלק של הברקס (קליפר+רפידות)? וכמה עולה כזה בארץ אם בכלל יש זמינות לחלקים כאלה כי לא מצאתי בEBAY...
 

45degrees

New member
אתה לא מספיק ממוקד...

אתה צריך קודם כל גלגלים במידה מתאימה לסופרמוטו: קידמי ברוחב 3.5 אחורי ברוחב 4.25 או 4.5 או 5 אחרי זה אתה צריך להתאים אותם לאופנוע שלך. מדובר על לא מעט התאמות, שצריכות להיות מבוצעות על ידי בעלי מקצוע טובים. הבעיה אינה רק בייצור ספייסרים מתאימים אלא בעיקר על יכולת למדוד ולהחליט באופן נאות מהם "ספייסרים" מתאימים. ואז כמובן צריך להתאים את מערכת הבלימה של האופנוע למה שיש על הגלגלים. גם זה לא פשוט וחייב להתבצע על ידי בעלי מקצוע שיודעים מה הם עושים מההתחלה עד הסוף. בקיצור - לפי השאלות שלך אני מבין שעדיף שתתן את העבודה למוסך או בית מלאכה שכבר ביצע בהצלחה הסבות כאלה בעבר, מאשר תנסה לבד לבצע את העבודה נכון.
 

nivzu

New member
מקובל בהחלט

אין לי הרבה ידע בנושא, לרוב אני נעזר באבא שלי ובחבר שעובד כחרט כרגע ככה שמבחינה מקצועית אני יכול לעשות את זה כמעט בחינם. העניין הוא שכרגע התקציב לא מאפשר סט סומפרמוטו ב5000 ש"ח ולכן חשבתי ללכת על הפתרון הזה, כששאלתי את אוריה הוא צחק על הרעיון, ואני מבין למה אבל מצד שני אין לי כרגע ברירה אחרת... לאיזה מוסך אני יכול לפנות לעזרה\הדרכה?
 

t P R

New member
כן רק שגלגלים של עז

מעפן יקבלו צמיגים בגדלים 110 ו130 מאחור, והמגוון לצמיגים "נורמלים" פלוס, בגדלים האלו הם אפסיים. ולא, pilot activ זה לא צמיג ספורטיבי.
 
למעלה