הסבת שעבוד זכויות כהגנה להלוואה.

denish4

New member
הסבת שעבוד זכויות כהגנה להלוואה.

אדם ששמו יוסף [לצורך הענין שמו יוסף] קונה מקבלן דירה, אך הקבלן עדיין לא רשום כבעלים מאחר ועדיין לא סיים את עבודות בנית השלד. הקונה, רושם הערת אזהרה לטובת עצמו, מאחר ושילם לקבלן על חשבון הדירה. הקונה [יוסף], לפני שנתיים נתן הלוואה לאחיו. אחיו נתן ליוסף שני בטחונות לטובת המלווה: 1. שיעבד את כל תכולת הבית שלו ברשם המשכונות לטובת יוסף. 2. החתים את אשתו שהיא ערבה שיחזיר ליוסף את כספי ההלוואה. אני, נתתי הלוואה ליוסף לטובתו רשומים הערבות, השיעבוד וההערת אזהרה. האם אוכל להסב את אחד מאלה לטובתי על מנת להבטיח את ההלוואה שנתתי לבנאדם [שנניח ששמו כאמור יוסף לצורך הענין] ?
 
תשובה

אני לא משפטן אבל, בטחונות לא לוקחים. בטחונות מקבלים. אם המוטב, למשל, אחיו של יוסף יסכים לוותר על משכון התכולה, יוכל יוסף לתת את המשכון לך. אם יוסף ירצה למשכן לטובתך את זכויותיו בדירה גם זה בסדר. אבל אתה לא יכול לקחת על דעת עצמך בטחון. המצב שונה אם הוא לא עומד בתנאי ההלוואה ואתה תובע אותו. במצב כזה אתה יכול ע"פ צו לעקל חשבונות, נכסים (וגם את אשתו אם יש לה ערך)
 

denish4

New member
פרטים נוספים חשובים מאוד

אבל ליוסף אין רכוש למשכן שאותו ימשכן לטובתו(רכוש של מישהו אחר ממושכן לטובתו). ליוסף אין רכוש שאותו יוכל לשעבד לטובתי (רכוש של מישהו אחר משועבד לטובתו). ליוסף אין כלום, אין חשבונות בנק לעקל, אין נכסים לעקל ואין לו כלום לשעבד ולמשכן לטובתי. כל מה שיש לו זה רק זכויות אם אפשר לקרא להם כך. זאת אומרת רכוש של מישהו ממושכן לטובת יוסף (זה לא רכוש של יוסף). רכוש של מישהו אחר משעובד לטובת יוסף (זה לא רכוש של יוסף). בגלל שליוסף חייבים כסף והוא דאג שתהיה מישהי אחרת ערבה לחוב אז יש לו ערבה לחוב שחייבים ליוסף שיוסף זכאי לפדות מהערבה כספים. ליוסף אין עדיין דירה והמגרש לא שייך ליוסף, ליוסף יש רק הערת אזהרה שרשומה במגרש לטובתו (הערת אזהרה שרשומה לטובת יוסף אבל המגרש שייך לבעל המגרש שהבעלות בו אמורה לעבור לקבלן כשיסיים לבנות את הבנין). זאת אומרת ליוסף אין בעלות ברכוש. כל מה שיש לו זה רק בטחונות על רכוש של אחרים. אני רוצה להבטיח את ההלוואה שאני נותנת לאדם שאין לו רכוש ואין לו כספים בכלל וכל מה שיש לו זה רק הערת אזהרה שרשומה לטובתו, שיעבוד של מישהו משועבד לטובתו, ויש ערבה שערבה לחוב אחר שלו שלא קשור אלי. כל אלה לא קשורים אלי ולא קשורים ביחסים שלנו. אלה בטחונות שהוא קיבל בעצמו כי הוא לא בעלים של כלום וחייבים לו כספים. מישהו שיעבד לטובתו את כל תכולת הבית שלו (לא תכולת הבית של האדם שאלווה לו אלא תכולת הבית של מי שחייב לו). אבל קשה כך להסביר ויותר קל להשתמש בשמות לכן אני קוראת לאותו אדם שאתן לו כסף בהלוואה בכינוי "יוסף". אז ליוסף אין כלום, אין לו חפצים, אין לו חשבונות בנק ואין לו רכוש. אבל על רכוש של מישהו אחר נרשם שיעבוד ברשם המשכונות לטובת יוסף וזו הזכות היחידה של יוסף ברכוש של מישהו אחר. ומישהי אחרת ערבה לחוב שחייבים ליוסף. ליוסף אין כלום אבל יש רק הערת אזהרה על אדמה ששייכת למישהו ויוסף סך הכל יש הערת אזהרה שרשומה לטובתו. ליוסף יש גם זכות שעבוד על רכוש של מישהו. וליוסף יש ערבה לחוב שחייבים לו. 1. הערת אזהרה לטובת יוסף. 2. זכות שעבוד על רכוש של מישהו ורק השעבוד רשום לטובתו ברשם המשכונות. 3. ערבה שערבה לחוב שחייבים ליוסף. ליוסף אין רכוש אבל רק את שלושת הדברים האלה. האם אני יכולה כבטוחה להלוואה שאתן ליוסף(שיש לו בטוחות על רכוש של אחרים), להפוך את שלושת הדברים האלה לטובת עצמי ?
 
מומחה לגבייה

בוקר טוב חג שמח השאלה מורכבת וישנם תשובות רבות צלצל ונשוחח ואשתדל לייעץ בצורה הטובה ביותר פלאפון 0528050554 שמי משה בעל תפקיד במשרד המשפטים מומחה לגבייה משפטית בהצלחה
 
העברת שיעבוד

ברמה העקרונית זה אפשרי שהשיעבוד יעבור על שמך. אך לצורך עניין זה אתה צריך את הסכמתו של אחיו של יוסף. אך לא בכל המקרים ניתן לשנות שיעבודים במידה והבית חדש ייתכן שהבית נמצא בפרצלציה ולכן לא יהיה ניתן לבצע כל תהליך המינהל/טאבו. אוכל להמליץ לך לא להתעסק עם זה מכיוון שמחר /מחרתיים הקבלן יחליט שהוא מפסיק לבצע את הרישום במנהלך ואז השיעבוד יהיה חסר כל ערך מכיוון שכדי להשתמש בשיעבוד זה תצטרך את הסכמתו של הקבלן או העו"ד של הקבלן ומניסיון לא הכי נעים להתעסק עם אנשים אלה בסיטואציות כאלה. בסה"כ לא מומלץ לבצע דבר כזה גם מכיוון שישנה הערת אזהרה.
 
למעלה